8.5.2024 | Den vítězství


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Otakar 25.9.2007 11:10

OK

R^

jirka.s. 25.9.2007 11:07

Přečetl jsem si názor pana premiéra na případ bratrů Mašínů a přečetl jsem si také článek pana Jiřího Ashera na Neviditelném psu, včetně velmi zajímavé diskuze.

Pane Litoši! Dokumentujete nám zde, že umíte číst! To je chvályhodné! Ale zkuste si tedy ale vzít pár dní dovolené a přečíst si také třeba tyto knihy: "Zatím dobrý" od Jana Nováka (Magnesia Litera 2004), "Jenom ne strach" od Oty Rambouska, případně "Odkaz" od Barbory Mašínové!

Třeba by jste tam našel odpovědi na své otázky, které jste kladl na konci svého článku:"Byla to ale obyčejná vražda? Připravovali se na tento čin? Bylo zabití strážmistra Honzátka jejich skutečným cílem?"

Poklop 25.9.2007 11:06

Re: Re: Re: Hrdinové? ano

Jak ty můžeš někomu psát ,že je idiot?Tak ti určitě říkali rodiče,ale oni si srandu nědělali.prostě jsi idiot od narození.Jsi nějaký ubožák.je mi tě líto.

anticom 25.9.2007 11:01

Re: Re: Re: pro někoho budou

ty ses nic ucit nemusel a Poklop taky ne vy uz jste se tak narodili ja prece nemohu za to ze na cele jste meli hned po narozeni materske znamenko ve tvaru srpu a kladiva;-D;-D;-€;-O(Y)(Y)(Y)Rv

anticom 25.9.2007 10:56

Re: Re: Hrdinové? ano

zavri ten Poklop a neopruzuj jsi trapny a pomateny idiot a nemuzes se vyrovnat s pravdou tak tady oxidujes a blouznis nemuzrs se z toho vzpamatovat ! vzteky mas zarudle oci popijis samohonku a ta te zene a zene do marneho souboje z HRDINY!!!(Y)(Y)(Y);-DRvR^!!

milan 25.9.2007 10:54

Re: Re: Re: válka měla svá pravidla

MASINOVE BYLI HRDINOVE ,A POTOM CO SE PROSTRILELI NA ZAPAD ,SPOUSTU KOMOUSU S*ALO STRACHY A ZACALI SE KROTIT ...MASINOVE POMOHLI NAM VSEM KTERI JSME ZILY V NELITOSTNEM KOMOUSSKEM REZIMU JAKO LIDE DRUHE KATEGORIE...

Jiří 25.9.2007 10:51

O.K.

Snad nejrozumnější názor který jsem kdy v této záležitosti četl. Gratuluji autorovi!

bac 25.9.2007 10:45

Re: Re: pro někoho budou

Ty, prosím, nikoho neuč. Jak jsi na tom se vzděláním jsme okamžitě poznali. A že Mašínové byli pouze sprostí vrazi je fakt.

anticom 25.9.2007 10:43

Re: Re: válka měla svá pravidla

Neuznavali? snad Neuznavaji!!! jenom takova drobna oprava jinak souhlasim s vami;-)R^!!

MRKEW 25.9.2007 10:43

Re: .....velmi hezký příspěvek

To "pravé hrdinství" je asi v tom, že se člověk nechá komunisty pověsit? Mašínové jsou mnoha lidem tak na nervy, že komunistům prostě vyklouzli z drápů a přitom to byli skoro děti. Taková pohana! Komunisté si mysleli že mohou každého pověsit, že se každý před nimi hrůzou ohne a připojí se k jejich svinstvům, že se prostě taky s nimi namočí... a najednou Mašínové. To nemohou odpustit.

Jinak ten nebohý pokladník - nakolik on sám přispěl ke svému osudu, to posoudí někdo jiný - tak ten, pokud je něčí obětí, tak i on je obětí komunistů. Protože kdyby nebyl komunistický puč, kdyby nevládli v ČSR bolševici, kdyby byla dodržována ústava, svoboda po vyznání a názorů, svoboda pohybu.... tak ti Mašínové, kdyby chtěli na západ, tak si koupí lístek na vlak a odjedou pryč bez pokladníka a bez střílení.

Poklop 25.9.2007 10:39

Re: Re: Mluvit se dá o pokladníkovi

PRIMITIV

anticom 25.9.2007 10:38

Re: Re: válka měla svá pravidla

presne popsane nenechme se okecavat ruznymi humanisty a pseudospravedlivci ajim podobnymi kazdy kdo chce si muze porovnat dost historickych dokladu o tom co byl rudy teror a co byl  odboj a boj proti tomuto teroru !!! ti co tady pisi komunisticke blaboli a jeste  je tady na diskusi nejaky pomatenec z vychodu naziva muslimskymi teroristy !!tak to o necem svedci ! maji zlost a tza jim byla a bude vrozena tak jako bestialni sadismus a jine nizke pudy!!!(Y)(Y)(Y);-€Rv

Poklop 25.9.2007 10:32

Re: Hrdinové? ano

To je ale blbost.Pokladníci nosili zbraň,když převáželi peníze.Ten člověk nebyl v KSČ a tím pádem ani v LM.Dá se říct,že byl v nesprávnou dobu ,na nesprávném místě.Prostě to byla loupežná vražda.

MRKEW 25.9.2007 10:31

Re: K čemu ty bláboly?

Zajímavé je, že se autor článku ani jednou neotře o komunisty, že ti by za něco mohli.

Vážný 25.9.2007 10:29

Oprávněně jednající - asi ano; vzor - asi ne

Připadá mi, že Mašínové převzali nechtíc v rámci své činnosti metody, které zde začli mít Němci (oni byli první, kdo začal krutě potlačovat civilní obyvatelstvo), na to odpověděl odboj a zahraniční vláda metodami, které také nebyly dle válečného práva (působení parašutistů, jakkoliv úžasné bylo porušením pravidel války, stejně jako atentát na Heydricha), a přesto asi nikdo nepochybuje, že to bylo morálně v pořádku.

Ale jak správně autor postřehl i parašutisté se snažili se konfliktu s domácími pomahači spíše vyhnout a například Heydrichiádu komplikovali lidé (v tramvaji, nebo na zastávce?). Rozumím ale faktu, že mladí synové velkého odbojáře, navíc poškození tím, že jejich matka byla v koncentráku viděli vzor ve svém otci jako v bojovníkovi, nikoli jako v morálně kultivovaném a vyzrálém důstojníkovi čs. armády.

No a po válce při potrestání kolaborantů i odsunu Němců pak vláda zvolila revoluční postup, místo nastolení řádné soudní spravedlnosti (samozřejmě pod vedením komunistů, ale s tím, že ostatní strany odmítly toto kritizovat - viz svědectví Pavla Tigrida). Vrchol tomu pak dodali komunisté po únorovém puči.Takže mi připadá, že ti kluci pouze v malém začali bojovat s režimem prostředky, které on používal ve velkém. Je otázka zda je to košér, ale připomeňme i princip, že sebeobrana může být alespoň stejně důrazná jako nelegální útok.

Pokud někdo tvrdí že jsou vrazi, dobrá, ale pak běda pokud si jakkoliv s režimem zadal minimálně v 50.letech, protože je on je vrah daleko více, nebo nejméně kolaborant se zločinným režimem a podílník těch vražd.

Připadá mi, že správně autor usuzuje na to, že nelze se na to dívat černobíle. V obraně (i vůči režimu) může člověk udělat kroky, které jsou morálně pochybné a přesto ještě právně přijatelné. (Banální a blbý příklad, pokud mne někdo napadne nožem, mohu ho i dost krutě zabít a nebo jako hrdina zneškodnit a předat spravedlnosti. Obojí je oprávněné, to duhé ale nějak vnímáme jako etičtější).

Poklop 25.9.2007 10:27

Re: Re: K čemu ty bláboly?

To svědčí o vašem "vysokém IQ!

anticom 25.9.2007 10:26

Re: Mluvit se dá o pokladníkovi

A existuji dukazy ze kdyz ji veseli tak se ta bestie Polednova smala az se zalikala !!!Dabel v rouse berancim!!!!;-€;-O(Y)(Y)(Y)Rv Ten pokladnik mel bouchacku !!! tak vo cem je tady rec ? a i kdyby ji nemel musel jit do pekel DUVOD??? jak by to dopadlo kdyby si vzali prachy a nechali ho? to byl andel? dopadli by presne jako jejich Otec nebo ti kluci co je pochytali a urvali by jim hlavy tak jak to udelali jim!!! Vynalez na trhani hlav !!! Ceskoslovensky vynalez Stoleti !!! stredovek hadr !!! co me nejvic mrzi je to ze tech hrdlorezu a trhacu hlav za ziva nezlikvidovali vice!!!!

Poklop 25.9.2007 10:26

Re: Re: pro někoho budou

No jestli jsou po Vás?tak potěž pan Bůh

Poklop 25.9.2007 10:24

Re: Re: srovnávat

Pane ,vy jste debil,ale to Vám jistě řeklo více lidí,tak nic nového pod sluncem!!!!

anticom 25.9.2007 10:16

Re: Re: K čemu ty bláboly?

lzes jako vsichni bolsevici precti si neco o tom!!! je toho dost a nehrej divadlo jako ze nejsi bolsevik smrdis certem pres monitor !!fuj:-/:-);-):-P;-€;-O(Y)(Y)(Y)!!Rv

anticom 25.9.2007 10:13

Re: K čemu ty bláboly?

;-):-P;-DR^!!;-O(Y)8-o(Y)(Y)

anticom 25.9.2007 10:10

Re: srovnávat

zavri poklop vrahu nasich deti!(Y);-ORv!!8-oRv

figura 25.9.2007 10:10

Re: pro někoho budou

Stavíte těžko srovatelné vedle sebe.

MOON 25.9.2007 10:09

Mašínové

Už mne to nebaví a tak tedy poslední návrh : "Jeden Mašín na Hrad, druhý Mašín předseda vlády."Pro jedny, hurá a sláva .Pro druhé, dobře vám tak.A vyberte si. :-DHezký den MOON

badaxe 25.9.2007 10:07

Hrdinové? ano

Je zajímavé že lidé kteří pokládají to že partyzán zabil kolaboranta za správné a dokonce hrdinské, pokládají totéž u jiných kteří bojovali obdobným způsobem (ničení hospodářství) za zločiné. Po pravdě tolik omílaný pokladník by zřejmě nezemřel kdyby se nepokusil na Mašína vystřelit, to že mu byla svěřena zbraň asi rovněž ukazuje že šlo o člověka který s režimem spolupracoval více než bylo obvyklé. Kupodivu odsouzení většinou slyším od lidí kteří schvylují boj palesticů formou atentátů na civilisty (to samozřejmě není totéž - ti teroristé jdou do akce s tím že zabíjet chtějí) Přijde mi trochu nesmyslné řešit zda byli či nebyli hrdinové, každý kdo se pokusil bojovat proti komunismu v podmínkách padesátých let byl hrdina. Bohužel takových bylo jen málo.

anticom 25.9.2007 10:07

Re: pro někoho budou

v roce 89 vysel clanek nepamatuji si v kterych bylo to tesne pred sametovym podvodem ze by si ceskoslovensti soudruzi meli jet do jizni ameriky vyzvednout ostatky soudruha Julia Fucika !!! nevim jak to dopadlo ale doufam ze si pro to nejeli !!! Bratri Masinove Milan Paumer i ti vsichni ostatni byli a budou vzdy Hrdinove!!! A to ze je neustale pisalkove ruzne oznacuji na veci nic nemeni !!! Mame deti a vnoucata a jiste ze se s nema o tom i bavyme a vysvetlujeme ! aby vedeli a ucili to opet sve deti !

honzak 25.9.2007 9:41

pro někoho budou

bratři Mašínové a pan Paumer hrdinové, pro jiné zůstane hrdinou Julek Fučík. Dobré by bylo, kdyby těch prvních bylo mnohem víc, než těch druhých.

Poklop 25.9.2007 9:21

Re: Re: K čemu ty bláboly?

No vidíte,že Vám nebyla hanba.A já ještě naší pokladnici dával drobné do pínky a ona bestie byla ozbrojená složka a perzkuovala nás.To kdybych věděl dřív.

Pavla B. 25.9.2007 9:20

Jo,

vcelku souhlas....

Poklop 25.9.2007 9:16

Re: Jinak, na akcích skupiny bratří Mašínů (hlavně zpočátku) je vidět amatérismus, ale

A co takové "Rudé brigády"?Titi pomatenci,kteří unášeli lidi ,aby za ně dostali peníze "na odboj" a vyhazovali nádraží,kde zemřeli nevinní lidé jsou hrdinové?Já vím,že je to přitažené za vlasy,ale oni také potřebovali peníze.Je to omluva zabít někoho pro peníze na odboj?