5.5.2024 | Svátek má Klaudie


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Alfons 6.1.2007 9:57

Strýcu, vstávejte hoří!

Strýc chytne rukou na zeď a řekne-vždyť ještě není zeď teplá a když tak mně vynesou.

Helena 5.1.2007 22:00

Re: Re: Co je myšleno "vztah člověka k přírodě" ?

Křišťálovou kouli koupíme jednoduše v Železném Brodě na náměstí, je tom taková vlídná paní. Nabídne Vám ty koule všelijakých barev. Šťastnou cestu, až Vás přestane bavit, můžete ji hodit třeba Alu Gorovi na hlavu a bude od něj pokoj; je totiž dost těžká, ta koule.

L.M. 4.1.2007 19:23

Re: Re: Re: Re: Jedna velmi důležitá věc ve filmu IT

Jsou lidé, kteří vystudovali VŠ, například ekonomii, stali se i profesory, ale v klimatologii se chovají vyloženě jako vypatlanci...

Papírák 4.1.2007 15:36

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Lži, polopravdy, faleš a vyvolávání strachu

Krásná úvaha, ale jak identifikovat, ktere 1% to bylo? Cestou ke změnám jsou obecně úspory - nebude-li se plýtvat, tyto úvahy budou zbytečné. Jen se musíme zbavit vžitého, že plýtvají všichni ostatní a já jsem jediný spravedlivý.

Ke klimatickým změnám - nemá smysl příliš diskutovat, spíš nutno zvolit správnou strategii. Mnoho nepomůže hlasité vykřikování, spoléhání se na emisní obchodování a plivání na USA. Je pro porovnání: USA vynaložily 00 - 05 přes 30 mld. USD na vědu a výzkum v oblasti energií jen z federálních peněz - situace je vážná, ale bude to dobrý business. EU plánuje na roky 07 - 13 celých 2,8 mld. €, takže se jeví, že budeme brzo tahat za krátký konec a vlastně už taháme. Krev a pot je cesta, nikoliv politické deklarace a už vůbec ne happenningy našich zelených.

JJ 4.1.2007 15:17

Re: Re: Mily Huldo,

Al Gore je predevsim clovek, ktery cely zivot provadi rozhodnuti na zaklade neuplnych informaci. Prezentuje to, jak vnima vysledek prace stovek vedcu, kteri jsou odborniky ve svych oborech. Vlada UK si nechava vysledky vyzkumu CO2 nezavisle zpracovavat lidmi z akademie. Jednoduse proto, ze by radeji dali penize na zdravotnictvi, ktere jim moc nefunguje, jezto je to statni moloch.

Myslim, ze pan Lomborg nema titul v klimatologii ci meteorologii a jeste nedavno rozporoval i samotne oteplovani Zeme.

JJ 4.1.2007 15:10

Re: Re: Re: Re: Jedna velmi důležitá věc ve filmu IT

Ja mu to celkem preji, zivi ho to dobre. Je docela dobre mozne, ze tomu co hlasi i veri.

 Ale stejni lide, kteri jej dnes vynaseji do nebe by jej drive prohlasili za ekoteroristu.

JJ 4.1.2007 15:06

Re: mily JJ, co se tyce Lomborga,

Vite, treba o tom, jak je to s temi prirodnimi zdroji, vim celkem z prvni ruky. A nazorum typu "zdroju je dost" se muzu jenom zasmat.

V realnem zivote nemate nikdy dostatek informaci a 100% overenou hypotezu. V businessu a ostatne i politice se lide musi rozhodovat na zaklade neuplnych informaci. Napadnout lze celkem cokoliv. Jenov businessu je to jednodussi - tam rozhoduje P&L.

JJ 4.1.2007 15:00

Re: Re: Re: doporučuji k přečtení

Ty naklady jsou vycisleny v HDP?

Dnes se alespon snazime zastavit dalsi rust emisi CO2. Pokud se to udela dobre, tak to prinese obrovske investice do novych technologii (nektere jsou velmi zajimave) a zdaleka to nebude stat stovky miliard. Ty pripravy - napriklad co se tyka uzemniho planovani atp budou tak jako tak. Nevim jake investice na pripravu na nasledky presne mate na mysli - investice do armady, ktera nas ubrani proti pristehovalcum, ci nam vydobude nove uzemi, pokud to dnesni nebude obyuvatelne?

Přemysl Tišer 4.1.2007 14:39

Re: Re: Re: Jedna velmi důležitá věc ve filmu IT

Víte, když se stal vsokoškolským profesorem, těžko byl někdy vypatlanec. Nic méně, věřil tvrzením "zelených", dokud je sám nezačal podrobovat přísnému vědeckému zkoumání. Pod tlakem zjištěných faktů, kterými byl sám překvapen, musel postupně změnit názor. Jen blbec nemění názory s novými informacemi.

Přemysl Tišer 4.1.2007 14:33

Re: Mily Huldo,

On je profesorem na univerzitě v Dánsku. Gore nemá s vědou nic společného, je "pouhý" politik, tedy jen zkušený vypravěč. Lomborg zkoumá data.

Přemysl Tišer 4.1.2007 14:32

Re: Re: doporučuji k přečtení

Jenže je tu možnost, že nejsme schopni globální oteplování dostatečně ovlivňovat, takže cos tím pak? Vyhazovat peníze na boj s větrnými mlýny, nebo už nyní na ty následky připravovat?

MK 4.1.2007 2:51

Mily Huldo,

Lomborg neni PanBuh. Je to ale urcite stejne zrucny vypravec,jako Gore. Ale podle meho mene seriozni.

MK

hulda 4.1.2007 0:59

mily JJ, co se tyce Lomborga,

tak si jeho knihu prectete, pochopte a pak muzete zbleptat. Takhle jste jenom pro srandu.

JJ 4.1.2007 0:56

Re: doporučuji k přečtení

1. neni tomu ani dva roky, kdy se sverepe popiralo i oteplovani Zeme. Jsou porad lide, kteri za baksis hledaji ojedinele pripady, kdy nejaky ledovec neubyva ci roste apod. Taktika jakou mely tabakove spolecnosti se nezapre. Bush ji zvolil i celkem otevrene.

2. zhruba stejne naklady melo valecne tazeni US do Iraku. Urcite by bylo lepsi to dat na boj proti malarii ci vyzkum leku proti rakovine ci AIDS. Nicmene nerealne.

3. jenom hodnota nemovitosti v potencialne odepsanych oblastech by ty naklady v pohode opravnovala. Londyn, NY, Tokyo, pulka Nizozemi --- u kazde z techto lokalit nejspis mluvime o radove trilionech dolaru a tech lokalit je prirozene podstatne vice. Jake by byly naklady na presidleni poloviny Thajska? Rychla zmena klimatu nejspise prinese sebou prirodni katastofy - nebo lehce extremnejsi pocasi, coz prinese obrovske naklady.Zavery tech akademiku, co cituje ve clanku, mi prijdou tak trochu jako tlachani u piva. Ale snadno se k tomu hledaji sponzori.

hp 3.1.2007 23:38

doporučuji k přečtení

komentář, který se objevil v LN v době uvedení premiéry v ČR: Gorova nepříjemná polopravda

JJ 3.1.2007 23:03

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Fráze nám nepomohou...

Ta cisla mate pro US, Cinu, nebo o celosvetove?

JJ 3.1.2007 23:01

Re: Re: Jedna velmi důležitá věc ve filmu IT

Co jsem s nim cetl rozhovor v ceskych novinach tak i tento, ja vy rikate vedec, prestal popirat to, ze se otepluje a soustredil se na to, ze mame misto omezeni CO2 utratit nejake prachy na boji proti AIDS.

Jinak je zajimave jak se z vypatlance se zelenym mozkem, ci z ekoteroristy obratem stal vedec, ihned pote, co zacal tvrdit , ze se neotepluje a kdyby tak za to clovek nemuze, fosilni paliva jsou nevycerpatelna a podobne vedecky podlozene teze na zaklade "statistickeho" zpracovani historickych dat..

Nezávislý 3.1.2007 22:56

Re: Re: Lži, polopravdy, faleš a vyvolávání strachu

Myslíte, jako před staletími v Anglii?

Nezávislý 3.1.2007 22:55

Re: Re: Lži, polopravdy, faleš a vyvolávání strachu

To chcete říci, že tam umírají horkem?

JJ 3.1.2007 22:52

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Lži, polopravdy, faleš a vyvolávání strachu

Zalezi na tom, jak velke obdobi sledujete. Rocni emise zpusobene clovekem mohou byt srovnatelne s jinymi jevy v to slozitem dynamickem systemu, ale pokud se opakuji kazdy rok, tak mohou byt vynamne.

Ale priznavam, ze jsem se vyjadril nestastne.

Milan 3.1.2007 22:50

Re: SMRAD

Ano, jak odporná je tato civilizace, myslí si krasoduchové, sedíce v teple před klávesnicí počítače a nemajíce starosti o nedostatek potravin (v místních supermarketech) ... Na to existuje odpověď: Zkuste žít někde mimo civilizaci v "harmonickém sepětí s přírodou", pěstujíce prosté biozemědělství, místa je dost. Ale bez mobilního telefonu, rychlé záchranné služby a antibiotik.

pavel 99 3.1.2007 22:19

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Lži, polopravdy, faleš a vyvolávání strachu

kámen nemá co kam lítat - když ho eurobyrokrati "nenaplánovali" - jinak skutečně dobrá připomínka.

L.M. 3.1.2007 21:04

Re: Re: a zapměl jsem dodat

Ano, Grónsko... :-/

A co Island? Tedy Ice-Land, ještě před tím Snow-Land?

EmillXX 3.1.2007 20:46

Re: a zapměl jsem dodat

Klima se měnilo i v minulosti a to tak, že hodně. Staroegyptské zemědělství vzniklo na Sahaře, obyvatelé se přesunuli k Nilu, když začala vysychat. Příklad Grónska cca roku 1000 A.D. není třeba připomínat.

Přemysl Tišer 3.1.2007 20:46

Re: Re: S vaší poslední větou zejména souhlasím.

...pochybnosti získané četbou. O životní prostředí se zajímám už od středoškolských let.

Přemysl Tišer 3.1.2007 20:44

Re: Jedna velmi důležitá věc ve filmu IT

AG jezdí na plošině a ukazuje, kam až může vystoupat koncentrace apod.

Souhlasím se závěry, že globální oteplování probíhá. Souhlasím se závěry, že se na tom podílí i člověk. Jen upozorňuji na nesoulad vědců právě v tom, do jaké míry jsme schopni systém ovlivňovat.

Chcete-li jméno aspoň jednoho vědce, abyste viděl, že to není 0%, pak je tu např. Bjorn Lomborg, bývalý prominent hnutí Greenpeace, který se svými vysokoškolskými studenty zkoušel ověřit předpovědi a názory svého hnutí, aby mu pomohl. Začal dostávat odlišné údaje...

Přemysl Tišer 3.1.2007 20:29

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Lži, polopravdy, faleš a vyvolávání strachu

A co když na okno letí velký kámen velkou rychlostí. Jak mohu zabránit jeho rozbití? Nebude lepší připravit se, uskočit od okna?

L.M. 3.1.2007 20:19

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Fráze nám nepomohou...

Stagnovaly, protože prudce narostly koncentrace aerosolů (s ochlazujícím efektem), teprve kolem roku 1970 začaly prudce růst koncentrace CO2 a převážily vliv pomalu rostoucích koncentrací aerosolů.

Přemysl Tišer 3.1.2007 20:13

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Fráze nám nepomohou...

Po roce 1945 teploty asi na 30 let poklesly a více méně stagnovaly.

Rejpal 3.1.2007 20:08

Re: Re: Jsou v principu dva druhy lidi

A protoze, nemame jistotu tak rezeme dal :-)