26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

KNIHA: Konec výmluv!

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Maryfox 8.12.2009 13:22

Co vlastně mají učitelé vysvětlovat?

Dobře, ale jak budou učitelé vysvětlovat dál ?Např. : po 68 bylo systematicky znemožňováno  studium dětem rodičů, kteří se jakkoliv znelíbili.A v té době tu byla taky druhá skupina dětí a studentů, kteří se zase páníčkům mimořádně zamlouvali.Proč asi?Nyní, 20 let po sametu se vybírá komisař pro EU a ejhle! Nejvhodnější kandidát je absolvent moskevské KGB univerzity, kterou absolvoval v době tvrdé normalizace.Jaké musely být jeho zásluhy,aby se tam jenom dostal,si nedovedu ani představit.Ani to následující.Až někdo napíše knihu,kde se to podaří vysvětlit,dejte vědět. ;-(

Milovník seriálů 19.11.2009 11:50

Další díl seriálu

    Další díl českého seriálu už se chystá. Bude o vyhozených z funkcí a z práce po Sametu, o křivě i oprávněně zveřejněných nebo účelově skartovaných agentech o vlivných spolupracovnících Kožených, Pitrů a Mrázků na nejvyšších místech.

MZ 19.11.2009 10:27

Re: Víte, pane Anonyme,

Dobrý den,

nemyslím, že by zrovna Vlk st. patřil k těm, co z výchovy a vzdělávání udělali "cochcárnu", naopak mám pocit, že se snaží apelovat na zdravý rozum.

Pokud jste to ale  vy, přírodovědec, kdo musí kolegům a kolegyním humnitních předmětů danou knihu předvést, pak to v pořádku určitě není, a článek má pravdu, a není jenom humornou nadsázkou.

Jakub S. 18.11.2009 23:25

Re: Mimochodem očekávám,

Todle nemá cenu. Tak jenom, že jsem celoživotní antibolšán. Jenže v první řadě jsem historik a ctím fakta. A skutečnost, že nic není černobílé. Da i vsjó. Já se nevztekám, člověče... je mi z vás, očividně inteligentního člověka se zásadné dobrýma názorama, smutno. Že jste už ve fázi zapšklého čenobílého vidění, neschopen rozeznávat skutečnost a různýma faktorama zkreslené či úplně falešné představy. Veliká škoda...

Na pajdák šla spousta mých spolužáků, a další řada dodatečně, později. V šedesátých. Ani jeden nebyl při přijímání v partaji, ani jeden do ní nevstoupil - a nemusel - v průběhu studia. Punkt. Tečka.

gnomon 18.11.2009 23:16

Bylo to dobré ale,

měl byste se přestat litovat a dělat ze sebe hrdinu

portwyn 18.11.2009 22:09

Mimochodem očekávám,

že až zas budou učitelům nadávat že jsou všichni bývalí komunisté, vystoupíte takhle vehementně proti...když už se tak vztekáte ;-)

Uděláte to? I s těmi nadávkami? ;-)

portwyn 18.11.2009 22:06

Re: Pane autore, můžete doložit

Nevím, zda tam mohli jen soudruzi. Moji rodiče ale neměli žádná zvláštní flastr (nebyli zavření, nebyli odnikud vyloučení, přímí příbuzní neutekli...) a já tam nesměl.

portwyn 18.11.2009 22:02

Re: Víte, pane Anonyme,

Pardon za to "pane" :-)

výchova k tomu "dělat, co chci" je především záležitostí rodiny. - naprosto souhlasím. Učitel může vzdělávat, k účinné výchově fakticky nemá prostředky.

Kde jsou ti odvážní dnes ? Uječeli je takoví, jako pan Vlk. Viz třeba http://neviditelnypes.lidovky.cz/skolstvi-zastavte-zbytecne-dusevni-tyrani-deti-fu3-/p_spolecnost.asp?c=A070301_182830_p_spolecnost_wag. Lidé, kteří systematickou práci de facto prohlásili za zločin (týrání dětí je odporný zločin, ne?). Uječeli je rodiče, kteří chtěli mít učitele, který drží hubu a dětem dá za 1. Uječela je společnost, která propaguje svobodu bez zodpovědnosti a teď se diví, že děti té svobody využívají a mnohé i zneužívají.

Kdyby pan Vlk napsal slušnější článek, knihu bych asi koupil hned. Takhle mám chuť napsat mu, ať si ji čte sám. Neudělám to jen proto, že pan Sígl na rozdíl od pana Vlka píše v mailu slušně: "Dobrý večer, vážený pane učiteli, děkuji Vám za Váš ohlas a..."

jiskot 18.11.2009 21:44

I JÁ AUTOROVI

R^R^R^

xxxKubeš 18.11.2009 21:37

Autorovi

R^

Jakub S. 18.11.2009 21:07

Re: Češi jsoui kvílitelé lití a jedním z ních je V. Vlk Sr.

U policie znamenají hodnosti něco jiného než v armádě, člověče!

Jakub S. 18.11.2009 21:06

Re: Pane autore, můžete doložit

Ježíši kriste. Vy  v í t e , že na pajdák mohli jenom - jak vy říkáte - soudruzi - ? Pitomče. Chudáku. Napřed si zjistěte fakta.

Celý Článek 18.11.2009 21:05

Zcela mimo mísu, bohužel.

Problém není v tom, proč se žáci neučí to a či ono, ale v tom, že i když se to budou učit , nic jim z toho nezůstane. Nebudu unavovat, dnes se konaly celostátní sciotesty u deváťáků. Kdo do testů nahlédl - matematika, český jazyk, všeobecné znalosti tak musel konstatovat, že látka odpovídala spíš znalostem žáků prvního stupně páťáků, než žáků deváté třídy. Nemůže být ale jinak. Ztráta jakékoliv motivace na druhém stupni - na střední školu vezmou každého a to na jakoukoliv , dovedla druhý stupeň na úroveň trochu poučné družiny. To je to oč tu běží.

Jakub S. 18.11.2009 21:02

Re: AUTOR děkuje za všechny ohlsay!

Já vám mocmoc jako historik děkuju. Na vaši adresu pouze chválu a obrovské uznání, ani trochu žluči! Pozdrav ze Zlína ! Držte se!

Jakub S. 18.11.2009 20:59

Re: Fotka na obalu je z Liberce.

Ano, jistě. Ale těch sedm nebylo pod těma sutinama, nýbrž když kolem radnice v ohromném lešení ptojížděla první kolona a z lešení na ni nějací pitomci něco hodili. Přišel jsem do L. v září, všude tamy byly prozatímní destičky, byla to hrůza. To zborcené podloubí je pár desítek metrů vedle.

Kotas 18.11.2009 20:58

Clanek p. Vlka

Pamatuji si presne o cem pisete. Presne tak to bylo.

MZ 18.11.2009 20:45

Re: Víte, pane Anonyme,

pardon, nejsem úplný anonym, to bylo přehlédnutí.

Víte, já ten článek pochopila úplně jinak. Možná jako kritiku učitelů patřičných oborů, ale více adresovanou lidem, kteří se o historii chtějí dozvědět něco více i mimo nástěnky a občanskou výchovu. Určitě se mnou budete souhlasit, že výchova k tomu "dělat, co chci" je především záležitostí rodiny. Ale o to víc pak záleží na osobnosti, charismatu a profesionalitě učitelů "výchovných" předmětů, kteří ještě mnohé mohou ovlivnit. Pár takových jsem zažila i v totalitním režimu, a tehdy to byla i věc jejich osobní odvahy. Kde jsou ti odvážní dnes ?

A sám jste připustil, že knihu svým kolegům zmíníte. Takže se drsný způsob pana Vlka nakonec osvědčil......

portwyn 18.11.2009 19:52

Víte, pane Anonyme,

vydobyli jste dětem svobodu neposlouchat, neučit se, dělat bordel. Věřte, že drtivá většina těch dětí o 17. 11. ve škole slyšet měla - jenže co by se učili vo ňákým trapným listopadu, voe, to je pravěk, zapaříme, zahulíme. Pokud se dětem bude trvale opakovat, že škola je k ničemu a učitelky jsou krávy (což se v médiích v podstatě děje), nedivte se, že na školu kašlou. Popravdě je zázrak, že je tolik slušných dětí, kolik jich je.

"svoboda, když si můžu dělat, co chci" - no ale to je přece evergreen liberálů! Jen se bavit, nepracovat, když se mi nechce. A jen my zlí a hloupí učitelé po nich chceme něco jiného...

Do svědomí mi těžko mohl sáhnout, historii opravdu neučím (Ma + Fy). Za komunistů jsem - na rozdíl od některých - učitelství studovat nemohl.

Pan Vlk se snaží cosi prodat učitelkám dějepisu. Snaží se o to s takovým pohrdáním a arogancí, že prodeji knihy spíše uškodí. Budoucí zákazníky uráží jen hlupák. 

portwyn 18.11.2009 19:26

Re: Pane autore, můžete doložit

Ještě otázka - to pedagogické vzdělání máte z jaké doby? Že by za komunistů? Aspoň to tak vypadá z článku... To jste byl takový soudruh, že Vás vzali na pajdák? ;-P

Pane portwyne, 18.11.2009 19:25

Re: Je pan Vlk komunista, když je novinář?

podle vaší reakce mám pocit, že vám pan Vlk sáhl do svědomí. Je mi jedno, kolik nástěnek, besed či hodin na dané téma bylo odučeno  - zjevně se to totiž minulo účinkem, takže holt učitelé někde udělali chybu.  Proč si to myslím ? Stačilo během uplynulých dní sledovat ČT1, kde dávali záznamy odpovědí teenagerů, jak si představují svobodu, totalitu apod. (nacpali to i do Hřiště 7 mezi Pata s Matem a Záhadu hlavolamu). To, co mládež říkala, byla katastrofa. Totalita je doba, kdy se na banány stojí fronta, a svoboda, když si můžu dělat, co chci. Jste si opravdu jist, že vaši kolegové dějepisáři a občankáři učí své předměty dobře ?

. 18.11.2009 18:25

Re: pravda

Tohle snad pochopí i blbecR^

portwyn 18.11.2009 18:06

Čtenáři děkují

Vám, pane autore. Knihy jako je ta Vaše jsou nepochybně potřebné. Moje výhrady nesměřovaly proti Vám, ale proti zbytečně konfrontačnímu tónu recenze.

Kolegyně dějepisářky informuji :-)

sociolog 18.11.2009 17:09

Vyhozene nestraniky snad nikdo neregistroval

Předpokladam, ze pan Vlk starší, i když tehdy poněkud mladší, tudíž registrován byl.

Miroslav Sígl 18.11.2009 16:43

AUTOR děkuje za všechny ohlsay!

VVJsem autorem oné  knihy, o níž tak pěkně napsal pan V. Vlk, přitom musím prohlásit, že autora recenze neznám, ale chtěl bych mu poděkovat.  Pozitivní je skutečnost, že se ozvakla odborná učitelka Jitka Kašová, autorka porojetku a učebnice Rozumíte penězům a poslala mi adresy institucívzdělávacích učitele, abych je na tuto knihu upozornil. Ciož jsem dnes učinil.  Věnoval jsem tomu celý den. Přátelé, kteří  jste se na recenzi ozvali: vězte, že jako autor knihy mám z prodeje 10 % za knihy - ale až od 300 kusů prodaných. O mne se můžete dozvědět více na www.miroslav.sigl.cz Snad ubude žlučovitosti a bude více tolerance.  Díky!

portwyn 18.11.2009 16:02

Re: Je pan Vlk komunista, když je novinář?

Nejsem pan Vlk, nicméně máte pravdu.

Karel 18.11.2009 15:58

Re: Je pan Vlk komunista, když je novinář?

Pane  Vlku !

Je  mi  líto,  kolik  lidí  buď  ze  zlého  úmyslu,  komunistického  přesvědčení  či  absolutního  nedostatku  IQ  reaguje  tak,  jak  to  tato  diskuze  ukazuje.Je  mi  líto,  že  občané  totalitního  státu  se  nedali  ani  42 lety  přesvědčit,  v  čem  to  vlastně  žijí.  A  zřejmě  se  jim  po  tomto  zrůdném  systému  stýská.  Nejhorší  však  je,  kolik  se  tu  předvádí  lidské  zloby,  nenávisti  a  závisti.  Byl  jsem  celý  život  přesvědčen,  že  je  tento  národ  na  úrovni.  Není.  A  to  je  nejhorší  zklamání  z  vývoje  po  r.89

portwyn 18.11.2009 15:55

Re: Pane autore, můžete doložit

Mimochodem mne těžko mohl potrefit článek mířený proti dějepisářům, občankářům apod. Učím Ma+Fy. Možná i Vy ve svatém rozhořčení chápete, že 17. listopad není tak úplně téma do fyziky...:-P

portwyn 18.11.2009 15:40

Jo a zjistěte si,

co je to DVPP.

portwyn 18.11.2009 15:38

Re: Pane autore, můžete doložit

Co třeba nějaký argument? Nadávat umí každý idiot.

portwyn 18.11.2009 15:38

Je pan Vlk komunista, když je novinář?

9. 11. dopis ministryně Kopicové s nabídkou besed o 17. 11. očima přímých účastníků. 13. 11. na naší škole ve školním rozhlase "Co vím o 17. listopadu", připravily žákyně 9. třídy (asi 15 minut). 18. 11.  Na 2. stupni minimálně 2 nástěnky na téma "17. listopad." - celou školu kvůli Vám procházet nebudu. Kromě toho je 17. listopad standardně zařazován do výuky dějepisu a občanské výchovy (Člověk a demokratická společnost nebo jak se to jmenuje). Dětem je promítána videokazeta jménem tuším "Státní svátky a památné dny ČR", kde 17. 11. pochopitelně je.

Opravdu si myslíte, že školy čekají na Vaše milostivé povolení z čeho učit, pane autore?

Jestli někde nějaká učitelka má komunistické smýšlení (nepochybně je) a Vy tím nabýváte dojmu, že všichni učitelé jsou komunisté, přečtěte si rudé Právo nebo Haló noviny. Psali to novináři a proto jsou novináři komunisté. To je přesně Vaše logika, pane Vlku.

A že byli učitelé před 30 lety prokádrováni? Ano, byli. Novináři ale ještě víc. Tak co, pane Vlku, jste komunista? Že jste za komunistů nepsal? Já zas tehdy neučil. Aha, to je přece něco jinýho...