26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

MLSOTNÍK: Utvořte si k večeři vlastní bramboru

Až vám zase jednou dojde fantazie co udělat k večeři, nahlédněte do špajzu. Pokud tam najdete několik větších brambor, máte vystaráno. Vytvořte si na talíři každý vlastní bramboru!

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Jakub S. 17.5.2009 15:49

Re: R O Z V E R N Í Č E K .

Kdo se moc ptá, moc se doví - ahoj!

pudlíková 16.5.2009 0:32

Re: jsem dneska

Tak já se na to taky těším ;-):-D;-D

Heduš 15.5.2009 21:11

jsem dneska

šla z práce v půl sedmé. Tenhle týden jsem 2x spala 4 hodiny. Lidi, já se tak strašlivě těším, až se přestěhujeme. Firmu myslím. Mám to celé od lońského srpna na starosti. Pravidla budovy, pravidla všeho, smlouvy, změny, dodatky, harmonogramy, úklid, PCO, odpady, služby, stěhování archivů, zaměstnanců, věcná břemena, rejstříkové změny, soudní případy, do toho kompletní vedení celého personálního oddělení...  Ještě nemám nic zabaleno, ale zítra v 6,00 hurá na nohy a do Rapotína:-) kdybych vystoupila z auta a upadla, tak se nedivte ;-P

Heduš 15.5.2009 21:02

Re: R O Z V E R N Í Č E K .

líná huba holé neštěstí 8-o;-D ta se o sebe teda umí postarat;-D;-D;-D

Heduš 15.5.2009 21:01

Re: štěnítka

ti jsou fakt nááádherní:-) taková tlustá bříška;-):-)

Xerxová 15.5.2009 20:50

štěnítka

vzpomněla jsem si na Beďulku, jak se asi minimamině daří s tolika miminky VV Na jejích stránkách jsou moc hezké fotky .

JoVo 15.5.2009 20:33

R O Z V E R N Í Č E K .

:-)Přítel zemřelého kondoluje vdově a ptá se: .Nezůstalo po Tomášovi něco, co bych mohl dostat, aby mi ho to stále připomínalo?" „Ale jistě, co byste řekl mně?" :-)Klidný večer a hezký víkend všem.8-oVR^

Marička 15.5.2009 19:52

pro Janku - Žofinka

Milá Janko, přečetla jsem si vaše starosti s Žofinkou a souhlasím se všemi radami, které jste dosud dostala (od JanyBu, EvyB, Rpuťi, Apiny...). Také se mi zdá, že šest týdnů je krátká doba pro takhle vystresovanou číču. Chce to obrnit se trpělivostí, nechat kočku, aby si sama přišla pro pohlazení (sama jí ho nevnucujte). Žofka si za svůj život užila jak to dobré, tak i to zlé. A toho zlého bylo hodně a bohužel jako svoji poslední zkušenost. A v jejím věku už se na to zlé hůře zapomíná. Ale určitě si pamatuje i to dobré, kterého si užívala od své dřívější paničky a tak ví, že lidská ruka umí i pohladit a pochovat. Naši Smoky se určitě jako kotě někdo pokusil oběsit, dlouho měla na krčku hluboký "zářez" a několim měsíců ani nemňoukala, jen sípala. Když jako zubožené, vyhublé kotě nasla útočiště v naší garáži, trvalo víc jak měsíc, než se ode mne nechala pohladit a další měsíc, než se odvážila vejít do našeho domu. U Žofky bych zkusila ty Bachovy kapky, měli jsme s nimi dobrou zkušenost. Používála jsem dvoje - Cherry Plum a Rock Rose. Co do soužití s ostatními kočkami, tak to bohužel neporadím, ty naše dvě s tím stále občas zápasí. Tak přeji hodně stěstí a hlavně trpělivost. A nechte prosím vědět, jak situace pokračuje.

 

Apina 15.5.2009 19:30

Re: pOKRAČOVÁNÍ O ŽOFCE

Jsem tu znova až teď večer, určitě se spoj s Janou Bu, ví z nás všech nejvíce. Nech Žofku "hřadovat" (EvoB - trefné, dokonalé;-D, kde se jí zlíbí, jen ať si to u tebe v klidu okouká, jestli byla u staré paní mazel, tak jednoho dne za tebou přijde a třeba bude mazel největší. Chápu, že nemůžeš izolovat ostatní kočky, pokud si Žofky více méně nevšímají, je to výhoda. Jen bych je asi vyhazovala z Žofčina "hřadu", ať má jedno místo, kde má naprostou jistotu a klid, asi i záchůdek bych dočasně nechala poblíž a neřesunovala ho ještě. Ber to tak, že chudák malá opravdu neví, co se děje a bojí se, že by zase mohlo být hůře, asi tam bude i nějaké truchlení za původním šťastným životem se starou paničkou. Kočky mají dobrou paměť. Když to srovnám s naším starým kocourem, zažil si své, ale nedá se to srovnat s Žofčinou zkušeností. Proto mě tak překvapila jeho smutnící reakce, my jsme ho s maminkou nechaly v té koupelně, když tam chtěl být,  ta koupelna zůstávala samozřejmě otevřená, ale on tam prostě byl. Postupně vylezl do chodby a začal se koukat do pokoje, kde dříve hodiny vylehával na křeslech, ale přemlouvání nepomáhalo. Pokud jsem ho tam vzala v náručí, okamžitě odběhl, to trvalo další měsíce. Pak byl na letním bytě, tam se choval radostněji, ale po návratu si opět vzpomněl na Micinku - po 10 měsících! Začal na ni zase čekat u dveří - neuvěřitelné, věděl, kterými dveřmi odešla naposledy. Prostě ta zvířata mají sociální pouta, která, když se zpřetrhají, tak jsou třeba úplně bezradná a řeší to všelijak, náš kocour totální apatií,  Žofka asi i agresí , prostě se brání, ještě jí nedošlo, že nemá důvod. Pak náš kocour objevil, že u mámy na klíně je hezky - ve 12 letech! A teď už vím, že u ní očekává ochranu, asi i na klín si lehá, že to tam vidí nejjistější a k tomu je tam teplo. Doufám, že Žofka jednoho dne zareaguje podobně, olizování ruky naopak vidím nadějně.

Eva B. 15.5.2009 19:01

Re: pOKRAČOVÁNÍ O ŽOFCE

Jani, ještě k záchůdku - jestli je to jediné místo, kde by mohl být / tam, kde ho mají ostatní kočky/, tak posunuj, jinak si ale většina koček sama řekne, kde by jí záchůdek vyhovoval. m máme tři záchůdky, po " konzultaci " s kočkami jsou dva v kuchyni pod linkou a pod oknem a jeden v pokoji pod stolkem u okna... zatím spokojenost, kočičky tam chodí vzorně. když se záchod někam posunul, dělaly naschvály :-)

máš výhodu, že na sebe Žofka nechá sáhnout,to je na dobré cestě... kdyby do mě zasekla dráp Martinka, tak mám po ruce, protože ta nejen že má švih jako šermíř, ale navíc nesnáší, aby na ni někdo sahal :-))

může se potom taky stát, že už si zvykne, uvolní se, bude v pohodě a najednou cvak!!! znova si uvědomí, že někdy v minulosti byla zrada a zase se zasekne a pojedete odznova... někdy to tak přijde... ale nemusí se to stát, takže zatím se tím netrap. držíme tlapky a posíláme jedno opatrné pohlazení!!

Eva B. 15.5.2009 18:52

Re: pOKRAČOVÁNÍ O ŽOFCE

páááni, ona ti olizuje ruku!! je jen málo větších vyznamenání od kočičky - pokud kočka někoho nesnáší, vyhýbá se mu a určitě by ho neolizovala / tolik moje zkušenost, řekněte lk tomu něco, zkušené, kočkařky! nemyslím, že by Žofka takto přenášela zlost za odchod paničky... spíš si najednou vzpomene, že se to stalo a kdo je na ráně? tak a šup, jednu tlapkou!!!

aida 15.5.2009 18:08

Re: Milí Zvířetníci,

Taky se připojím s přáním co nejpěknějšího víkendu.

Jinak, pokud jde o recepty, Mariččino müsli dělám už léta, ani nevím, kde jsem na ten recept natrefila;  v diskusích na Mlsotníku jsem už to taky párkrát zopakovala. Na zalití používám velkou tubu Salca nebo Picaa, oříšky a jiné a příměsi libovolné, dělám to ale jen z jednoho sáčku (500g) vloček.

Janka 15.5.2009 17:46

Re: pOKRAČOVÁNÍ O ŽOFCE

Milá Jano,

vřelé díky za rady, vděčně využiju tvé pozvání a navštívím tě na tvé mailové adrese. Prosím přečti si všechny moje reakce níže (či výše?), abych ti tu spoustu informací nemusela opakovat, psala jsem je i pro tebe. A brzy se ti ozvu přímo ;-O Janka

Fallowa 15.5.2009 17:42

Milí Zvířetníci,

přeju hezký víkend na srazu,moc držím palce,aby nepršeloR^R^R^!Nemůžu přijet,tak vám všem závidím,ale i přávidím...No,těším se na fotky a povídání o zážitcích:-).Tak si to užijteV!

Janka 15.5.2009 17:41

Re: pOKRAČOVÁNÍ O ŽOFCE

Milá Evo,

díky za rady, pokud se Žofka do mně nedej bože zase zasekne, zkusím to s tím prostředním polštářkem (už mám pěkně zjizvené ruce). Bydlíme v Českých Budějovicích, ale bylinkářství tu máme taky, tak jestli adaptace půjde příliš pomalu, tak ty Bachovy kapky zkusím.

Vyjádřila jsi to trefně, že Žofka "hřaduje", má přehled a cítí se nahoře bezpečná.

Ostatním kočičkám přístup zamezit nemohu, měly by z toho stres, protože jsou zvyklé do pokoje za mnou chodit. Jak už jsem psala níže, mají problém i s tím, jak Žofku hladím a krmím. A také je tu problém Žofčina záchodu, který mi přinesli zároveň s ní. Nejdříve byl v pokoji, ale na radu té "mámy" ho postupně posouvám směrem  ke skutečnému WC, kde je též ten kočičí, aby se tam naučila chodit. Takže dveře od pokoje musí být stále otevřené, aby mohla ven na záchod. Aspoň si na sebe nenásilně zvykají. Starousedlice na ni spíš jenom civí, nejsou agresivní, a už ji zřejmě zařadily do inventáře bytu.

Na štěstí Žofka je zdravá, papá docela dobře, dostatečně pije a čůrání i kakání má v pořádku (díky jejímu separátnímu "trůnu" to mohu sledovat).

Janka 15.5.2009 17:20

Re: pOKRAČOVÁNÍ O ŽOFCE

Díky, milá Rputi,

dělala jsem přesně opak, byla jsem netrpělivá. Vnucovala jsem se, hladila přespříliš. Připadalo mi to, že jí musím dávat najevo, že ji mám ráda, že není sama. Jenomže ona se obvykle naštve, začne vrčet, otočí se zády anebo - když nedám pokoj - tak zaútočí. 

Tak jo, nechám ji, asi chce být sama. Asi má depresi a smutní po babičce a já jí lezu na nervy. Nechám to na ní, ona dělá to, co je jí nejpříjemnější.

Zdravím  Janka

Janka 15.5.2009 17:12

Re: pOKRAČOVÁNÍ O ŽOFCE

Milá Apino,

vřelé díky, vystihla jsi to. Já jsem byla na nebohou Žofinku netrpělivá, tlačila jsem na pilu, sundávala jsem ji dolů a dokonce zavírala dveře od pokoje, aby byla nucená se projít po bytě. A ona si to v podstatě násilné jednání asi spojila s terorem, který zažila před tím a má důvod se mě bát.

Tak teď ji nechám, ať si zvyká podle svého tempa. Všimla jsem si, že mi vždycky začne olizovat ruku, když ji hladím - patrně to znamená, že nesnáší můj pach a chce ho překrýt? Od starousedlých kočiček ji izolovat nemohu - ony jsou zvyklé ke mně chodit a byly by z toho ve stresu, že je nepustím. Když krmím Žofku nebo ji hladím, hned se přijdou podívat, jak je zrazuju s tou "cizinkou". 

Přenesená agrese v tom asi taky bude: Žofka se nechá hladit, a najednou, jako by si uvědomila, že se nechala ukecat, tak po mně vyjede. A taky je asi přesvědčená, že já jsem na vině, že nemůže být se svojí milovanou babičkou, přece JÁ ji tady vězním!!

Zkrátka, buď Žofinka časem změkne a začne se tulit, nebo u mě dožije v relativní izolaci, ale v pohodě.

Rpuť 15.5.2009 16:44

Re: pOKRAČOVÁNÍ O ŽOFCE

Ach jo, chudák kočenka. Řekla bych, především ji nevěnovat příliš pozornosti. Dávat jí najevo, že o její přítomnosti víš, občas oslovit, nevnucovat se, zatím snad ani nehladit, dát jídlo na misku a jen konstatovat"tady máš" - prostě jí všemožně dávat najevo, že není ohrožená. A počkat, až ona sama přijde - může to trvat i dlouho Držím palce hrozně moc!R^

Eva B. 15.5.2009 14:47

Re: pOKRAČOVÁNÍ O ŽOFCE

Martinka je pěkná potvůrka - pořád se chodí ukazovat, jak je pěkná, hedvábná, tečkovaná jako beruška :-) Magráta jedna Černoocásková a otírá se o ostatní zvířátka - abychom asi viděli, o co přicházíme, když nás nenechá hladit ten hedvábný kožíšek :-))))) ale když je večeře na podnose vedle paničky, píšící na notesu zprávy páníčkovi, tak nějaký odstup jde stranou - Martinka si nabídne, i kdyby to mělo být paničce z ruky. tedy, šlehaný tvarůžek už mi z prstu olizovala, ale musela jsem se koukat jinam :-D s ostatními vychází skvěle, musím zaťukat - měla bys vidět, jak si s Luisou cídí kožíšky a olizují ouška a skáčou po sobě..  a nakonec usnou v posteli otočené jako jin a jang...nebo ji Luiska honí po bytě, nakonec ji lapí na stole, packu přes záda a myje a myje!

jiný Honza 15.5.2009 14:16

Odpojuji se, za chvíli pojedem!

Těším se na setkání a pro ty, kdož nepřijedou - cždyť to není naposled a příště to snad vyjde. A do té doby se budeme vídat alespoň virtuálně tady. Krásný víkend!

Apina 15.5.2009 14:09

Re: pOKRAČOVÁNÍ O ŽOFCE

Ahoj Jano, jsem ráda, že jsi se ozvala, napsala jsi to lépe než já - prostě přesné instrukce, myslím, že přesně toto Janka potřebuje. Starší kočka a bohužel naprosto vykolejená vinou necitlivých lidí - ach jo. Já to beru příliš emociálně, prostě si nedovedu představit takové opuštění zvířete. Navíc až teď po zkušenostech s naším kocourem začínám po 14 letech s kočkami chápat více o jejich citlivé duši. Některé věci jsem vůbec netušila, například jsem si vůbec neuvědomovala, jak kočka může intenzivně truchlit. Já jsem z toho chování dědiců  k pozůstalým zvířatům vůbec dost mimo.

Naše zvíře je teď na letním bytě, kde je volně vypuštěné - tedy když sám chce, jinak v domečku má postýlku s čistým prostěradýlkem;-P a plné misky. Zdá se, že začíná navazovat opatrný kontakt s jedním místním pravým kocouřím playboyem. Nejsem si sice jistá, zda tohle je pro Micánka to pravé, protože tento černočerný idol kočičích srdcí nám označkoval i předsíň v domečku a to se našemu vůbec nelíbilo, ale jako kastrát je snad chráněný od vyložených útoků a přinejhorším uteče. Kdyby to ale dopadlo uspokojivě, alespoň bychom věděli, že je vůbec ještě schopen kontaktů s ostatními kočkami - já si tím zatím vůbec nejsem jistá, jen škoda, že v okolí není více kastrátů, ale na vsi co bych chtěla.

Jana Bu. 15.5.2009 14:00

Re: pOKRAČOVÁNÍ O ŽOFCE

Taky nestíhám, právě počítám další daně......

To jsem hrozně ráda a taková to  byla člověkožroutská kočka;-D jojo, trpělivost růže přináší, za Martinku mooooooc díky V

Eva B. 15.5.2009 13:47

Re: pOKRAČOVÁNÍ O ŽOFCE

Jani a kočky ahojky!!! dlouho jsme se nečetly, vůbec nějak nestíhám, pořád platí to, co bylo v posledním mailu, doufám, že došel :-)) teď jsem doma se smečkou a jednou pěknou laryngitidou, tak si to užívám a kočky a pes taky taky :-) Martinka je čím dál pěknější a kulatější a hedvábnější micinka :-)teď zrovna je stočená do klubíčka v pelíšku v posteli ( já jsem na pohovce) a už se otrkala tak, že se mnou ( s námi) spinká běžně v posteli ani jí tam nevadíme :-) vypadá to, že se jí od nás tak nějak nikam nechce :-) asi se jí celkem líbíme :-)

Bubu 15.5.2009 13:40

Re: Do toho kostela se jistě mrknu.

takže "protivný šťoura" ;-) dík za vysvětlení :-)

Eva B. 15.5.2009 13:25

Re: pOKRAČOVÁNÍ O ŽOFCE

Janko, určitě  kočičí radou přispěje hodně Jana Bu., co od ní máme Martinku, ale zatím zkusím přidat já trošku: ta chudinka je ve velkém stresu - kočky nejsou zrovna zvířátka, která milují změnu a v tomto věku ( 13 let) už vůbec ne. jediné, co pomůže, je opravdu čas, klid, netlačit na pilu, kočička se musí sama rozhodnout, že teď je v klidu a bezpečí. teď odbočím - pokud se zasekne drápkem, netahej za tlapku, kočičí drápek je jako rybářský háček a drápanec je potom pěkně klikatý. je třeba udržet kočku, uchopit tlapičku a potisknout na prostřední polštářek tlapky - ona ten drápek napřímí a ten lze z rány vytáhnout hladce. zpátky k věci : jestli něco funguje dost dobře, jsou to Bachovy kapky, jsou i pro zvířátka a speciálně na uklidnění jich je x druhů - míchají se vždycky individuálně. nevím, kde se Žofi bydlíte, v Pardubicích je paní bylinková v Bylinkářství u Sv. Jana v Perštýnské ulici ( lze snadno najít na googlu). taky třeba nebude od věci, pokud to jde, zamezit ostatním micinkám, aby chodily do místnosti, kde Žofka hřaduje. na druhou stranu - kočičky spolu neverbálně komunikují a ty tvoje vlastní kočky jí určitě posílají vzkazy " tady je dobře, papání, klid, teplo, postel na spaní, hodná panička". jinak souhlas s tím, že se nezlobí na tebe... ale dává najevo svoje zklamání z toho, jak se jí život obrátil a ona si to nevymyslela...ke třem měsícům a mladému páru se nebudu vyjadřovat - na neslušné výrazy tady není místo. jinak - pokud jí, chodí na záchůdek a vet neshledal žádnou nemoc, tak viz výše.pořád je šance na zlepšení a my držíme tlapky všechny, které se tu hemží R^V;-)

Jana Bu. 15.5.2009 13:14

Re: pOKRAČOVÁNÍ O ŽOFCE

Šest týdnů je na to její trápení zatím hrozně krátká doba. Zlepší se to, nebojte, zažila jsem to několikrát a nakonec se z koček vylouply milé společnice. Jejím problémem je, že ztratila své jistoty a radost ze života (ta koupelna!!!!) a ted se prostě bojí uvěřit. Chce se nechat hladit a mazlit, ale hrozně se bojí, že zase o to přijde. Pomůže jen čas a trpělivost.

Stručné rady: co nejvíc stálých rituálů - jídlo ve stejnou dobu atd. Co nejvíc na ní mluvit konejšivým hlasem, nikdy nekřičet. To neznamená na ni mluvit půl hodiny, ale kdykoli projdete okolo a ona nespí, tak prohodit větu, dvě......  Nepřibližovat se znenadání a nedat jí příležitost k seknutí ! Tzn. hladit zeshora po hlavě, hřbetu, pozorovat reakce (ocas, uši), a hlavně - nehladit dlouho. klidně stačí podrbat, prohodit  větu a jít dál.  Kdyžtak napište na jankabuzavináčseznam a zkusíme najít něco dál, když budete chtít.

Jo, má v pořádku zuby? Taky jí může bolet žraní atd. a může být částečně nevrlá i z toho, jestli s ní zvládnete vet. prohlídku, tak bych to u 13tileté kočky určitě udělala - ledviny, játra, zuby.

Bude to dobré, to si jsem jistá, a díky za ni moc a moc V.

xz 15.5.2009 13:13

?

Chtela jsem vam sdelit, ze to delame jako YGA, jen do te smetany, mimo hodne cesneku, taky cibulku a vejce natvrdo, rikame tomu americke brambory. A prislo mi sdeleni, ze muj prispevek

je sprostej a rasisticky.8-o Jeste jsem podekovala Maricce za novou inspiraci.

Bubu 15.5.2009 13:08

Re: Mňam

Myslím na ně. Mám je nachystané v průhledném pytlíčku pěkně na očích, ale  bojím se, bojím, že neudržím myšlénku. Budu se fakt snažit.:-)

Apina 15.5.2009 12:54

Re: Omlouvám se za O.T. jen prolítávám

Petro na pole obecně pozor, raději Ešuse připni na šňůru já vím, že je to těžké, ale nikdy nevíš, čím je postříkané - herbicidy, insekticidy, listová hnojiva, na podzim a na jaře zase hnojiva aplikovaná do půdy. Mimochodem ty postřiky jsou to často organofosfáty a není to nebezpečné pouze psům, ale i jejich páníčkům. Já vím, že je těžké najít místo, kde vypustit psa navolno, ale pole opravdu není vhodné - možná tak maximálně čerstvě pokosené strniště. Kromě toho buď ráda, že tě neviděl majitel dotyčného pole, taky by mohl řvát, že mu plundrujete úrodu, Hlavně, že snad je všechno v pořádku tak, jak má.

alimo 15.5.2009 12:47

Konečně

jsem se dostala k tomu, abych všem popřála šťastnou cestu a super zvířetnický setkání !!! Přávidím všem, co mi síly stačí, a vzpomínám na loňské Daňkovice:-).

Nic nestíhám, situace se v práci mírně zkomplikovala (potřebovala bych den o 48 hodinách:-D) , myslím na vásVV, snažím se přečíst všechno - s různým úspěchem, ale reagovat fakt nestíhám.

A brambory můžu na všechny způsoby, takže dík za typ, určitě vyzkoušímeR^