27.4.2024 | Svátek má Jaroslav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Jura Jurax 9.5.2008 10:38

Otazník

pomoc vlasovců Pražskému povstání v květnu 1945 byla vůbec jediným bojovým vystoupením Ruské osvobozenecké armády za celou dobu její existence. Nevím - ale nebojovaly jednotky  složené z Rusů na západní frontě? Mám dojem, že jsem někde něco takového četl - ale mohu se mýlit a taky nemuseli to být přímo vlasovci.

žaba(k) na prameni 9.5.2008 10:34

Re: Hitler a Stalin, nacisté a komunisté, Němci a Rusové

K Vašemu bodu 1)

Němci že nekolaborovali s Rusy ?? OMYL a obrovský. Jenže Váš.

Nejvyšší důstojník, přímo  ruský vlezdořiťka  byl Maršál Paulus zajatý u Stalingradu.

Za odměnu se po válce stal tvůrcem a zakladatelem lidové armády NDR. Nižších německých kolaborujících důstojníků, o vojácích nemluvě bylo mnoho, velmi mnoho.  Stasi má pár  plných skříní dokumentů o nich, v archivech, které se zachovaly dodnes. A úspěšně je využívala i po válce.... 

Rozdíl v "národních mentalitách" mezi rusy a prusy ??  Jen jedno písmenko, jinak  naprosto stejnej xindl...

Sylva Simsova 9.5.2008 10:20

Pamatuji se

Pamatuji se, ze behem pazskeho povstani Vlasovci zachranily obyvatele na Hrebenkach, kde bydlela moje teta s rodinou. Byli jsme jim vdecni.

cnd 9.5.2008 10:17

přežili nějací Vlasovci?

měli jsme je ve vesnici a chovali se slušně, nekradli jako RA, která se nám pak v květnu nakvartýrovala do baráku....zajímalo by mne zda nějací po válce přežili, někdo tu zmínil Lichtenštejnsko, taky by bylo dobrý objasnit za jakých okolností přešel Vlasov k Němcům, důvodem prý byla nulová Stalinova podpora, snad byli v obklíčení, detaily neznám, zkusím dohledat na netu...ale dík za každou odpověď.

vita 9.5.2008 9:45

Re: Re: navrhuji, aby Topolánek udělil vlasovcům svůj metál !!

Do ROA byly začleněny i zbytky jiných ruských kolaborantských oddílů - například přeživší z Kaminského (brigády? divize?), kteří se "vyznamenali" při potlačování varšavského povstání tak, že Kaminského sami Němci pro krutost a rabování popravili.

Zrovna tak vrahouni od Gila (?), kteří vraždili v Bělorusku a na Ukrajině.

Takže je klidně možné, že Praze pomáhali (i) ti, kteří ve Varšavě nebo Minsku vraždili.

M. Zima 9.5.2008 9:40

Pane Bystrov,

Váš článek opomíjí některé dostatečně známé skutečnosti a okolnosti. Zmíním alespoň následující:

1) Neberete v úvaru schizofrenní chování nacistické politické representace, (na rozdíl od vojenské), které se do postoje k ROA plně promítlo, ani popularitu spojenou s důvěrou gen. Vlasova mezi Rusy, ani odhad síly vlastní posice jak k Adolfofi, tak ke Stalinovi Vlasovem.

2) Vaše tvrzení "Je již dostatečně známo, že pomoc vlasovců Pražskému povstání v květnu 1945 byla vůbec jediným bojovým vystoupením Ruské osvobozenecké armády za celou dobu její existence. " je jednoznačně nepravdivé. ROA se špatně připravena a vybavena bila s RA za obrovských ztrát v Horním Slezsku.

A k těm "kdyby a mýtům": Smrkovský odmítl pomoc Vlasovců, protože Prahu musela "osvobodit" RA. Že tím vlastně Povstání prohrál, Povstání ztratilo smysl, Němci Prahou prošli je skutečnost, kolem které dělají čeští historici v ČT hloupé tanečky a kterou nesmazala ani Bémova prodejná parta, když z defilé účastníků osvobození Československa Vlasovce na ruský nátlak jednoduše vyškrtla. (Škoda na tom celém je především, že spousta lidí nesmyslně zemřela, protože Smrkovský nechtěl do kriminálu za spolupráci se "zrádci", šel tam raději za vyjednávání s nepřítelem a za prohrané Povstání).

Kylchap 9.5.2008 9:37

Neboť jejich vlast je nejenže vybavila ochranou náležející válečným zajatcům podle mezinárodních úmluv, k nimž však Sovětský svaz nikdy nepřistoupil

Když byl se zpožděním sovětský velvyslanec předvolán k Ribbentropovi a byla mu se zpožěním předána nóta o vyhlášení války tak sdělil, že CCCp se cítí být zavázán inkriminovanou smlouvou i když nepodepsanou.

jerry,surprised mouse 9.5.2008 9:29

Re: Re: Jste to vážně Vy?

jak dlouho se takhle známe? Mám Vám zase opakovat,že nikdy jsem ODS nevolil, naopak politicky jsem  bývalý zemanovec, ovšem současnou ČSSD jsem více,než znechucen. Že se názorově občas shoduju, s těmi,jak říkáte modráky, je způsobeno určitým realismem,který vyznávám já i oni, nikoliv ideologií.:-)

JaS 9.5.2008 9:29

Dík panu Bystrovovi za článek

a dík diskutujícím - těch blbých je tady mnohem míň než u většiny ostatních článků.

Rostislav Zídek 9.5.2008 8:48

Re: navrhuji, aby Topolánek udělil vlasovcům svůj metál !!

Z historických pramenů není známo, že by se Vlasovci účastnili jakéhokoliv vyvražďování. Sprostě lžete.

Pavel Pávek 9.5.2008 8:47

Re: navrhuji, aby Topolánek udělil vlasovcům svůj metál !!

A kdepak to, medle, ti zlí Vlasovci tak na vesnicích řádili? Nepletete si je s kamrády od NKVD při  vědedkém výzkumu jak nejsnáze vyvolat hladomor?

grőssling 9.5.2008 8:47

Hitler a Stalin, nacisté a komunisté, Němci a Rusové

1.Říká se, že oba režimy byly stejně ničemné. Potom pane Bystrove, čím to, že Němci ze zajateckých táborů téměř nekolaborovali ( ikdyž jich přežilo zajetí tak 10 % ), zatímco Rusové kolaborovali po statisících ? Jak dopadli Němci, pokud se dali na stranu nepřítele a byli zajati zpátky Němci na rozdíl od vlasovců? Jinak než, že dostali kulku ? Celé to nevypovídá o ničem jiném než o rozdílu v národních mentalitách.

2.Ukrajinci vítali Hitlera, ale jenom asi 14 dní, Hitler měl naplánovanou totální válku, ve které byli na řadě k likvidaci : první Židé. Romové a postižení, druzí Slované, třetí všichni ostatní negermáni.  Ukrajince nepotřeboval a dal jim  rychle a hloupě vědět kdo je pánem a kdo otrokem určeným k vybití, tak si byl jistý vítězstvím. Teprve potom se Ukrajincům v hlavách trochu rozsvítilo.

3.A legionáří za první války ? Do legií nastupovali za situace, kdy carská armáda byla demoralizovaná a nevypadalo to, že jsou na vítězné straně. A co teprve vojáci s Ludvíkem Svobodou, když šli poprvé na frontu, vojáci Rudé armády kroutili hlavami co blbnou, vždyť to je prohrané.

Vlasovci ? Zradili Rusko a  věděli ( alespoň důstojnící ), že Hitler nebojuje proti bolševikům, ale proti Slovanům bez ohledu na stranickou příslušnost. Pak zradili i Hitlera.

Není co dodat ikdyž se nám to teď v klidu a míru snadno soudí.

F..A.Kekule 9.5.2008 8:47

Pane Bystrove, tady Vám to uteklo.

"Neboť jejich vlast je nejenže vybavila ochranou náležející válečným zajatcům podle mezinárodních úmluv, k nimž však Sovětský svaz nikdy nepřistoupil" - tam patří asi nevybavila, ne?

Jinak velice zajímavé čtení, díky.

tich@dohoda 9.5.2008 8:46

Re: Jste to vážně Vy?

dahy Jerry az se naucite cist bez modrych bryli, zjistite, ze drtiva vetsina mych komentaru ma hlavu a patu a navic, ze nekoupu za zadny fan club, na rozdil od vas. Vestsinu komentaru ovsem pisu s cilem udelat pitmce z modrych komunistu, coz je vcelku dosti jednoduche, za normalizace jsem to stejne delaval s rudochy, coz jsou casto stejni lide resp. jejich deti ci vnukove, ovsem stejna svoloc. Cest :-)

kirast 9.5.2008 8:46

Re: Bystrove, nebojte se říci, že v SSSR to byla židovská hrůzovláda. Uleví se Vám

Neuleví! Vždyť vy, Skeptiku Maxime, jste toho v diskizích NP každodenním důkazem.

Rostislav Zídek 9.5.2008 8:46

Vlasovova armáda

se zůčastnila bojů proti RA v březnu 1945 (pokud vím, šlo o jednodenní nasazení). Jinak souhlasím s Vámi pane Bystrove. Sovětští zajatci byli v rodném SSSR považováni za zrádce a likvidováni. Je to jedna z mnoha hanebností komunistického režimu.

Pavel Pávek 9.5.2008 8:40

Re: Odkud máte tyhle nesmysly?

Ále, to nám vyprávěla souška učitelka při dějepisu. Vy snad máte z VUMLU jiné informace?

jerry,surprised mouse 9.5.2008 8:38

Díky za článek a ještě pár poznámek...

Je nutno rozlišovat mezi těmi nešťastnými a svou zemí opušťenými kluky a generálem Vlasovem. Když vidím fotky Vlasova v družném rozhovoru s K.H.Frankem, tak nevím...

Dále je nutné připomenout nechutnou dohodu spojenců se Stalinem,kteří tyto nešťastné mladé kluky klidně vydali Stalinovým katům,což hraničí s válečným zločinem.

A nakonec se nikde nepřipomíná pevný postoj lichtenštejnského knížete Hanse Adama, který na rozdíl od spojenců hodně riskoval, když těm šťastlivcům, co se dostali do Lichtenštejnska, azyl poskytl. Ale udělal to, přestože Rusové byli v sousedním Rakousku. Češi se jeho rodině odvděčili zabavením majetku.Rv

Pavel Pávek 9.5.2008 8:35

Re: Nesmysly jsou ty milióny osvobozených zajatců.

Takže nejlepší prevence je všechny postavit ke zdi? Podle vás to tak patrně jiné armády řešily....

jerry,surprised mouse 9.5.2008 8:31

Jste to vážně Vy?

Já žasnu... Samozřejmě souhlasím. Film Signum laudis je vynikající a Vlado Müller v něm podal životní výkon.R^

Ske pticus M aximus 9.5.2008 8:20

Nesmysly jsou ty milióny osvobozených zajatců.

Také bych ho nedal do normální armády, jak chcete vyšetřit jestli ten člověk není zverbovaný špión. Ohrozil byste kvůli tomu tisíce či ještě více jiných vojáků?

NevericiTomas 9.5.2008 7:56

Re: Odkud máte tyhle nesmysly?

To nejsou nesmysly. Je doknce znam pripad sovetskeho letce - zajatce, kteremu se podarilo utect z lagru, UKRAST NEMCUM LETADLO a preletet frontu. V SSSR byl zatcen a prevelen do trestneho oddilu....

tich@dohoda 9.5.2008 7:54

podekovani pane Bystrove

velice seriozni clanek, pravda tema na cele knihy, tech duvodu PROC/ROA/Vlasovci  je totiz strasne moc ovsem prozaicke lidske PREZIT je asi nejtypictejsim duvodem. Analogie s CS legiemi je hodne namiste, obycejny clovek/vojak se ve viru valecnych udalsti casto stava jen figurkou na sachovnici a at udela cokliv, vzdy je to spatne. Jedine "spravne"  co mohli udelat Vlasovci , bylo nechat se zabit, lhostejno ci Stalinem ci Hitlerem, tak se rozhodli jeste par dni prezit. Doporucuji film "Signum laudis" s vynikajicim Vlado Mulerem v hlavni roli. Cest :-)

Sam Křepelka 9.5.2008 7:54

navrhuji, aby Topolánek udělil vlasovcům svůj metál !!

Co na tom, že vlasovci vyvraždili,pardon, osvobodili na věky od rudého teroru nezanedbatelné množství svých spoluobčanů, zejména vesničanů. Zcela určitě si to ty prostí podporovatelé Stalina a jeho spolku boševiků zasloužili !

A je nutné odstranit ještě další blud.Tedy, že většinu území ČSR osvobodila armáda hnusných mužiků v Rudé armádě. To přece nebyla Rudá armáda, ale převlečení vlasovci, kteří při svém ústupu , vlastně postupu, projeli úspěšně Prahou a vítáni šeříkem hnali své spolubojovníky, vlasně svého nepřítele, nácky zpět do jejich domoviny. A proto navrhuji, aby Topolánek udělil vlasovcům svůj metál předsedy vlády !! 

Ske pticus M aximus 9.5.2008 7:08

Odkud máte tyhle nesmysly?

salcher 9.5.2008 6:44

Re: pokud vím,

vlasovce odevzdali ,sovětům angličané. američani mnoha pomohli.ostatně tolstoj se ještě v anglii pořád soudí a prohrává to. uvalili na něho děsnou pokutu.

Aklechuj Hatu 9.5.2008 6:25

Podobnost mezi Československými legiemi a K.u.K Rakouskem.

Staci si precist neco o Cs. legionarich dobrovolnicich v roce 1917 a 1918 na Italske fronte - byli ve stejne situaci. Zajatci nebo prebehlici z rakouskeho vojska vstoupili dobrovolne mezi cs legionare - kdyz byli zajati opet Rakusany byli popraveni jako zradci. Podobnost situace je stejne priserna z hlediska jedince. Nesudme abychom nebyli souzeni.

Jakub Krčín 9.5.2008 6:06

pro komunisty

je každý protivník zatracenec! Tato nesmiřitelná svoloč uznává jen sama sebe a svoje hemeroidy!;-€(Y)

zdeněk 9.5.2008 6:04

chyby které stály životy desítky miliónů lidí

Pokud vím, žádný jiný stát nepopravoval a nezavíral na sibiř hromadně milióny svých zajatců které osvobodil z rukou nepřítele(bavíme se o těch kteří nekolaborovali)

A to všechno jen kvůli tomu aby nebyl ohrožen kult osobnosti - Stalina který byl stejně za deset let odhalen.

Borek@exil 9.5.2008 5:56

Docela se mi pozdává podobnost mezi Vlasovci a Československými legiemi.

Obojí vedla snaha/touha zbavit se nesnesitelného stavu v jejich vlasti. Obojí mohli být dle úhlu pohledu považováni za zrádce, bojovníky za svobodu.....záleží, kdo se dívá a odkud. Jsou tací, kteří dokonce i Mašínovskou odbojovou skupinu označuje za vrahy. Mám dojem, že Vlasovci hledali nějakou cestu ke zničení komunismu. Jaký v tom hledání měli úspěch...to je věcí historiků... Faktem ale je, že přece jenom pozvedli zbraň při nejmenším na SVOU VLASTNÍ OBRANU! Takže to nebyli srabi, kteří by čekali za bukem jak to dopadne. Dopadli špatně.....doba jim nepřála. Češi také dopadli špatně....v mnoha směrech hůř než nešťastní Vlasovci;  těm zapomenutým  a ze všech stran zrazeným vlastencům budiž  země lehká a čest jejich památce.