3.6.2024 | Svátek má Tamara


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Reno 12.7.2007 0:13

Jde o něco jiného

S článkem pana Bohumila Doležala naprosto souhlasím.Bývalý vice-prezident USA,podvodník Al Gore,se dnes angažuje z neznámých důvodů v podstatě v protiamerické činnosti(ale je dost možné,že jsou to "sour grapes",jak se říká v Americe).Na prezidentství mu to nevyšlo a tak se mstí,kde to jen jde.

Existuje globální oteplování? Ano,ale to už tu bylo mnohokrát dávno před jakoukoli industrializací zeměkoule.Jinými slovy :  jde jen o politický podvod,zvaný Kyoto protokol,který je zaměřen na finanční oslabení Západu,který by musel podle tohoto protokolu vydat nesmyslné částky na čistotu ovzduší,při čemž se v ovzduší nic nezmění.Je zajímavé si povšimnout,že hlavní vinníci znečišťování ovzduší,jako je Čína,Indie,Rusko a další "vývojové země" jsou z tohoto programu vyňati.Tedy levičácký podvod.   

jurij 11.7.2007 22:36

Live earth, deaf to reality - Bjorn Lomborg - Live earth, nevnímá realitu! - Copenhagen Consensus -

CTETE alespon str 18:  Perspective on Climate Change Bjorn Lomborg !! 

House Hearing on Global Climate Change - Bjorn Lomborg - Al Gore !!

Live earth, deaf to reality —Bjorn Lomborg R^

Live earth, nevnímá realitu! !!   

Klimatologové a ekonomové - V.K.      R^                      Dnes 15 °C za 6 dnů 35 °C....co asi na to řeknou „příznivci klimatických změn“? 8-o                                                                                             ( cenzura sem odkaz nepusti :-(   Identifikační číslo nepovoleného příspěvku je: 16730392      a znovu psat nebudu )

Ladislav N. 11.7.2007 22:39

Re: jurij IP: 195.22.50.xxx

Nepotřebujete lékaře?

h 11.7.2007 20:40

Globální oteplování je v tom nevinně

Velmi často s panem Doležalem nesouhlasím. Teď ale myslím udeřil "hlavičkou o hřebíček" - trefil se naprosto přesně. R^

mik 11.7.2007 23:35

Re: Globální oteplování je v tom nevinně

taky souhlasim R^

Ludva 11.7.2007 18:21

Mega koncert = mega emise

Špičkoví umělci jistě spotřebovávají mnohonásobek energie, než průměrný občan. Neustále cestují po celém světě, obrovské aparatury ( kolik MWh spotřebuje takový koncert ?), a konečně nutí lidi pouštět spotřebiče, aby je mohli sledovat. Co takhle zrušit popmusic, nebo alespoň vyčíslit její podíl na sporřebě energií. Totéž platí o sportu, turistice a zábavě obecně. Všechno zrušit, jinak lidstvo nepřežije. A nezapomenout na internet.

sociolog 11.7.2007 18:18

Je tak tezke pochopit, ze

spalovani cerneho uhli z prvohor a hnedeho uhli jakoz i nafty z tretihor zpusobilo za posledni stoleti nevidanny narust CO2 v atmosfere? Coz ty zbytky rostlin po celou dobu vyvoje na Zemi, ktere v sobe CO2 stamiliony let vazaly, jsme mohli spalovat a muzeme nadale spalovat bez nasledku pro atmosferu? Jak je vubec mozne s tak ocividnym faktem polemizovat, nechapu. Je i tato spojitost v ceske kotline prislis komplexnim tematem, jak jsem se dozvedel z reakce na muhj predesly prispevek?

Ludva 11.7.2007 18:25

Re: Je tak tezke pochopit, ze

A představte si, že toto spalování vytvořilo současnou civilizaci. Šlapací třeba letadlo není to pravé ořechové.

AeroKarel 11.7.2007 18:48

Re: Je tak tezke pochopit, ze

S faktem nepolemizuje skoro nikdo. Polemika je vedena o tom, co s tím dělat a nedělat, kdo, kdy, kde a za kolik.

Ovšem pro logiku věci je naprosto ilustrující povyk melounistů nad CO2 a odpor k jaderné energetice.

JJ 11.7.2007 22:21

Re: Re: Je tak tezke pochopit, ze

Nevsiml jsem si, ze by byl zrovna Gore proti jaderne energetice.

jurij 11.7.2007 22:39

Re: Je tak tezke pochopit, ze - Zavření jaderné elektrárny způsobuje radioaktivní spad. Proč?

tak si precti:

Zavření jaderné elektrárny způsobuje radioaktivní spad. Proč?  !!8-o !!

Jaká je cena jednotlivých služeb státu  8-o !! 8-o

mik 11.7.2007 23:38

Re: Je tak tezke pochopit, ze

A jak vis, ze spalovani zpusobilo narust CO2? neni to treba snizena schopnost prirody CO2 pohlcovat? Neni problem v kaceni pralesu na kterem se bojovnik proti CO2 Al Gore silne podili? Neni to cele humbuk, ktery ma odvest pozornost od opravdove priciny a jeste Gorovi budovat popularitu mezi hlupaky pred volbami?

radkavasii@centrum.cz 11.7.2007 17:47

ja s panem Dolezalem souhlasim

Dekuji za Vas clanek, ja si naopak na rozdil od vetsiny diskutujicich myslim, ze mate skoro naprostou pravdu. Neznalost a naivita predstavitelu "rozvinuteho zapadniho sveta" byla uz nekolikrat v minulosti zdrojem, ktere vedly Evropu do 1. a 2. svetovych valek, a nefunkcniho usporadani po nich.  Navic, pro dobry image EU, si nechavame nalhavat, ze Evropa po tzv. sjednoceni je prosta valek. Tomu ja osobne nerozumim, jde o  k totalni ignoraci valky v byvale Jugoslavii? Evropa jako vzdy zklamala. Na valku reagovaly Spojene staty, at jejich pohnutky byly jakekoli ( od odvedeni pozornosti od Clintonovy afery se slecnou Lewinskou po zviditelneni role USA, ktere jako obvykle zachranuji Evropu) Nicmene byly to opet Spojene staty, ktere pristoupily k akci. Zbytek Evropy jen prihlizel, A pak zase kritizoval. Myslim, ze asi musime rozlisit ekologicke hrozby od tech politickych. Otazkou je, ktere z nich stihnnou dokocit devastaci nasi planety drive. Velkolepe koncerty jsou jiste zajimave. Existuje nejaka novinarska investigativni zprava, ktera se bude zabyvat tim, co se udalalo s vytezkem z tohoto velkolepeho koncertu, vybrane penize a kam jsou smerovany? To by me osobne zajimalo.

Preji vsem ucastnikum diskuse dalsi zajimave cteni na Neviditelnem psu. radkavasii

H.K. 11.7.2007 18:55

Re: ja s panem Dolezalem souhlasim

R^

yakoo 11.7.2007 15:06

Boze chran nas

pred hlupci typu pana , ktery se nam tak hezky opicacky vykalel do netu. Snad si udelal oko alespon na Hrade. Zachranme se a necteme uz jeho a jemu podobnych plky, neschopnych opravdu o necem premyslet a hledajcich ve vsem jen spinu, protoze i jejich duse jsou spinave a plne zla.

drak 11.7.2007 16:13

Re: Boze chran nas

Podívejte se pro začátek na to, jak začínal Hitler, pak se podívejte na to, jak se projevuje radikální islám, rozliční Putinové, Chavezové a pod. Jestliže v tom nezahlédnete žádné paralely a dokonce ani náznak něčeho nebezpečného, tak se nechte vyšetřit, zda je vaše rozlišovací schopnost na dostatečné úrovní a zda je to s pudem sebezáchovy v pořádku. Ale takových jsou plné Brdy, proč vy by jste měl být nějaká extra výjimka?

AeroKarel 11.7.2007 18:49

Re: Boze chran nas

Jasně, za čisté duše ala Gore se lumpárna schovává mnohem dokonaleji.

Zebra 11.7.2007 14:41

Díky Ladine, kde já bych bez vás byl !

„Zanedlouho prostě nebude možné koupit klasické žárovky, protože nesplňují požadavky na spotřebu energie,“ řekl Turnbull. Takže ne zákaz ale zpřísnění normy, které žárovky vyřadí. Asi jako EU 1…4… na auta. Drobek rozdíl, ni ?

Mno a že to v Austrálii, nejvíc postižené rakovinou kůže kvůlivá ozonové díře vydlabané ignorantským používáním a vypouštěním freonů, zavedli zrovna konzervativci, je hezký příklad racionálního i.e. neideologického, u nás ve „vysoké“ kotlinkové politice bohužel momentálně důsledně nepoužívaného, přístupu k řešení problému.

Ladislav N. 11.7.2007 15:14

Re: Díky Ladine, kde já bych bez vás byl !

A není vám divné, že ten zákaz prosazuje fa Philips (Lighting), aby měl (v USA?) odbyt na své předražené "úsporné žárovky"? A nepřipadne vám divné, že ještě nikdo nezakázal prodej a svícení svíčkami? Vždyť to je taky energeticky náročné, o petrolejových lampách ani nemluvě....8-o

Zebra 11.7.2007 15:49

Re: Re: Díky Ladine, kde já bych bez vás byl !

Proč bych se měl divit tomu, že technologicky vyspělá firma prosazuje své vyspělé technologie ? Z čeho usuzujete, že jsou úsporky Philipsu předražené ? Ony se neprodávají ? Nebo by jejich cenu měl radši určit nějaký cenový ouřad ? Proč o zářivkách píšete úsporné v uvozovkách ? Ony dle vás úsporné oproti žárovkám nejsou ?Vy doma nebo vaši známí běžně svítíte petrolejkami, svíčkami či loučemi ? Nebo si myslíte, že tomu takje v Austrálii ? Proč by měl někdo rozumný plýtvat časem na nekontrolovatelný zákaz zanedbatelně se vyskytujícího jevu ?

dragon 11.7.2007 17:07

Re: Re: Re: Díky Ladine, kde já bych bez vás byl !

jo, ať si je prosazuje marketingovými nástroji a přesvědčí zákzníky. Ale to vlamování se do legislativy je nepřípustné.

Zebra 11.7.2007 22:14

Mno, vy říkáte "vlamování do legislativy",

Philipesové tomu asi říkají lobbing, což je zcela zákonné a tudíž přípustné. Nebo snad chcete tvrdit, že v Austrálli či kdekoliv jinde Philips vydává zákony, nařízení, zákazy a normy ?

Ladislav N. 11.7.2007 22:27

Re: Mno, vy říkáte "vlamování do legislativy",

Vy potřebujete k úspornému chování nařízení zákona?Co takhle zákonná povinnost čistit si zuby po každém jídle výhradně kartáčkem na zuby ze Spojených kartáčoven Miláno a výhradně zubní pastou ze Spolchemie Ústí? 8-o

AeroKarel 11.7.2007 18:52

Re: Re: Re: Díky Ladine, kde já bych bez vás byl !

Jsou úsporné za jistých okolností, za jiných se vyplatí klasika. Chce-li se do toho někdo s rát  zákazy, kopnout ho zcela neúsporně do místa příslušného, nejlíp do brusele.

Zebra 11.7.2007 22:01

Kadliku,

za jakých okolností jsou zářivky ve srovnání s žárovkami neúsporné ? A převažují tyto okolnosti ?

Takže australskou konzervativní vládu byste nakopal do pr dele ? Vám se jeden nezavděčí co ?

Honza42 11.7.2007 22:22

Třeba ve špajze, kde doba svícení nepřesáhne nikdy 15 sekund.

Jinak žárovky se s úspěchem používají jako zdroj tepla pro různé vysoušče, líhně apod. A já na stole NIKDY úsporkou svítit nebudu, protože mně složení světla nevyhovuje. Mám rád halogenku.

Ladislav N. 11.7.2007 22:34

Re: Zebra IP: 85.207.73.xxx - za jakých okolností jsou zářivky ve srovnání s žárovkami neúsporné ?

Třeba při častém zapínání a vypínání, které zkrátí jejich život na zlomek katalogového údaje . Když neznáte základní vlastnosti světelných zdrojů pracujících na různých  principech,  jak se můžete dožadovat legislativního zákazu některých z nich?

Jste bohužel vzorovým příkladem zeleně "aktivního", ale přitom o podstatě věci velmi neinformovaného socialisty, který by rád násilně zasahoval do života spoluobčanů a jejich svobody volby prosazováním vlastní hlouposti do zákona.

baltahsar 12.7.2007 0:30

Re: Re: Zebra IP: 85.207.73.xxx - za jakých okolností jsou zářivky ve srovnání s žárovkami neúsporné ?

To možná platí pro kompaktky lídlu/číny za 39,90 -- slušná elektronika s říenym náběhem je proti zapínání odolná. Naopak odolnost wolframovýho vlákna proti proudovym nárazům (za studena násobek provozního proudu) se nijak zlepšit nedá.

Ladislav N. 12.7.2007 2:48

Re: baltahsar IP: 81.30.238.xxx

Ne. Taková závislost (zkrácení života častým zapínáním) platí pro všechny dnes běžné (žárovkové a výbojkové) světelné zdroje bez rozdílu výrobce. Nehledě na skutečnost, že kompaktní zářivky mají mnohem kratší život v porovnání s "velkými" zářivkami - trubicovými standardy....

G21 11.7.2007 23:50

Re: Kadliku,

Slyšel jste nekdy o tom, co úsporné zářivkiy obsahují? Co stojí jejich likvidace?