26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Mašíni

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Bomar 12.8.2010 16:31

Re: Tak ještě jednou / pan slanina

naprosto souhlasim. na vojne v roce 1950 jsem chtel k parasutistum, abych mohl ucinne pomahat ceskemu narodu. byl jsem mlady (naivni), a protoze muj kadrovy profil byl zavadny, nevzali mne. takze jsem mel dobrou vymluvu pro svou zbabelost. vas prispevek povazuji za spravny, pane slanina.

O. Kadlec 12.8.2010 0:23

Re: Tak ještě jednou.

Jsi politováníhodné pendulum, Slanino. Jsi to totiž ty, kdo se může ukroutit ve snaze vymyslet si eufemismy pro vraždu. Ten slovník!

J. Schwarz 11.8.2010 23:22

Re: Pane Žáku, zdá se, že máte

Tak mám dojem, že většinu toho "rozkradeného" majetku rozkradli zase komouši, "kádrové rezervy", "nejlepší z nejlepších" a "věrní synové Lidu". A i tak  většina  toho "rozkradeného majetku"  byla prožrána "lidem", aby si z něho nějaká ta procenta mohli přihrát domů oni "privatizátoři". Celý bankovní socialismus na tom stál, jinak by tu neexistoval "sociální smír" a na středoevropské poměry minimální míra inflace. Moje these vysvětluje i skutečnost, že ty "rozkradené biliony" nejsou nikde k nalezení. Nějak nejsou vidět ty soukromé ostrovy, jachty, soukromé tryskáče a harémy vlastněné těmi "zloději". Nemají se špatně, to nepopírám, ale zase tak dobře jako majitelé bilionů se zase nemají.

J. Schwarz 11.8.2010 23:11

Právě díky

vámi presentovaným zásadám jde evropská civilizace do háje. Dodržovat zákony v situaci, kdy na ně každý kašle musí jen ten, komu nic jiného nezbývá, ale rozumná reakce to není /pokud teda nemáte stejné ambice jako Ježíš/. Než "oběťů, to je mi sympatičtější ten španělský generál, který, byv na smrtelné posteli požádán, aby odpustil svým nepřátelům odvětil: "Žádné nemám, všechny jsem nechal postřílet".  Správnost postupu Mašínů  potvrzuje příklad bachaře Vavrušky, co tu namísto pobytu v kriminále vesele poslancoval nebo soudkyně Horváthové, která přes "zásluhy" o smrt Pavla Wonky soudcuje dál. No, neudělal by ten Wonka líp, kdyby ji umlátil smetákem? Pak by mohl aspoň umřít s klidem v duši a ne s pocitem zbytečnosti a zmaru.

J. Slanina 11.8.2010 22:17

Tak ještě jednou.

Jakýmpak asi eufemismem by nám Kadlec, MATOUŠEK, příbadně ocelová bota Linhart nazvali vraždy Danuše Muzikářové a Standy Valehracha, spáchané 21. srpna1969 v Brně lidovými milicionáři. Povídejte něco o tom, že to už byla jiná doba, že to je o něčem jiném, že byli vyprovokovaní atd. Ano, byla to jiná doba. Ale tu jsem já už prožil na vlastní kůži na rozdíl od 50-tých let, kdy jsem se sotva učil rozpoznávat písmenka. A silně pochybuji, že výše jmenovaní na tom byli o něco lépe. Ani jeden z nás si nedovede představit tu ohavnou zrůdnost tehdejších bolševiků, umanutě si uzurpujících jakési  právo rozhodovat o životě a smrti údajných třídních nepřátel. Co nám všem vlastně dává právo soudit tak kategoricky pohnutky bratří Mašínů k činům, které "spáchali"? Byli mladí, a bohužel byli jediní! Byl jsem zhruba v jejich věku, když došlo k oněm brněnským událostem a řeknu vám, nebyl jsem dalek od toho, abych se pod dojmem oněch dvou vražd zachoval stejně. Jenom jsem bohužel neměl po ruce zbraň a byl jsem baba, abych si ji opatřil stejným způsobem jako oni. Tož asi takhle, vážení diskutující.

J. Effenberger 11.8.2010 22:13

Válku vyhlásili komunisté

pane Žáku, v článku tvrdíte, že občan nemá právo vyhlásit válku státu. A stát má právo vyhlásit válku svým občanům? Mám na mysli to, že komunisté  prohlásili několik milionů občanů této země za třídní nepřátele a vyhlásili jim ,,nesmiřitelný boj." A také ho následně rozpoutali. V této situaci bych se já osobně cítil oprávněný bránit sebe a svůj majetek všemi dostupnými prostředky, které bych měl k dispozici. Nevidím totiž rozdíl mez tím  zda  někdo přistihne ve svém, či sousedově bytě zloděje a případně  jej zastřelí, či jinak usmrtí a tím že totéž provede při ,,tehdejšími zákony legální " konfiskaci svého, či sousedova majetku. Problém je pouze v tom, že většina lidí se neodváží toto provést. Ostatně kolik lidí by dnes zasáhlo, pokud by byli svědky třeba přepadení na ulici. Mašínové  se toho odvážili a toho je třeba si cenit v době, kdy většina národa tuto odvahu nenašla.    

O. Kadlec 11.8.2010 20:56

Re: Pokud jsem článek pochopil správně...

Ne, nejsem žádný pacifista. Spíš militarista. Proto netoleruji svévoli.

O. Pašťalka 11.8.2010 20:30

Re: Pokud jsem článek pochopil správně...

Aha... pán je pacifista a jakékoli násilí je špatnééé, bééééé :-) Takhle uvažují ovce.

O. Kadlec 11.8.2010 20:22

Re: Pokud jsem článek pochopil správně...

Pochybuji o vašem zdravém rozumu.

Ozbrojení lupiči přepadají, kradou, zapalují - a střílí u toho. A oběti holt byly ve špatnou dobu na špatném místě. Dokonce přepadený pokladník je NAPADL! Magore. O takových přepadeních, kdy lupiči "museli" někoho zabít, protože byl svědkem jejich zločinu, je denně v televizi aspoň jedna detektivka.

J. vavruška 11.8.2010 19:51

Vy jste blázen

.

O. Pašťalka 11.8.2010 19:44

Re: Pokud jsem článek pochopil správně...

Já to nechápu, jako že mašíni začli úmyslně vraždit. Na koho šli s úmyslem "toho podřízneme a zabijeme"?

To že zabili pokladníka, který je napadl se nedivím, měl pistoli a bylo to kdo z koho.

A podříznout policajta - svědka v té době? Pokud vím, tak předpokládali že tam nikdo není, policajt tam vyspával. Měl smůlu. Já bych ho asi taky zlikvidoval. Napřed je vlastní přežití a až pak morálka nebo zákony. Vy byste ho v jejich situaci nechal žít a svědčit?

J. Slanina 11.8.2010 19:21

Re: Mašíni

Zítra jsme bez ministra vnitra. John zklamal MATOUŠKA, tudíž zítra rezignuje.

J. Slanina 11.8.2010 19:19

Re: Děs a děs.

Jasně, a nejraději žeru komunisty jako jsi ty. S čilikečupem nemáte chybu.

O. Kadlec 11.8.2010 19:01

Re: Pokud jsem článek pochopil správně...

Ale ono není žádné "by". Miliony lidí - plus mínus - přišly o majetek. Komunistická moc je o něj připravila. Na tom přece byla založena. Miliony jiných lidí ji v tom podporovaly. To jsou fakta.

Málokoho to ovšem dohnalo k tomu, že by začal vraždit. Musíte si uvědomit, že to bylo na pokračování. Například miliony sudetských Němců v té době, jen pár pet před tím, taky přišly o majetek. A pokud přišli jen o všechno, mohli mluvit o štěstí. mnozí přišli o víc. Ale pokud někdo vzal flintu a začal "bojovat", to jest zabil pár Čechů, na které zrovna dosáhl - Myslíte že by ho Spolková republika Německo prohlásila za hrdinu? Ani náhodou.

Ale je pravda, že by někteří postižení si v soukromí řekli - dobře že se nedal. Neumím si ale představit, že by ho někdo vynášel do nebes dnes. proto je to glorifikování Mašínů tak ujetý. A je zřejmé, že jsou to jen politické manipulace s dějinami. To už tu bylo stokrát.

O. Pašťalka 11.8.2010 18:42

Pokud jsem článek pochopil správně...

Tak pan Žák by po tom, co by mu sebrali dva činžáky a statek prohlásil "Ano není válka, sebrali mi majetek podle (tehdy platného) zákona. Nemohu ubližovat lidem, tady soudruh esenbák za nic nemůže, tady soudruh prokurátor také ne, a soudruh kat už vůbec ne."

Na Mašínech je fajn, že si to narozdíl od pana Žáka nenechali nic líbit a i když to to tehdy byli mladí kluci bez pořádného výcviku, prostě se snažili komunistům škodit jak uměli. Udělali pár chyb, jasně. No a? Co byste dělali vy?

J. Novak 11.8.2010 18:04

Re: Takze snad zabiti Heidrycha

No, ono to v tom roce 1969 nebylo asi také zrovna jednoduché. Kolega mi kdysi vyprávěl, jak ho v roce 1969 poslali s vojenskou hasičskou Tatrou k Filosofické fakultě UK. Situace, kdy vám na Tatru vyskočí fanatický mladík s metrovou ocelovou trubkou a začne vám mlátit do čelního skla s úmyslem vás možná zabít se zvládá dost těžko. jemu se podařilo ho z té Tatry shodit a ujet pryč. V tom Brně zase třeba někomu selhaly nervy. Nechci tím samozřejmě nic omlouvat.

M. Matoušek 11.8.2010 16:40

Re: Děs a děs.

Slanino i Vy byste dokázal vraždit,jak čtu Vaše vyjadřování.Svým způsobem jste sadista.

M. Matoušek 11.8.2010 16:38

Re: Kajan

Pane Janyško,pokud máte děti,budu krutý,představte si že Vám je někdo zavraždí pro peníze či automobil.Komu asi budete blahořečit a koho proklínat?Ten vrah také bude mít svůj motiv proč jednal tak,jak jednal.

    Já vím na které straně budu stát a to vždy.Budu na straně oběti,nikoliv jejího vraha.

M. Matoušek 11.8.2010 16:30

Re: Mašínové

Otázkou je,zda se to pomotalo Plockovi,nebo Tobě.Podler mne právě Tobě.Ale Ty pravděpodobně vyznáváš násilí,lidský život pro Tebe není významnou hodnotou.

M. Matoušek 11.8.2010 16:27

Re: Pane Žáku, zdá se, že máte

Pane Koláři,rozkradený majetek?Po sametu bylo zprivatizováno majetku za 2.500 miliadr,podtrhuji m i l i a r d.Akam ty výnosy zmizely?Do nějaké černé díry?Už z toho je jasné kdo dokázal více rozkrást,zda komouši nebo tihle bezchrakterní neumětelové.Navíc,zničili,rozlomili stát .Dnes když vidím či sleduji výsledky privatizace,je mi víc než smutno co patří tomuto státu,jeho občanům.I ty prameny pitné vody ovládají cizinci.

M. Matoušek 11.8.2010 16:23

Mašíni

Ano,pod tento článek autora se mohu s klidným svědomím podepsat.Od Johna jsem čekal víc,bohužel několika svými počiny do této krátké doby od nástupu vlády mne zklamal již několikrát.ŠAkoda,že to nebylo naposledy ale jak známo moc korumpuje a křiví charakter.Prohlašoval,že nechce sedět s dinosaury v jedné vládě a už sedí s Nečasem a Kalouskem.

P. Sulc 11.8.2010 16:09

Re: Takze snad zabiti Heidrycha

Nepochybne ale bylo jednoznacne protirezimni rozkradani cehokoliv, jiste souhlasite, ze. Takze Masinove hrdinove nebyli, ale ti, co se ridili heslem "kdo nekrade, okrada rodinu", to ovsem byli velci hrdinove, neb okradali komunisty. S tim se ovsem shoduje ten nejbajecnejsi,nejnarodnejsi, hrdina, idol ceskeho naroda, Josef Svejk.

P. Kolář 11.8.2010 15:56

Pane Žáku, zdá se, že máte

s komunistickým režimem (na rozdíl ode mne) jen ty nejlepší zkušenosti. A co ta krev nevinných lidí na jejich rukách? Co ten rozkradený majetek?

L. Kubeš 11.8.2010 14:03

Re: Kajan

Policisté a milicionář, kteří plnili rozkazy státostrany, podle vás trpěli pod komunistickým jhem ???? Hodně hloupý argument, ti pro tu totalitu s nadšením pracovali a kdo asi zavíral lidi (ty vaše obyčejné) do komunistických koncentráků, kde jich skončilo víc než 250 000 ?

J. Dobrý 11.8.2010 13:40

Re: Není to černobílé

souhlas

J. Dobrý 11.8.2010 13:37

Re: Takze snad zabiti Heidrycha

souhlas. V akcich Masinu neni ani jedna ktera by mohla byt interpretovana jednoznacne jako urcena proti rezimu.

J. Anděl 11.8.2010 13:36

Re: Tak i tak

Jelikož je to obecná otázka, odpovím také obecně, tedy aniž bych se vyjadřoval k Mašínům:

jde-li  to, pak ano. Když jsem jednou, už je to mnoho let, ke konci zlatých devadesátých, v noci šel po ulici a telefonoval, vrhl se na mě kdosi a snažil se mi vytrhnout telefon z ruky. Neuspěl a dost jsme se poškádlili. Neublížil jsem mu moc, ale ublížil.

Je to banalita a uznávám, že jsem mu mohl ten telefon prostě dát. Tolik násilí kvůli kousku plastu a tištěných spojů. Co kdybych uměl fakt kung-fu a omylem ho zabil? Kvůli telefonu? To by bylo špatné. Tento odstavec není sarkasmus.

Ale bránil jsem se napadení. V tu chvíli jsem o tom moc nepřemýšlel. Takže - snažím se nepoškozovat druhé. Ne vždy se mi to podaří.

Mnohem častěji se mi to nepodaří třeba ve slovní rovině.

J. Hejna 11.8.2010 12:50

Re: Mašínové

Ňáko se ti to, plocku, pomotalo.

J. Slanina 11.8.2010 12:41

Re: Takze snad zabiti Heidrycha

Docela by mne zajímalo, jak označujete ty milicionáře, co zavraždili 21.srpna 1969 v Brně Danuši Muzikářovou a Standu Valehracha?

V. Váňa 11.8.2010 12:15

Re: Mašínové

Otázka na okraj: kdo je podle Vás hlava státu?