26.4.2024 | Svátek má Oto


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Jakub S. 9.5.2008 18:03

Re: Před časem jsem chtěl vědět vše o gen. Vlasovi a jeho nohsledech . . .

No nezlobte,se, ale váš závěr mě šokoval.

pbla4024 9.5.2008 18:00

Re: Re: Re: Re: Nikdo se nikdy nechoval

Opravdu? O'Connor porazil v severní Africe armádu Osy, které jeho síly (31 tisíc) přečíslila pětinásobně (150 tisíc). Podrobný popis najdete třeba v knize Strategy historika Liddell-Harta.

J.G. Pašek 9.5.2008 17:59

Re: Re: Před časem jsem chtěl vědět vše o gen. Vlasovi a jeho nohsledech . . .

Ty jdi tvého kostela a já půjdu do mého . . .  

Tisíce ruských vojáků-zajatců zajatci stavěli v záluží u Mostu fabriku na výrobu benzínu z mosteckého uhlí vysokotlakou hydrogenerací  . . . ta fabrika byla financována majitelem Goringem . . . . závratnou rychlost stavby, konstrukce, výrobu-obsluhu zařízení a mizerné ubytování a stravu, většina těch ruských zajatců tam zahynula . . . . po válce, protože to postavili Rusáci-zajatci, Stalin si zabral tu fabriku jako válečnou kořist a byla přejmenovaná na Staliňák, který Stalin prodal ČSR za smlouvu dodávat Rusku bohatou českou uranovou rudu  . . .  když Amíci bombardovali fabriky v Mostě a Ústí n. L. ruští zajatci nesměli do protileteckých krytů . . . . 

pbla4024 9.5.2008 17:55

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nikdo se nikdy nechoval

Strategické bombardování. Začalo v polovině roku 1942, Američané ve dne, Britové v noci. Sovětská armáda měla jediný typ strategického bombardéru a to v mizivém množství, celá bombardovací ofenzíva byla britsko-americká záležitost. Viz Nebeští jezdci a Hlava 22.

Marat 9.5.2008 17:55

Re: Re: Re: Hitler a Stalin, nacisté a komunisté, Němci a Rusové

Ten údajný Heydrichuv výrok,je nepochybně výmyslem nějakého českého "historika-vlastenčíka" který po něm kde kdo přežvykuje.Takových výroku si "valstenci" i "historici  už navymýšleli.Protože to jsou výroky vélice líbigvé,kde kdo jím věříž kdy se to hodí,tak je přežvykuje.

Jaroušek 9.5.2008 17:47

Re: Re: Re: děkuji

Hm. Netřeba komentáře... Plně chápu Váš nick. Připravte si vanu, vražedkyně s dýkou již čeká...(Y)

I. Laengsfeld 9.5.2008 17:39

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nikdo se nikdy nechoval

except to ascertain how much lead or iron it takes to kill them.

In addition to his other amiable characteristics, the Russian has no regard for  human life and they are all out sons-of-bitches, barbarians, and chronic drunks. (Nechapu, proc mi system nepropusti vic nez 3 radky  textu)

I. Laengsfeld 9.5.2008 17:37

&

The difficulty in understanding the Russian is that we do not take

cognizance of the fact that he is not a European, but an Asiatic, and

therefore thinks deviously. We can no more understand a Russian than a

Chinese or a Japanese, and from what I have seen of them, I have no

particular desire to understand them 

Marat 9.5.2008 17:35

Re: Re: děkuji

Nad tebou ! Ty bolševické dobytče !

Marat 9.5.2008 17:34

Re: Re: Re: Re: Re: Nikdo se nikdy nechoval

Jistě,USA vstoupilo do váky o něco pozdějí,jenže obrana Británe držela jen díky všestrané pomoci USA,které GB zásobovali všim potřebným i zbraněmi.

I. Laengsfeld 9.5.2008 17:32

Re: Re: Re: Re: Re: Nikdo se nikdy nechoval

Jak vypadala ta operace proti Nemecku roku 1942?Nezpochybnuji dodavky materialu. Znate  mimochodem tenhle vyrok Pattona (chtel zacatkem 40 let  sterilizovat zidovske emigranty do USA) http://en.wikipedia.org/wiki/George_S._Patton,_Jr.  Patton's views on blacks seem mild and even generous compared to

remarks he made about Jews and other ethnic groups he encountered

throughout his military career (much less his legendary hatred of the

Russians). He generally considered those who were not of Northern

European ancestry to be dirty and uncivilized

Marat 9.5.2008 17:32

Re: Re: Re: Nikdo se nikdy nechoval

Jistě že i Britové vítězili,ale za podminky,že měli nejméně dvou třetinovou převahu.

Marat 9.5.2008 17:29

Re: Re: Nikdo se nikdy nechoval

Honzo Hnuse,ty jsi víc jak blbí,jsi přímo kretén.Měl by jsi být už dávno utracen,jak prašívé psisko.

Fleischer 9.5.2008 17:15

Re: Před časem jsem chtěl vědět vše o gen. Vlasovi a jeho nohsledech . . .

Sovětským vojáci, kteří padli do německého zajetí, bylo úplně jedno jestli se nechali naverbovat do Ruské osvobozenecké armády nebo zůstali mimo ni. V sovětské armádě byla již skutečnost, že se nechali zajmout nepřítelem tak závažným proviněním, že je čekala již jenom smrt.                 O nějakém zneužití Vlasovem nemá vůbec žádný smysl mluvit.

pbla4024 9.5.2008 16:50

Re: Re: Re: Re: Nikdo se nikdy nechoval

Ale pane docente, taková trapná demagogie vás není hodna. Spojené státy vstoupily do války v prosinci 1941, od prvního dne vedly válku proti Japonsku, operace proti Německu zahájily v roce 1942.

I. Laengsfeld 9.5.2008 16:44

Re: Re: Re: Nikdo se nikdy nechoval

Zajimavy pohled, priblizte vice tu "valku na dvou frontach" treba v lete 1941  v porovnani se SSSR,  samozrejme nechci nijak zlehcovat hrdinstvi prostych  Americanu pri oblehani Washingtonu a blokade/vyhladoveni  New Yorku  hitlerovci...

vita 9.5.2008 16:31

"Národe! Věz! Moskva, Polsko, Maďaři, židovstvo - jsou Tvojí nepřátelé.

Likviduj je! Likdviduj Židy, komunisty, nič je bez milosrdenství!"

S. Bandera, provolání z 30. června 1941

arogant 9.5.2008 16:27

Re: Re: Nikdo se nikdy nechoval

Pokud jste si všiml tak jsem psal i o Rusku , nejen SSSR. Hlavní tíhu nesly USA , které bojovaly od začátku na dvou frontách a stačily ekonomicky držet na nohou celou koalici. Jediné USA vedly opravdu světovou válku na několika kontinentech.

Jura Jurax 9.5.2008 16:13

Re: jiz v srpnu 1914 se Cesi zijici v Rusku prihlasovali do carske armady

a tuším taky Radoly Gajdy ...;-)

Jura Jurax 9.5.2008 16:10

Re: Re: Re: Re: Nikdo se nikdy nechoval

Protože počáteční ztráty 3 milióny mužů mohla vydržet jen armáda lidnaté země a taky země dostateně veliká - odpíchněte si na mapě vzdálenost Berlín - Moskva a pak ji otočte na západ - budete někde v Atlantiku ... a nedělejme si iluze o výborném velení i výzbroji západních armád - hlavně na začátku války (i když vy jste to asi myslel ironicky).

Jura Jurax 9.5.2008 16:05

Re: Re: Hitler a Stalin, nacisté a komunisté, Němci a Rusové

Z 21 cizích dobrovolnických divisí SS,tvořili slovanské národy  těch divisí 11,to tedy není málo. mohl byste upřesnit - já jsem jich napočítal slovanských jen pět - Waffen-Gebirgs Division der SS Handschar (kroatische Nr 1); Waffen-Grenadier Division der SS (galizische (ukrainische) Nr 1); Waffen-Gebirgs Division der SS Kama (kroatische Nr 2); Waffen-Grenadier Division der SS (russische Nr 1)  a Division der SS (weisseruthenische Nr 1) - asi by mělo být weißrussisch nebo belorussisch ?

vita 9.5.2008 15:55

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Otazník

A protiruský (což je zřejmý důvod kobylí lásky) a protipolský. Ale protižidovský v první, druhé i třetí řadě.

vita 9.5.2008 15:53

Re: Re: Re: Nikdo se nikdy nechoval

Nejspíš máte pravdu - a nikdo Stalinovi neodpáře to, že do války šla jeho armáda doslova rozvrácená, se zdecimovaným vedením, kde důstojníci byli vedení ke slepé poslušnosti a k naprosto žádné iniciativě - to bylo ještě mnohem horší, než nedostatečné vyzbrojení. Nebýt toho, asi by hned na začátku nepřišla Rudá armáda o 3 miliony mužů a o zdroje na Ukrajině a v Bělorusku a nebránila by se pod Moskvou.

Němce porazil sovětský lid - ne Stalin. Porazil je, aniž mu v tom Stalin dokázal zabránit. Naštěstí se vzpamatoval aspoň natolik, aby odborné velení předal odborníkům a občas se i nechal přesvědčit. Velmi zhruba to vypadá tak, že Německo začínalo s iniciativní, odborníky vedenou armádou - a Hitler ji zničil - a SSSR s takovou armádou končil.

mak 9.5.2008 15:42

jiz v srpnu 1914 se Cesi zijici v Rusku prihlasovali do carske armady

a zalozili Ceskou Druzinu. Jejich pruzkumnici se dokonce dostali na Slovensko. O legionarich urcite nemate pravdu, prestoze vas deda u Zborova bojoval po boku Fierlingera i Ludvika Svobody.

J.G. Pašek 9.5.2008 15:32

Před časem jsem chtěl vědět vše o gen. Vlasovi a jeho nohsledech . . .

Pořídil jsem si výborné 2 české knihy, názvy nejsou důležité,  které vyšly po 1989  = politicky nezatížené.

Jedna má plno fotek a na poslední fotka je z Moskvy nějakého náměstí, je tam šibenice jako je brána na fotbál a tam visejí s provazem kolem krku 4 a pod fotkou je psáno že tak skončil gen. Vlasov a jeho 3 oficíři . . .  

Vzpomínám si, když jsem ty knihy dočet, jak mně bylo divně a spadly mně růžové brýle z očí, pokud jde o gen. Vlasdova a vlasovcích . . .  bylo mně líto těch obyčejných ruských vojáků, jak je Vlasov zblbnul, zneužil a jak skončili . . . 

mak 9.5.2008 15:22

vsak jsou Vlasovci pohrbeni i mezi legionari na Olsanech

v pravoslavne casti hrbitova. Dopadli stejne, soucasnost na ne jen plive.

jv 9.5.2008 15:22

Re: Jedna basnicka z dubna roku 1942

Doufam, ze v r. 1945 pan Zlichovsky stacil v textu  slovo vudce zamenit za Stalin  a ve spokojenosti dozil.;-D

pbla4024 9.5.2008 15:18

Re: Re: Nikdo se nikdy nechoval

Nechcete vaše tvrzení Demokratičtější armádní poměry, jak se ukázalo, neměly proti Německu šanci přehodnotit?

První výraznou porážku Německu uštědřili Britové (bitva o Británii).

První výraznou porážku v pozemním boji Německu uštědřili Britové (El Alamein).

Prvním výrazným úspěchem SSSR bylo vítězství u Stalingradu.

Anonym 9.5.2008 15:17

Re: Re: Re: Nikdo se nikdy nechoval

To ovšem naprosto nevysvětluje skutečnost, proč si s Hitlerem neporadila žádná jiná evropská armáda, když u většiny se dalo předpokládat nejen podstatně lepší vyzbrojení, ale samozřejmě i výborné velení.

Karel 9.5.2008 15:14

Re: Re: Nikdo se nikdy nechoval

Ono to spíš vypadá, že nelidské poměry v RA sotva stačily vyvážit fakt, že jí chybělo jakékoli zkušené velení. Čili obráceně: s dobrým velením by se RA rovněž stala vítězem a navíc by se obešla bez těch šílených ztrát.