3.6.2024 | Svátek má Tamara


Diskuse k článku

PSI: Už je to tady (Sorbon 5)

Co? No přece první rvačka.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Pajakerryková 19.1.2015 13:29

Re: No, obrovské sladké mimi je jedna věc,

dáš si ho do batůžku na záda ne???

M. Pajakerryková 19.1.2015 13:28

Re: No, obrovské sladké mimi je jedna věc,

já taktéž "lovím" Nastěnku když míjíme jiného psa. Terry je jen zvědavý jako každý psí kluk a není konfliktní.

na vánoce jsme byli s kámoškama na vycházce, spoustu psů, vzala jsem sebou jen Terrynka, užili jsme si to všeci, jen jsem měla Oliho v šátku tak jsem si do kopců aj mákla :) a kámoščin mladý pyrenejský ovčák Čenda byl naprosto úžasný, dovoloval si na Terrynka, a on statečně snášel drzé štěně prostě můj hodný kluk

D. Ruščáková 19.1.2015 13:07

Re: Dalmi, Sorbonek je sladké obrovské mimi,

Aha, díky. No, bitím se agresivita nepotlačí a poslušnost vynutí jen podmíněně. Doufám, že ho aspoň budou uvazovat...

Z. Dalmi 19.1.2015 13:03

Re: Sorboušek

Naštěstí je Sorbon vlastně od nich, takže se cítili špatně a slíbili nápravu. Tak snad....

Z. Gwendyvitmar 19.1.2015 13:03

Re: No, obrovské sladké mimi je jedna věc,

:)

jo, já ho pohladím a zbytek dne se bude chtít nosit :D

...

...

vyřízeno, předáno :D

Z. Gwendyvitmar 19.1.2015 13:01

Re: No, obrovské sladké mimi je jedna věc,

Ano, ale je třeba si uvědomit, že tam byly smečky dvě. Jednu tvořil Sorbon s fenkami, které zná a příležitostně se s nimi kamarádí a druhou Bohouš s malou fenkou a těmi samými fenkami.

To je oboustranně výbušná situace a psi (samci) se neměli dostat k sobě.

Ostatně, klid a mír na srazech a venčeních ... skoro všichni tam vozí feny, proto si Roňák může běhat volně.

Z. Dalmi 19.1.2015 12:58

Re: Sorbon už není takové mimi

Druhá půlka je setr.

No, uvidíme. Tahle příhoda je stará cca tři týdny, zatím se nic neděje, Sorbon je stále milující všechny psy a lidi. Včera jsem mu zrovna domlouvala, že řítit se na známou osobu je sice roztomilé, ale on to dělat NEBUDE. Prostě nebude.

Bohouš neposlouchal jako štěňátko a byl dost bit. Opravdu hodně. Tohle jsou výsledky.

Z. Dalmi 19.1.2015 12:53

Re: No, obrovské sladké mimi je jedna věc,

Jasně, Rony je hlídač a na dvůr nikdo nesmí. To je v pořádku. Pohlaď ho za mne :-)

Z. Dalmi 19.1.2015 12:51

Re: Dalmi, Sorbonek je sladké obrovské mimi,

Bohouš je malamut + něco. Nevím, nějaká další směs. Zajímavé je, že náš věčný problém - Medvěd byl jinak k lidem milý a společenský pes. A Rony byl provokatér, nebýval v tom úplně nevinně. Bohouš je naopak protivný pes, útěkář a potížista.

A. Bytová 19.1.2015 12:38

Sorboušek

je sice pořád sladké mimi, ale pána neopustil!

On si to časem kdejakej halama rozmyslí, ale věčný stres z Bohouše ..., asi těžko požadovat, aby to řešil majitel, že.

D. Ruščáková 19.1.2015 12:32

Re: No, obrovské sladké mimi je jedna věc,

Máš pravdu, s tou smečkou. Jenže pánečci mající smečku si taky musejí být vědomi těchto pravidel. Ten, kdo jde kolem, má právo projít bezpečně. Já jsem na smečku zvyklá a při setkání s neznámým psem radši odchytnu... malou sladkou Ari:))

E. Žampachová 19.1.2015 12:31

Sorbon už není takové mimi

Hm, tohle je nepříjemné. Jsou psi v vyšším a nižším agresivním pudem. Cane corso je většinou poměrně klidný, ale co je druhá půlka v Sorbonkovi? Ono se zdá miminko, ale Sorbon už takové mimčo není a je velký. Samozřejmě, Bohouš je psychopat a pravděpodobně to podpořila "tvrdá výchova" (i když nevím přesně, co se myslí pojmem tvrdá výchova), ale riziko průšvihu je dost velké. Teď nemyslím Bohouše, ten tě může trápit jen okrajově, ale Sorbona. To, že měl při rvačce podporu páníčka, mu zvedlo sebevědomí (je mi jasné,že jste ho nemohli nechat pokousat, také bych zasáhla, ale pro výchovu to je možný problém). To, že ho dospělý pes nesežral, naopak "prohrál" je také možný zárodek problémů v budoucnosti.

Teď vidím, jako jediné řešení řízeně učit Sorbona potkávat velké psy a sledovat jeho reakce. Jakmile by se zčal ježit, je nutné ho zaměstnat a cizího psa nenechat víc přiblížit (aby získal Sorbon  sebejistotu, ale neposílil agresi). A postupně ho učit nereagovat na jiné psy (případně s prověřeným kamarádem nechat pohrát). Je ještě šance, že se to neprojeví, ale byla bych teď hodně opatrná. Mně se tohle stalo s Nickem - také napadení odrostlého štěněte dospělým psem. Tehdy jsem si neuměla poradit a z Nicka se stal občasný výtržník. Pokud by se něco dál dělo, napiš. Sice nerada řeším na dálku, ale pár tipů mám.

Z. Vave 19.1.2015 12:27

Re: tohle mám taky několikrát za sebou

Jen aby na to nejdřív nedoplatil ošklivě někdo jiný, Dalmíčku. Tady by se měla řešit především výchova, protože řetěz nemusí vždy zafungovat správně. :o(

Sorbonkovi posílám poňuchání, je to od pohledu zlatíčko - když se tedy nemusí bránit. :o)

Přeju všem dobrý den. <3

Z. Gwendyvitmar 19.1.2015 12:24

No, obrovské sladké mimi je jedna věc,

ale psi vidí skoro dospěláka, to jednak a dvojak konkurenci ve smečce.

Bez mého důrazného upozornění Roňák nedovolí cizímu psu vstup na dvůr. Nejprve startuje a až pak teprve kouká kdo je kdo. Čím větší a černější, tím horší nepřítel.

I když doma by se choval v náručí spolu s kočkama.

Možná, že spouštěčem agrese je i v tomhle případě malá slečinka. Když míjíme jiné psy, nekoukám po dalmatinech, ale po puuudlovi. Madam sotva znatelně zavelí (a všimnu si toho jen já)a velcí psi jdou na věc. Když včas odlovím Bonďu, na přivolání dalmatinů mám času dost :)

Smečka má jiná pravidla a možná počátku diskuse si nikdo nevšiml :)

D. Ruščáková 19.1.2015 12:11

Dalmi, Sorbonek je sladké obrovské mimi,

a ten páneček od Bohouše by potřeboval nakopat zadel - protože málokterý pes je psychopat od narození, většinou ho někdo zkazí. Je mi líto zkaženého psa, ale tak jako tak je už hrozba a bydlet poblíž, taky se budu ze všech sil bránit - svého psa i sebe. A máš pravdu, Bohouš na to jednou doplatí, jen kolik psů ještě bude muset pokousat?

No a naprosto chápu, že nechceš, aby se tak velký a silný pes, jako je Sorbon, začal rvát. Ostatně - co je ten Bohouš zač? Neříkej, že je to zase vlčák!

Z. Inka 19.1.2015 11:18

Re: Kdo má velkého psa

No to ta vlčačka taky rvala Majdu a té bylo deset měsíců a naprosto jasně dávala najevo, že ona si chce hrát

Z. Inka 19.1.2015 11:17

Re: Jo a kontakty malý velký pes

No, po hodině přišel na to, že to, co ho očuchává nechává ty značky, které on prozkoumává a má to druhý konec! Jinak je to chovný pejsek a má asi troje štěňata

Z. Dalmi 19.1.2015 11:01

Re: tohle mám taky několikrát za sebou

Bohouš byl velmi tvrdě vychovaný. A navíc je to prostě bojovník, který nezná míru. Útočí často, napadl už několik psů. Jednou na to ošklivě doplatí.

Z. Dalmi 19.1.2015 10:58

Re: psí rvačky

Děkuji, taky doufám.

Z. Dalmi 19.1.2015 10:55

Re: No, nezávidím

Tvoje holky jsou dámy vychované. Sorbon je ještě mamlas a z uštěkaných malých pejsků je v rozpacích. Prý: Proč na mě řve? Jsem hodné miminko :-)

Z. Dalmi 19.1.2015 10:52

Re: Achich, to je smůla

Zase budu kolem jejich plotu chodit s obavou. Ach jo, je to opět zpátky, stejná situace. Naštěstí je Bohouš jen návštěva...

Z. Dalmi 19.1.2015 10:51

Re: Jo a kontakty malý velký pes

To muselo být velmi zajímavé :-)

Z. Dalmi 19.1.2015 10:50

Re: Kdo má velkého psa

Normální psi si to mezi sebou ujasní a je to v poho. Raději nezasahovat. Ale agresivní nevychovanec, který škube psa, jenž leží na zádech a vzdává se? Notabene Bohouš přece dobře ví, že má před sebou nedospělého psa. Zmetek je to!

Z. Dalmi 19.1.2015 10:47

Re: hezký den

No právě, Sorbon se taky chce jen honit, je docela submisivní. Když potkáme malého psa, Sorbík se rozplácne na zemi, nohy vytrčí do stran, aby byl stejně velký :-)

Už se známe, víme, s kým ano, s kým ne, který pes je nevrlý nebo už hodně starý.

Š. Matyášová 19.1.2015 10:09

Re: Jo a kontakty malý velký pes

a máš fotky?????

Š. Matyášová 19.1.2015 10:08

tohle mám taky několikrát za sebou

vždycky jsem naštěstí dopadl anejhůř já, když mi někdo napadl Šarika...odhodlaně jsem se mezi ně stavěla a snažila se svýho pejsana chránit... on pak ležel u mě a naříkal,když viděl,nebo cejtil moje rány... jemu přes tu hustou dlouhou srst skoro nikdo neublížil..jen mě...

proč to Bohouš dělá a proč mu to je dovoleno,nevím, řešení , že bude na řetězu je sice prima, ale dokud to řetěz udrží....a pro psa to řešením není..něco majitelé zanedbali??? Sorbonovi přeju hodně zdraví a ať se mu tyhle konflikty vyhýbají....

M. Pajakerryková 19.1.2015 9:42

psí rvačky

jsou vždy nepříjemné, z obou stran, když můj pes začne i opačně když je napadený a brání se. Zažila jsme oboje, asi nejvíc s Yorinkou. Byla bitkařka

no a jak říkám, vodítko to je věc :)

tak hlavně ať to nezanechá šrámy na Sorbonkově duši.

Z. Matylda 19.1.2015 9:19

No, nezávidím

Po strakaticích párkrát pes vyjel, tedy obvykle fena, ale měla jsem štěstí, vždycky si ji majitel pacifikoval a obvykle byly všechny na vodítku. Navíc dámy do rvačky nejdou, uhnou stranou, Borůvka otráveně zvedne čenich, že ta naproti je úplně blbá, a Světluška se klidí. Citýrování "nebuď drzá, jsi malá", což jsem musela párkrát použít, přineslo svoje ovoce. Samotné mi vadí chování některých malých psů, kteří ječí a ještě mají tendenci vyjíždět po ostatních. Podobné chování by u velkého psa byla katastrofa, tak doufám, že si Sorbonek neodnese z toho střetu moc zlého.

T. Zana 19.1.2015 9:09

Achich, to je smůla

takovej hodnej štěník a takhle blbě se to na něj sesype! Doufám, že Bohouš nebude na návštěvě moc dlouho a moc často. Ale potíže s tím budou, že...

Držím palce, ať to nemá moc následky na Sorbonův pohled na svět.

A musím se pochlubit - dneska se přišel podívat strakapoud, čím že to krmím (slunečnicí). Tak prý ještě počká :-)

Z. Inka 19.1.2015 8:13

Jo a kontakty malý velký pes

tak nejčerstvější mám ze včerejška, kdy zeťák naprosto nepochopitelně přijel na návštěvu i s jejich 2,2 kg jorkšírem, navíc Majda se hárá a je ve stadiu intenzivního čekání na prince na bílém koni. Už dlouho jsem se tak nepobavila.....