3.5.2024 | Svátek má Alexej


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
emil 12.11.2008 8:44

Ježišmarja, proč si nadáváte ?

Vůbec nikdo nemluví o tom, že Ministerstvo dopravy samo neví, co chce. V intervalu jednoho měsíce dle vyjádření - na dálnici nebudou povinné zimní vůbec, pak - na dálnici budou dodatkové tabule, pak - žádné dodatkové nebudou, značky do doby nepříznivého počasí budou zakryty, pak se objeví, -že od 1. listopadu musí v úsecích za jakéhokoliv počasí být zimní gumy (až je třeba 15°C). Je toto ministerstvo vůbec kompetentní ? Proč vypouští nesmysly se značením dálnice předem, aby nakonec vydala úplně největší pitominu. Na přípravu, a to pořádnou, mělo ministerstvo čas od letošního jara. Alespoň vidíte, jací neumětelové, včetně ministra, jsou placeni, a to hodně dobře, z našich peněz. Kdekoliv ve světě by ministr sá´m od koryta vypadl. Ne tak u nás. Holt pomáhat VIAMONTu se musí co nejdéle, aby bylo hodně penízků do vlastní kapsy.

vlasta 12.11.2008 8:37

Trochu mi to připomíná hádanku:

jaký je rozdíl mezi automobilem s náhonem na dvě a na čtyři kola. No

přece ten, že s 4WD uvíznete na mnohem méně přístupném místě. Souhlasím s "kirsatem". Problémem č. 1 na našich silnicích jsou řidiči. Zkrátka někteří, kteří mají obuty zimní, budou vždy trošku jako ten řidič 4WD. MD mělo na mysli zřejmě kromě samotné bezpečnosti provozu v zimním období také riziko tvoření dopravních zácp na D1, které můžou vozidla na letních pneumatikách způsobit. Ale nevím, jestli se tato povinnost má vynucovat striktně uvedeným způsobem.

kerim 12.11.2008 8:33

Re: Předpis je typická ukázka zkorumpovanosti MD

Teda před Vás bych se nechtěl  dostat v brzdící řadě aut na sněhu. Proboha, kde se tu pořád berou fachmani se zkušenostmi z velehor kolem Prostějova. Pane, na novém sněhu kolem nuly nevyjedete ani ze zahrádky v Prostějově.

Ivošek 12.11.2008 8:32

Re: Předpis je typická ukázka zkorumpovanosti MD

Hm, vidím tři stupně nad nulou a zítra má prej dokonce sněžit ...

kerim 12.11.2008 8:27

Re: Předpis je typická ukázka zkorumpovanosti MD

Teda

Veselý 12.11.2008 8:26

Re: Zimní pneumatiky ???

Vy jste rýpal. O co si myslíte, že jde? Jen o peníze. Jak a pro koho, to si domyslíte.

JoJo 12.11.2008 8:24

Re: Předpis je typická ukázka zkorumpovanosti MD

fido, koukněte z okna na teploměr a potom mudrujte

VL 12.11.2008 8:11

Re: Sklidím nadávky, bych řekl

Jak se liší výměna žárovky ve Felícii od Favorita? Snad jenom v tom, že Favorit měl bajonetový uzávěr světlometu plochý, Felicia ho má oblý. U klasické škodovky jste musel vyndat světlomet z auta abyste se dostal k žárovce, u Felicie povolíte kryt, zmáčknete pružinu a máte žárovku v ruce. Horší jsou Fabie, je tam málo místa pro ruku.

VL 12.11.2008 8:08

Re: Sklidím nadávky, bych řekl

Slábne Vám paměť. Bezpečnostní pásy měla už Š 110 v roce 1970 a pokud se dobře pamatuji tak i tisícovky.

VL 12.11.2008 8:06

Re: kirast

Do rakve na kolech - Š 105 - 120 bych už nevlezl. Viděli jste ten nárazový test, který s ní udělali ve Světě motorů? Při nárazu v pouhých 30 km/h se vytrhla předná náprava a šla do kabiny posádky. Figuríny na obou předních sedadlech utrpěly "zranění neslučitelná se životem".

R 12.11.2008 8:02

Re: kirast

Nojo, ale staré škodovky se zadním náhonem vyjedou třeba i na letních gumách to, kde novější auta i s zimními gumami zůstanou viset.

Ivošek 12.11.2008 7:50

Re: Sklidím nadávky, bych řekl

Proč? Prostě jsem si koupil větší, sedmimístné auto a dětské sedačky vozím vůbec ne kvůli nějakému předpisu, ale proto, že mám svoje děti rád. Vozil jsem je i v době, kdy se objevily na trhu a povinné to nebylo. Stejně jako jsem vždy v zimě používal zimní gumy, protože jsem poznal ten rozdíl v jízdních vlastnostech (obzvlášt z kopce je velký rozdíl jestli auto sánkuje anebo brzdí), pásy si beru kvůli sobě, ne kvůli předpisu a i světla jsem rozsvědcel jakmile jsem vyjel dávno před tím, než to udělali povinné, protože jsem chtěl, aby o mě ostatní řidiči věděli rychleji než bez světel.

Loki 12.11.2008 7:39

Re: GOGO KÁMEN LETÍ

NEKŘIČTE NA NÁS !!!

GRUNTORÁD 12.11.2008 7:10

Re: Předpis je typická ukázka zkorumpovanosti MD

R^:-D

GRUNTORÁD 12.11.2008 7:06

Re: GOGO KÁMEN LETÍ

PANE ,  SLYŠEL JSTE NĚKDY O PNEUMATIKÁCH NA LED A SNÍH MIMO PRAHU, NEBO TO DO NAŠEHO GUBERNÍHO MĚSTA JEŠTĚ NEDORAZILO? KDO JEZDÍ NA SNĚHU A LEDU JE JISTĚ ZNÁ, TO JEN V P. SE PODĚLÁ DOPRAVA KDYŽ SPADE 1CM SNĚHU.

gogo 12.11.2008 6:51

Já tomu nějak nerozumím

najel jsem už asi víc, než je zdrávo, v zimě autmaticky na zimních,ale nejsem si jist místními argumenty.Vzhledem k měkčí směsi lze dobře argumentovat a i to tak funguje, žekdyž je minus dvacet a suchá silnice, tak je měkčí pneumatika fajn. Naopak je li kolem nuly a mokrý led, je to úplně jedno. Zimní vzorek je naprosto nejvhodnější na prosolenou břečku, neb v Praze se sníh neuklízí,ale solí. Tam je guma hrabalka fajn. A to je přesně důvod, proč je mít. Napadne 5 cm sněhu a letní vzorky jsou na pytel. Takže je spíš lepší argument mít vzorek min 4mm,ale na jaké gumě, to bych tak neřešil...A teď mě kamenujte

A.S. Pergill 12.11.2008 6:50

Re: Sklidím nadávky, bych řekl

Chalupu máme ve vsi, kam jede autobus dvakrát denně a o víkendu vůbec ne. Naštěstí nám děti vyrostly dřív, než se tahle zhovadilost zavedla. Lituji ty, co mají děti mladší.

badaxe 12.11.2008 6:46

Re: Předpis je typická ukázka zkorumpovanosti MD

v předchozím zaměstnání jsem najezdil tak 30 -40 tisíc kilometrů ročně, docela dost právě napříč vysočinou a bohužel musím se připojit k vašemu hodnocení předchozím přispěvatelem. Pokud si myslíte že jízdou na rovné Hané mei Tovačovem a Přerovem jste získal zkušenosti jste bohužel pro vás, dost vedle. Ono je to hezké že i v zimě 90% případů vyřešíte na letních gumách, problém je ale těch 10%, pokud se na dálnici (ale i normální silnici) spustí chumelenice a najednou se ukáže že opěvované "letňáky" plné sněhu kloužou jak sáňky je vám ta teorie o které píšete (tedy řetězy) dost na houby (jen tak mimo soutěž máte je?) . A docela bych vás rád viděl jak je nasazujete a sundáváte (mimo vrstvu sněhu je na kolech mít nesmíteú v místech kde se střídá sníh a mokré úseky. Právě zkušenosti několika zim a ježdění přes kopce (přes šumavu do Bavor, nebo přes vysočinu do Brna) kdy jsem se potřeboval dostat na místo včas a spolehlivě mne naučili že to není blbost. Osobně mi hysterici kolem zimních gum přijdou jako zastánci globálního oteplování, také používají jen ty argumenty co se jim hodí. Nikdo ani vás nenutí si zimní gumy koupit, klidně si jezděte na letních, ale prostě tam kde to nebrzdí ostatní. Když jsem díky sněhové kalamitě uvázl v Pelhřimově a řada nadšených "profesionálů" zkoušela na letních gumách vyjet do kopce (z města je to do kopce na všechny strany)  docela bych vám přál abyste tam byl taky. Nakonec jsem počkal až ti "Profíci" zanechají marného snažení a půjdou nadávat kamsi do hospody, pak jsem prostě na zimních gumách vyjel kopec bez problémů (stačí to jen trochu umět a mít dobré gumy) a bez přispění silničářů kteří vyproštovali auta na dálnici, jsem odjel. Kolega který uvázl na dálnici mi potvrdil že Pelhřimov byl ucpaný ještě ráno, kdy já už byl dávno v práci. Klidně si jezděte na čem chcete, ale jestli tahle značka umožní abych já se netrápil hňupy co "to zvládnou" na letních gumách a zablokují silnici při prvním poprašku, splní svůj účel.

I. 12.11.2008 6:44

Re: Sklidím nadávky, bych řekl

Pane vy máte s autem takových problémů, že byste měl  jezdit vlakem. S 3 dětmi.

jízlivec 12.11.2008 6:24

Re: Zimní pneu do každého počasí?

Univerzály nevymizely - např. o gumách Goodyear Vector jsem četl, že jsou velmi oblíbené v Nizozemsku, kde nikdy nesněží, ale furt je sychravo... U nás jsou v létě hlučné a jaxi rychle se sjíždějí, zatímco v zimě jsou nejisté - rád jsem je vyměnil za dvě sady neuniverzálních.

A.S. Pergill 12.11.2008 6:19

Re: Předpis je typická ukázka zkorumpovanosti MD

Najezdil jsem kolem 100 000 km bez vážnější nehody. Ve škarpě jsem byl jednou, mezi Přerovem a Tovačovem, při metru a něco sněhu. Na zimních pneu :-)

A.S. Pergill 12.11.2008 6:17

Re: Sklidím nadávky, bych řekl

Vše, co jmenujete, jsou typické korupční a buzerační normy. Žárovky jsou u některých současných typů aut nevyměmitelné mimo odborný servis (uživatelská příručka k auto to dokonce výslovně zakazuje) a přesto se musejí i u těchto typů vozit s sebou (zajímá mě, kdy některého výrobce napadne od těchto drahých typů žárovek vyrábět atrapy pro splnění vyhlášky). I u Felicie je výměna žárovky v reflektoru podstatně složitější než byla u klasické škodovky (německý inženýr = totální kretén). Pásy jsou přinejmenším problematické, účinnost dětské sedačky nebyla nikdy potvrzena nějakou validní statistikou zranění a úmrtí při dopravních nehodách. Ukazuje se dokonce, že motivuje rodiny k zamezení narození třetího dítěte, protože to se podle předpisů do standardního auta nevejde, takže jejich bilance v globále - když se započtou i ty potraty a antikoncepce - je spíše záporná. Trojúhelník má význam maximálně, když uvíznete těsně za zatáčkou nebo vrškem kopce, na rovné silnici za dobré viditelnosti je bezvýznamný a v hustém dešti, sněžení apod. je lepší "zcela nepředpisové" blikající světlo.

Daleko větší význam by měla např. možnost rychlého odpojení baterie, nejlépe přímo z kabiny, aby se po nehodě, když teče benzín a srší jiskry, nemusela zvedat nabouraná karosérie a uvolňovat kontakty na baterii pomocí klíčů.

fido 12.11.2008 6:03

Re: Předpis je typická ukázka zkorumpovanosti MD

Na tvém přízpěvku je vidět,že i ty jsi hlupák.Až najezdíš stovky kilometrů třeba na Vysočině, tak poznáč jak velký.Asi patříš k těm, nad kterými zde kroutíme hlavou a vytahujem ze škarp ( v dobrém případě)

A.S. Pergill 12.11.2008 6:02

Re: Do sněhové břečky na letních pneumatikách?

Problém je, že v testech renomovaných firem (= ne těch, které jsou ekonomicky provázány s výrobci pneu), ty letní pneu za těchto podmínek vyjdou srovnatelně se zimními, nebo dokonce líp. Přitom uvnitř obou kategorií jsou veliké rozdíly, takže byste pro tuto situaci musel požadovat konkrétní typ od konkrétního výrobce (a pro situaci o pár km dál zase pneumatiku zcela odlišnou).

A.S. Pergill 12.11.2008 5:54

Předpis je typická ukázka zkorumpovanosti MD

Nikde v Evropě podobnou ptákovinu nemají (vyjma silnic ve skutečně nesjízdných horských polohách v Alpách a Skandinávii od 1500 - 2000 mnm nahoru). Letní gumy na náledí a mokré silnici v testech brždění a smyků vedou nad zimními, na suché silnici a v břečce jsou na tom oba typy pneumatik +- stejně, jediná situace, kde vítězí zimní pneumatiky, je hluboký sníh, a tam se dají použít řetězy (i přes letní pneu).

Pokud si někdo myslí, že tahle vyhláška vznikla jako snaha zabránit nehodám a zablokovaným silnicím, tak je blázen. Pokud si myslí, že nehodám a zablokovaným silnicím zabrání, tak je totální magor (vzhledem k horším jízdním vlastnostem zimních pneu za většiny situací, vyskytujících se reálně v zimě na našich silnicích, bude těch nehod a mrtvol z nich spíš o něco víc).

AndyO 12.11.2008 5:19

Re: Sklidím nadávky, bych řekl

prosím ještě nějakou historku z dob, kdy jste jezdili koňkou, to je podobně relevantní jako to, co se dělo v osmašedesátém na silnicích. Však si všichni pamatujeme ty tisíce kamionů na silnicích, jak každá rodina měla přinejmenším jedno auto, půlka národa jezdila každý víkend na chalupu a zpět, cesťáci jezdili auty dvakrát týdně do Brna a zpět....nebo že bychom přeci jen nyní byli někde jinde?

Samozřejmě že většinou stačí jet opatrně, koneckonců pravidla siln. provozu hovoří jasně- řidič má přizpůsobit jízdu podmínkám etc. Proč tedy s sebou musí povinně vozit pitomou lékárničku, trojúhelník, žárovky? Proč se musí přivazovat pásy- já mám řidičák od 76 a žádné pásy v autech nebyly ještě pěkně dlouho potom ? Proč mají být děti povinně v sedačkách ?  To taky není žádná záruka bezpečnosti, koneckonců kdo jede opatrně, tomu se nic nestane a takové uvázané dítě v hořícím autě, vyndat nejde...kšíry se zaseknou a malér je na světě.

Co konkrétně vám na zumních gumách vadí?

Petr Vileta, balík z Plzně :-) 12.11.2008 3:00

Re: Sklidím nadávky, bych řekl

Naprosto s vami souhlasim. Jezdim take uz od roku 1971. Nejdrive na kozim dechu (i v zime), potom Tatrou 58A, pak Wartburgem a dalsimi. Tak ejsem najezdil spoustu kilometru sluzembnimi auty Ziguli, Skoda 105/120, S1203 atd. A na zimnich pneu jsem toho najezdil opravdu malo a presto jsem nikdy v zime neboural. Proste kdyz se mi silnice nezdala, tak jsem na rovnem useku kratce prudce pribrzdil a kdyz se to smyklo, jel jsem proste tak pomalu, abych nedostal smyk. Samozrejmosti je, ze pri vyjezdu z lesa, pred vjezdem na most pres reku atd. se sundava noha z plynu v patricne vzdalenosti. Takze pokud jsem v lete jel z Plzne do Prahy (ne po dalnici) hodinu a pul, pak v zime a na snehu to bylo dve a pul nebo tri hodiny. Jenze jak pisete, ti dnesni trotlici (os anglickeho throttle=plynovy pedal) nedokazou ubrat plyn. :-/

Ladislav N 12.11.2008 1:57

Re: kirast

Tak to už jsme v oblasti politické. Protože "ti co na to mají", jezdí v zimě na "čtyřkolkách" s širokými pneu  a technickým stavem vozidla převyšujícím ony "škodovkáře" ve starých plechovkách. Statistiky neznám, ale ty staré škodovky (120) rozhodně bezpečnost silničního provozu pomalou jízdou nezvyšují. Favority s předním náhonem už jsou na tom mnohem líp.

kirsat 12.11.2008 1:40

Re: kirast

Nejpravděpodobnější nehoda ovšem není z nepozornosti, ani z důvodů hustoty dopravy, ani kvůli zlepšenému stavu silnic. Je to na prvním, druhém, třetím, ..., desátém místě agresivní a arogantní jízda těch, "co na to mají". A těm, přirozeně, žádné zimní obutí nepomůže. A už vůbec nepomůže těm, co jeli "naproti". Naopak, těžké a na obrovskou rychlost rozjeté "tanky" těch, co na to mají, smetou čistě ze silnice víkendového svátečního řidiče v lehounké staré škodovce, který si to sunul i nižší než povolenou rychlostí, protože se mu zdálo, že to "trochu klouže". Ale toho přece nebude žádná škoda, vždyť to byl takový "nýmand" a věčně překážel na silnici.

Pasáček koz ve Vermontu 12.11.2008 1:39

Zimní pneumatiky ???

Tady ve Vermontu a v jiných státech na severovýchodu USA je zima přímo ukázková. Sněhu na dva metry. A kopec za kopcem, zatáček hojnost. Přesto, většina řidičů jezdí na univerzálních pneumatikách, na jaře, v létě, na podzim i v zimě. Není přikázáno žádným zákonem, kdy má řidič použít jaké pneumatiky.

Je snad důvod ten, že Američané příliš nejezdí a automobilům příliš nerozumějí ?

Mohl by to někdo dobře obeznámený s Amerikou a s Ministerstvem dopravy ČR objasnit ???