26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

ÚVAHA: O kultuře projevu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
pecka 21.11.2005 12:57

Re: Re: Re: Nevím, jestli mám takové štěstí, nebo co,

Jasně, Mike, já se ráda usměju a pozdravím - dělám to vždycky. Ale ten personál, který takto snad naladím k troše vstřícnosti mě např. měl sám pozdravit první nebo nečučet jak puk a pozvat mě dál nebo mi říct, že se mi bude hned věnovat, když teď nemůže, atd. atd. Tuhle jsem čuchla k cizině a zase jsem se nechala rozmazlit. Autor článku má dost pravdu a tomu klikaři tady nahoře lze jen závidět.
Kanuk 20.11.2005 6:34

Re: Re: Re: krásná krajina

Pane Neumanne, celkem moje řeč.
Kanuk 20.11.2005 6:31

Re: Re: krásná krajina

Pane Obereignere, celkem s vámi souhlasím. I když "těmi hrůzami kapitalistického západu" nejsem moc nadšen, když v 59 letech jsem byl vyhozen do pense, protože jsem se snažil dosáhnout to nejlepší pro svého  zaměstnavatele, ale nikoliv to nejlepší pro svého bezprostředního šéfa (tučný kick-back). I v tom kapitalismu platí "koho chleba jíš, toho píseň zpívej". A já na zpívání podle jiných not než svých jsem byl vždycky slabej, pročež jsem, jako vy, v 68 roce zdvihl kotvy.
Mimochodem, rok vojny jsem strávil na Šlikovském zámečku ve Vokšicích u Jičína. A kdybyste mi náhodou ještě někdy psal, tak já jsem obyčejný Kanuk. Já toho "pana" užívám jen tehdy, když někdo udá jméno, nikoliv "nick".
Mysch 19.11.2005 10:48

bezhotovostní placení zdržuje hotově platící zákazníky...

pokud maji nejakou tu prastarou techniku, tak ano.
normalne je to ale rychlejsi nez plazeni v hotovosti. ceske poplatky samozrejme neznam, ale existujou porad jeste dva systemy. online, se zadavanim pin, a ofline, s podpisem. oba se lisi cenou a rychlosti.
Ladislav N. 19.11.2005 10:18

Re: Re: (JoeDoe) - Čtečky jsou drahé?

Mám za to, že Kaufland nemá "problém" se zavedením bezhotovostního placení. On nechce zavádět tento způsob placení proto, že banky vybírají za provoz procenta z tržeb a to ne právě zanedbatelné výše. Navíc bezhotovostní placení zdržuje hotově platící zákazníky...
Dušan Neumann 18.11.2005 23:33

Re: Re: krásná krajina

Kanuku, já toho teď z čech vídám více než tehdy, ale pravdou je, že nejvíce se vždycky těším v letadle - oběma směry
Vlastimil Obereigner 18.11.2005 23:22

Re: Je to neúplné

Ano, pane elTondo, všimněte si, že jsem napsal, že nesouhlasím s těmi, kteří tvrdí, že ty špatné vlastnosti o kterých jsem psal jsou vlastností Čechů. To je chování hulvátů a nevychovanců, ať jsou odkudkoliv. A generalisování není opravdu v mém způsobu vyjadřování.
Jen jsem poukázal na rozdíl, který jsem vypozoroval, tedy rozdíl v Oregonu a v mé staré domovině.. Tam dávám za pravdu panu Neumannovi, že se projevuje 40 let úsilovné snahu o výchovu nového socialistického člověka. Kdo má zájem a kritické oko, musí to vidět. Ano, setkávám se, k mé radosti, často se zdvořilostí a slušností. Jsem optimista. Věřím, že více a více lidí pochopí, že je život v takovém prostředí, v prostředí vzájemného porozumění, daleko hezčí a radostnější.
Vlastimil Obereigner 18.11.2005 23:10

Re: krásná krajina

Pane Kanuku, naštěstí dnes už nemusíme měnit, loni jsem si vyfotil překrásné panorama právě z rozhledny na Kozákově (mohu doporučit), z kopce Praha v Brdech jsem měl příležitost se rozhlížet jako voják po celý první rok služby - taky krásné a v Českém Ráji jsem bydlel až do listopadu 1968, kdy jsem s rodinou odešel ilegálně do exilu. Takže, tady nezáleží na gustu - jak je vidět, ty krásy české jste už shlédl, přijeďte se teď podívat do Oregonu. Jedna z mnoha věcí, které nám právě listopad před 16 lety umožnil, je , že už nejsme zavřeni v kleci těmi, kteří si násilím přisvojili moc nás chránit před hrůzami kapitalistického západu.
velvet 18.11.2005 23:03

Re: Re: Inu, ono moc záleží

Tak to mám podobně žertovnou historku k Plzákovi (a nejspíš navozenou tím Uzlem) a nejspíš o dvacítce dalších hvězd by se něco našlo. Ale to už je poněkud záchodový příběh a tady si píšeme, jak bychom se chovat měli a nikoli naopak. :-)
Eminem 18.11.2005 22:39

Re: Re: Ale houbeles!

myslim ze Sam Adams sem mel, navic o importovany plzni tady nikdo nemluvi
68 18.11.2005 22:34

Re: Ano, v mnoha obchodech jsou ještě nepříjemní prodavači a prodavačky.

Chaloupková, nejste naivní, nebojte. A ty lidské trosky se tam všude potácejí právě proto, že se tam prostě vůbec nedá jíst! A ti, co přece jen něco snědí, i když asi s odporem, se sice tolik nepotácejí, ale zase riskují. (Co máte dneska k večeři?)
Kanuk 18.11.2005 22:24

krásná krajina

Pánům Neumannovi a Obereignerovi.
Proti gustu žádný dišputát, jak říkával pan mlynář. Já bych klidně vyměnil Rockies a třeba Crater Lake za výhled z hřebene Brd,  z Veliše u Jičína, nebo z Kozákova, a desítky jiných míst.
68 18.11.2005 22:14

Re: Zaměstnanci jsou povinni si po použití WC umýt ruce

To máte Myši štígro, že jste na žádném záchodku nikdy nenarazil na mě. Meju se tam po použití skoro celej, takže na to umyvadlo byste se načekal. (Ale vyhledávám jen čtvrté cenové, tak asi proto jsme se doposud nikdy nemyli společně. Kam chodíte?)
68 18.11.2005 21:34

Re: Yes lord, nachadzate kulturu imperia

Joj! Čo to hutorítě?
Mysch 18.11.2005 21:11

čas od času

samozrejme, vzdycky v sobotu se preci vykoupaj.
Pobavený pravicový volič 18.11.2005 20:43

Re: Inu, ono moc záleží

Díky za informaci!
On ten V.I.P. hned přestane být V.I.P., viďte?
Pobavený pravicový volič 18.11.2005 20:41

Re: Zaměstnanci jsou povinni si po použití WC umýt ruce

Ti návštěvníci WC co si pod Vašim dohledem ruce nemyli si možná raději čas od času umyjí "příro".
Takže si po každém WC nemusejí mýt ruce
Mysch 18.11.2005 19:27

Zaměstnanci jsou povinni si po použití WC umýt ruce

no, nebylo by spatne, to nejak setrne vysvetlit ceskym navstevnikum restauraci.
myslim, ze jsem jediny, ktery vymozenost umyvadla na ceskych zachodech vyuziva.
Vlastimil Obereigner 18.11.2005 18:56

Re: Ano, v mnoha obchodech jsou ještě nepříjemní prodavači a prodavačky.

Paní Chaloupková, trochu mě překvapuje, že vaše hodnocení problému, o kterém je řeč, je v rozporu se zkušenostmi návštěvníků od nás. Já opravdu vidím a řada mých známých také, že se chování prodavačů v obchodech a úředníků na úřadech pomalu, ale jistě lepší. Souhlasím ale rozhodně s některými komentátory, že je důležité i to, jak se chovám sám. Já sám jsem žádné konflikty nezaznamenal za celou tu dobu, co domů jezdím. Že vám nechutnala jídla v amerických restauracích opravdu moc nechápu. Také nerozumím vaší poznámce, že jsou "chemicky ošetřena". Vy jste byla v kuchyni a to ošetřování jste viděla a viděla jste, že kuchaři pracují s nemytýma rukama ?  Opravdu jste toho, jak je vidět, za těch "...pár týdnů v USA... " hodně viděla a poznala.
Vlastimil Obereigner 18.11.2005 18:39

Re: pane Obereignere, mám z Čech téměř identické zkušenosti

Díky, pane Neumanne, přečetl jsem až dosud všechny reakce, něco pravdy je na tom starém - jak se do lesa volá.... Ale hlavně opravdu myslím, že se to lepší.
Crater Lake je opravdu krásný výtvor přírody, taky jsem tam nebyl už 5 roků. Chystám se tam se svým novým foťákem. Ono to z Portlandu není zrovna "za rohem". Krásně je v Mt. Hood National Forest, okolí "naší" sopky Mt. Hood, nebo okolí Three Sisters a překrásné Wollawa Mountains v severovýchodním cípu Oregonu. Však tyto krásy North West mě přiměly k přestěhování rodiny z New Jersey až k pobřeží Pacifiku. Tehdy, v roce 1976 nebylo o nějaké "Sametové revoluci" ani potuchy, tak jsem si říkal, že bude ještě lepší, když budu "od nich" o 3000 mil dál.
Jarmila B. 18.11.2005 17:02

Inu, ono moc záleží

na úvodním chování návštěvníka - zákazníka.  V úterý navštívil naše pracoviště mediálně velmi známý pán, graduovaný, též umělec, v TV září úsměvy a dobrými radami. K nám vešel, na dotaz mé kolegyně co si přeje neodpověděl, stejně tak na pozdrav. Na dotaz zda by nebyl tak laskav a neodložil si tašku v šatně ( nedejbože při svých příjmech si koupil za desetikačku vstupenku) jen mávl rukou. Bylo nám trapně za něj
Nijak neváhám nad jeho jménem : MUDr. Radim Uzel
G. Pašek 18.11.2005 16:04

Re: Re: Musím souhlasit, bohužel.

Všechno je relativní . . . .
Prodavačky v USA jsou nejméně placeny . . . . v poměru asi tolik jako v ČR.
Mysch 18.11.2005 15:42

ivane,

asi nejen v anglii.
a to ukradene zbozi je samozrejme zahrnuto do prodejni ceny.
Mysch 18.11.2005 15:41

sorry,

melo to bejt pasek.
Ivan Nový 18.11.2005 15:37

Zajímavé je,

že v Anglii v hypermarketech kradou více zaměstnanci, u nás nakupující :-) Jinak samozřejmě u samoobsluh se s krádežemi počítá, byly tam od samého počátku tohoto způsobu prodeje. Samoobsluhy ještě existují proto, že se v nich více prodá než ukradne. Průměrné množství ukradeného zboží je samozřejmě zakalkulováno do ceny.
Dušan Neumann 18.11.2005 15:12

jest taký byrokratický předpis FDA

že pokud nejsou v restauračním zařízení odddělené toalety, musí tam viset toto upozornění - je to spíše finta pro zákaznictvo, než cokoliv jiného. A to ani nesrovnávám čistotu amerických a českých čínských restaurací.
Mysch 18.11.2005 15:08

takze myslite

co cech, to zlodej?
Mysch 18.11.2005 15:07

nojo pani chaloupkova

kdyby si jeste do tech cech prinesli vlastni zamestnance na vedoucich mistech, misto bejvalech odpovednejch vedouci velkoprodejen, asi by to vypadalo jinak.
Mysch 18.11.2005 15:06

ha pysku s ptakem

basa plzne stoji necelejch 14€ teda ne o moc vic, nez v cechach.
Mysch 18.11.2005 15:04

milej mistr psik

ja to pivo nakupuju v cesku kdyz tam jsem. pozornemu a inteligentnimu ctenari neuslo, ze coby polovicni penzista ziju napul v cechach!
a mam to na hranice 60m km.
a nekdy tech bas kupuju i  5, hec.