27.4.2024 | Svátek má Jaroslav


Diskuse k článku

JUSTICE: Klaus opět o kolo napřed

Jen dvě profesní odvětví u nás fungují ještě hůř než politika. Justice a média! Dříve jsem to říkával jako bonmot, posledních pár roků už to říkám smrtelně vážně. A do toho přijde Klaus s amnestií. Jak tohle může dopadnout? Vidíme to v přímém přenosu. Namísto seriozní diskuse šíří zpovykaná média zvrácenou propagandu hlavních viníků zdejšího justičního marasmu: soudců, státních zástupců a... politiků.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
B. Rybák 7.2.2013 11:34

Re: Zřejmě jste nečetl článek pečlivě -

Hlupáčku: V každé amnestii (např. v těch 10 Masarykových a 3 Havlových) šlo i o rejstřík. Říká se tomu humanita, poskytnutí nové šance. Od nepaměti se to dělá i jako akt, zdůraznění důležitosti nějakého státního nebo národního svátku (např. 20 let od vzniku tohoto státu, které nám pochopitelně "náš" tisk "utajil").

P. Skřivan 5.2.2013 23:40

Re: Není problém korupci odstranit, stačí tím pověřit

Milej zlatej: základní otázka je, kdo ovládal státní zástupce, aby nekonali nebo konali příliš pečlivě, což je prakticky totéž co nekonání. Nebyl to náhodou ten samej, co dal tu amnestii. Předpokládám, že tato finta Vás nenapadla ... .

P. Skřivan 5.2.2013 23:34

Re: Souhlas,

Klídek. Ten blábol jsem četl. Nejde o nenávist, ale článek je jen kecání pro nic. Obhajoba neobhajitelného. Nic víc ... .

P. Skřivan 5.2.2013 23:32

Re: Zřejmě jste nečetl článek pečlivě -

Miláčku: nejde o loch, ale o rejstřík. Chápu ale, že je někdo tak t.pej, že to nechápe. S rejstříkem totiž jde dost špatně podnikat a i makat. S čistým rejstříkem to jde o poznání lépe ... .

P. Skřivan 5.2.2013 23:30

Ručník, který Klaus hodil do ringu,

prospěje jen lumpům. Nikomu jinému.

Justici se možná uleví, protože se zbaví v podstatě už ztracených kauz. Bohužel funkce justice se nenaplnila, tj. nenastalo pojmenování lumpáren a věc zůstala nevyřešena. Už ne díky justici, ale díky prezidentovi. Ten to zazdil a justici zbavil odpovědnosti. Co když postižení zvolí pomstu ? Je takový čin zločinem nebo v tomto případě nutnou obranou ?

Hájit Klause můžete jak chcete. Je to stejně k ničemu, protože lumpárna zůstane lumpárnou.

P. Vaňura 5.2.2013 22:14

Re: Soudci jsou nezávislí a někteří dokonce i na zákoně

Pouze jsem poukázal na to, že i obecně přijímaný princip "presumpce neviny" vede někdy k naprosto nepřijatelným důsledkům, zejména, pokud se jedná o "větší ryby."

Neznám člověka, a možná nikdo takový ani neexistuje, který by pochyboval o tom, že Al Capone se podílel na mnoha zločinech, včetně vražd. Právně to byl obchodník s nábytkem, který se dopustil daňového úniku ve výši 200000 dolarů.

Nikdo nepochybuje dokonce ani o vině londýnského mafiánského bossa první poloviky 18 století Jonathana Wilda. Tomu prokázali pouze "spoluúčast na vrácení ukradené veci za úplatu." (tehdy bylo běžné, že zloději nabízeli vrácení ukradené věci majiteli za cenu, která byla nižší, než skutečná, ale překupník by jim ji nedal). ALE tady se projevila další charakteristika tehdejšího práva, možnost brutálních trestů. Wild byl za tento zločin podle zákona, přijatého právě pro potírání organizovaného zločinu, r. 1747 oběšen.

J. Stejskal 5.2.2013 21:43

To je šikovný.

Ale ten Klaus vás stejně nezaměstná.

M. Bílý 5.2.2013 21:31

Zažil jsem něco podobného, když jsem místo nějakého Czernyho, nebo co to bylo, mlátil do kláves Dej nám pánbů kýbl bublin,. dej nám....a maminka pravila: Buď budeš hrát pořádně, nebo nic!

 Tak nic a zaklapl jsem víko klávesnice. Jenže obdiv k muzice (provozované někým jiným, na př. symfoňákem) to ve mně neudusilo. Jen těch abonenťáků FOKu co jsme s ženou absolvovali a těch varhaních koncertů u sv. Jakuba, spousty komorní muziky atd atd. A ve stáří domácí koncerty z CDček v křeslech v obýváku.

C. Coton 5.2.2013 21:05

Re: Zřejmě jste nečetl článek pečlivě -

ALE PSALI TO V NOVINÁCH A TAKY V TELEVIZI TO BYLO, TAK TO MUSÍ BÝT PRAVDA :-))

C. Coton 5.2.2013 21:04

Re: Není problém korupci odstranit, stačí tím pověřit

A co takhle o té prezumci neviny:

Z 16 prezentovaných milionových kauz: 3x nesouhlasil Vrchní soud s rozsudky, 2x podmínky, 4x osvobozeno (1x duševní porucha), 3 kauz by se dle vrch. zást. neměla amnestie týkat, 2x nebyl stát schopen po 9 letech ani podat obžalobu. Pouze Družstevní záložna Ostrava (trvání 12 let) dostali 4-9 let, podali odvolání a po amnestii jsou volní.

C. Coton 5.2.2013 20:55

Re: Pan Stepanek (umyslne ???) micha dohromady ...

Z 16 prezentovaných milionových kauz: 3x nesouhlasil Vrchní soud s rozsudky, 2x podmínky, 4x osvobozeno (1x duševní porucha), 3. kauz by se dle vrch. zást. neměla amnestie týkat, 2x nebyl stát schopen po 9 letech ani podat obžalobu. Pouze Družstevní záložna Ostrava (trvání 12 let) loni dostali 4-9 let, podali odvolání a po amnestii jsou volní. Nikde psáno, že by v odvolání neuspěli, protože se jedná o rozsudek KS, který rozhodoval 6 let a kde je možnost se odvolat k VS pro promlčení.

J. Kanioková 5.2.2013 20:47

Aha :))))

Tak hudbu mi stihl zprotivit můj otec už v dětství, kdy jsem nuceně trénovala na klaviru, on si stoupl za mě a za každý špatný tón mi švihl šmytcem přes prsty. Trvalo to dostatečně dlouho, aby tak ve mně vypěstoval ušlechtilou muzikální touhu. Vyvrcholilo to po létech mou explozí tak, že jsem okázale důrazně zavřela a zamkla klavír a před jeho užaslým pohledem jsem šla vyhodit ten klíček do kanálu :))))

Bolelo to, ale pocit vítězství za to stál :)  Pak jsem ale později závodně tančila a tu hudbu dodnes miluju. Ovšem informace mnohem víc, takže na ni nemám čas. A ta Zoomka je prostě něco naprosto zázračného, a ačkoliv jsem politický maniak, Zoomka obrovsky vítězí...

J. Kanioková 5.2.2013 20:38

Jo :))))

V. Kováčová 5.2.2013 19:28

Re: Souhlas,

Mnozí text vůbec nečtou, přečtou jen nadpis.Jakmile se to týká Klause, okamžitě se  před očima zatmí těm, kteří vyznávají pravdu a lásku a potřebují si ulevit.  Vyplivnout jedovaté sliny plné  nenávisti.

Š. Hašek 5.2.2013 17:29

Re: Stoprocentní souhlas...

Účastník Forman je echt hulvát.

Účastník Matoušek nemá argumenty. A vyvozuje z jednoho souhlasu i další. Vy jste často chyběl ve škole, že?

M. Bílý 5.2.2013 17:26

Díky za pozdrav, Jarunko! Též zdravím. Zatím jsem ZOOMku testoval na nějakejch krokodýlech. Docela dobrý. Mně by spíš vyhovoval TV kanál, kterej by vysílal symfonické koncerty.

Š. Hašek 5.2.2013 17:25

Asi tak.

J. Kanioková 5.2.2013 16:43

no jo, uff... už zase..... "montují si do něj"...

J. Kanioková 5.2.2013 16:41

:))))))))))

Jo, jasně. Co říkáš na Prima ZOOM ? Já jsem naprosto uchvácená. I dřív jsem se dívala většinou na čt2 a 24, ale teď to mám nově a všechno šlo stranou. Dokumenty, to je moje absolutně srdeční záležitost.. Zdravím moc :)))

J. Kanioková 5.2.2013 16:33

Souhlas,

mám někdy pocit, že lidi nečtou skutečný text, ale mohtují si do něj svá slova, své pocity. Tudíž nehledají v nových informacích to, co by jim mohlo jejich zatímní informace líp ozřejmit, ale hledají tam jen další potvrzování svých negativních závěrů.

J. Kanioková 5.2.2013 16:28

Zřejmě jste nečetl článek pečlivě -

..."Po šestnácti letech soudního volejbalu by hlavní aktér Miroslav Hálek měl jít dle zatím posledního nepravomocného rozsudku do lochu na dva (!!!) roky. Jestli se nepletu, ty už má z vazby stejně odkroucené. Amnestii ale nechce, požaduje dokončení soudního procesu. Dle téhož posledního rozsudku byl jeho kolega Miroslav Vlastník – půl roku před vyhlášením amnestie – zproštěn obvinění. Po šestnácti (!!!) letech. Ano, to je ten, co byl osm let na útěku a mezitím se vrátil, z čehož někteří myslitelé od pera promptně vyvodili, že mu prezident republiky zřejmě brnknul do Peru. Svatá prostoto! "...

J. Heincl 5.2.2013 16:15

Amnestie byla bezpochyby absolutně morální

O její morálnosti svědčí mimo jiné i to, že se zřejmě čirou náhodou necelé dva týdny před jejím vyhlášením vrátil do ČR trestně stíhaný manažer vykradeného fondu Trend Miroslav Vlastník, aby se nechal před Vánoci zatknout. Zřejmě se v něm díky morální amnestii hnulo svědomí a chtěl se nechat odsoudit, aby se mohl kát ze svých zločinů.

J. Vyhnalík 5.2.2013 16:12

Re: Pan Stepanek (umyslne ???) micha dohromady ...

O žádných takových nevím, Vy ano?

Museli by to být lidé s tresty do 2 let, případně lidé nad 70 let s tresty do 3 let, nebo lidé nad 75 let s tresty do 10 let podle článků I., III., IV. amnestie.

Vzhledem k tomu, jak se média amnestii věnují, troufnu si říci, že kdyby nějaký takový případ existoval, určitě by se o něm psalo.

V. Němec 5.2.2013 16:07

Re: Stoprocentní souhlas...

Pane vy jste hulvát

T. Pansky 5.2.2013 16:01

Re: Pan Stepanek (umyslne ???) micha dohromady ...

Ja nepredpokladam vubec nic.  Ceske soudnictvi je hanebne.  Ale to pravo nevytvareli soudci, nybrz moc zakonodarna, tedy poslanci.  ... Ja jsem mel na mysli lidi, kteri byli odsouzeni za hospodarskou kriminalitu a byli prezidentem osvobozeni.  proc???

J. Vyhnalík 5.2.2013 15:57

Re: 2. odstavec amnestie

Jedinou výhodou proběhlé presidentské volby bylo, že ať by vyhrál kterýkoliv z kandidátů, mohl by mne překvapit pouze příjemně.

Pokud jde o vyvěšování vlajky, je to pouze gesto a když jsme členským státem EU, tak to má i jistou logiku. Svým způsobem mi vadí víc ten Barroso, než ta vlajka.

Pokud jde o EU, tak se shoduji s postojem, který vidím u Richarda Sulíka. Jsme členy EU a je naším právem a zároveň povinností starat se o to, aby nám EU prospívala a ne škodila. Myslím, že nacionalistický akcent opozici proti současnému směřování EU oslabuje. Potřebujeme EU reformovat a ne rozbít.

M. Bílý 5.2.2013 15:57

Ano, je to předurčeno geneticky, ale kdybych se místo tvrdé přípravy na soudní jednání koukal na televizní seriály, kdoví kolik bodů bych docílil.

J. Boleslav 5.2.2013 15:55

Re: Zvláštní reakce lidí

Přesně tak. Zrůda Vaš by mohla vyprávět, kdyby ještě byla mezi námi. Promítá se prý o ní ale v současnosti velmi poučný dokumentární film. Lže v něm, jako když za jeho časů Rudé právo tisklo.

J. Boleslav 5.2.2013 15:52

Re: názor

Raději ne. Jako politička už jednou moc neuspěla.

J. Boleslav 5.2.2013 15:48

Re: 2. odstavec amnestie

Obávám se, že Zeman směrem k EU rychle vyměkne a podepíše kde co. Podívejte se jen, jak ostentativně chce vyvěšovat vlajku EU na Hradě. Euroskepticismus z Hradu odchází, ať tam bude Ovar nebo kníže.