26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Proevropští voliči ODS?

Nejsilnější voličskou skupinou jsou voliči ve věku 30-44 let a spíše muži. Největší podíl voličů má ODS v Praze (44%) a poměrně silná je i v obcích do 800 obyvatel. V souvislosti s ODS nepřekvapuje fakt, že 75% jejích voličů je ekonomicky aktivních, přičemž tento podíl se kontinuálně zvyšuje. Stranu volí nejvíce podnikatelé, vedoucí zaměstnanci (vyšší úředníci, ředitelé škol,...) a zaměstnanci v nedělnických profesích.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
JJ 5.11.2008 8:15

Pokud ODS povede CR do mezinarodni izolace,

tak je prestanu volit. LS je problematicka, ale jeste problematictejsi je koncepce EU pana Klause, ktery chce v EU Turecko a Maroko, doufaje, ze se tim rozbiji tendence po federalizaci.

Jeste jsem nevidel pracujici marokance, treba v NL je s nimi nejvetsi problem ze vsech komunit pristehovalcu.

LS je spatna, soucasny stav je ovsem horsi. Je mi jasne, ze pro Klause je lepsi byt prvni v posledni vesnici, nez druhy v EU, ale me je to celkem jedno. A pokud by ekonomicka politika ODS byla strizena CEPem, tak o muj hlas prijde naprosto spolehlive. Jsou veci, ktere funguji a ktere ne.

batys62 5.11.2008 8:04

Re: Souhlasím s autorem

Já taky!

tich@dohoda 5.11.2008 7:42

"Mám Evropu rád - ale proč nám do p…e chtějí pořád mluvit do NAŠICH věcí"….

viz titulek/ Mohl byste soudruhu mistopredsedo/autore byt trochu konkretnejsi , co to slovo NASICH/vasich veci znamena ? Pokud si dobre vzpominam, tak ty NASICH veci se o modreho komance a obecne cechacka zuzuji do balenych koblih, zakazu rumu, zakazu gulase v rest. , zakrivenych bananu a podobnych kravovin. Nevzpominam si , ze by nekdy slo o nejake smysluplne tema, jen vykriky "od Bruselu si poroucet nedame" . Nejsem ani eurohujer ani odpurce EU a vim, ze pokud nebude nejaky organ nadrazeny narodnim vladam EU, tak EU nebude nikdy poradne fungovat, jednoduse nikdo nebude chtit nechat Brusel vrtat do "NASICH" veci. Koneckoncu se muzete podivat do regionu/kraju v CR taky jim vadi, kdyz jim Praha do vseho keca. Tezko rici, zda v ramci EU hrozi nebezpeci, ze ty velke staty zacnou v EU vladnout, ovsem napr. v USA velka a mocna California nebo Pensylvania nejak nediktuji tem slabsim, ani nevidim nikde horkost nad udelem tech malych. Pochopitelne se obecne "nadava" na Washington DC . Z posledni doby si vzpominam, jak modri komanci brani mobilni operatory kvuli roaming a nadavaji na regulaci z Bruselu, ovsem v USA uz hodne davno regulacni urad donutil vsechny operatory k "maximalni cene" , ktera je stejna pro vsechny a vola se do vsech siti za zhruba stejnou cenu, ovsem nikoliv jako v EU ci CR, kde pod pojmem stejna cena je minena kartelova dohoda vsech mobilnich operatoru, to stejne plati o bankach. Zrejme by klientum ceskych bank "moc vadilo" ,kdyby Brusel/komisar  zakazal bankam v CR praktikovat zlodejske poplatky. Ano soudruhu "do NASICH veci si kecat nedame" . Cest :-)

Princ Drsoň 5.11.2008 7:32

Ano

za všechno může Topolánek.

jasan 5.11.2008 7:20

Re: pane předsedo, v názoru

ale ale... shodou okolnosti znam oba... co Vam pan poslanec provedl?   U nas ho maji docela v oblibe....  nechce LS

honzak 5.11.2008 6:40

pane předsedo, v názoru

na EU a LS se báječně shodneme. Nicméně ODS budu v okrese P-Z kde bydlím volit znova poté, co vymete týpky vzor rádl a jirout.

karas 5.11.2008 6:12

Re: pro a proti

A co podezřele výhodný nákup auta?

karas 5.11.2008 6:11

Re: pro a proti

A co VAE??:-(

Loki_F 5.11.2008 5:17

Dobře argumentováno, pane autore.

Plně souhlasím, že realita je podstatně jiná než jak ji prezentují mediální překrucovači z hnízda P&H+BŽ

Pro 80% občanů této země to však je mimo práh vnímání.

};D)))

Niky 5.11.2008 3:02

Re: Souhlasím s autorem

R^

Brabec 5.11.2008 2:53

Souhlasím s autorem

Nač to rozmělňovat ? Je to pravda. A kdo to nepochopí - pochopí později, většinou se za blbost platí. A ODS platí a platit bude.

fo-ol 5.11.2008 2:34

pro a proti

mozna jde proste o to dat na jednu stranu pro a na druhou proti a vybrat si. a vetsina volicu ods si zkratka vybira opacne (a troufam si rict proziraveji) nez klausovsti fundamentaliste, kterym je ideologie nade vse.

ad komentare ohledne ods & korupce: zaroven nelze nevidet ze topolanek je jeden z mala politiku na nemz nelpi zadne podezreni. v tomto je srovnatelny snad jedine se spidlou

vlasta 5.11.2008 1:53

Re: ano - ale víte proč není podpora ODS?

"Členská základna" není centrální mozek lidstva. Ona zvolila de facto Topolánka a další. Lze snad předvídat, co ten který předseda (politik obecně) v budoucnu udělá? Volby jsou vždycky bianco šek. Tahle debata je trošku hysterická. Všichni - zleva, zprava - radí, aby tentokrát ODS ale už doopravdy vybrala toho "pravého svatého". Viz Kajan. Nedostatek uvážlivosti členské základně rozhodně nevytýkám, ale kdo dohlédne dva, čtyři roky dopředu.

Emilio 5.11.2008 1:08

Re: ano - ale víte proč není podpora ODS?

A co Vy? Z příspěvku Bývalého voliče to vyplývá úplně jasně. Já taky minule stejně volil menší zlo. Z kombinace Paroubka, Ratha a komunistů se mi chce zvracet, ale nemůžu nevidět  propojenost politických špiček s podnikatelskými "špičkami", mnohdy velmi pochybné úrovně, nejenom v ČSSD..... . 

eurorealysta 5.11.2008 1:03

Re: ano - ale víte proč není podpora ODS?

Zkuste dočíst příspěvek i v posledním odstavci. = Je to v rukou členské základny. Nebo snad dnešní straníci vstupují do politických stran všichni ze stejných důvodů jako za vlády KSČ? = Tj proto, aby se dostali do kariérního výtahu?

vlasta 5.11.2008 0:50

Re: ano - ale víte proč není podpora ODS?

A co byste radil?

BývalýVoličODS 5.11.2008 0:46

ano - ale víte proč není podpora ODS?

JSem bývalý volič ODS. Naposledy jsem ale ODS volil v roce 2004. Byla to volba ne ODS ale proti Paroubkovi. Autorovo hodnocení vztahu voliče ODS vůči byrokratismu a mocenskému eurocentrismu velkých zemí popsal autor přesně. Pokud ale jako předseda Jedné z člneskýách organizací ODS přemýšlí proč je ODS pro řadu lidí už nevolitelná navzdory hrozbě šíleného Paroubka,  Ratha a dalších mafiánsko-populistických "expertů", tak ať si uvědomí, co předvádí čelní představitelé ODS! Korupce, tunelářské zlodějny, přenášení povinností financování veřejnoprávních služeb na občany, megalomanské projekty jejichž jediným smyslem je dát zakázky "spřáteleným" podnikatelům a které platí daňový poplatník. Propojení s justiční mafií, ovládání trestních kauz.

A výmluva, že Paroubek není lepší už nějak nestačí. NEvolím PAroubka, ale ano ODS. Lumpárny nepodporuji.

amjestli si členská základna myslí, že ODS vyvede ze dna marasmu Bém, Bendl, a další "ukřivdění".... kteří se stejně špinavě chovali na krajských úrovních - tak je to jen cesta do ještě většího bahna a propadu.

Jestli řadovým členům ODS jde o nastavení slušných pravidel pravicové politiky pak se musí s těmito gaunery rozloučit.... Jinak pravice ztratí podporu ještě víc!!