20.3.2019 | Svátek má Světlana



DISKUSE K ČLÁNKU

Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.


EKONOMIKA: Výhody krize



Řazeno podle času sestupně, seřadit podle času vzestupně
počet příspěvků: 31, poslední: 6.5.2009 23:54, přehled diskusí

Řekl bych, že je nutno diferencovat:
Autor: Minutus Datum: 6.5.2009 16:33

ale ne tak, jak to dělá americká vláda, která zachraňuje banky. Naopak zachránit prosperující podnik je možností, ale ne dotací, nýbrž půjčkou. Na změně managementu je v tomto případě potřeba trvat.

Souhlasím:
Autor: Luboš Datum: 6.5.2009 16:22

Dobrý manažer je požehnáním pro firmu a měli by ho zlatem vyvážit, bohužel hodně firem a hlavně těch s velkým podílem státu, či státem vlastněných zná pouze toto:

1. Když propouštím, tak jen ty, kteří se podílejí na zisku, vzápětí mohu nabrat nové!          2. Když klesá zisk  snížím platy všem okolo mno, sobě naopak zvýším                                3. Klesne-li zisk ještě víc, zdražím                                                                                                  4. Je-li má pozice neudržitelná, zvýším plat na odchodnou;-D

Bylo nebylo:
Autor: cb Datum: 6.5.2009 12:00

byla letecka firma, jmenovala se PANAM. Byla tak velka, ze si nikdo nedokazal predstavit, ze by zkrachovala, vzdyt bez ni by nefungovala letecka doprava. A jednoho krasneho dne se vsichni dozvedeli, ze tato nezkrachovatelna firma zkrachovala. Pamatuje si nekdo vubec, ze existovala nejaka firma PANAM?

Re: Bylo nebylo:
Autor: jízlivec Datum: 6.5.2009 15:50

Ano, měla jako logo glóbus...

Naproti tomu tak známá firma jako Colt už tuším zkrachovala třikrát a výdycky se někdo našel...

Re: Bylo nebylo:
Autor: stará sova Datum: 6.5.2009 20:13

J8 pamatuju a a občas používám větu : jo jo i PANAM krachla do rána...... - tím hladím svému muži duši, když pokukuje po konkurenci !!

Nedostatkem českých "ekonomů" je:
Autor: Antonín Hrbek Datum: 6.5.2009 9:30

že opisují a přetlumočují jakékoliv články ze zahraničního tisku a neznají ekonomiku a její historii v zemi, ve které žijí.

Co takhle rozbor krize a jejich důsledků v ČR včetně nárůstu příznivců Henleinovy SDP, která dostala při volbách největší počet hlasů? To jsou jiné ovesné vločky než reklama!

Re: Nedostatkem českých "ekonomů" je:
Autor: cb Datum: 6.5.2009 12:01

Hitler byl dusledkem zpackaneho miru po WWI, ne dusledkem krize.

Re: Nedostatkem českých "ekonomů" je:
Autor: Marat Datum: 6.5.2009 13:19

Přesně. O Hitlera a II. Svět. válku se postarali ti "vítězové", kteří také byli přesvědčeni, že to tak krásně zařídili pro mír na všechny časy. Měli stejné zásluhy na vzniku války jak Německo, ale jako vítězové si pravdu upravili, předělali ke svému prospěchu a poražené Německo neunosně ponížili..

Re: Nedostatkem českých "ekonomů" je:
Autor: Antonín Hrbek Datum: 6.5.2009 14:56

Vážený  cb,

patrně si to již nepamatujete, ale v ČSR byla největší krize v pohraničních oblastech obývaných sudetskými Němci. Hitler po svém příchodu k moci se dost rázně vyrovnával s nezaměstnaností (samozřejmě že i to byla jedna z příčin růstu SDP). Ale neuchylujme se stále svalovat naše chyby na jiné.

Státní zásahy:
Autor: Jarda Datum: 6.5.2009 9:29

To, co dělají USA i Evropa na poli státních zásahů se docela podobá tomu, co dělali římští císařové ve 3. století - viz výborný článek na NP za dneška "Inflace v římské říši".

http://neviditelnypes.lidovky.cz/ekonomie-inflace-v-rimske-risi-de5-/p_ekonomika.asp?c=A090505_170230_p_ekonomika_wag

Re: Státní zásahy:
Autor: cb Datum: 6.5.2009 12:37

Vynikajici clanek.

Příjmy z reklamy asi dost klesají,:
Autor: Alois Podhajsky Datum: 6.5.2009 9:13

jelikož obsahem tohoto článku je v podstatě nabádání k výdajům na marketing, na základě několika učebnicových přikladů. Jistě, bylo by to dobré pro média a pro časopis Euro patrně pak převelice.

Občane vyber si:
Autor: ranbow Datum: 6.5.2009 7:09

No tak vida, dneska se chválí malé banky za "chytrý a agresivním marketing, kterým může získat více klientů". Jak je to dávno, co se po bakrotech podobných bank tady na psovi Aston vysmíval jejich klientům, že se dali nachytat na slibované vysoké úroky???

stejnou obchodní politikou reagoval Tomáš Baťa:
Autor: Dusan Neumann Datum: 6.5.2009 4:22

bohužel Obamova sociáoně utopická vláda prosazuje keynesiánské metody léčení, které se dají srovnat jedině s pouštěním žilou.

Re: stejnou obchodní politikou reagoval Tomáš Baťa:
Autor: Kanuk Datum: 6.5.2009 5:40

Mno, s tím panem Baťou bych se moc neoháněl. Je sice pravda, že snížil cenu bot na polovinu a současně snížil všechny ceny v Baťových nákupnách pro zaměstnance va Zlíně, ale co měli dělat všichni ti zaměstnanci v mimozlínských prodejnách, kterým nikdo ceny nesnížil? Nevím, jestli si tím p. Baťa nějak lámal hlavu.

Re: stejnou obchodní politikou reagoval Tomáš Baťa:
Autor: J.B.Marconi Datum: 6.5.2009 6:47

Výrok Tomáše Bati z roku 1932

Přelom hospodářské krize? Nevěřím v žádné přelomy samy od sebe. To, čemu jsme zvykli říkat hospodářská krize, je jiné jméno pro mravní bídu. Mravní bída je příčina, hospodářský úpadek je následek.

V naší zemi je mnoho lidí, kteří se domnívají, že hospodářský úpadeklze sanovat penězi. Hrozím se důsledku tohoto omylu. V postavení, v němž se nacházíme, nepotřebujeme žádných geniálních obratů a kombinací. Potřebujeme mravní stanoviska k lidem, k práci a veřejnému majetku. Nepodporovat bankrotáře, nedělat dluhy, nevyhazovat hodnoty za nic, nevydírat pracující, dělat to, co nás pozvedlo z poválečné bídy, pracovat a šetřit a učinit práci a šetření výnosnější, žádoucnější a čestnější než lenošení a mrhání.

Máte pravdu, je třeba překonat krizi důvěry, technickými zásahy, finančními a úvěrovými ji však překonat nelze, důvěra je věc osobní a důvěru lze obnovit jen mravním hlediskem a osobním příkladem...

- ;-O Nyní proti krizi naši politici udělají zákon ;-€ -

Re: stejnou obchodní politikou reagoval Tomáš Baťa:
Autor: těchňik Datum: 6.5.2009 23:36

Zákon by mohl znít třeba takto:

Zákon xxx/2009 Sb., o hospodářské krizi.

§1 Hospodářská krize se zakazuje.

Re: stejnou obchodní politikou reagoval Tomáš Baťa:
Autor: K. Babák Datum: 6.5.2009 9:21

A co ti, kteří nebyli Baťovi zaměstnanci a nebydleli ve Zlíně. Na ty se ten odporný vykořisťovatel vykašlal. A sicilští bezzemci na tom byli úplně špatně.

Re: stejnou obchodní politikou reagoval Tomáš Baťa:
Autor: cb Datum: 6.5.2009 12:10

Proc by se o ne mel ten odporny vykoristovatel starat? Staras se o sve sousedy?

Re: stejnou obchodní politikou reagoval Tomáš Baťa:
Autor: Hnyk Datum: 6.5.2009 12:38

Ti kteří nebyli Baťovi zaměstnanci, těm Baťa nemohl snížit platy na polovinu. Snížení platů  Baťovým zaměstnancům o 50% z Kanukova komentáře jaksi vypadlo.

Re: stejnou obchodní politikou reagoval Tomáš Baťa:
Autor: Marat Datum: 6.5.2009 13:26

Jenže ten Baťa mohl jen svým zaměstnancum snížít platy. Jiným už nemohl a nikdo si z Bati příklad nevzal. Za to přece Baťa nemohl.

Tentokrát naprosto souhlasím:
Autor: SelskýRozum Datum: 6.5.2009 2:43

Stručně, jasně a s logickými argumenty napsaný článek. Sám bych to nenapsal lépe. To jsem ještě o žádném článku na toto téma letos nemohl říct.

Kde dělat marketing?:
Autor: pozorný čtenář Datum: 6.5.2009 1:00

Takže inzerujte v ekonomickém časopise Euro:-)

Ten příklad s tou reklamou nebyl moc dobrej.:
Autor: Honza42 Datum: 6.5.2009 0:24

Je to jedna z těch smutnějších vlastností volného trhu, že se vyplatí dělat šmejd a peníze dát raději do reklamy, než vyrábět pořádnej výrobek bez reklamy. Z celospolečenského hlediska je reklama naprosto jalová zátěž.

Jasně, že to nelze nijak změnit, jen to konstatuji.

Re: Ten příklad s tou reklamou nebyl moc dobrej.:
Autor: Kanuk Datum: 6.5.2009 5:46

Honzo, on trabl je ten, že když někdo udělá lepší pastičku na myši, tak zákazníci se mu nepohrnou mirnyxtyrnyx. Někdo jim o těch lepších pastičkách musí říct. Spoléhat na "od ucha k uchu" nebo jak se to říká, ještě nikoho nikam nikdy nedovedlo.

Re: Ten příklad s tou reklamou nebyl moc dobrej.:
Autor: ale ale Datum: 6.5.2009 11:46

No trabl je i v tom, že dneska stačí často nevyrobit lepší pastičku, někdy i horší,ale dost dlouho vtloukat lidem do hlavy, že lepší je ...

Re: Ten příklad s tou reklamou nebyl moc dobrej.:
Autor: těchňik Datum: 6.5.2009 23:53

90% si nechá tu šuntovou pastičku tou reklamou vnutit, zbylých 10% ale používá mozek a nekoupí ji ani s růžovou mašlí. A vo tomto je! Je tedy mnohdy vhodné orientovat se rovnou na těch 10%.

Re: Ten příklad s tou reklamou nebyl moc dobrej.:
Autor: těchňik Datum: 6.5.2009 23:50

Kvalita může fungovat i bez reklamy - na základě zákaznických referencí. Jedna již zaniklá firma vyráběla velmi kvalitní ponožky které vydržely neuvěřitelně dlouhou dobu (i rok, samozřejmě se při tom i praly). Byly sice o něco dražší, ale kdo byl hlava nevypatlaná, tak si spočítal, že jsou vlastně dejme tomu tak 25x levnější než nějaké šunty, které jsou po dvou týdnech (někdy i za den) k vyhození. Stánkaři i obchody je proto nekupovali, protože na nich nevydělali tolik, co na šuntech. Firma neměla odbyt a šla do kytek. Koupil jsem od ní, ještě než padla, několik posledních párů. Kdyby to tam nebyly trubky vypatlané a zavedly internetový prodej pro zákazníky, kteří ty ponožky znali a nadále by je kupovali, mohli mít svůj segment trhu jistý, i když by byl třeba podstatně menší, než celkový. To ale není přeci na závadu. Stejný problém vyřešila chytře obuvnická firma Moleda (před tím Konty obuv, ještě před tím Svit) vyrábějící boty Prestige aj. - má internetový prodej. Její boty jsou známá a zaběhlá značka, a pokud výrobce nezprzní časem kvalitu, tak má svůj segment trhu téměř jistý.

Pozoruhodně neliberální:
Autor: portwyn Datum: 6.5.2009 12:46

výrok, ale nelze než souhlasit.

Reklama v rozumné míře je opravdu nezbytná, na druhé straně přebujelý marketing žere peníze, čas i ostatní zdroje.

Re: Ten příklad s tou reklamou nebyl moc dobrej.:
Autor: mackie Datum: 6.5.2009 15:08

To není vlastnost trhu nebo reklamy, ale obecná lidská vlastnost. Více nám imponují sebevědomí lháři, než nejistí hledači pravdy.