30.4.2024 | Svátek má Blahoslav


Diskuse k článku

VETERINA: Veterinární medicína – poslání nebo byznys?

Už během studií jsem často slýchala, jak jsou veterináři drazí a jen z lidí tahají peníze. Od lidí, kteří věděli, že veterinu studuji, se mi pak dostalo komentáře, že se budu mít a budu za vodou...

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Louk 10.10.2008 10:01

Re: Lucko

Taky to znám. Stačily dva diametrálně odlišné názory na nádor na mléčné žláze. A člověk se v tom plácá jak nudle v bandě... a stejně musí i jako naprostý laik zaujmout nějaké stanovisko. Jsou to hodně těžké volby, zvlášť když k původnímu vetovi cítím jistou zavázanost.

Bubu 10.10.2008 9:07

Lucko,

Říkala jsem si, že jsou mi ty obrázky povědomé. Na klinice Jaggy jsme byli s Bárou na neurologickém vyšetření a můžu je jenom doporučit. Sice to nebylo "zadarmo" a vlastně "nepomohli", v jejím případě se moc dělat nedá, ale vyloučili léčitelné příčiny, vysvětlili všechno okolo, navrhli terapii, prostě dělali o ní 3 hodiny, bylo to s narkozou a přivedli nám ji sice ještě potroublou a spavou, ale ve stavu, kdy v pohodě došla k autu a cestou z Brna nepoblinkala auto.

A domácí veterinář s ordinací v domě, s malou čekací předsíňkou a kusem zahrady s přístřeškem, lavičkami, miskou s vodou (možná je pro pejsky i příjemnější čekat venku) se mi omlouvá, že si za noční ošetření naúčtuje pohotovostní příplatek. Když jsem ho posledně vytáhla z postele, neplatila jsem, ačkoli jsem s sebou peněženku měla, že chce stejně Báru vidět ještě druhý den odpoledne, tak že to vyřídíme najednou. Prostě báječný člověk. Bojím se, že na živobytí si vydělává "krávama" a pejsky a kočky dělá pro radost a víceméně za náklady.

A zažila jsem taky sice uznávanou veterinářku, s velikou vzdušnou čekárnou a velmi dobře vybavenou ordinací, ale tak cynickou a s necitlivým přístupem, že už mě tam neuvidí (když jsem musela nechat uspat Timůru, náš veterinář nebyl dostupný).

A taky jsem zažila lidi, kterým je líto peněz za doktora pro kočičku, bo z ní nic není a koťat je všude, že není kam šlápnout. Radši si koupí pivo.

Prostě je to zase o lidech. Lucko, držím palce, ať se ti v práci daří a přináší ti spoustu radosti.

Helena 10.10.2008 8:55

Můj názor

K čemu se dlouze vyjadřovat.Jako dlouhodobý pejskař mám různé zkušenosti své i ostatních. Nejvíc mrzí zneužívání lásky k zvířetímu kamarádu u starších lidí. Zejména u žen. Když jsme se s jednou paní bavily o klíšťatech a ona mě vykládala,jak jejímu pudlíkovi vytahoval klíště jeden veterinář(ona má Parkinsonovu nemoc, tak opravdu nemohla ),tak ten si vzal za vyšetření, vytažení, injekci proti nevím čemu skoro 400Kč s tím ať přijde na opakovanou dávku. Nicméně pejsek chytil další klíště, šla ke konkurenci a tam jdoktor vytáhl pejskovi klíště a když chtěla platit,tak si řekl o 40Kč ,když jinak nedá. Jiné paní veter. přesvědčoval, že pejsek stojí za léčení, ačkoli ve svých 14 letech měl nádory na konečníku takové, že když srajdil, tak my ostatní jsme před jeho nářkem utíkali. Myslím si, že lékař by měl být především člověk .

Xerxová 10.10.2008 9:05

Re: Můj názor

Taky znám takové případy - ale tito zlatokopové jsou jednak ve všech odvětvích a jednak se to o nich poměrně rychle rozkřikne. Znám i veterináře, který se specializuje na "bohatší" klientelu - jezdí po domácnostech a očkuje a ošetřuje u majitelů. Ti nikam nemusí, nečekají a rádi si připlatí... Prostě služba až do domu.

EvaŽ 10.10.2008 9:25

Re: Můj názor

Pravda je, že existují zlatokopovéi v medicíně. (lidské i veterinární). Vyznačují se většinou buď "speciální" klientelou nebo naopak na místě dlouho nevydrží, protože k nim nikdo nejde. Navíc se najdou častěji ve velkých městech nebo nóbl rezidenčních čtvrích. Jasné je, že nelze nic zevšeobecňovat, dobří i haj...lové jsou všude.

Helena 10.10.2008 10:01

Re: Můj názor

No tento veretinář funguje už do revoluce. Má perfektní zařízení kliniky. Ten druhý  takový komfort nemá,ale služby poskytne dobré.Nevím jestli dělá i náročné operace...Lidé si řeknou, tam je lepší zařízení -takže i péče musí být lepší.Nicméně ,když náš jezevčík  na staré roky chytil nějaký ošklivý exem, tak v lepší klinice jsme zaplatili 2000Kč za 2 týdny péče a to nás upozornil, že zfdaleka není konec.Což jsme viděli sami. Později jsme zjistili,že nám ani neudělal stěry kůže..Za to nás upozornil,že léčba bude drahá. Šli jsme jinde. Tam nám udělal stěry, něco mu zkušebně dal a řekl, že pořádně začne léčit až bude vědět co a pak podle toho zaplatíme.

terra-san 10.10.2008 10:32

Re: Můj názor

No - a v tom bude jádro pudla, milá Heleno: jdete tam, kde je služba lepší. Nebo tam, kde ve vás lidé a jejich práce budí větší důvěru. I lékaře si přece volíte i podle toho, zda mu důvěřujete,ne? V každé profesi se najdou hochštapleři a zlatokopové, veterina, medicína ani právo nejsou výjimkou. Ve správně fungujícím systému se ale dlouho neudrží. A já nemám dojem, že by to, co v současné době prožíváme, byl "správně fungující systém". Věřím, že i k tomu se dopracujeme. Ale nebude to hned a bude to bolet. Hlavně ty, co mnoho nedovedou...

Lucka V. 10.10.2008 8:39

Perfektní!

Myslím, že seznámení lidi s veterinární praxi z této stránky je potřeba. Můj švára byl veterinář, takže celkem vím, o čem to je...A to srovnání s lidskou medicínou je stoprocentně pravdivé. To, že u svého doktora prakticky neplatíme, rozhodně neznamená, že je léčba zadarmo, jen si to člověk neuvědomí. A veterináři, na kterém je vidět odborná úroveň a vztah ke zvířátkům, samozřejmě ráda zaplatím.

Matylda 10.10.2008 8:22

K veterináři chodím

i s těmi malými zvířaty, u kterých to podle spousty lidí nemá smysl- pořizovací cena je obvykle nižší než cena za jedno ošetření. Co to je za nešvar, přepočítávat to takhle na peníze? Prostě pro nás je i želva nebo potkan člen rodiny a argument "No tak si koupíš novýho" nechápu. Veterinář je služba jako každá jiná, pochybuji, že u kadeřnice by někdo smlouval.

jiný Honza 10.10.2008 11:23

Re: K veterináři chodím

Veterinář je služba jako každá jiná, pochybuji, že u kadeřnice by někdo smlouval.

Divila by ses - naše známá je kadeřnice a když někdy vykládá, mám dojem, že jsem na nějaké jiné planetě... :-/

Matylda 10.10.2008 12:25

Re: K veterináři chodím

Fakt jo? Většina ženských dá za kreaci na hlavě cokoliv a smlouvá za to ostatní. Aspoň mně to tak připadá.

jiný Honza 10.10.2008 22:26

Re: K veterináři chodím

Většina? Většina spěchá s objednáním, je netrpělivá, když se něco protáhne a pak se zeptá, jestli by to nemohla zplatit příště a kolik se odpočte, když si přinese vlastní barvu (pomíjím hlášky stylu: to nebylo stříhání, jen úprava a pod.).

EvaŽ 10.10.2008 7:57

Milá Lucko

to je ta reliktní představa, že je zdravotnictví zadarmo. Veterina nebyla zadarmo nikdy. A současné možnosti jsou nesrovnatelné, ceny obvykle přijatelné. Za každou kvalifikovanou práci se platí a někteří zaplatí radši za plechového mazlíčka, než za zvíře. Přesněji v autoservisu jsou zvyklí platit vysoké částky.

Ale je spousta rozumných lidí, kteří chápou, že se za špičkovou práci platí. Za dobrou péči mi není líto peněz. Nejde jen o příjemné prostředí (to je příjemné, ale ne podstatné) ale hlavně o znalosti, které musíš celý život doplňovat. Knihy, odborné časopisy, stáže, to vše stojí hodně peněz. Ale v nich si kupujeme lepší péči. Nezáviďme veterinářům. Lidé, kterým jde o prachy nedělají medicínu veterinární ani humánní. Velké prachy se točí v úplně jiných oborech. Akorát odborníci nechtějí hladovět a chodit v hadrech, tak jako kterýkoliv jiný člověk. A vet by měl mít odměnu přiměřenou vzdělání a obtížnosti práce, to je poněkud nadprůměrnou.

terra-san 10.10.2008 10:24

Re: Milá Lucko

Máš samozřejmě naprostou pravdu, EvoŽ. - jenže to by po světě nesmělo chodit tolik lidí přesvědčených, že vzdělání člověk nabyl jaksi mimochodem (dřív se říkalo "za dělnické peníze", ne?), flákal se po mejdanech s kolegy, zatímco oni už pár let tvrdě hákovali u soustruhu. Vědomosti a duševní práce jsou stále velmi podhodnoceny, finančně i tzv. "společensky".  No nic, kvůli tomu asi nikdo nepřestane dělat práci, která ho těší - jen by bylo hezké, kdyby ho taky v pohodě uživila.

LA 10.10.2008 7:41

Všechno je to o lidech

I když jde o zvířecího doktora. Když přijde člověk ke svému doktorovi a kromě těch 30,- Kč neplatí, tak si myslí, že je to zadarmo. Kdyby si musel všechno zaplatit, nebo alespoň si zdravotní pojištění platit sám z výplatu, co už dostal (ne srážkou jako teď), tak by se jejich přístup (snad) změnil. Zjistili by, že veterinář není zase až tak drahý.

Nemyslím si, že lidé jsou ochotní utrácet za psa podle toho, jestli je s PP nebo ne (aspoň tady na Zvířetníku). Buď je člověk do něj ochoten něco investovat bez ohledu na plemeno, nebo se snaží na tom škudlit a nebere ohled na jeho zdraví. Filip má naprosto stejné očkování jako Anežka (vzteklina + kombinace + borelioza) a dokud tvořili jednu smečku tak měli i stejné krmení. Myslím značku, ne konkrétní typ granulí.

EvaŽ 10.10.2008 7:50

Re: Všechno je to o lidech

Máš úplnou pravdu s tím lidským lékařem. Na zdravotní pojištění se platí tuším 15% hrubého příjmu (část zaměstnanec, část zaměstnavatel, který vám dá tím pádem o něco méně.) To znamená, že i ten nejchudší zaměstnanec zaplatí 1500-, měsíčně, naprostá většina zaplatí víc.

Pravda je, že za veterinární péči kolem březosti, porodu a štěňat jsme zaplatili zhruba 10 000.- (nemuseli jsme, ale chtěli jsme mít zdravou fenu, zdravá, kompletně očkovaná, odčervená, prohlídnutá štěňata včetně základního vyšetření očí, kalcia pro fenu apod). I uklízečka zaplatí na pojištěnu tuhle cenu za necelých 5 měsíců v pojištění. U nás to byla veterinární péče skoro za rok. A o celý vrh štěňat. Mně to drahé nepřipadalo, štěňata i fena jsou ve výborné kondici.

Fallowa 10.10.2008 7:30

Milá Lucko,

myslím,že Jsi to napsala moc hezky a srozumitelněR^ - to by snad mohlo dojít každému,že veterinář musí platit nájem (ve velkých městech nemalý),vybavení ordinace,nákup léků a vakcín,personál (sestřičky) a opraváře i řemeslníky,pokud se něco pokazí.U nás veterina funguje i o víkendech a nedávno se jedna paní divila,proč v neděli platila o 100,-kč víc,než za stejný zákrok minulý týden v úterý a hned mi řekla,že se asi poohlídne jinde,že tady je to drahé8-o.Zřejmě má dojem,že veterinář musí být k dispozici nepřetržitě a co nejlevněji.Mě ošetřili psa v sobotu (když ho pokousal jiný pes) i přesto,že jsem je upozornila,že nemůžu zaplatit,protože nefunguje bankomat a díky svým pohybovým potížím nemůžu jet jinam. Mohla jsem zaplatit až přijdeme na kontrolu.I když tam chodím jen jednou ročně na očkování,vždycky psa prohlídnou a doporučí,co by se mělo s ním dělat.Letos nás pochválili,že je pes na svůj věk (9let) ve výborné kondici:-).Přeju Ti Lucko hodně zvířecích klientů s rozumnými páníčky!V

terra-san 10.10.2008 10:14

Re: Milá Lucko,

Já se s dovolením přidám. Lucka to napsala přesně, bohužel budou vždycky lidé, kteří na to neuslyší. Mají jakési imaginární "právo" na všechno zdarma (čti: za peníze druhých) a kdo je tzv. "podnikatel", je a priori lump. Osobně tohle slovo nemám ráda, přijde mi zbytečné - není to tak dávno (před WW II), kdy bylo samozřejmé, že lékař je lékař, švec šije boty a holič holí, učitel byl učitel a úředník úřadoval. Všichni pracovali v režimu, kterému dnes - bůhví proč - říkáme "podnikání". To jest - poskytovali výrobky a služby a činnosti za úplatu, že aby se uživili. Kam zmizela slova živnostník, řemeslník, obchodník? No nic - zase jsem se naštvala. Hned po ránu.

Ale Lucka za to nemůže, té naopak držím palce R^ a přeji dobrý pocit z práce a dobré nervy při kontaktu s nepříjemnými klienty. Jsou bohužel všude - nejen na veterině.

Medvídek 10.10.2008 7:29

Veterinář je...

...levnější než lidský lékař. Když jedné mojí potkanici vyhřezla děloha, odoperoval ji za cca 500,- Kč včetně vyšetření a operace se zdařila (kolikpak by cosi podobného stálo u lidského lékaře?). Následné injekce, jedna vitamíny a jedna...už si nepamatuju co (cosi na podporu činnosti vnitřních orgánů, řečeno velmi nepřesně) byly zdarma. Chování a celkový přístup - pana doktora vyvážit platinou. A co se týče Ewy...možná jste měla na veterniáře smůlu, to se může stát, v každé profesi se najdou zlatokopové a neumětelští šašci, ale vy generalizujete a to je větší hloupost a zločin než by se mohlo na pohled zdát.

Rpuť 10.10.2008 7:27

No jo, veterináři a vrazi z Vólstrýtu...:))

Náš vet má škodovku, například.

A takový Ewy vyskytují se všade. Poznávací znamení - nevystudovaly veterinu;-P;-D

EvaŽ 10.10.2008 7:41

Re: No jo, veterináři a vrazi z Vólstrýtu...:))

Ani lidskou medicímu;-). Doktoři jsou taky lumpové, že nechtějí dělat zadarmo. To takový manažer, ten dělá vše jen pro blaho firmy, zcela nezištně a zdarma, ve svém volném čase;-P.

Xerxová 10.10.2008 7:16

hezký den

hezký den všem Zvířetníkům a zvířátkům :-)

My máme kliku - veterináře neměníme - chodíme stále na jednu adresu (s Aronkou, Xerdou, Betou). Klinika je rodinná, velmi dobře vybavená, je součástí (+ přístavbou) rodinného domku, takže jdou MVDři případně vzbudit i v noci. Co je mi nesmírně sympatické, je fakt, že pokud si myslí, že diagnózu na svých přístrojích nestanoví, pošlou nás do Brna či Prahy (Xerdova návštěva na neurologii v Jaggy). Jako "věrní" zákazníci máme určité výhody - drobné konzultace neplatíme, pohotovostní příplatek po ordinační době (horečka malé Bety) taky ne a malého umírajícího ježka mi paní doktorka taky kdysi neúčtovala. Ale já zase nechodím kupovat odčervení či odblešováky nikam jinam... A že nejezdí v Trabantu - to jim moc přeju. Koneckonců výjezd paní doktorky k umírajícímu Xerínovi (přijela tenkrát jednosměrkou v protisměru - neboť ta značka tam byla teprve týden) byl taky zadarmo... že si to "vybere" na očkováních štěníka, který určitě přijde. Přišla ;-D Kosatka

No a musím zmínit i našeho "dogového" pana doktora z České. Jeho přístup k pejskům (a nejen dogám) i lidem je prostě skvělý. A třeba jeho veterinární poradna na webu je taky povedená. Sice malá vesnická ordinace (neoperuje, posílá do Brna), ale zase vynikající osobnost lékaře.

Alex 10.10.2008 8:00

Re: hezký den

také přeji hezký den všem. Lucko, díky za perfektní profesionální článek. Naprosto se vším souhlasím s Xerxovou-jako by mi z duše promluvila :-), jenom s tím malým rozdílem, že já mám větší štěstí, že mým rodinným veterinářem je už skoro třicet let onen pan doktor v České, neb bydlíme nedaleko od něj. Vždy pomohl při zdravotních problémech  a nám lidem, pomáhal překonat smutek při fatálních diagnózách.

Petr Vileta, balík z Plzně :-) 10.10.2008 2:10

dulezite

Podle me jsou nejdulezitejsi veterinarovy schopnosti a jeho laska ke zviratum. Vybaveni a vzhled ordinace je take dulezity, ale az na tretim a dalsim miste. My mame v tomto ohledu stesti na velmi sikovneho a mileho (ke zviratum i lidem) veterinare.

terra-san 10.10.2008 9:58

Re: dulezite

To je pravda - ale některé úkony prostě na tom "víku od popelnice" neuděláte - s úsměvem nebo bez něj. Kvalitní přístrojové vybavení je lepší pro veta i pro pacienty (např. ta inhalační anestézie nebo možnost nechat zvíře probrat z narkózy pod dohledem) a vzhled pracoviště je něco jako první dojem ze setkání s člověkem - líbí, nelíbí, věřím, nevěřím... Ale jinak souhlas - a oprašujte si svého šikovného veta, taky to tak dělám.

Pitrýsek 10.10.2008 1:53

Tak toho si nevšímej, Lucko..

Ewa se asi nesetkala s vet.lékaři, kteří svou práci dělají rádi a dobře. Mám štěstí. Náš pan doktor nemá ordinaci, bůh ví jak vybavenou, ale je dobrý diagnostik a zručný operatér. A hlavně, človíček, který má zvířátka rád a věnuje se jim pátek-svátek.  Jsme jedno z nejmenších měst v republice, ale u doktora je neustále "natřískáno", protože k němu jezdí i zahraniční. Auta s "A" tvoří dost velkou část klientely.

K tomu okecání, Ewo. Přece si nemyslíte, že vet, jak tu famiárně říkáme,  bude žít ze vzduchu? A navíc, lidská duše je taková, že co je levné a zadarmo, to je špatné, to je bezcenné. Veterinář ordinující zdarma, nejen, že nepřežije, ale navíc ztratí klientelu, protože je levný =nic neumí. No a jest-li si myslíte, že taková veterinární praxe je procházka růžovým sadem, tak omyl.

Ewa 10.10.2008 0:59

veterina

A ještě se do ceny ošetření započte jestli Vet přijede metrem a nebo mercedesem, že?  Moc pěkně okecaný jen co je pravda,

Hana W 10.10.2008 1:53

Re: veterina

To myslite opravdu vazne? A to jeste Lucka nedodala dalsi aspekty, ktere jdou do ceny za zakrok ci navstevu. Jako ze klinika musi platit 2x mesicne zamestnance..., pojisteni, atd. A krom toho zakaznik si vzdycky muze vybrat, ke kteremu veterinarovi pujde.

EvaŽ 10.10.2008 7:38

Re: veterina

Nakonec nemusíte tomu vydřiduchovi nechat vydělat a můžete klidně nechat psa/kočku chcípnout. Vždyť je to jen věc!

Veterinář má "jen" 6 let náročného studia (které nezvládně každý hejhula). Při veterině si nikdo nepřivydělá prací na část úvazku, protože to nestíhá (může občas vypomoci brigádou, ale povinné praxe a studium moc času nenechají).

Vzhledem k tomu, že znám sazebník v lidské medicíně, nepřipadají mi veterinární ceny přemrštěné. Nakonec auto vám taky nespraví za 50 kč na hodinu, nebo ano? Jasně, automechanik musí jíst, živit rodinu apodobně, kdežto veterinář se může živit pylem z květů, že.

Ostatně, váš veterinář jezdí mercedesem? Naši ne.

Carralina 10.10.2008 9:19

Re: veterina

Prosím ? To myslíte vážně ? Vy máte opravdu problém s tím, že se u veterináře platí ? POdle vás by to mělo být zdarma ? A doktor se zřejmě v přestávkách mezi prací půjde napást ne ? Víte co, to, že máte ( jeslti máte ) zvíře je vaše věc, to jestli s ním půjdete k veterináři nebo ne je taky vaše věc, nikdo vás k tomu nenutí.

A ta poznámka o mercedesu to má být co ? Že by závist ? Že by populární český názor, že když má soused lepší auto než já, určitě k němu přišel nepoctivě ? Z lidí jako vy je mi zle!!!!