5.5.2024 | Svátek má Klaudie


Diskuse k článku

INTERNET: Facebookový prezident?

Pomohl Karlu Schwarzenbergovi do druhého kola prezidentských voleb Facebook? To je převládající pocit mnoha komentátorů, politologů i běžných pozorovatelů těchto voleb. Jeho neskutečnému finiši v posledních dnech před volbami nepochybně pomohla silná podpora, která byla doslova hmatatelná zejména v tzv. sociálních sítích.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Varadinková 17.1.2013 15:44

Prezidenta vybrala média

Napřed Fischera, aby peloton odvodil během roku, a toho pak ve finiši média odstřelila, aby protlačila do čela Schwarzenberga.

Média se vším všudy, tedy nejen pár komentářů, které otevřeně přiznávají: Volím Karla, ale celé zpravodajství (rádia, TV, noviny, weby), výběr zpráv, řazení zpráv, způsob jejich podání,  manipulativní titulky, manipulativní způsob vedení debat....

To, co se pak děje na facebooku a ve webových diskusích obecně, kdy různí užiteční idioti opakují "volím Karla", to už je jen důsledek indoktrinace těmi mainstreamovými médii.

M. Hoblík 17.1.2013 15:03

Nevím, zda někomu k něčemu kdy pomohl facebook,

ale je jisté, že jeden cizák pěkně rozhodil společnost. Asi je tak exotický, že je pro zoufalé davy v této zemi zajímavý. Hanba mi, že musím uvádět "občan České republiky"! Ale jsem tady doma...

V. Plocek 17.1.2013 14:55

Facebookový prezident?

Také si nemyslím , že presidenta určují media (nebo napomáhají). Řekl bych, že media se snaží. Nyní uvažuji čistě s vlastního postoje.  Již před první volbou jsem věděl, že pokud se  dostane do druhé p. hrabě, půjdu ho volit. Jinak ne. A veškerá snaha sdělovacích prostředků v mojem případě šla okolo. Co mně jedině ovlivnilo a utvrdilo o volbě, byly poslední debaty obou pánů a konečná všech v TV. Ale ne že bych věřil komentátorům, ale vystupování a vzájemné porovnání mně utvrdilo ve volbě. A rád bych pro budoucno věřil, že se tak rozhodla většina lidí. Nebo taky ne.

V. Kain 17.1.2013 13:01

Re: Ony ty analýzy vlivu Facebooku...

Kdyby tato soustavně chrápající mumie četla příspěvky tak by se asi musela dost chechtat.

Ten dědek je mazaný všemi mastmi.To co tady předvádí je jenom omáčka.Mladí mu žerou právě proto,že jsou mladí, tím nechci říci že hloupí. Schwarzenberg,Kalousek,Bakala a další.Máme se na  co těšit.

I. Schlägel 17.1.2013 12:52

Solidní článek.

Díky.

J. Švub 17.1.2013 11:09

Ony ty analýzy vlivu Facebooku...

... zůstávají poněkud na povrchu celé věci. Což mne zas až tak moc nepřekvapuje v dnešní době, která sama povrchní je.

Zamysleme se nad tím, čím je Karel Schwarzenberg té nejmladší generaci voličů tak blízký.

Navrhuji dva aspekty:

1) Naše děti vyrostly v úplně jiné globální situaci než my "přesčtyřicátníci" - jim je otevřen celý svět a ony ho vlastní osobní zkušeností poznávají a jsou schopné víceméně kdekoliv v tomto světě (a v Evropě především) normálně "fungovat" a žít. A Karel S. je člověk, který je toho schopen evidentně rovněž...    

2) Staří Římané měli úsloví "Exempla trahunt" - tedy "příklady táhnou" a já jsem k němu dosud vždy dodával "a ty špatné především" :-)  Zdá se mi však, že otevřenost, slušnost a zjevná nezávislost KS na politice jako způsobu obživy zapůsobily na nejmladší voličskou generaci jako příklad pozitivní a z toho mám velkou radost. Je to naděje pro budoucnost naší země. 

A. Novák 17.1.2013 7:04

Fischer prostě začal svou kampaň moc brzy.

v konečné fázi působil spíš jen jako robot s naučenými gesty, která mu nikdo nevěřil. Že někdo uvěří Karlovi jeho přeměnu v punkera mě docela překvapilo, byl to mistrovský kousek autorů kampaně.

Teď jde o to, o kolik víc seniorů přivede k urnám kampaň "aligátora" :o)

J. Vyhnalík 17.1.2013 1:21

Autor média nejspíš sleduje příliš zblízka, aby je dokázal hodnotit

Je pravda, že Jan Fischer a jeho převážně pozitivní prezentace převládaly v médiích v létě a začátkem podzimu.

S blížící se volbou ovšem začaly převládat články spíše negativní, včetně detailního referování o antikampaních. O výsledku Karla Schwarzenberga rozhodly přinejmenším stejnou mírou televize jako sociální média.

Přitom TV debaty kandidátů moderované stylem TV kvízů typu "Chcete být milionářem" opravdu příliš zásadních otázek divákům nenabídly. Ale zjevně to tak divákům a hlavně televizím vyhovuje. Nakonec osobnost kandidátů se dá odhadnout i z toho, jak si dokáží poradit s hloupými otázkami.