29.4.2024 | Svátek má Robert


Diskuse k článku

ROZHLEDNÍK: Retrívři známí i neznámí (1)

Retrívr (retriever) je skupina plemen loveckých psů. Je zařazen ve skupině VIII. FCI - Lovečtí slídiči a retrívři spolu s loveckými španěly a vodními psy... Retrívr je ale i pes společenský.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
alimo 11.12.2008 11:52

Re: Evo, díky

Ta poslední věta je naprosto výstižná, můžu jen a jen podepsat.

Podrbej Barušku za ouškamaVV

LA 11.12.2008 13:41

Re: Evo, díky

Ta poslední věta neplatí jen pro labradory. ;-) Například Filip jednou kvůli mě i vlezl do vody!!

damatin 11.12.2008 10:14

Počteníčko,

zvlášť pro někoho, kdo si vybírá, plánuje a přemýšlí, až se mu kouří z hlavy ;-P Jinak v naší obci máme kamarádku fletku, něžnou a jemnou bytost a dva nepříjemné, neposlušné a útočné zlaté retrívry. Tedy já mít takové páníčky, tak taky koušu :-/

EvaŽ 11.12.2008 10:32

Re: Počteníčko,

Pokud neplánuješ znovu puntíky, je flet dobrá alternativa. My takhle změnili a nelitujeme (i když puntíka vidím vždy zamlženě, 27 let ze srdce nevymažeš). I labrador je dobrá povaha, jen ta figura je po dalmatinovi nezvyklá. Golden ti bude připadat po dalmatinovi hodně klidný (pokud nemá magory páníčky a není útočný).

damatin 11.12.2008 10:47

Re: Počteníčko,

Víš, já budu potřebovat hlídače. Rony byl velmi dobrý bodyguard a časem se to ukázalo jako výhoda. Naše prostředí (a to jsme z Ústí utekli) potřebuje ploty a psy :-/

Xerxová 11.12.2008 11:22

Re: Počteníčko,

teď jde ještě o to, jestli chceš "opravdového" hlídače, nebo "jako" hlídače, tzv. strašáka ;-P. Naše dogy u plotu řvaly všechny, ale opravdový hlídač nebyl ani jeden... Náhodní kolemjdoucí se báli všichni ;-D 

Dede 11.12.2008 11:49

Re: Počteníčko,

A navíc by to neměl být pytlák, co? ;-);-D S těmi vašimi háji za humny... Co hovík? Rpuť by určitě dodala podrobnosti :-)V

Dede 11.12.2008 10:02

Díky Evo, teprve z diskuze

jsem pochopila, proč se nepamatuju retrívry ze svého milovaného atlasu psů z edice OKOV, který jsem jako dítě pročítala až jsem ho znala naspaměť a výsledky pilně porovnávala se všemi dostupnými psisky v Praze i na venkově. :-) Ono to bylo dávno před osmdesátými lety! Přiznám se, že snad kromě jezevčíků není jediná skupina psů, ze které bych znala všechny druhy, ale jinak se psy "učím" moc ráda. Z retrívrů jsem znala bezpečně goldena, labradora a s Nazgúly jsem poznala tollery (paní chovatelka si s nimi rozšiřovala vedle choďáků repertoár a chodila s nimi na zkoušky). Flety jsem se naučila poznávat až s tvojí Ájou (tady jich je hodně), i když podle jména jsem je znala a kudrnáče s česapíkem jsem neznala vůbec, přestože si dnes myslím, že minimálně jednoho (česapíka:)) tady v okolí potkáváme (zařadila jsem si ho jako "divného setra";-D)

Jo a pro ostatní - zítra vydám druhý díl, nebylo by dobré to oddělovat, aby v tom nebyl nakonec zmatek. V

A překvapení pro Evu - to o těch chovatelích (Jak vybírat retrívra) bych nechala jako díl třetí - má to obecnou platnost a je to něco, co je třeba stále opakovat. V

Xerxová 11.12.2008 10:12

Re: Díky Evo, teprve z diskuze

Jak vybírat psa s PP by se opravdu mělo napsat. Přimlouvám se moc a moc. Jasně, že se štěníci vybírají z různých hledisek a pro různé páníky a do různých prostředí... a o tom to je ;-)

Mě teď moc potěšil jeden inzerát na dogových stránkách. Paní tam hledá štěně, kterému se v rodokmenu prolínají dvě "dlouhověké" linie. Přesně ví, co chce a je ochotná si na štěníka počkat...

EvaŽ 11.12.2008 10:18

Re: Díky Evo, teprve z diskuze

Ono by se mělo psát o chovatelích a "chovatelích" více, ale to by se člověk dostal na hranici trestnosti. O plemenech mohu psát jen v omezené míře, náhodou znám osobně všechna plemena retrívrů. Ale o řadě plemen je spousta pověr, třeba zrovna o dogách, bulteriérech nebo o pitbulech. Tak bych neměla psát jen já;-P

Kaštan 11.12.2008 10:37

Re: Díky Evo, teprve z diskuze

Evo, tak si mě tu chytla za V Zrovna včera večer  jsem projížděla stránky pana K. a koukala na nová štěniska. Všechny retrívry mám naštudované, ale o těch dědičných chorobách jsem toho moc nevěděla. O DKK jo, ale třeba o těch očích ne. Dlužno ještě podotknout, že třeba moje psisko mělo pořád problémy s ušima. A to díky tomu, že skákal do vody zásadně šipkou a potápěl i hlavu. Voda mu pak natekla do uší a on míval často záněty. Jakmile viděl, že se k němu blížím indiánským přískokem s lahvičkou a vatou na špejli a on už nezvládne zdrhnout, mrsknul sebou na záda, kopyta vyhodil do vzduchu a pak už jsme zápasili ve stylu volném... ;-D

EvaŽ 11.12.2008 13:50

Re: Díky Evo, teprve z diskuze

Jo uši jsou u fletů problém, právě kvůli těm šipkám do vody. Je to taky individuální, Ája s ušima naštěstí problémy neměla, Ginny je má často (a to je mimino). Šipku skáčou obě;-D

EvaŽ 11.12.2008 10:27

Re: Díky Evo, teprve z diskuze

Pro zajímavost:

labradoři se v ČR chovají (tj. odchovávají česká štěňata, nejen importy) od roku 1975, zlatí retrívři od roku 1981, fleti a kudrnatí od roku 1992 a česepíci a tolleři od roku 1997.

Zdroj jsou stránky klubu chovatelů loveckých slídičů, sekce retrívrů web: www.retriver.cz

Dede 11.12.2008 10:34

Re: Díky Evo, teprve z diskuze

No jo, ale jak dlouho to trvalo, než je člověk začal potkávat na ulicích? :-) Choďáci "vznikli" v roce 1985 a ještě teď je málokdo na ulici určí - než se plemeno zafixuje v povědomí mezi laiky, tak to prostě chvíli trvá V Ostatně třeba border teriéra  jsem začala vnímat teprve poté, co si ho pořídil můj bratr... :-)

EvaŽ 11.12.2008 10:45

Re: Díky Evo, teprve z diskuze

No přesně, proto nemohli být v encyklopediích. Labradory jsem dlouho znala z anglických a amerických knih o psech. Vlastního psa jsem si pořizovala v roce 78 a netušila jsem, že už tu labradoři jsou. Jinak se asi můj osud se psy vyvíjel jinak;-), protože historky o retrívrech jsou velmi infekční a Angličani mají hlavně Labradory velmi rádi.

Jo, Norsko a vůbec severské státy jsou retrívří velmoc. Ája má tátu z Dánska, Ginny sice z Itálie ale její dědeček je Nor. Předpokládaný otec dalších štěňat je Dán ze Švédské krve;-P. Prostě Evropský mix;-D

No a víš kolik plemen tu je a člověk je vůbec nezná?! Když se koukám na katalog z výstav, pod některými názvy si ani nic nepředstavím. Myslím, že odborník na všechna plemena ani neexistuje. Aspoň se máme pořád co učit.;-D

Bubu 11.12.2008 12:55

Re: Díky Evo, teprve z diskuze

Představ si, Dede, že teď mám jednoho chďáka blízko. Můj šéf se ujal asi 4 letého choďáka, protože mu panička skončila v nemocnici a už se starat nemůže a její po(i)tomci taky nemohou (možná nechtějí). Ze začátku říkal, jen na čas, než mu najde nové doma, ale teď už to tak nevypadá. Byl velmi mile překvapen jeho povahou. Má československou vlčáčici a to není zrovna nejsnadnější zvíře. Je to lovec a poněkud svéhlavá (stihne-li se odvolat, když zbystří, je to ok, ale jak se rozběhne, musí se už jen modlit). A choďák je prý poslušný, velmi oddaný a umí pást koně. Myslím, že už ho nedá. ;-)

LA 11.12.2008 10:37

Re: Díky Evo, teprve z diskuze

I přes relativně dlouhou historii chovu, se více rozšířili až v posledních letech. Když si děda se střejdou přivezli v polovině 90. let každý po štěněti retrievra (přivezli si je odněkud z jižních Čech), tak byli tito psi na Klatovsku neznámí. Zkusím doma najít fotku.

EvaŽ 11.12.2008 10:48

Re: Díky Evo, teprve z diskuze

To byli nejspíš z Třeboně z Vlčích luk/ Vlčí stepi;-D, jako Ája. V té době toho v Jižních Čechách moc nebylo a tohle je největší chovatelská stanice dodnes

LA 11.12.2008 16:59

Re: Díky Evo, teprve z diskuze

Jestli opravdu byli odtamtud, nevím. Možné to je. Jenom vím, že to opravdu byla velká stanice a děda tam pak byl Noru nakrýt. A tady jsou ty slibované fotky, našla jsem jen Belu, tj. dceru. Fotky jsou ze zimy 1997 čili skoro 12 let.

Alča 11.12.2008 9:38

OT: YGO

prosím, dostala jsi moji zprávu s telefonem??

YGA 11.12.2008 9:49

Re: OT: YGO

Joo - hnedle ti napíšu majlík.

Alča 11.12.2008 9:37

Milá Evo,

Krásné povídání a přesné fotky! Jen tak dál, ať se poučíme...R^

zana 11.12.2008 8:42

Evo,

to je ale parádně zpracovanej přehledR^. Díky moc - a ...ještě by se mi hodilo těch zbejvajících pár plemen;-);-D;-D.

EvaŽ 11.12.2008 8:51

Re: Evo,

Myslíš ty další asi tři stovky plemen uznaných FCI, nebo ještě pár desítek neuznaných;-D? To se holt bude muset snažit zas někdo jiný.

Sice mám aspoň jakýsi přehled, ale stává se mi, že se opatrně ptám a někdy přesně netrefím. Třeba slovenský čuvač, maďarský kuvacz a polský nížinný ovčák - ty od sebe nerozeznám. V malých plemenech taky nejsem moc honěná, nepoznám jednotlivé barváře. Posledně jsem viděla cosi, co vypadalo jako kříženec boxera s labradorem a ona to byla Malorská doga (prý). Takže se majitelů i kříženců opatrně ptám, co to je za (samozřejmě krásného) pejska, abych neurazila. (jako se moc nelíbilo kamarádce s kudrnáčem, když jí nějaká paní říkala "jé to je krásnej pejsek, to je kříženec retrívra a pudlíka?" On je kudrnatý nejstarší plemeno retrívra, ostatní jsou proti němu vořeši;-D)

LA 11.12.2008 9:16

Re: Evo,

Já mám doma asi 6 cm tlustou knihu o psích plemenech, je jich tam přes tisíc, u většiny je jen stručný popis a jednoduchý náčrtek = nic příliš obsáhlého, jen pro základní orientaci a stejně tam nejsou všechna plemena. Kdyby se někomu povedlo napsat o všech plemen psů, tak by to vydalo odhadem tak na rozsah Ottova slovníku naučného.

jiný Honza 11.12.2008 11:53

Re: Evo,

Jo, jo, já si taky naběhl. Ale jen 2x. Poprve to byl brakýř jezevčíkovitý a podruhé boseron (jak se to vlastně píše???). JInak se taky raději ptám. No, coby majitel černého hovíka s pálením jsem na dotazy na čistokrevnost zvyklý.

zana 11.12.2008 12:10

Re: Evo,

Honzo, bauceron - jestli je to on.

jiný Honza 11.12.2008 12:28

Re: Evo,

Jo, já si myslel, že se zapomněl rotvík s ovčákem a pronesl něco v tom stylu. No, omlouval jsem se hned a fakt upřímně.:-/

zana 11.12.2008 12:12

Re: Evo,

Ty uznaný by stačily;-). Třeba se někdo pochlapí (požení, jak říká kolegyně) - fakt je, že po tobě je radost číst, víš?R^

terra-san 11.12.2008 16:32

Re: Evo,

opravdu hodně pěkná ukázka "perro de presa Mallorquin", tedy té Malorské dogy, je teď k mání v útulku OS Toulavé tlapky (odkaz na kočkách online). Mladý pes s rodokmenem jak kníže Rohan - a pán ho i s domem prodal novým majitelům, kteří logicky nevěděli, co s chudákem Brenem...  Tak kdyby náhodou někdo... já vím:-(. Děkuju za uspořádání retrievrů, mám v nich docela zmatek - jedině toho kudrnatého bych si asi nespletla, ale kdo ví... My kočičí lidé8-o Díky moc, průběžně přeji hodně štěstí všem oslavencům, marodům tolik zdraví, kolik se do nich vejde, a mizím - mám doma malinko lazaret (nic vážného, ale domem obchází strašidlo podzimních viróz). Takže zdravím všechny zvířetníky a padám, padááám!