26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

KLIMA: O globálním oteplování v Chicagu

Než jsem odlétal z Prahy do Chicaga, v rozhovoru se skupinou svých známých jsem se zmínil, že budu vystupovat s projevem na této konferenci. Zareagovali zhruba takto: "Globální oteplování? Není to už dávno zapomenuto? Zajímá to ještě někoho?" Zdá se mi, že takovéto postoje jsou v Evropě převládajícím názorem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
B. Rybák 5.7.2012 10:07

Re: Jde nebo nejde o vědu.

A o té "zelené" politizaci to právě je, že pane Rado.

P. Rada 4.7.2012 22:01

Re: Jde nebo nejde o vědu.

Kdy jindy byla na světě "zničující světovláda" - než nyní za světovlády peněz ovládaných s nadnárodních monopolů a bank prostřednictvím jejich ničivé konzum prosazující reklamy?. Jak znám historii tak ke světovládě došlo nakrátko jen nyní v době "Globalizace", která ale pomalu začíná upadat, od jednotného dolaru začínají mnozí ustupovat a se zbytkem zdrojů se separovat.

Souhlas jen s tím, že věda o klimatu je nyní v pozadí, rozkrádaná a zneužívaná... a pokud se i stane, že je na NP s vědeckých prací citováno ... reakcí bývá pravidelně nikoli věcná diskuse ale politizace faktů - že pane Rybák?

J. Jurax 4.7.2012 13:32

Re: Jojo,

No, nevím, kdo je hloupej ... jestli to není tím, že zpětně sledováno má recht víckrát, než je jeho odpůrcům milo, což tyto naséře ...

A prezident toho - při pravomocech co má - moc neprosadí. Ale je ho víc slyšet, a protože nejde s proudem, ale nezřídka proti němu, není proudem oblíben ...

A specielně kolem toho globálního teplení a hysterie záměrně za účelem kšeftů kolem něj vyvolané - proti blbosti rafinovaně zmanipulované nevzdělané masy se - v demokracii - nedá zvitězit, přinejmenším ne hned, ale musí se pořád bojovat. A prezidenta je přece jen slyšet víc než Vás nebo mne ...

B. Rybák 4.7.2012 12:36

Jde nebo nejde o vědu

I kdybychom navzdory tisícům námitek a velké "děravosti" důkazů připustili, že pravdu mají ti klimatologové, kteří považují za zásadní faktor změn klimatu lidské emise CO2, pak otázka, zda s nimi nesmírně nákladně bojovat, nebo se lokálně nepředvídatelným změnám klimatu přizpůsobovat lokálně, je otázkou především politicko-ekonomickou. Tvrzení, že tedy to oč opravdu jde, je problém vědecký je tou největší lží, které se kliamaalarmisté dopouštějí. Ta je také důvodem, proč diskuze s nimi nikam nevedou.

Klimaalarmismus a obecně enviromentalismus se stal vítaným "náboženstvím" pro ty politiky, kteří hledají prostředky pro vznik své trvale udržitelné moci v posílení vlivu státu náhradou svobodného podnikání dotovaným eko-byznisem, jeho zničující eko-regulací, politicko-korektní eko-censurou s cílem dospět k vládě politicko-korektní inkvizice, která zabrání hloupému, mamonu propadlému lidu, aby do toho kecal.

Skutečnost, že "boje s oteplováním" by se musely účastnit i státy, kterým by oteplování očividně prospělo, je vítaným precedentem v boji o světovládu, která by ovšem skončila tak jako vždy v lidských dějinách - tedy zničující světoválkou.

B. Rybák 4.7.2012 11:29

Re: Pane Václave KLAUSI !

Člověk je z přírody vyvržen pouze ve zvrhlém náboženství ekologistickém. Všude tam, kde se byť jen částečně prosadilo je dohnán k porušení toho nejdůležitějšího zákona živé přírody, je dohnán k vymírání, což je řádově vážnější problém než všechna jeho dogmata dohromady.

Drzou zvrhlostí je odůvodňovat ekologismus vědou. Vědci jsou totiž z podstaty své práce první kdo pochybuje o své vlastní práci (a třeba i o teorii relativity) a v klimatologii je otazníků stále tolik, že žádný solidní vědec by se nesnížil k předvídání vývoje klimatu (kdy přijde doba ledová?).

A. Bocek 4.7.2012 8:16

Re: Bez Božího požehnání marné lidské namáhání?

můj osobní boj s enviromentalisty  má velice racionální základ. Stejně jako se někdo drží jak veš košule mantry ERO/EI mou mantrou je roční koeficient využití instalovaného výkonu. Energetický rok má 7860 hodin , instalovaný výkon je na štítku a roční počet dodaných kWh navrtí elektroměr. Jako energetik budu vždy racionálně bojovat proti zdrojům s ročním koeficientem pod 20% - jsou energetickým, ekonomickým i ekologickým nesmyslem !

R. Langer 4.7.2012 7:38

Re: Ozonová vrstva nad ČR, i -20% bývá

Rado, nelži o tom, co je drahé! :-P

M. Trhlík 4.7.2012 5:31

Re: Jojo,

Jak to ten Klaus dělá,že má "recht" a nikdo ho nerespektuje ? Tím se staví na úroveň všech těch co mají také recht, ale nikdo jim nenaslouchá. Tak jim poraďte.

M. Trhlík 4.7.2012 5:28

Re: Jojo,

Pane Juraxi, ale Vy máte také recht, ale to je všechno.Zrovna Vás tak nikdo nevnímá, jako Klause. Proč si to nechce většina lidí uvědomit, že je sice  evidován jako prezident, ale minimálně vnímán, stejně jako my všichni.Na všechny strany je svými příznivci vynášen do nebes, ale zatím nic neprosadil. A  myslíte si, že když ho lidé rádi mají, že to bude lepší? Bude to pořád stejné,pravdu může mít, ale nikdo ho nerespektuje.Tak jak je to vlastně? To jsou všichni ostatní tak hloupí , že to nechápou?

M. Trhlík 4.7.2012 5:18

Re: O globálním oteplování v Chicagu.

Paní moudrá Varadinková, já neskuhrám, přeptejte se tisíců dalších. Klaus jako vždy jen analyzuje, kritizuje a nic z toho neprosadí.To si myslí jen lidé, kteří jsou opilí jeho slavomanstvím, že něco dokáže.Jinak to vysvětlete i učitelům a nejen důchodcům, že jim krátí příjmy k vůli globálnímu oteplování. Takže i EU je důsledkem globálního oteplování.Vy jste opravdu pozoruhodná ve všem co vyslovíte.Asi budu už urážet, ale přpadáte mi ne jako kráva, ale vynesená slepice, která si myslí, že je pořád poplatná a zatím je jenom posedlá Klausem.

B. Uhlich 4.7.2012 0:56

Re: Trucovité a ostudné ignorování faktů.

Ano, Pane Rado, opravdu jste mě potěšil..pokud se pokládáte za (cituji) hudebníka , který nezná noty a přesto mu to pěkně ladí...tak věřte, že ten pocit máte jen a jen Vy..nikdo jiný...ve skutečnosti tady skřípete až Pán Bůh brání.... ale to je vaše věc , že tady ze sebe děláte permanentního komika...  Ale jinak dobrý, mé příjmení jste už naučil skloňovat poměrně dobře..snaha se cení.... ještě tak u těch druhých..tam to nějak furt drhne, co? To víte Rado... když tu vystupujete jako centrální mozek lidstva, prezident všech prezidentů a eko-guru nejpovolanější... tak bych byl rád, abyste alepoň tu češtinu neprznil, víme? K čemu je Vám tolik vyčteninek, když neumíte látku 5 třídy obecné.... to se na mně nezlobte.. to potom dojem celého vystoupení kazí, nemyslíte?

Jinak Vás ještě chytnu za slovo, ano ..opravdu Vaše trucovité ignorování skutečnosti si myslím, že vám škodí ještě víc než ona gramatika... Víte ono se to celé má asi takhle: Já, na rozdíl od Vás si zde nečiním nehynoucí zásluhu v šíření svých pomatených myšlenek a jsem si vědom, že mé názory i pravopis mají své meze....to ovšem na rozdíl od Vás, člověka od kterého se jeden nedočká (mimo jiného) ani elementárního pravopisu....  :-)

J. Jurax 3.7.2012 22:48

Re: Pane Václave KLAUSI !

Nepleťte do toho pánbíčky - koneckonců bohů je na veletucty, pokud vůbec jsou; kterýžeto z nich dal člověku přírodu.

Člověk není - ještě - pán přírody. Ale má mozek a vědu a jednou jím bude.

J. Jurax 3.7.2012 22:46

Re: Středověké inkvizice. ...

Neskončil, trvá. Inkvizici svatou sice ještě nenahradila inkvizice zelená, ale pracuje se na tom.  Koneckonců díky blbým a uplaceným politikům tuzemským i v EU musíme už pod sankcemi vyznávat články zeleného náboženství a platit těm, kdož jeho dogmat využili, legislativně si to obšlápnuvše - dotace, bioúaliva etc. Středověk vskutku neskončil ...

J. Jurax 3.7.2012 22:41

Re: Pane Václave KLAUSI !

Jojo, a taky nepřestávejme bojovat ptozi fanatismu, s nímž je nám podsouvána tu globální zima (pamětníci vzpomenou), nyní zase globální teplení s apokalyptickými důsledky (Al Gore tak vyděsil ctihodné udělovače nobelovek, že mu ji hned jak si vyměnili spodní prádlo bryskně šoupli), takže nesmíme fuj CO2 (tedy teď už zase potichu smíme, když v Němcích nechtějí atomovky, místo nichž budou uhelky a plynovky, co ovšem budou produkovat nefuj jiný, lepší - jako Tornádo Lou - CO2, protože globálně teplí proti tomu nepiští jak vyorané myši), musíme fofrníky a fotovoltaiku, co vyrábějí emergie v obtížně využitelné podobě, ale zato řádově dráž než jaderky) a kšeftujem s CO2 odpustky a dávame díly zeleným blbům a EU biosajrajty do paliv, aby byly dražší, ale zato horší, přičemž na výrobu litru bisajrajtu potřebujeme víc než litr nafty a tak dál a podobně ...

J. Jurax 3.7.2012 22:31

Jojo,

jak to ten Klaus dělá, že má zase recht!

To tady bude jekotu od těch, kdož jej nemají rádi, jakož i od těch, kdož vlastní mozky prožrané zelenou plísní - aspoň myslím, diskuzi jsem ještě nečetl.

P. Rada 3.7.2012 22:18

Re: Trucovité a ostudné ignorování faktů.

Uhlichu Vám nechybí základy gramatiky ale slušného chování a především tolerantnosti. Nevyčítám to, jen konstatuji, že do půlitru se vejde jen půlitr a tak když je někdo lingvista a mohl by se živit jako textový korektor..... může se mu snadno stát, že nemá hudební sluch a přesto pracuje v hudebním nakladatelství.  Slyšel jste o vzláštnosti, že i někteří hudebníci neznají noty a přitom je radost si je poslechnout?

Já když se snažím přemýšlet tak k tomu gramatiku nepotřebuji. K tomu abych ale někoho přesvědčil by se mi mnohdy i tato znalost a vycepovanost mohla hodit - vzláště pokud bych publikoval - nikoli diskutoval. Zároven také platí, že chytrému stačí napovědět a ignorantům naopak nestačí snést celé stohy knih.

 Takovéto trucovité ignorování různorodosti ve schopnostech jiných, vede v důsledcích diskusí ke kýženému přehlížení faktů, které někomu prostě nejdou pod nos. A o tom to v případě pana Uhlicha právě je - i když na své gramatice si zakládá.

T. Kočí 3.7.2012 22:16

Re: za kolik to má dnes? 247?

Ten pitomej ksicht vidět aspoň 6x,proč???Myšlen Ryba ovšemže.

B. Uhlich 3.7.2012 21:43

Re: Trucovité a ostudné ignorování faktů.

Vám Rado, chybí i základní znalosti z české gramatiky... když někdo neumí ani základní věci, které běžně umí i děti 5té třídy obecné školy..jak to pak musí vypadat s tím ostatním??????

P. Rada 3.7.2012 19:01

Re: O globálním oteplování v Chicagu.

Ono je vůbec otázkou, zdali se lidé na změny klimatu dostatečně připravují alespon na adaptační úrovni? O tom, že by někdos klimatem dokonce "bojoval" je tak akorát slyšet od Klause.

P. Rada 3.7.2012 18:57

Re: Středověké inkvizice. ...

Pane Prokop Vy jste historii asi jak se říká "nemusel" -že?

Jinak by jste si asi všimnul, že prakticky všechny církve se zabývají jen člověkem a jeho vztahy vnitrodruhovýmy či otázkami jeho Bytí ....  - nikoli jeho vazbami k přírodnímu prostředí.

Když už - pak byl člověk všemu nadřazen a vzájemné spolupůsobení, které studuje enviromentalistika unikalo dlouhé věky duchovní pozornosti. http://cs.wikipedia.org/wiki/Environmentalistika

Vám toto ale zjevně uniká i dosud a potvrzujete, že asi bude kus pravdy na svovech písně ..."Středověk nezkončil - Středověk trvá"...

J. Ryba 3.7.2012 18:32

Re: Pane Václave KLAUSI !

člověk pán přírody, Bůh mu ji dal, aby z ní dobýval obživu a pohodlí

J. Ryba 3.7.2012 18:21

Re: Pane Václave KLAUSI !

ale základem klausismu je, že je člověk NAD přírodou, že je jejím pánem :-)

J. Schwarz 3.7.2012 17:48

Re: Pane Václave KLAUSI !

Ale vždyť tohle dělají,  pane Rado, právě environmentalističtí fanatici! Všichni ostatní si dobře uvědomují, že jsou součástí přírody. Jenom zelení fanatici tvrdí, že člověk je mimo, přírodě škodí a měl by z ní být nejlépe vyloučen. Všimněte si, že nikdo netvrdí že Přírodě škodí třeba sloni, krokodýli, mravenci nebo kobylky.  Kobylky mohou škodit tak leda člověku, když mu sežerou vegetaci na kterou si sám brousil zuby. Ale nemohou škodit přírodě, protože jsou samy přírodou. Pokud je i člověk součástí přírody, nemůže jí škodit. Nakonec - mně by se taky víc líbily horské štíty, čisté bystřiny a písečné pláže bez miliard lidí co se všude roztahují a všechno zasviní odpadky. Ale nemám v úmyslu je proto vyvraždit - narozdíl od vás, pane Rado.

M. Prokop 3.7.2012 16:41

Re: Jasně Prokope,

Směrnice, "Heusingere", na ty už zvolený parlament nemá.

M. Prokop 3.7.2012 16:40

"středověké inkvizice. Ta také měla mocenské spády a podle toho se chovala nakonec analogicky jak mocní/nemocní dneška."

Prostě tehdejší enviromentalisté.

M. Varadinková 3.7.2012 16:35

Re: O globálním oteplování v Chicagu.

Otázku (ve smyslu věty s otazníkem) jste sice nepoložil, ale postěžoval jste si, že Klaus řeší globální (ne)oteplování, když pro důchodce jsou přece důležitější ceny léků.  Jenže nesmyslný boj proti globálnímu oteplování se projevuje (mimo jiné) i ve vyšších cenách léků, případně nižších důchodech. To je souvislost, kterou nevidíte dokonce do té míry, že ani neumíte formulovat tu otázku. Jen skuhráte, že léky se zdražují a širší souvislosti nevidíte a ani vidět nechcete.

P. Rada 3.7.2012 16:14

Re: Ozonová vrstva nad ČR, i -20% bývá

To nepozorujete pane Procházka asi proto, že lidstvo je jednak široký pojem - někdo na oteplení svého území zprvu vydělá...  a hlavně, že všeobecně nemá lidstvo za fosilní zdroje adekvátní náhradu. Ta jaderná kterou inzerujete je dnes sice už podstatně bezpečnější jak dříve ale zároven i podstatně dražší a proto je mnohdy podobně efektivní jak OZE - tedy oproti fosilům momentálně prodělečná. Míníteli to lidstvo, které je na tom dostatečně technologicky dobře - třeba USA - pak si projděte tamní tabulku efektivit těžby energií a třeba něco zpozorujete.

P. Rada 3.7.2012 16:05

Re: To je velmi trapné.

Jestli ano - nestydte se - a poněkud je technicky konkretizujte.

R. Langer 3.7.2012 16:01

Re: Jasně Prokope,

Ano, je to tak!

P. Rada 3.7.2012 15:57

Re: Bez Božího požehnání marné lidské namáhání?

No vidíte pane Boček a já měl za to, že předně by se měla jako prevence proti hlouposti pěstovat vzdělanost a teprve až když toto úsilí selže, jít spytovat svědomí či se až pomodlit....

Jak ale vidím, tak jsou lidé, držící se předně pověrčivosti a teprve když pověrčivost selže začnou něco dělat sami - že?

Nemíním se takto lacino posmívat víře - také ji mám - ale jejím základem je racionalita.