5.5.2024 | Svátek má Klaudie


Diskuse k článku

POLITIKA: Klausova rodina, Schwarzenberg a Zeman

Není už překvapivé – neboť Klausovo "odcházení" má okresní úroveň a je plné přešlapů – že se Klausovi v jednom šiku přidali k bonmotovému hrubiánovi Zemanovi a zaútočili na Schwarzenberga způsobem, pod který by se podepsali fašistoidní nacionalisté z doby 2. republiky – mezi Mnichovem a březnem ´39: Schwarzenberg není vlastně Čech.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Kobetič 26.1.2013 12:22

Re: No jo, ono se lehce řekne, že p. Schwarzenberg má noblesu.... když ona tu špinavou práci za něj dělá celá mediální a kulturní P&L fronta ....

Souhlasím s Vámi. Ale viďme v tom i jedno pozitivum. Já doufám, že mnoha případech tato elita - s patentem na morálku - a s pomocí části tisku a  tv, motivovala dostatek voličů k účasti ve druhém kole k tomu, aby šli zvolit to menší zlo... Výsledek uvidíme už zítra.

J. Vozábalová 25.1.2013 23:47

Re: Hodně dobré!

Vůbec se nezlobím paní Václavíková, naopak - nejsem autorkou a onen mladý pracovník Národního památkového ústavu exkurz stvořil právě proto, aby byl šířen. Lidé mají bohužel dnes obecně hodně zkreslený pohled na šlechtu a (nejen v tomto případě) nejsou ochotni se namáhat hledáním faktů.

Pokud byste měla zájem o další pohled historika - archiváře, ozvěte se mi na jan.voz@seznam.cz , zveřejňovat zde to již nebudu, respektuji, že volební kampaň skončila a byť se nejedná o agitaci, mohlo by to být vnímáno jako propagace jednoho z kandidátů.

T. Čepl 25.1.2013 22:26

Re: Řeči a řeči

Pro všechny ty, kteří doposud nepochopili, co a jak Karel Schwarzenberg o Benešových dekretech řekl, je nutno dodat, že stejně by se v dnešní době před Haagským soudem zodpovídali iniciátoři popravy 27. českých pánů  na Staroměstském náměstí a vyhnání protestantů po bitvě na Bílé Hoře, kdy byla v Čechách zrušena svoboda náboženství.

J. Dvořák 25.1.2013 21:42

Spíš by mně zajímalo proč Zeman lže ?

Kecá tak že jse na jeho lži dřív nebo později přijde !Vymyslí si ptákoviny a když je upozorněn začne se bránit napadáním a ještě k tomu směšným !Příklad:Proč žádáte komunisty o pomoc když se s nima nechcete bavit ?A vy jste dala Dubčekovi medaili no to je úroveň !

J. Kanioková 25.1.2013 20:08

No jo, ono se lehce řekne, že p. Schwarzenberg má noblesu.... když ona tu špinavou práci za něj dělá celá mediální a kulturní P&L fronta ....

J. Kanioková 25.1.2013 20:04

" Je to důvod jevu, který tolik štve V. Klause - proč nedotáhne na V. Havla."

Ha ha ha

V. Kobetič 25.1.2013 18:05

Pane Horanský,

už dlouho jsem nečetl tak dokonalou hloupost. Gratuluji.  

P. Vaníček 25.1.2013 16:45

A Horanský je co?

Jak napsal Cyril Hoschl samonasírač.

J. Urban 25.1.2013 15:24

Re: Podobné psychologické rysy

Ano, někteří lidé jsou takoví, že společnost polarizují, nikdy ji nespojují. Ale možná to ani sami tak nechtějí. Možná by chtěli být ve své ješitnosti raději těmi "tatíčky" a "milovanými vůdci". Ať jsou ale raději, že těmi "vůdci" nejsou. Mnoho těch jedinečných, geniálních a nenahraditelných "vůdců" skončilo fakt blbě.

J. Vyhnalík 25.1.2013 14:58

Re: Řeči a řeči

Paní Petrová neřekla nic jiného, než to, že odsun bylo špatné řešení, ale zároveň nejlepší řešení z možných a to i z pohledu samotných Němců, které by čekaly mnohem horší osudy v Čechách než v Německu.

L. Severa 25.1.2013 14:49

Re: Máte nárok na názory

Ano, pane Marku. Nedávno jsem na N.P. napsal příspěvek s přibližně stejnou úvahou. Uvedl jsem v něm, že asi se nikdy nedopídíme pravdy o čem se dohodl Beneš se Stalinem, o jakých ústupcích,  aby naše republika nemusela hned po válce upadnout do tenat Moskvy. Rozhodně se muselo mlčet o tom, že Patton mohl být v Praze za několik hodin, také jsme dodatečně museli zamítnout Mashallův plán a j. Souhlasím s Vámi, že Beneš nebyl kdovíjaký prezident, ovšem v roce 45 za ním stál celý národ. Zní to dnes trochu pateticky, avšak každý pamětník by to měl potvrdit.

Š. Hašek 25.1.2013 13:17

Ne.

Vidím to složitěji.

Mírně řečeno.

P. Khail 25.1.2013 12:13

Re: Pane Horanský!

V tom případě ani vy byste neměl radit p. Horanskému.

S. Trkola 25.1.2013 11:42

Ano

Velmi solidní článek -souhlasím !!

Z. Rychlý 25.1.2013 11:16

Re: Hodně dobré!

Nejdřív jsem to chtěl nechat, ale upřesním. Umím si představit osoby ženského pohlaví, které milují MZ. KS, nakonec i VK. Jsou to všechno osobnosti, které mají charisma, něco znají a umějí, takže asi nebyl problém najít si tu svou samičku, kterou pak okouzlili a snáší s ní doby dobré i zlé. Potud vše v pořádku.

Na straně druhé existuje láska nekritická, která neopustila sféru zamilovanosti, a která nevidí chyby. To je sice horší, trochu hloupé, ale lidsky přirozené. Nejhorší je ty chyby vidět a omlouvat je, případně z nich dělat přednosti.

I. Poljaková 25.1.2013 11:08

Podobné psychologické rysy

Řada lidí poukazuje na politické propojení politiků zemana a Klause. Já zas pozoruji jisté shodné psychologické rysy. Oba jsou "IQ elitáři", svou inteligenci považují za brilantní - ale spíš jejich ješitnost na tuto vlastnost je nebetyčná. Diskuze s nimi je obtížná, názorové protivníky automaticky pokládají za vývojově nižší bytosti, i když jejich oponenti jsou úctyhodní a diskuze může být plodná. Oba jsou napřeni do své pravdy a shlíží se v ní natolik, že je jim odepřen přesah do dimenzí jiných, na které buňky nemají - a tak, pokud je vnímají, marginalizují je či znevažují. Např. emoční inteligenci, jakýsi vytříbený vkus pro lidskost, mravnost, cit pro dějiny, místo, čas - a jiné - no, kdo je neobdařen, nepochopí, že to existuje. Je to důvod jevu, který tolik štve V. Klause - proč nedotáhne na V. Havla. Vyniká v kastě kupecké, má spoustu názorů správných, ale bráhman, opravdový vizionář s citem pro celek, osobnost spojující protipóly z něj nebude - na vyšší level nemá. (Kdyby toto  uznal, už tím o hodně postoupí.) Tak, jako nedokáží být v interakci se svým národem, na jehostruně ale ladit ji výš, tak nedokáží ani zapojit stát do vyššího celku, do  správně nastavené mezinárodní spolupráce - přesvědčit o své kvalitě, udělat si tam přátele. S nimi to bude vždycky "My kontra ostatní".

Z. Rychlý 25.1.2013 11:07

Re: Hodně dobré!

:-)

Z. Rychlý 25.1.2013 11:04

Re: Pro věřící je Zeman zcela nečitelný a nevěrohodný

Jsem rád, že vám nevadí vrácení nakradených majetků církvím. Jsou tu totiž eště lidé, kteří tvrdí, že jim nemáme co vracet. A to i přes fakt, že i komunisté přiznávali placením mezd kněžím, že to košer nebylo.

Co se týká kompenzací za majetky nevratitelné, podívejte se na to z hlediska obyčejného handlu. Něco zaplatíme, ale na straně druhé se zbavíme toho pravidelného vyplácení 2 mld ročně. Při pohledu do budoucna se nám to určitě vyplatí. Můžeme se přít o to, zda bod zvratu nemohl být dřív, ale to je tak vše.

Ještě jeden postřeh. Na takových transferech se najde vždy nějaké procento pijavic. Ale vylít s vaničkou i dítě ? A taky je třeba se ptát, kdo je vinen, že tyhle patálie vůbec vznikly ?

Z. Rychlý 25.1.2013 10:51

Re: Máte nárok na názory

Souhlas.

M. Hoblík 25.1.2013 10:51

Pane Horanský!

Jste proti panu prezidentovi jen plivanec v moři; raději se zamyslete nad sebou samým a neraďte panu Klausovi a jeho blízkým, co mají dělat!

V. Kain 25.1.2013 10:35

Re: Řeči a řeči

Paní Petrová nic ve zlém,ale pěkně kecáte.Sudetští němci i když tady žili několik staletí byli pátou kolonou němců.Byli mezi nimi i ti kteří Hitlera nemohli vystát,ale kolik jich bylo?Vystěhování a zabavení majetku byla velice slabá náplast za tu hrůzu kterou vyvolali němci.Ty statisíce mrtvých mluví za vše.Navíc 2.W.W. zapříčinila,že se tady na čtyřicet let usalašil bolševik.Pokud jde o tu nobelovku EU,tak to je stejná komedie jako nobelovka největšímu teroristovi Arafatovi a nebo Obamovi.

V. Kain 25.1.2013 10:18

Re: Pěkná pitomost.

Kolik vám pane Horanský zaplatili za tu glorifikaci toho milého,upřímného a už vůbec nezištného politického turisty Schwarzenberga?

J. Václavíková 25.1.2013 9:49

Re: Hodně dobré!

Asi jo. Zapomněla jste na dámy milující VK. Jinak ještě bych Vám chtěla poděkovat za historický exkurz do rodiny KS, který jste tu kdysi zveřejnila. Snad se nebudete zlobit, že jej šířím dál.

V. Václav 25.1.2013 9:46

Re: Vážený pane Horanský,

PAne rejmane, souhlasím s váme, ale kde berete tu jistotu o svazku Klaus - Zeman. Sledoval jsem pilně celé dění a z chování pana Zemana nic takového nevyplývalo. první útok, který změnil původně přátelský a na úrovni duel, začal pan Swarzenberg se zmínkou o muži minulosti.

Přeji si, aby tyto volby se staly mezníkem mezi špinavou politikou, pletichařením, kariérizmem, korupcí, zlodějinou, kterou jsmezde doposud místo slibované demokracie zažili, ale myslím si, že to záleží i na nás voličích. TAkže i ten volební boj by měl jako počátek jiné doby být pod záštitou fair play a ne štvavých lží.

M. Gavlák 25.1.2013 9:39

Pěkná pitomost.

Karel je všechno možné, ale těžko normotvorný prezident. Pokud se něčím vyznačuje, pak neustálou změnou názorů. Má takové plovoucí myšlení. Pro život fajn, všem se zavděčí, ovšem jako představitel státu hrůza. Jako kancléř ano, jako prezident ne. Tragické ovšem je, že proti němu stojí zrovna Zeman....

V. Václav 25.1.2013 9:38

Pane Horanský

PAne Horanský, volil jsem Schwarzenberga. Ale mrzí mne že jsem volil společně s takovým podrazníkem, lhářem a demagogem, jako je vaše maličkost. Pokud dojde k vítězství pana knížete, nebudu mít z toho takovou radost, jak jsem předpokládal. Protože to bude vítězství nečisté, podporované nemyslícími, nesolidními , neférovými lháři. A to mne mrzí.

V. Petrová 25.1.2013 9:35

Re: Řeči a řeči

Jsem ještě o nějaký rok starší, než pan Schwarzenberg a pamatuji si rok 1945. Němce jsme tak nenáviděli - a bylo za co -, že se i dnes domnívám, že jim odsun ( nebo vyhnání, jak chcete, zkrátka, že zmizli velmi rychle z republiky ), zachránil život.Viz Dobronín u Jihlavy. A souhlasím se Schwarzenbergem, že dnes, po více než půl století, by za totéž stál Beneš před haagským tribunálem. Časy se mění a lidé v nich. A změnili se Němci, změnili jsme se my, Evropané udělali obrovský krok dopředu a dostali Nobelovu cenu míru. A o tom to je.

J. Hanzal 25.1.2013 9:29

Perfektní hodnocení.

Ještě bych, z dovolením, dodal - KS-přesvědčivý, zatímco MZ-přesvědčený, ve smyslu JÁ, JÁ, JÁ jenom JÁ 

V. Petrová 25.1.2013 9:29

Re: Podepisuji každé slovo!!!

Připojuji podpis.

T. Marek 25.1.2013 9:03

Re: Pro věřící je Zeman zcela nečitelný a nevěrohodný

nevím zda populisticky, nicméně to, co bylo nakonec schváleno je špatné. Vrácení majetků ukradených  z vlastnictví církví by mi nevadilo. Přiměřené kompenzace za nevrátitelný (ovšem identifikovaný) majetek také ne. Ale to, že je to vše spíše odhadnuté, že kompenzace jsou přemrštěné a že ještě po 3 roky budou dostávat plné dotace a pak 14 let postupně snižované, to považuji za nehoráznost a jistě nejsem sám. Duchovně vzato - jaký morální kredit církve skutečně mají, obávám se, že relativně malý a hlavně klesající. Na druhé straně přibývá lidí věřících, ale odmítajících církve (neprávem jsou označováni jako ateisté). Čím to asi je?