3.5.2024 | Svátek má Alexej


Diskuse k článku

105 PLUS: Až k ceduli

Kdykoli chci nakoupit nebo si něco vyřídit, musím projet dvěma táhlými obcemi. Na konci jedné z nich už celé roky často vídávám starou paní, jak jde či odpočívá na chodítku s kolečky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
A. Zemanová 7.1.2021 23:28

Na té psychiatrii se bohužel mezi pacienty objevují i zdravotníci, především sestřičky, na které je toho umírání na JIPkách už opravdu moc.

Ale je dobře, že se lidé obracejí na odbornou pomoc. Všechny problémy, které lidé měli už předtím, se izolací a existenčními starostmi jen prohlubují. Odborná pomoc je určitě na místě.

Z. Jajka 7.1.2021 22:41

Nemám zásadní problém mít v autobusem roušku (i když ji mám po 20 minutách mokrou... a potí se mi brejle, kterých jsem se dočkala po 5 měsících...) , postříkat si ruce v sámošce desinfekcí, ale to, že chybí MOŽNOST mi vadí. Přesněji už mi to leze na mozek. Jasně, je to nastavení v mé hlavě... Další moje myšlenky už nepatří na Zvířetník, kde se snažíme udržet optimismus.

Z. Matylda 7.1.2021 22:14

Mám dvě kamarádky zdravotnice. Jedna říká, že jim strašně stoupají počty covidových pacientů. Druhá říká, že jim strašně stoupají počty pacientů na psychiatrii. Obě vidí tutéž situaci.

A. Rgova 7.1.2021 21:48

Napsala jsem dlouhý příspěvek a po pročtení smazala, nějak mi přišel zbytečnej:-P. Tak se přidám k Marušce a aspoň poděkuju za sepsání článku i příspěvky v diskuzi, bavilo mě polemizovat si s těmi všelijakými názory.

A mmch bylo by bezvadný, roky co nebyly moc ok umazávat. Pár let před rozvodem a rozvod -4, pár let mimo obor -4, na dně -1...by mi třá za chvilku počítání bylo zas 30;-D

Jenže pak ten maglajz, už takhle si musím každou chvíli odečíst od stávajícího data rok narození, bych věděla kolik mi je;-)

M. Skálová 7.1.2021 20:30

Děkuji, docela mi to zvedlo náladu. V

M. Skálová 7.1.2021 20:22

R^V

E. Zvolánková 7.1.2021 20:07

To,že jsem napsala,že mně kultura tak nechybí, neznamená,že mi jich není líto, ale i když je mnoho umělců, které obdivuji,např. kapely,zpěváky, herce,tak mě nikdo nemůže nutit k návštěvě představení či koncertu...Pokud vydají desku,ráda si ji koupím, ale z osobních důvodů bych na koncert mezi davy prostě nešla ani kdybych dostala lístek zdarma. Je to těžká doba...Naprosto souhlasím, že se kultura bez nás neobejde,ale bohužel i zde lze aplikovat Darwinovu teorii přirozeného výběru...

Z. Jenny 7.1.2021 19:20

R^V

A. Zemanová 7.1.2021 19:05

Musím sem ještě něco připsat k těm umělcům. Znávala jsem kdysi pár herců z oblastních divadel. Pár herců, kteří měli loutkárnu a hráli představení pro děti, většinou napůl živák, napůl loutky. Vašek pro pár takových představení dělal muziku, často se ze živými muzikanty, takže jsem tomu byla blízko.

Vždycky jsem lidi kolem divadla a kumštu vůbec milovala. Jejich nasazení, oddanost divadlu a hledání pravdy ve výrazu, ve výpovědi. Smekala jsem před hodinami zkoušek zdarma a před jejich výkonem za pár korun. Svého času jsme jezdívali na každou premiéru do jednoho oblastního divadla. Vždycky jsem herce obdarovávala růžemi, protože mě dojímalo, jak obtížný je jejich život. Kolik hodin prožili na zájezdech a na zkouškách i při představeních. Když se jejich plat spočítal na hodinu, byla to bída. To vypětí, zdánlivá veselost a nevázanost a pod tím často smutek, bolest, osamělost. Ta ale mizela na pódiu a v tu chvíli se jejich chudoba měnila v bohatství.

Je mi jich opravdu líto. Dnes je takových lidí násobně víc než kdysi, ještě za totáče a krátce po sametu. Ve všech dobách byla období, kdy jim bylo ouvej, ale vždycky se s tím nějak popasovali, museli. Věřím, že najdou sílu a odhodlání a že to dokážou.

Tahle situace mele a filtruje nejen umělce, ale i mnoho dalších profesí. Některá místa zaniknou a jiná zase vzniknou. Umění ani život nikdy neumře, jen je na tom někdy hůř. A jak už jsem psala, my všichni můžeme něco nebo někoho podpořit. Samoživitelky, umělce, zvířata. Děláme to nejen pro ně, ale i pro sebe.

Z. Yga 7.1.2021 18:59

Tak to jsem ráda, že někdo je na tom stejně - už jsem si tady začala připadat jako naprostý asociál ;-D. A ještě k té kultuře - ono se to dobře mluví o tom, že není třeba, že se bez ní obejdeme... když nikdo z nás se tím neživí! ;-(

Z. Matylda 7.1.2021 18:45

Ano, Ygo, cítím to podobně. Protože sice tady mnozí říkají, že tu kulturu nepotřebujeme, tak já ano. Už delší dobu si připadám jako volek u žentouru- do práce, z práce, do práce, z práce... ano, nějak se věnuju i koníčkům, ale chybí mi ta MOŽNOST. Chybí mi zajít si na hot jógu (ne, nebudu cvičit, doma, protože potřebuju, aby mě lektor trochu opravoval, jinak si vyhodím nějakej ... cokoliv. Navíc mě to doma strašně nebaví.) Nebo si zajít do sauny. V létě bylo kde co zavřené a stejně jsme měla stísněný pocit, že za chvíli to zas bude o ničem. A taky bylo. A stejně jsem covida chytla, přes všechny roušky, dezinfekce a já nevím co.

Takže pro mě ten rok nebyl nic moc. Dovolená strávená doma není dovolená. Pokud si jí tak vyberete většinu.

A. Zemanová 7.1.2021 18:23

Jsi borka, Jarko. Myslím to vážně. V

Z. Jenny 7.1.2021 18:21

;-D;-DR^!!

Z. Iva 7.1.2021 17:41

Abyt, mě tedy nerozčílíš, já mám názor stejný. A na umělce asi stejný jako JarkaF. Pocházím z Lužických hor, v každé vesnici nebo městečku měl chalupu nějaký pražský úmělec. A co to bylo za nafoukance, kteří se na "plebs" dívali svrchu... A nezměnilo se to za těch třicet let ani trošku. A máš pravdu, spousta "umělců" by bez dotací nepřežila, žijí z dotovaných koncertů a vystoupení pro školy, úroveň trapná, v podstatě je to lepší žebrota. Ale normálně by pracovat nešli...

Z. Jenny 7.1.2021 17:26

Cha chá, ta babča to možná taky neví. ;-D

A. Bytová 7.1.2021 16:58

Většina z provozovatelů divadel a na nich závislých umělců byla závislá na státních dotacích. No, tak teď jsou ty peníze důležitější opravdu jinde , kupodivu že.

A. Bytová 7.1.2021 16:46

Pod Jarku F.

A. Bytová 7.1.2021 16:44

R^

J. Fialová 7.1.2021 16:20

Přidám vtípek z jiného soudku, nekorektní :-P

https://1url.cz/5zPNl

J. Fialová 7.1.2021 16:15

Jo! Já se prsím že jsem podporovala svého hospodského, když jsem se cestou z výběhu každý den stavovala u okénka na jedno pivo a platila jsem mu dvě. Se slovy "I důchodci podporují podnikatele" ;-D

A. Zemanová 7.1.2021 16:10

Jako reakce na dnešní plusku mi přišel přes fb vtip, o který se prostě musím podělit. Pro mě pecka. :)

Naše babka, když měla 65 let, tak se rozhodla, že každý den ujde 5 km. Dneska má 73 a my vůbec netušíme, kde je.

J. Fialová 7.1.2021 16:09

Co je teď "nejslabší článek řetězu"? Přetížené špitály. Nejen u nás, ale i v okolních zemích. Bez kultury můžeme aspoň nějak přežít i pár let když bude co žrát, zpěvák si holt musí najít jinou práci nebo vyžít z podpory. Při zkolabovaném zdravotnictví by mnozí nepřežili ani pár dní, třeba.

A. Zemanová 7.1.2021 16:07

Koukám, že jsem měla komentář rozepsaný nějak moc dlouho.

Je to obtížná situace, Petro, jak píšeš, když v jednom oboru podniká celá rodina, tak je to kruté. Snad kombinace brigád a různých podpor pomůže překlenout to nejhorší. Držím palce.

A. Zemanová 7.1.2021 16:04

Zrovna teď jsem četla o hercích a hudebnících, kteří rozvážejí v Rohlíku nebo poštu. Chodí na brigády. Já vím, není to nic moc, umělci především bytostně potřebují publikum, ale nedá se nic dělat. Spousta umělců vystupuje přes internet - zdarma, nebo i za nějaký poplatek.

Bohužel, umění je vždy nadstavba, v krizích, ve válkách a samozřejmě i za epidemie jsou vždy na první ráně. Ale vždy to nějak překonají a zase jdou za "panem publikem", když je to možné.

Jsou možnosti, jak podporovat oblíbené umělce, hospody, zoologické zahrady a vůbec všechny, komu je teď ouvej. Dělejme to!

Ničemu ale nepomůžeme, když budeme bojovat za to, aby se lidi setkávali, to je prostě začarovaný kruh a tudy cesta nevede.

Ž. Petrs01 7.1.2021 15:49

Dyť píšu, že rozumné řešení teď není. Jen, že když se teď "obejdeme", tak si možná za pár let nebudeme mít na co zajít. Lyže můžeš odložit do kouta, zpěváka těžko.

Jistou práci má málokdo, ale když se něčím 30 let relativně dobře živíš, tak dobře že do toho zatáhneš celou rodinu, a najednou střih a jste všichni na nule a splácíte drahou techniku... Jasně, máš rezervy. Na propršené léto, na měsíc nemoci. Ne na zavřenej rok, na celou rodinu. Spousta lidí už hrabe na dně. Na zdravotníka se nepřeškolíš za týden, kdekdo už prodává nebo rozváží zboží, dělají cokoliv. Ale těch míst není nekonečno a oborů, které mají problém, je moc.

L. Blaza 7.1.2021 15:46

Pokud mám mluvit za sebe, mě se vloni povedlo napsat a vydat knihu Vše o cínovaných špercích, kterou bych s největší pravděpodobností v "normálních" podmínkách nenapsala.

Taky jsem se ujistila v tom, že jsme schopni doma s mužem a synem fungovat společně 24 hodin a nemáme z toho vůbec ponorku.

Díky tomu, že nosím roušku, jsem nechytla zatím nejen covida, ale zejména nějaký hnusný chřipkový virus, či virózu. (Ťukám!) A roušku zařazuji do svého šatníku a budu nosit, i když mi to nikdo nebude nařizovat.

Bohužel mám známé, kteří v této době těžce bojují s udržením svého podnikání a není to žádná sranda.

Taky mám kamarádku, která je smrtelně nemocná, její stav je velmi vážný, ale v nemocnici je najednou všechno jinak a prostě je to celé mnohem složitější, lékaři vytížení, léky chybí, lůžka nejsou....

A k panu Kmoníčkovi. Asi by bylo dobré vědět, jak byla otázka položena a jaká na ní byla odpověď doopravdy. Poskytovala jsem nějaké rozhovory do médií a mohu potvrdit, že s textem si redaktoři často dělají, co chtějí a o autorizaci ani nežádají.

J. Fialová 7.1.2021 15:33

"Inter Arma Silent Musae."

Jestli by bylo vhodné teď chodit na koncerty a do divadel - zkus se zeptat zdravotníků z první lajny...

Já stará bába s MLP v rizikové skupině bych se tam rozhodně nehnala. A kdyby naši mladí přišli z nějakého koncertu a začali nám tady prskat, byla bych velmi nevrlá.

Ani v dobách bezcovidových neměli mnozí svoji práci jistou, a museli se rekvalifikovat na nějakou jinou, která byla více potřebná.

Ž. Petrs01 7.1.2021 15:08

Ty se možná bez kulturních akcí obejdeš, ale ti, co kulturu vyrábějí, mají dost problém. Nejsou jenom "ti nahoře", co o nich můžeš říct, že mají nahrabáno a vesele žijou z autorských poplatků. Jsou muzikanti, co se hudbou tak-nějak uživí. Za normálních okolností. Nemají drahá auta, velké úspory, ale ani hlad. Jenže teď? Herci, tanečníci. Zvukaři, osvětlovači, kostymérky, vím-já-kdo-všechno? Bez těch všech by tu bylo dost prázdno, ticho a smutno. A ti všichni potřebují aby lidi chodili na koncerty a do divadel a tak. To, že si je pustíš na netu, jim na chleba nepřidá.

Rozumné řešení teď moc není, ale pokud se všichni budem tvářit jako že se přece bez kultury obejdem, tak je dobré si uvědomit, že ta kultura se neobejde bez nás.

E. Zvolánková 7.1.2021 14:25

Zdravím. Hezky jsi to napsala,Vave. Já se snažím řídit heslem svého dědečka, že na všem zlém je třeba vidět i něco dobrého. Takže pokud mám vidět něco pozitivního na uplynulém coronaroce, tak je to určitě mnohem více času stráveného s rodinou,mnohem více procházek a výletů se psem do přírody, více času na zahrádku...Žádný den bych nezrušila, nezahodila, snažím se vše přijímat,jak to je. Jen mě mrzí,že jsem nemohla strávit více času s babičkou, než zemřela. A taky bych si moc přála, abychom měli všichni dost rozumu, hlavně ti,co s tím nejvíc mohou něco udělat, aby se vše postupně mohlo vrátit do normálního života. Mně osobně nechybí ani hospoda, dokonce se obejdu na dlouho i bez aktivní návštěvy kulturních akcí, protože kulturu si mohu najít i na netu, v knihách...Takže mně spíš chybí knihovna a momentálně i možnost koupě oblečení...dcera najednou vyrostla moc rychle ze spousty věcí a moje jí jsou zas ještě velké. Ale nestěžuji si. Pořád mám být zač vděčná.. Mám funkční rodinu,zázemí,stálou práci...takže vlastně všechno, abych mohla být spokojená. Pokud člověk myslí pozitivně,značně si tím usnadní život. Abych mohla pozitivně myslet já, nesmím ovšem v TV koukat na zprávy ;-D

Z. Lika 7.1.2021 14:21

Taky se tomu snažím nepropadat - dopadla bych totiž na hlavu.