19.7.2019 | Svátek má Čeněk



DISKUSE K ČLÁNKU

Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.


DOPRAVA: O jedné značce na D1



Řazeno podle času sestupně, seřadit podle času vzestupně
počet příspěvků: 129, poslední: 27.1. 2009 4:38, přehled diskusí

Re: Předpis je typická ukázka zkorumpovanosti MD:
Autor: Nauč se řídit Datum: 27.1.2009 4:38

Kdyby jsi si dal do auta 6 pytlů cemetu a lopatu a pytlík se švárou jel by si také. A lítat jsk šus umí každý, kdo si dá zimní gumy automaticky zvyšuje rychlost a hubu si roubije tak jako ten na letních co to neumí.

Zimní gumy příkazem je zhovadilost těch co neumí a nerozumí řízení.

Vyžraný úředník za cizí peníze vymyslel stupidní předpis.

Re: Sklidím nadávky, bych řekl:
Autor: naše daně prožírají Datum: 27.1.2009 4:25

;-( Buzerace a zase buzerace. Zimní pneumatiky jsou jen buzerační norma, zavedená v zájmu výrobců pneumatik.

Je to několik let jel jsem z  Ústí n/ Labem  do prahy a někde v polovině nehoda zablokovala silnici  a policie odkláněla dopravu na vedlejší  neposypanou cestu,  Auta tam stála a i silničáři se sypacím pluhem a nejelo to protože to klouzalo a silničáři ani neměli snahu tu situaci řešit.

V avii mi docházela nafta a když jsem zjistil , že bych v tom vehiklu umrznul tak jsem se rozhodl to projet v levém pruhu, kopec nekopec a náledí nenáledí na těch letních pneu a opravdu jsem těcj asi 20 km projel a teprve za mnou se s ostudou hrabali silniřáři s tím pluhem a sypačem, protože už museli.

Tak ony ty zimní pneu jsou fakt výmysl těch úředníků, kteří neumí jezdit a navíc jistě pořádně motivovaných  gumovou lobby.

Snad u kamionů tak kolem 25 tun, kde je jedna hnaná náprava by to mohlo trošku pomoci, ale i zde to bude spíš o snaže, protože když je fakt hnusně a závěje ani řetězy nepomohou.V rozpočtu státu  nám zase bude chybět 100 miliard , státní dluh jak kráva stát se žene cu grunt do bankrotu a úřednický otrapa bude lidem zvyšovat náklady  tam,  kde nemusí, protože on tyje z našich daní a i světový výrobci  gum potřrebují vyrábět.

Ještě jsem neviděl zimní pneumatiku pro TIR:
Autor: Pepa Datum: 14.11.2008 22:39

Už vidím jak přijíždí na zimních špalkách určených na Tatru třeba do španělska. Problém asi bude spíš v údržbě silnic

Re: Sakra, je to jakési celé podivné.:
Autor: žaba(k) na prameni Datum: 14.11.2008 9:57

Hele, Robine, přečetl jste si příspěvek? Tam se nemluví  konkrétně o brždění. A co se týče jízdních vlastností doporučuji počíst si v testech ÚVVM.

ale pak není o čem blafat.

Re: Sakra, je to jakési celé podivné.:
Autor: Ivošek Datum: 13.11.2008 7:39

Měl jsem několik let Subaru, takže se čtyřkolkou zkušenosti mám dost a je to samozřejmě blbost - čtyřkolka na letních v žádném případě na sněhu nejede lépe než dvojkolka na zimních a co se týče brždění, tak tam je úplně jedno jestli je to čtyřkolka nebo dvojkolka, pouze při brždění motorem je na tom čtyřkolka lépe (samozřejmě obutá do zimních).

Re: ...za ně ten rozum projeví úředník, na ministerstvu dopravy:
Autor: Ladislav N :-))) Datum: 13.11.2008 1:00

Haha! Na jejich rozum je tedy spolehnutí... Hlavně na jejich schopnost předvídat, kdy začne sněžit a mrznout a kdy roztaje poslední sníh.... ;-D

Značka je naprosto správně:
Autor: drak Datum: 12.11.2008 22:44

Provoz nám dávno zhoustnul na několikanásobek toho, nač jsme bývali zvyklí před rokem 1989. Toto sebou samozřejmě nese i jiné nároky na to, jak bude vůz vybaven, včetně penumatik. Dle mnoha předchozích příspěvků je vidět, že řidičská veřejnost u nás, je v mnoha případech rozumu mdlého, protože kdyby nebyla, v životě by podobné nesmysly nemohla vypustit z huby, respektive z klávesnice. Je poněkud nešťastné, že se umístění značek ukládajích povinnost mít na voze zimní obutí, schvaluje na poslední chvíli, doslova pár dní před jejich instalací. Takovéto hulvátsví je u nás bohužel dost rozšířeným zlozvykem. Stejně rozšířeným zlozvykem ale bývá nezodpovědné chování mnoha řidičů, kteří s letním obutím na mnoha místech naprosto zbytečně působí kalamity, či rovnou škody.

Zkrátka a dobře, nedával-li někdo na hodinách fyziky ve škole pozor, či přes veškeré marné úsilí pedagogů zůstal vzděláním nepoznamenán, nezbývá, nežli mu popřát, aby mu patřičnou lekci uštědřila matička příroda při nějakém tom karambolu se škodou na jeho vlastním vozidle, kdy bude-li mít on a jeho okolí štěstí, takže nezabije ani sebe ani někoho jiného a škoda na jeho vozidle bude tak kolem cca 20 kKč, kdy je velmi snadné si spočítat, že zimní obutí vyjde přeci jen o dost levněji. Je tedy jen správně a dobře, že za ně ten rozum projeví úředník, na ministerstvu dopravy.

Jak tak pozoruji své okolí, tak musím konstatovat, že počet lidí, kteří dobrovolně svůj vůz na zimu obují na zimní pneumatiky přibývá a když si tak orientačně spočítám kolik vozů je přezuto na zimní pneu, tak je to cca 65 - 70%. Před 5-6 lety to bývala sotva třetina, což je jen dobře, přesto je ale skupina ignorantů poměrně hodně početná. Proto bych uvítal, aby se vše vyřešilo jako v Rakousku, kde jsou zimní pneumatiky na vozidlech povinné během celého zimního období a nějkými objízdnými trasami si tudíž zcela správně nikdo neláme hlavu.

Hovadina:
Autor: Martin Datum: 12.11.2008 20:57

Žil jsem nějakou dobu v Kalifornii. Je tam průsmyk Donner pass ve výšce asi 2300 mnm. V průsmyku napadne za zimu několik metrů sněhu. Když je tam několik dní v roce kalamita,  dálnice je pod horama uzavřená pro auta, která u sebe nemají sněhové řetězy nebo zimní pneumatiky a náhon na všechny čtyři kola. Kdo nemá řetězy, může si je v podhůří koupit nebo půjčit a po návratu do údolí je zase vrátit. Podél celé dálnice jsou odstavné pruhy, kde si osobní i nákladní auta mohou kdykoliv nasadit řetězy. Žádný vůl nejezdí na zimních pneumatikách při 20 stupních nad nulou. Při několika zimních kalamitách může být dálnice uzavřená pro ty kteří nemají zimní pneumatiky nebo sněhové řetězy. Při letních teplotách nemusí nikdo buzerovat. Když to jde někde kde napadne spousta metrů sněhu a dálnice je v některých místech čtyřproudová, tak to půjde i v Čechách kde napadne pár desítek centimetrů sněhu a dálnice má dva pruhy, teda když se dálnice opravuje tak má někdy i jeden.

Re: Mnohem jednodušší by bylo stanovit:
Autor: 5P Datum: 12.11.2008 20:57

Tak nějak jsem si to představoval.:-/:-)

Vysočina:
Autor: Michaela Datum: 12.11.2008 20:56

Článek napsaný krásně, a také naprosto pravdivě. My, co v těchto místech bydlíme a projíždíme tudy, se už teď dohadujeme, kudy se asi kam dostaneme, až budou tyhle objížďky dálnice ucpané kamiony na letňácích.

Re: Mnohem jednodušší by bylo stanovit:
Autor: Guma Datum: 12.11.2008 20:55

To by bylo předčasné. Naše skupina právě v poslanecké sněmovně lobuje pro zavedení dvanácti různých druhů pneumatik s některými poddruhy. Namátkou to budou pneumatiky lednové (pro 1. leden speciální sada odolná proti smyku na zvratcích, dále již klasická lednová sada), únorové (ty budou dále členěny pro rok přestupný či nepřestupný), dále pneumatiky březnové, dubnové, květnové, červnové, pro červenec a srpen bude povolena jednotná sada (oba měsíce mají 31 dnů), zato v září bude povolena pouze tzv. školní sada (minimální výše vzorku 260 mm), v říjnu bude speciální předzimní pneumatika (řidiči si musejí zvyknout na přechod mezi létem, podzimem a zimou), listopadová pneumatika, jak již název napovídá bude speciálně upravena na jízdu po spadaném listí, v prosinci budou sady dvě (předvánoční a pobožíhodová).

Mluvčí komory výrobců pneumatik a pneuservisů - Vitalij Guma.toto bude kurzívou

Re: Dalším zákonem se zimě stanoví povinnost sněžit...:
Autor: Ladislav N :-))) Datum: 12.11.2008 20:28

 ;-DR^ Ochlazovače klimatu už tady máme... ;-)

Re: tak už se s tím smiřte.:
Autor: Homolka tobolka Datum: 12.11.2008 19:55

jo jsou roky,kdy se koncem dubna už  koupem na pískovně.Ale na autě budem mít zimáky.

Re: Zimní pneu:
Autor: Pišta Datum: 12.11.2008 19:12

Jezdím jako profík od roku 1964. Zima nezima , celý rok. To čemu se dnes říká "zimní pneumatika". za komoušů opravdu nebylo. Byly jen gumy s hrubým vzorkem , ale ze stejného materiálů jako byly ty letní, Přesto jsem nikdy v zimě neboural. Na náledí je zimní obutí  kromě hřebů stejně k ničemu.Zimní gymy jsou výborná věc , ale určitě to není prostředek, který zajistí v zimě letní podmínky. Díky masivní reklamě, si zavodící šílenci myslí, že stačí obout zimní gumy a může se zavodit stejně jako v létě. Jsem zvědav na statistiky nehod po letošní zimě. Hlavně na to , co naši geniální kocourkovští politici vymyslí příště až se zjistí, že nehodovost jaksi zůstala stejná. Jako ostatně zůstala po svícení v červenci  v poledne.

Re: Zimní pneu:
Autor: Talián Datum: 12.11.2008 18:29

Také jsem měl na staré Oktávce "zimní pneu", které se získaly protektorováním původně letních. Ovšem ty zimní se tak jenom tvářily. Směs byla stejná jako na letních a vzorek dezénu byl spíš na orná kola. Místo jemných zářezů a výlisů pro vytlačení sněhu ze vzorku měl socialistický zimní vzorek traktorové hrubé výčnělky a trochu fungoval ve sněhové vrstvě, pokud se to nastříkaly ze spreje "tekuté řetězy". Já jsem si "tekuté řetězy" koupil ve výprodeji do foroty nikoliv na auto, ale hodí se skvěle na boty, když musím mašírovat po neošetřených chodnících.

Re: Zimní pneu:
Autor: Jindřich Datum: 12.11.2008 18:14

Zimní gumy, nebo zimní protektory dělal Barum už od r 1970 , to vím, neboť jsem je měl. Takže, diplomaticky řečeno, o Vašem  tvrzení by se dalo úspěšně pochybovat.

Re: Sklidím nadávky, bych řekl:
Autor: Medvídek Datum: 12.11.2008 18:07

Já tam mám originál žárovky už šestý rok. NIKDY s nimi nic nebylo (najeto cca 70 tis., "nasvíceno" - těžko říct kolik, prostě vždy když je to povinné, předtím za šera a potmě). Pokud vám vydrží půl roku, tak musíte asi najezdit a tudíž i "nasvítit" o několik řádů víc, prakticky z auta nevylézt.

Re: tak už se s tím smiřte.:
Autor: Jindřich Datum: 12.11.2008 18:07

A víte, že se ani nedivím?

Re: Zimní pneu:
Autor: Jirka Datum: 12.11.2008 17:48

Vzpomínám si, že jsem si na škodovku dával ojeté lëtní protektorovat na zimní ( většinou jsem je měl nazuté jen vzdau) a  na léto je pak dával na přívěsný vozík.Holt se šetřilo. Každý druhý víkend do Krkonoš nebo Jizerek a tam v kopcích na  uježděném sněhu byla 110 a pak 120  se zimákama na zadku kingem .

Nevybavím si, jestli byly zimní k dostání  nové

( na to jsem neměl), ale nebyl poroblém je dát  naprotektorovat.

Re: Mnohem jednodušší by bylo stanovit:
Autor: Hell Datum: 12.11.2008 17:22

Správně, přísnost musí bejt! Dalším zákonem se zimě stanoví povinnost sněžit, a pokud nebude, tak ji zlikvidujeme z kalendáře. Nic jiného se nepovolí!!!!!

Mnohem jednodušší by bylo stanovit:
Autor: nepolitik Datum: 12.11.2008 17:15

období, kdy se bude v celé republice jezdit na zimních gumách a šmytec. Kdo je nemá nejede, dostane pokutu, ztatí body a za příslušný obulus bude odtažen k nejbližšímu servisu. V tomto případě by žádná jiná možnost volby neměla být povolena. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Re: tak už se s tím smiřte.:
Autor: R. Datum: 12.11.2008 16:42

Taky se divite, jak mohou Finove bez nasi milovane c. a k. buzerace stastne zit?;-)

Klasická byrokratická demence:
Autor: Forstmeister Datum: 12.11.2008 15:11

Zbytečné diskuse, na "klystýrech" vždy stála monarchie a potažmo i země Koruny české. Jakožto dědicové tradice klystýrové byrokracie, naši byrokraté nakonec i předepíší povinné klystýry v termínech "od do" všem, i když nebudou mít zácpu. Vše pro "Bono publico", dí moudrý byrokrat. Běda ale těm, kteří klystýr odmítnou, pak začne platit prevence , eh "četnické právo". Mohu se mýlit.   

Re: Sklidím nadávky, bych řekl:
Autor: emil Datum: 12.11.2008 15:05

Zmotat páté přes deváté, to se vám fakt povedlo. Nikdo není proti zimním gumám, jen se poukazuje na to, že lidé musí jezdit za zhoršeného počasí trochu jinak i na zimních gumách. Když blbec pojede na klouzavém povrchu na zimních stejně jako v létě za sucha, tak si sobě (v lepším případě, v horším případě i ostatním) nabije pěkně hubu. To že je zimní pneumatika samospasitelná, to je pěkná kravina. A o tom je právě diskuze.

Re: kirast:
Autor: emil Datum: 12.11.2008 14:59

To máte pravdu, zvlášť když do vás vlítne "machr" v BMW nebo Mercedesu, který vůbec nejede podle předpisů. Pak můžete jet klidně i v novém autě, machr vás stejně smete. Když vidíte havárie aut v televizi , to nebyly staré škodovky, to byla všechno auta max.  5 let stará. a jsou úplně rozšmelcovaná.

Re: Zimní pneu:
Autor: emil Datum: 12.11.2008 14:48

Nevím, kde si žil ty, ale v šedesátých a sedmdesátých letech zimní pneumatiky koupi nešly !!!! Snad jen v Tuzexu. Musíš si uvědomit, že svět už tu byl před tvým narozením. A když tohle nepochopíš, těžko pochopíš další a jiné.

Re: tak už se s tím smiřte.:
Autor: Ladislav N Datum: 12.11.2008 14:29

Kdyby tahle kravina vypadla z úřadu řízeného lidovcem Šimonovským, tak bych chápal, že ta blbost je přímo zákonitá. Ale že tohle leze z úřadu řízeného ministrem ODS 8-o, to je na zoufalství!!

Re: tak už se s tím smiřte.:
Autor: honzak Datum: 12.11.2008 14:21

Když oni Finové nemají tak rozvinutý ÚŘAD! C.a k. byrokratická tradice se u nás nezpře.

Re: Sakra, je to jakési celé podivné.:
Autor: Robin Datum: 12.11.2008 14:05

Vysvětlete mi prosím, proč čtyřkolka na letních brzdí lépe než dvojkolka na zimních|?

tak už se s tím smiřte.:
Autor: Honza42 Datum: 12.11.2008 13:58

Překonat vysokohorský průsmyk mezi Prahou a Brnem prostě na normálních gumách nelze. Také si všimněte, že to funguje. Za těch pár dní co to platí nebyl ve sjízdnosti ani jeden problém.;-D

A teď vážně. Bydlím v 600mnm a domů jezdím proti kopci úvozovou polní cestou. Zimní jsou  super na zimu. Ale teď jezdím samozřejmě na letních gumách, protože zima taky do Vánoc vůbec přijít nemusí. Až nachumelí, D1 bude nesjízdná jako vždy a nic na tom se nezmění. První poctivě naložený kamion to zastaví, guma neguma. Pár let jsem jezdil s pluhem po Vysočině....

Jinak průměrný řidič bude odsouzen jezdit prakticky pořád na zimákách, protože zbytkové 4 mm akorát tak přes léto sjede na holo a na zimu si koupí zase nové. Ve teplém Finsku ;-D je předepsaná zimní guma od prosince do března kdežto v zimou trýzněných Čechách;-( od listopadu do dubna.