26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

NĚMECKO: Země neznámá

Jak tak čítám české noviny, zjišťuji v nich trojí tón Jeden poněkud dětinsky uštěpačný: hahá, už teče do bot té jejich Unii, už mele z posledního to jejich euro… nu, nebudu pro tentokrát připojovat komentář, i když bych věděl jaký.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
B. Rybák 1.2.2012 18:42

Re: Články p. Frýborta čtu rád

Demokracie se dobře stará o vlastní a ne o sousední občany. Starověké Atény se bohužel chovaly ke svým spojencům mnohem hůř než autoritativní Sparta. Zatím se střílí eurem, někoho ničí, Němcům přistávají v kapse.

B. Rybák 1.2.2012 18:37

Re: Souhlasím, že Německo známe málo

A to máme takový dobrý příklad v RVHP. Tam jsme se ho nevzdali. EU se bohužel stejně jako RVHP prakticky vzdát nejde (nepočítá se s tím).

P.S. Suverenita občana s bezprávným parlamentem? To je hodně nepovedený vtip. (I když je fakt, že EU-hujeři v něm stojí za EU-ho...)

F. Matousek 31.1.2012 12:58

Re: Herr Frybort

Jste zaujatý a nevíte o problému mnoho.

Nejde jenom o oslovení Herr / Frau, jde o slusnost jako takovou. Jde o sluvko " prosím " a v neposlední rade o zdravení se navzájem. Pan Frýbort napsal docela dlouhý clánek. Stacilo ale krátce a po pravde, krom jiného napsat, ze Cesi jsou oproti Nemcum nevychovaní a neslusní. 

V. Braun 31.1.2012 9:13

Souhlasím, že Německo známe málo

Naprosto souhlasím, že Německo známe málo, abych to nevztahoval na všechny čechy, rozhodně to platí o naší rodině. Když už vyrazíme na dovolenou do zaraničí tak kromě jednodenní zastávky v Berlíně to nikdy nebylo do Německa, přitom Německo má určitě i turistovi z Čech mnoho co nabínout.

Na Němce jsem se dlouho díval podezřívavě, částečně optikou svého tatínka, jehož rodina žila několik let v "Říši" po zabrání pohraničí Německem. Tenhle pohled na "obyčejné" Němce měním postupně, zejména pod dojmem několikaleté spolupráce s německou firmou, a docházím spolu s panem Frýbortem k názoru, že lidé jsou různí všude, ale že v Německu to s nimi rozhodně nebude horší než v Česku.

O to zajímavější je schizofrenní přístup lidí typu paní Kaniokové, která jedním dechem říká, že proti obyčejným Němcům nic nemá, ale je zásadně proti těm EuroNěmcům, i když (budiž jí čest a sláva) alespoň dodá, že za to nemohou, ale byli do té situace dotlačeni silou vlastní ekonomiky.

Když už jsem zmínil paní Kaniokovou tak jen odbočka od Německa k něčemu co mne zaujalo v jejím příspěvku "....nezapomíná tlačit na stále větší centralizaci a odevzdávání stále větší části suverenity členských zemí. Demokracie tak dostává stále více na frak ..." Na rozdíl od paní Kaniokové nekladu rovnítko mezi demokracii a suverenitu čehokoli, ať je to národní stát, kraj, město a nebo společenství vlastníků v paneláku. Pro demokracii je daleko důležitější suverenita občana, a ta může dostat, a bohužel dostává, na frak kdekoli. Zrovna nyní se mi zdá, že zde v České republice je to hlavně z důvodu České věrchušky, už například jen proto, že se naše reprezentace vzdala části spolurozhodování o EU nepřipojením se ke smlouvě.

V. Stejskal 30.1.2012 22:18

Re: vladnouci trida

Flick, Quandt, Thysen, Krupp atd. Vydelavali na zbrojeni i valce. Ze Nemecko valku prohralo, nebylo v podstate dulezite. Zavreli jenom Kruppa. Vydelane penize byly po valce zmrazeny, v r. 1956 zakonem zase vraceny. Majitele je vlozili do nemeckeho "zazraku". Flick do Mercedesu, Quandt do BMV, Krupp do Kruppa atd.

P. Sulc 30.1.2012 18:58

Re: "diminutive", ale to vlastně není až tak moc anglicky,

Ta vyuka jazykum nehrozi ani Americanum. Proto jsem byl prekvapenej, kdyz sousedka na patre tady v dome mluvi nemecky, franzousky a pry i latinsky. No, Cicero to neni, ale ledacos prelozi. Jinak se tu uci spanelsky a rekl bych, ze ke sve skode. Amerika se hispanisuje stejne jako Evropa islamisuje. Ilegalnich immigrantu, hlavne Mexikanu, spousty. A snaha naucit se anglicky je leckdy minimalni. Kdyz jsem sel of firmy do pense, po 16 letech, se dvema uklizeci z Peru, v USA ua 25 let, se dalo domluvit spatne ,s druhym jeste hure. Ale jinak fajn lidi, rozhodne zadni lenosi jako treba ja, to zase ne. Jen proste nemeli potrebu se neco naucit a delat nejakou lepsi praci.A tak premejslim kdy se v Cesku zacne vyucovat jako povinny predmet cikanstina.

J. Boleslav 30.1.2012 17:51

Re: vladnouci trida

Můžete tu německou vládnoucí třídu nějak blíže identfikovat? Máte pocit, že Adolf byl něčí loutka? Možná zpočátku, ale záhy se docela vymkla z jakékoliv reálné kontroly.

V. Stejskal 30.1.2012 17:37

Re: vladnouci trida

Nepritel se dobre schvava. Muzete ho ale najit napr. na svem uctu v bance, ve forme poplatku. Veirt mu nemusite, jenom zaplatit.

M. Prokop 30.1.2012 16:47

Re: vladnouci trida

Ale jistě, já nepřítele sleduji, jen mu na rozdíl od vás nevěřím každý kec.

V. Stejskal 30.1.2012 16:24

Re: vladnouci trida

Vazeny, kdyz jsem proti necemu, tak musim vedet o co jde. Kdyz jste antikominista ci antisocialista, tak musite vedet o co jde, jinak se nustale ztrapnujete.

J. Boleslav 30.1.2012 14:46

Články p. Frýborta čtu rád

Tentokrát se ale s jeho názory nemohu tak docela ztotožnit. Německou současnou realitu zřejmě má zmapovanonu dobře, českou trochu hůř a v řadě věcí by se s ním dalo polemizovat. Je to zřejmě tím, že žije už dlouho venku.

Na druhou stranu ale, přestaňme se už konečně strašit Německem. Německo současnosti je demokratická země, rozhodně demokratičtější než ČR. A zásadní bezpečnostní hrozby současnosti jsou jinde (teroristé reální či kybernetičtí, militantní islám atd.)

M. Prokop 30.1.2012 13:50

Re: vladnouci trida

Říkali na PŠM nebo na VUMLu?

D. Werner 30.1.2012 13:47

Pan Frybort

zase ponekud mlzi.

M. Martin 30.1.2012 12:57

Re: Pane Frýborte, ráda jsem čítávala vaše články,

Paní Kanioková s Vaším příspěvkem naprosto souhlasím.I z jiných Vašich příspěvků je poznat že víte o čem mluvíte .Přeji hezký den.

T. Blecha 30.1.2012 12:23

Re: nemci byli vzdy civilizovany narod

Zkuste přijít na to čím to může být? Kdo zavinilsmrt nejvíce lidí?    Němekco-   socialismus. Rusko- Komunismus. Čína-Komusismus. KLDR-Komunismus. Vietnam, Kambodža taky socialismus. Socialismus vždy vede k totalitě. A v totalitě lidé umírají. A pořád ale máme touhu ten socialismus zkoušet znovu. Tady bude něco špatně.

V. Stejskal 30.1.2012 11:12

vladnouci trida

Pan Frybort zije sice 30 let let v Nemecku, ale je mu to malo paltne. Nemcko se za poslednich 100 let prilis nezmenilo, protoze se nezmenila jeho vladnouci trida. Ta rozhoduje o tom co a jak delat a ne nejaka Merklova ci Hitler. Tato vladnouci trida se ozhodla pro Hitlera, financovalo ho, vydelavala na zbrojeni, valce, koncentracnich taborech, zabijeni lidi i na miru. A stejna vladnouci trida se rozhodla pro Euro, Merklovou i financni krizi. A vydelava a vydelava. Podstata je stejna, jen forma neni tak brutalni.

M. Hoblík 30.1.2012 10:46

Není mi jasné kolik a jak jsme vydělali na tom,

když bylo zavedeno Euro. A kolik proděláme na tom, když Euro zase zanikne. Anebo je to hloupost a je to jen bububu? Kolik prodělalo Německo, když jsme měli měnu? Padesátá léta, devadesátá léta... A nikdo nám nic nepůjčil! My bohatým půjčujeme proto, aby Kalousci byli pěkní, aby si Nečasové nezadali. Za naše peníze.

J. Skála 30.1.2012 9:49

Pan Frýbort

výchází z premisy, že český národ o svých odvěkých sousedech ví velmi málo nebo skoro nic, a proto je nutno jej poučit. Nestačí mu však pouze konstatovat, že smysl pro humor, oslovování, vztah k víře, politická korektnost jsou JINÉ v Česku a v Německu. Z celého textu vyzařuje snaha přesvědčit, že všechny ty popisované vlastnosti Němců jsou LEPŠÍ než naše. Je to dokonce i možné, ale jen bych rád věděl, zdali bychom bez oněch odlišných vlastností dokázali vedle toho velkého národa přežít.

V. Novák 30.1.2012 9:27

"diminutive", ale to vlastně není až tak moc anglicky,

je to skoro latinsky. Taže to řišlo bud s Robertem Dobyvatelem (a to bych se divil, zdrobnělinka - a taový hrdlořez) nebo si ho nově přebrali.

Jinak ovšem platí, že Engličani zrušili tykání jak Stalin kulaky a you je obecně vykání. Tykání nahradili obecným používáním jmen křestních, nebo first name, abych byl korektní. Taky nejsem křtěn... Při výuce cizím jazykům (což ovšem Angličanovi moc nehrozí) pak píší "you (sg)" a "you (pl)".

P. Lenc 30.1.2012 8:40

PaneFrýborta,

musím souhlasit s p.Kaniokovou,vůbec nejde o averzi vůči obyčejným němcům,aspoň u většiny čechů,ale o,když napíši naprosto nešťastnou politikuEU a úlohu německa v ní,tak se vyjadřuji ještě velmi slušně.A o tom to je.Myslím si,že za hranicemi jste příliš dlouho vy a stratil jste poněkud přehled.

J. Hejna 30.1.2012 8:24

Herr Frybort

oni jsou silně zaujatý, což vede až k nesmyslům, např. Novák obdivuje Horákovou je, díky češtině normální, v němčině to bez Herr a Frau (Schulz mit Schwarz) není dostatečná informace.

Takže zřejmě: Koho chleba jíš, toho píseň zpívej!

M. Trhlík 30.1.2012 7:18

Re: Moc krásné, díky!

Krásně jste si popovídali.Já jsem si první přečetl úvodník od Astona:CO BUDE a  stačí mi to.Možná řada lidí si myslí něco jiného,ale každý máme právo na svůj názor.

Z. Kulhánková 30.1.2012 6:07

Re: Moc krásné, díky!

V tom pripade jste druzice Sojuz.

P. Sulc 30.1.2012 3:15

Re: Herr Frybort, jen malo opravu:

Vyborny napad, jen se nejak musim dostat z kresla, a nez se vyhrabu, tak asi zapomenu co vlastne chci.

P. Sulc 30.1.2012 3:13

Re: Moc krásné, díky!

Kdepak, ja jsem Slovan, kulata huba a tak. Ale spatnej: nejsem pivar.

Z. Kulhánková 30.1.2012 3:07

Re: Moc krásné, díky!

Vy jste taky drůžicka.

Z. Kulhánková 30.1.2012 3:05

Re: Herr Frybort, jen malo opravu:

Zkuste použít slovník.

T. Valek 30.1.2012 3:04

Re: nemci byli vzdy civilizovany narod

"nemci byli vzdy civilizovany narod"

A hlavne, kdyz stavely koncetraky a vrazdili po milionech a dvakrat za sebou v jednom stoleti. Hura pro Fryborta, nebo Krysika a jeho souverce  STBaka svazarmovce Hedvicka, ktery jezdil za komunistu..atd.

P. Sulc 30.1.2012 2:43

Re: Herr Frybort, jen malo opravu:

Diky za info. Ale to thou zadna ucebnice anglictiny neuvadi, takze radeji zustanu u toho, ze obe cisla jsou totozna. Popravde, thou a nekolik dalsich podobnych slov v nejakych naboznych spisech najdete, ale kdyz jsem se ptal americkych kamaradu na vyznam, jen to nejak zamluvili, rozumnou odpoved, jako treba od vas, jsem nedostal. Kdybych rekl:"Bill, thou stupid", no asi by to prelouskal, ale chvili by mu to trvalo Zdrobneliny krestniho jmena: nijak jsem si nevsiml ze by tu byl nejaky rozdil, musim se na to kluku zeptat, ale ty se stejne pouzivaji spise u holek, u kluku spise jen tak ze srandy.. Jak bych rekl anglicky "zdrobnelina" bez popisovani ? Je to opravdu s podivem, zdrobnelin krestnich jmen je spousta, zdreobneliny jmen podstatnych ale nejsou vubec. Proste misto kocicka je mala kocka. Cestina ma tech zdrobnelin dost, nemcina take, ale francoustina je na tom tusim take spatne.. No nic, kazda rec ma neco do sebe, sve vyhody a nevyhody.Dik jeste jednou.

P. Sulc 30.1.2012 2:05

Re: Moc krásné, díky!

Jak vidim, co Cech, to Kelt, Slovane vymreli. A misto knezi Druzove.