3.5.2024 | Svátek má Alexej


Diskuse k článku

ROZHLEDNÍK: Dvě ženy v kanálu, o psu nemluvě

Letošní léto bylo z různých důvodů poměrně vypečené a po prvních zkušenostech jsem se odvažovala doufat v zaslouženou dovolenou tak někdy kolem Dušiček. Ale mohu potvrdit, že zázraky se občas dějí - protože jinak by nebylo možné, abych se právě uprostřed toho podivného léta ocitla na Šumavě, ve společnosti dobré kamarádky a jejího psa.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Xerxová 9.10.2009 10:34

Re: O. T. noční pátrání

Petro - a není tím směrem nějaké obydlí, nebo nedá se tamtudy zkrátit cesta od domu k nějakému parkovišti... - ono třeba dítko se zánětem středního ucha jedoucí na pohotovost může brečet a volat mámu dost intenzivně VV

PetraK 9.10.2009 12:03

Re: O. T. noční pátrání

Ne , bohužel, je to v místech kde v tuhle dobu tak malý dítě bude minimálně hodně neobvyklý. Tam ho fakt čekat nemůžeš v jiný situaci než v průšvihu, ztracený, zapadnutý.... nebo tak nějak podobně. Ale ztracený a zapadnutý by se mi pak ozvalo. Křičela jsem, že mě ještě bolí v krku.

Já vím, vypadá to, že dramatizuju, kdybych tam byla sama, tak si to taky budu myslet, ale byli jsme tam tři a jeden z toho chlap.

Jakub S. 9.10.2009 12:59

Re: O. T. noční pátrání

A - pročs tam neposlala Ešuse?

PetraK 9.10.2009 13:31

Re: O. T. noční pátrání

Ešus tam se mnou byl, ale povel hledej nemá bohužel spojený s tím, že má hledat člověka. Bude hledat moje věci, nebo zvíře. Dítě ne. Nevěděl pochopitelně co po něm chci.:-(

Alex 9.10.2009 10:54

Re: O. T. noční pátrání

To že to slyšíš stále Ti věřím, protože já jsem byla jednou svědkem havárie plného autobusu a náklaďáku a ten řev rvaných plechů a tříštění skla jsem slyšela ještě v noci :-(.

PetraK 9.10.2009 15:11

Re: O. T. noční pátrání

Alex - to je mi moc líto. Vím o čem mluvíš.:-/

Apina 9.10.2009 11:31

Re: O. T. noční pátrání

Aha, to jsem nevěděla. To je smutné. No, bohužel to mohlo být i týrání v rodině - někdo mohl dítě docela krutě bít. To by policie byla jistě na místě. Ach jo:-(.

abyt 9.10.2009 10:27

Re: O. T. noční pátrání

No pevně doufám, že to byly kočky. Ale to by Ešus rozpoznal!?

Beda 9.10.2009 10:40

Re: O. T. noční pátrání

ufffff 8-o .. teda taky mě ihned napadly kočky a už jsem si říkala, že díky bohu hned Petru uklidním, protože dovedou křičet naprosto stejně, prostě je to úplně přesně jako dětskej pláč, ba až křik - ovšem Petra mě svým vyvracením teda nahlodává:-(:-( ... ale pořád si CHCI myslet, že tomu tak mohlo být (Nýna např. zřetelně mňouká MA-MA)

Jakub S. 9.10.2009 10:55

Re: O. T. noční pátrání

K d e  bydlí Petra? Kde to bylo? Pošlu to k vyjádření hned Tomovi, jakkoliv dělá hospodářskou, ale prostě ať se vyjádří k tomu stopení oznámení a nepostoupení dál. To je zásadní věc. O (i)relevanci oznámení musí snad rozhodnout v místě!

terra-san 9.10.2009 11:02

Re: O. T. noční pátrání

Taky mě překvapilo, že si nevzali číslo - to je u nás docela standardní postup, i když jsem volala policii kvůli rvačce na nože, chtěli zpětný telefon a byli tam docela rychle. A cestou mi volali. No, doufejme, že má celá tahle hrůzostrašná záležitost nějaké více méně mírumilovné vysvětlení...

Apina 9.10.2009 11:37

Re: O. T. noční pátrání

Jakube, o kousek výše píšu o případu, kdy soused před lety volal 158 k právě vykrádanému bytu - a nikdo se nedostavil, a to ani pozdě. A nikoho nikdy nenašli, přesto, že dotyčný soused nahlásil i typ auta, ve kterém lupiči nakonec odjeli. Není možné souseda kárat, že nedělal více, není povinen být hrdina a zasahovat místo policie. Takové případy ale akorát znechutí lidi a příště už se na to vybodnou.

Jakub S. 9.10.2009 11:48

Re: O. T. noční pátrání

Dyť vím, vzalo mě to. Mě to dycky úplně bere, osobně - když u nich máte synka, a pro něho je to zásadní věc, kterou chtěl od dětství dělat, a podařilo se mu to. A pak vidí kolem tu lhostejnost, formálnost, vzájemnou nevraživost složek či pracovišť, nemluvě o velmi výběrové důvěře k těm nejvýš... a nemluvě o velmi různých vztazích s MP.

PetraK 9.10.2009 12:16

Re: O. T. noční pátrání

Jakube jsi hodný, ale co by s tím mohl syn udělat? Teď už - pokud o něco šlo- je to stejně jedno.

Mohli si říct, bůhví co ženská slyšla, měla jsem zdůraznit, že šlo opravdu o dětský křik a volání, že se to nedalo s ničím splést- ale to mě nenapadlo.

YGA 9.10.2009 12:29

Re: O. T. noční pátrání

Ale Petro - v tom nemáš pravdu - tedy že teď je  to už jedno - přece se tato situace může kdykoli opakovat! Přece jestliže někdo volá o pomoc - ať už pro sebe nebo pro něko jiného - kdo jiný než policie by měla přispěchat a pomoci - nebo při nejhorším zjistit, o co šlo. I kdyby teď bylo pozdě (doufám, že to není tento případ), příště by se to už nemělo stát!!

Další věc je, co by s tím mohl Jakubův syn dělat - mám obavy, že nic. To není nic proti Tomovi, ale mám obavy, že u policie (stejně tak jak ve zdravotnictví) je velice silná profesní loajalita.

Jenda 9.10.2009 13:44

Re: O. T. noční pátrání

Co my vime. Treba ma nejakeho znameho, shodou okolnosti nadrizeneho toho kdo bral to volani a rozhodl se, ze na to kasle, a ten znamy na flakace predevsemi houkne. A priste budou ti co v te chvili byli v mistnosti o par vterin dele premyslet. Neni to moc, ale treba by to nekdy mohlo stacit.

Jakub S. 9.10.2009 14:58

Re: O. T. noční pátrání

Právě! Dobrá psovi mucha!

Heduš 9.10.2009 12:32

Re: O. T. noční pátrání

Hlavně si nic nevyčítej!! Udělala jsi maximum, cos v dané situaci mohla!! A hlavně udělala jsi mnohem víc než kdokoliv jiný, kdo to volání slyšel (kromě těch manželů tedy).

Pořád se mi nechce věřit, že lidi jsou takhle odporně lhostejný. Ještěže existuje zvířetník, který mi ten pocit vyvrací...

abyt 9.10.2009 12:34

Re: O. T. noční pátrání

Škoda že nezavolal i ten pán. Asi by jim to přišlo věrohodnější.:-/ Volala jsem na 158 asi dvakrát nebo třikrát a vždycky volali zpět, myslím že je to ze zákona. Tohle je děsný, ať už se něco stalo nebo nestalo. Stálo by to za stížnost, ale kdo na to má nervy žejo.;-€

jiný Honza 9.10.2009 12:47

Re: O. T. noční pátrání

Zpátky nevolají (tedy mně se to ještě nestalo). Ale když jsme je nedávno poslali k bezďákovi, který si zaparkoval vozík v levém pruhu dálnice a sbíral papíry mezi svodidly, tak tam byli velmi rychle. I když přiznali, že jim asi zdrhne a že tam bývá pravidelně.

abyt 9.10.2009 13:04

Re: O. T. noční pátrání

Volala jsem vždycky kvůli rvačce, mívám to v přímém přenosu pod oknem, bydlím na Žižkově a v domě máme hospodu, vždy zavolali zpět nebo řekli, že už to vědí. Možná je žižkovská praxe jiná.:-P

jiný Honza 9.10.2009 12:49

Re: O. T. noční pátrání

Petro, udělalas co se dalo. Teď se možná zkus zeptat u vás na okrsku, jestli už tam byli, jestli něco našli - třeba to fakt nic nebylo a ty budeš mít klid.

Jakub S. 9.10.2009 12:53

Re: O. T. noční pátrání

Co by mohl - no zjistit, jak mají povinnost reagovat, zpětně kontaktovat občana, zda jsou oprávněni stopnout volání o pomoc a nepostoupit, už jsem to napsal. Zásadně. A pořád nevím, kde to bylo. Třeba mi ti sdělte na mobil nebo mou adresu!

PetraK 9.10.2009 13:36

Re: O. T. noční pátrání

Jakube - bylo vo na Praze 6 - Řepy, voláno na těch 158 v cca 11:00

Jakub S. 9.10.2009 15:10

Re: O. T. noční pátrání

Dík.

Heduš 9.10.2009 12:28

Re: O. T. noční pátrání

teda Petro to jsou věci 8-o jsi skvělá, žes tam běžela pomáhat!! 

s policií mám bohužel takové zkušenosti, že je zapotřebí počkat na tom místě nebo z povzdálí pozorovat a  kontrolovat a třeba opakovaně telefonicky prudit...

Nešlo by teď přes den je znovu zavolat, ať to tam jdou zkontrolovat, jestli tam nenajdou známky trestného činu nebo tak něco?

PetraK 9.10.2009 13:12

Re: O. T. noční pátrání

já volala. Hned ráno.

Štětinka 9.10.2009 15:13

Re: O. T. noční pátrání

Petro, nemám čas přečíst reakce na tvůj horor, třeba už je to rozřešený. Ale co zvířata? NĚKTERÁ JSou opravdu schopná řvát jako děti. Nemyslím hned mrouskající kočky, to asi sama dokážeš vyloučit, ale třeba sova nebo, i když je to pochybný, my máme teď v práci Amazoňana a ten dokáže naprosto identicky bečet jako malé jehně. Už ho máme 14 dní a já stále po jeho zvucích s šumu klimaticace hledám smějící se dítě... Třeba právě proto cajti hodili tvé volání do koše? (parcha/nti)

abyt 9.10.2009 9:40

Terro-san,

prosím, moc taky bych chtěla vidět most Rechle a kamenné mostky a stavidla, nemohla bys to eventuálně dodopsat?, fota určitě máš. :-) Šumava mě vždycky fascinovala už těma krásnejma názvama. Vydra, Srní, Křemelná, Antýgl... A vůbec to musela být prima dovča.

Alex 9.10.2009 10:57

Re: Terro-san,

Ano, názvy na Šumavě jsou nádherné, já jezdila jako dítko na prázdniny k tetě do Světlíku. To byly tenkrát lesy kolem V.