26.6.2019 | Svátek má Adriana



DISKUSE K ČLÁNKU

Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.


Reforma made in akvárium



Řazeno podle času sestupně, seřadit podle času vzestupně
počet příspěvků: 574, poslední: 21.1. 2012 13:49, přehled diskusí

Re: Chce to už brýle. V tomto místě doporučuju paní Varadinkové praktikovat rovnoměrný přímočarý pohyb :-))):
Autor: J. Václavíková Datum: 21.1.2012 13:49

Autor: M. Varadinková Datum: 20.01.2012 15:34

No právě. Takové drahé auto určitě má ESP a ABS, takže zejména na rovné cestě by se to nemělo dostat do smyku, ani kdyby tam byl led. Kdoví, co v tom autě s tou "první dámou" za jízdy vyváděli!:-)))) Jestli přitom třeba nějak neškubali s volantem:-)))))

Re: Na osobní integritu vládních zlodějů:
Autor: J. Boleslav Datum: 21.1.2012 8:27

Nevím, jak Vy, já nekradu a prosím proto, abyste si podobné invektivy odpoustil. V Kuvajtu je na můj vkus moc teplo a ekonomicky na ně bohužel nemáme a dlouho ještě mít nebudeme. Leda že byste tady někde objevil nějaký ropný vrt srovnatelné mocnosti jako mají oni.

Re: No, každý si tu může sám udělat představu,:
Autor: M. Varadinková Datum: 21.1.2012 1:35

Nepřibrzďuje je přece za účelem zabrzdění a zastavení celého auta, ale pouze za účelem potlačení smyku, tj. aby se srovnal pohyb všech čtyř kol a kola se dál odvalovala (tedy nesmýkala se) v požadovaném směru. 

Re: No, každý si tu může sám udělat představu,:
Autor: M. Varadinková Datum: 21.1.2012 1:25

Řidiči to vědí, pokud si pamatují něco ze školní  fyziky, což ale není Váš případ, protože vy evidentně neznáte ani význam těch slov, která používáte.

Re: No, každý si tu může sám udělat představu,:
Autor: J. Václavíková Datum: 21.1.2012 1:17

A ještě jeden:

Varadinkové stačí k trakci a k brzdění nenulový koeficient tření

[:-))]))) škoda, že to nevědí řidiči

No, každý si tu může sám udělat představu,:
Autor: J. Václavíková Datum: 21.1.2012 1:16

jakou snůšku blábolů jste tu dnes paní V. snesla, to už nechám na nich. A ještě komentář k Vašim ,,úvahám" odjinud (mmch, bavíte svou hloupostí dost lidí):

Autor: M. Varadinková Datum: 21.01.2012 00:03

Však taky zařízení, které má zajistit brzdění, se nejmenuje ESP, ale

brzda. Vy génie![:-))]))))

a to ESP ta "jednotlivá kola" nebrzdí? [:-))])))

Re: Paní Varadinková, nejenže máte potřebu neustále a opakovaně polemizovat s někým, kdo tu není,:
Autor: M. Varadinková Datum: 21.1.2012 0:48

Tak jsem se dívala na tu mapu na idnes, a musím konstatovat, že pokud mají to místo nehody označené správně, tak tam žádná zatáčka není:-))))))))))

Re: Paní Varadinková, nejenže máte potřebu neustále a opakovaně polemizovat s někým, kdo tu není,:
Autor: M. Varadinková Datum: 21.1.2012 0:32

Krom toho, že jste uplně blbá (jak mohu tušit, že už jste hodinu pryč?), jste ještě prolhaná. Já jsem Vás přece nevyvolávala k diskusi, jen mi to Spáčilovo naběhnutí si na vidle připomnělo to Vaše.

Mapu nehody jsem nestudovala, ale na dálnici nejsou žádné nečekaně se vynořivší zatáčky, aby v nich musel řidič dostat bez cizího přičinění smyk. Takové bývají na okreskách někde  v kopcovitém terénu. Vyletět ze zatáčky na dálnici, to už musí člověk jet opravdu extrémně rychle a ne že "dodržoval předepsanou rychlost". Nakonec uvidíme, jak to  policie vyšetří.

Sklerózu nemám, pamatuji si dobře, co jsem psala o arsenu, i to, jak mně pobavilo, že ten Pačes, k Vašemu vzteku,  to tehdy řekl takřka identickými slovy jako já:-))))) 

Re: Co je to ESP, ptal se Stas:
Autor: M. Varadinková Datum: 21.1.2012 0:16

Rovnoměrný přímočarý pohyb v zatáčce, to se mohlo urodit jedině ve Vaši hlavě. Naštěstí Vy řídíte jenom koně a ten je určitě o několik řádů chytřejší, než Vy, takže to nějak zvládne i s někým, jako jste Vy.

Srovnání okreska - dálnice: Na okresce je to horší, protože tam je více zatáček, více překážek (chodci, auta v protisměru) a méně místa (úzká silnice) na vyrovnání smyku a udržení se na cestě. Taky je silnice hůře udržovaná.

Dálnice je široká, zatáčky tam jsou velmi pozvolné, jsou tam dlouhé rovné úseky, kde se dá jet  skutečně rovnoměrným přímočarým pohybem, a i případné hodiny se tam díky šířce cesty dají se štěstím nebo díky zkušenému řidiči zvládnout tak, že auto zůstane na dálnici a nepoškodí se (zažila jsem jako spolujezdec). Samozřejmě to ale záleží i na hustotě provozu.

Re: Paní Varadinková, nejenže máte potřebu neustále a opakovaně polemizovat s někým, kdo tu není,:
Autor: J. Václavíková Datum: 21.1.2012 0:10

1. Polemizovala jste tu se mnou minule, když už jsem byla skoro hodinu pryč. Dnes jste mě zase vyvolávala, když jsem tu nebyla. Asi obsese.

2. Vy tu dnes rozdáváte rozumy o nehodě T. Okamury a poučovala jste o onom pohybu. Letmým pohledem na mapu nehody snadno zjistíte, že se v žádném případě nejednalo o rovinu, tudíž jste plácala pitomosti

3.Vidím, že máte sklerózu a radši si nepamatujete, co všechno jste tu o arzenu a nahrazení fosforu v DNA naplácala za kraviny, teď tedy ustupujete do pozice ,,chemicky podobné prvky" O tom tu ovšem řeč nebyla, račte si to pro osvěžení ochabující paměti najít.

4. Teď se jdu podívat na Grygara, ten aspoň nemele hovadiny jako Vy.

Re: Co je to ESP, ptal se Stas:
Autor: M. Varadinková Datum: 21.1.2012 0:03

Však taky zařízení, které má zajistit brzdění, se nejmenuje ESP, ale brzda. Vy génie!:-))))))

Re: Paní Varadinková, nejenže máte potřebu neustále a opakovaně polemizovat s někým, kdo tu není,:
Autor: M. Varadinková Datum: 20.1.2012 23:59

Za prvé, já nepolemizuju s někým, kdo tu není, pouze jsem odpovídala na otázku Stase, kterou mi položilo dvě nebo tři stránky níže v diskusi.

Za druhé, o projíždění zatáčky rovnoměrným přímočarým pohybem jsem já nepsala ani slovo, taková pitomost může napadnout leda Vás.

Za třetí, o arsenu jsem tu hlásala úplně ty samé "nesmysly", jaké posléze hlásal akademik Pačes (tedy že arsen a fosfor jsou chemicky podobné prvky). Vy jste se do mne za to hloupě navezla podobně jako dnes konspirační Spáčil. Čímž jste prokázala, že jste sice úplně blbá, ale hlavně když se do mne můžete navézt, že?

Re: Co je to ESP, ptal se Stas:
Autor: J. Václavíková Datum: 20.1.2012 23:52

:-)))

Re: Co je to ESP, ptal se Stas:
Autor: M. Varadinková Datum: 20.1.2012 23:50

Cílem přece nemusí být zabrzdit, ale nedostat smyk, aby auto bylo stále ovladatelné a jelo tím směrem, kam ho volantem směruje řidič. 

Aby se kola nesmýkala a neprokluzovala při brzdění, to  zajišťuje ABS (tedy přerušované brzdění, řízené automatem, který brání zablokování kol). Přerušované brzdění zkrátí brzdnou dráhu. Na ledu je koeficient tření sice nízký, ale není nulový, takže dříve či později zabrzdíte (pokud to ovšem není moc s kopce, to pak zabrzdíte až o nějakou překážku:-)))))

Re: Paní Václavíková:
Autor: J. Václavíková Datum: 20.1.2012 23:49

Pěkné, teď by se měli ve světě ještě poučit z našeho systému spouštění nízkého tarifu po síti a už aby tu byly masivněji elektromobily a jejich baterie.

Re: Co je to ESP, ptal se Stas:
Autor: J. Václavíková Datum: 20.1.2012 23:46

A co říkáte srovnání okreska- dálnice a rovnoměrnému přímočarému pohybu v zatáčce?

Paní Václavíková:
Autor: J. Tolman Datum: 20.1.2012 23:46

Nové větrné elektrárny mají o řád vyšší výkon.

Do roku 2030 mají podle nové studie zadané Evropskou komisí jen na pobřeží Evropy vyrůst větrné elektrárny s instalovaným výkonem 135 gigawattů. Tedy vyšším, než kolik činí současný instalovaný výkon všech jaderných elektráren v zemích EU. Nicméně větrné elektrárny málokdy pracují na plný výkon.

Evropští a američtí vědci hledají nápravu. Například Siemens vyvinul software k optimalizaci dosavadních větrných farem. V průběhu několika sekund lze provést analýzu směru a intenzity prouděni vzduchu, simulovat reakce farmy na změny a upravit nastaveni rotorů. Všechny turbíny jsou propojeny s centrální řídicí jednotkou, jež je vzájemné koordinuje a mění například náběhový úhel lopatek rotorů.  Při jiném řešení vědci uspořádali vertikální rotory vždy párové těsně vedle sebe a rozhodli se pro protisměrné otáčení. Tímto způsobem se podařilo eliminovat turbulence a usměrnit proudění vzduchu mezi oběžnými koly takovým způsobem, aby zadní řady nebyly tolik „oslabeny". Výsledek: Výkon větrného parku jako celku dosáhl 20 až 30 wattů na metr čtvereční - tedy desetkrát více než u větrných farem s konvenčními rotory!

GEO

Re: Co je to ESP, ptal se Stas:
Autor: J. Tolman Datum: 20.1.2012 23:37

Že pana Jílka zdravím. Má naprostou pravdu. S ESP auto na náledí možná neudělá hodiny, ale zcela určitě nezabrzdí. 

Paní Varadinková, nejenže máte potřebu neustále a opakovaně polemizovat s někým, kdo tu není,:
Autor: J. Václavíková Datum: 20.1.2012 23:36

což máte jiným velmi, ale velmi za zlé, ale navíc trpíte zvláštní obsesí nejen z vidlí, ale zřejmě i ze mne. Pominu teď úsměvný fakt, že nám předkládáte k věření, že obloukem zatáčky se má projíždět rovnoměrným přímočarým pohybem, a poprosím Vás, abyste upřesnila, co jste tu hlásala za nesmysly o arzenu. A přesně, ne nějaké upravené verze, jak máte ve zvyku, když zjistíte, že jste opět mimo mísu.

Re: Co je to ESP, ptal se Stas:
Autor: J. Kombercová Datum: 20.1.2012 23:33

..na ledu, bez trakce, bez tření, žádné kolo nezabrzdí.

Re: Svazák Petr Fidel Nečas opět perlil!:
Autor: F. Doušek Datum: 20.1.2012 23:12

To napište Rathovi.

Re: Co je to ESP, ptal se Stas:
Autor: J. Kombercová Datum: 20.1.2012 23:02

Prý kde není trakce, není ani ESP. Vzkazuje pan Jílek. :))

Re: Co je to ESP, ptal se Stas:
Autor: M. Varadinková Datum: 20.1.2012 22:54

Ale ta prdel nemá ten akční člen:-) Takže to musí být zkušený řidič, aby příslušnou korekci dokázal provést sám. S volantem to provést může, i ubrat plyn a vymáčknout spojku, ale už nedokáže zacvičit individuálně s rychlostí jednoho každého kola.

Re: Svazák Petr Fidel Nečas opět perlil!:
Autor: O. Kadlec Datum: 20.1.2012 22:53

Samozřejmě nevím zda byl v SSM. Já jsem taky nebyl, dokonce ani pionýr.

Ale jen hlupák by mu věřil že nosil do školy normálně pionýrský šátek na krku, a že ho katecheta seřezal. Opakovaně. Za komančů. Úrkitě!

Re: Co je to ESP, ptal se Stas:
Autor: M. Varadinková Datum: 20.1.2012 22:47

Tou rovnou cestou jsem myslela, že se nemusí zatáčet ani brzdit, objíždět překážky, prostě dá se setrvávat v "rovnoměrném přímočarém pohybu". Dokud jedete rovně, tak led nevadí, průser nastává, až když měníte směr nebo rychlost jízdy a začnou působit setrvačné síly.

Re: Svazák Petr Fidel Nečas opět perlil!:
Autor: M. Prokop Datum: 20.1.2012 22:46

Možná je, nejspíš, ale přiznejte se, přece jenom to nevíte.

Re: Co je to ESP, ptal se Stas:
Autor: M. Prokop Datum: 20.1.2012 22:45

A jinak podobně účinné zařízení bez elektroniky je prdel. Pomocí ní cítí dobrý řidič, že to klouže, že má zvolnit a zvýšit pozornost. Občasným ťuknutím brzd prověřit na vhodném místě adhezi a chovat se dle zjištěného.

Re: Co je to ESP, ptal se Stas:
Autor: M. Prokop Datum: 20.1.2012 22:38

Ano. Ale to vaše původní stručné vyjádření "Takové drahé auto určitě má ESP a ABS, takže zejména na rovné cestě by se to nemělo dostat do smyku, ani kdyby tam byl led." by skutečně mohlo znamenat, že ESP a ABS zvládne a vyřeší i praseckou jízdu.

Pozdější upřesnění už tento možný výklad eliminovalo.

Co je to ESP, ptal se Stas:
Autor: M. Varadinková Datum: 20.1.2012 22:34

ESP je Elektronický Stabilizační Program, který má zabránit, aby se auto dostalo do smyku.

ESP má informace o rychlosti jednotlivých kol, krouticím momentu motoru, otáčkách motoru, natočení volantu - tedy předních kol automobilu a snímač odstředivého zrychlení (obvykle umístěný ve středu vozu). Z těchto veličin dokáže ESP zjistit, jestli se vozidlo nepohybuje ve smyku, a pak případně zasáhnout tak, že provede pomocí akčního členu přibrzdění některého z kol a také snížení výkonu motoru.

Videoukázka, jak to klouže bez ESP a s ESP viz zde: http://www.youtube.com/watch?v=NiZjeeMExY4&feature=related

Já denně jezdím "plochou dráhu na ledě", protože první dva kilometry a poslední dva kilometry, když jedu do práce, vedou po místních komunikacích, které se nesolí, a v těchto dnech je na nich led nebo do hladka uježděný sníh. Denně najedu po ledu cca 8 km. Letos je zima až posledních pár dní, ale byly i roky, kdy to trvalo od podzimu do jara prakticky celou "ladovskou" zimu. Takže mám po ledu naježděno stovky kilometrů, s vyhýbáním se autům i chodcům, s nutností zatáčet, opatrně přibrzďovat a zase se rozjíždět. Drobných smyků jsem zažila bezpočet, ale zatím jsem to vždycky zvládla bez nehody.

Pan konspirační Spáčil si fakt s rozběhem naběhl na vidle, když se do mne s tím smykem navezl:-)))) Přitom jsem na nikoho (a už vůbec ne na něho) žádné vidle nenastražovala. Ale Boží mlýny melou a ne že ne:-))))) Jinak se panu konspiračnímu Spáčilovi podařilo přesně totéž, co kdysi Václavíkové s arsenem a Hofmanovi s entropií:-))))) Kdopak asi bude další šampión v nabíhání si na vidle?:-)))))