4.6.2024 | Svátek má Dalibor


Diskuse k článku

PSI: Pitbulteriér vs bulteriér

Když jsem se včera procházela s naším rodinným mazlíčkem po ulici, opět jsem si uvědomila, jak jsou lidé zaslepení, ale hlavně ani přesně neví, čeho se vlastně bojí. Ve večerních zprávách uvidí reportáž, přijmou názor a pak se to celé veze.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Pája 12.5.2006 10:57

Re: Re: Re: Re: Pozor pes - a PANIKA, což zaujme i pokojového mazlíka!

Když už na nějakého vlítla tak jsem okamžitě zasahovala. Ne, že bych stála a kochala se pohledem na rvoucí se Yorinku. Tak jsem nechtěla,aby to vyznělo.  U domu, kde většinou docházelo ke střetům, bývala vždy přivázaná a jelikož byla poslušná, často k těm rvačkám nedocházelo. Defacto většinou byla napadena naše Yorča a musel se bránit8-o

Bez důvodu se do psa nikdy nepustila a na terierku byla velice trpělivá. S tou pudlicí mi to bylo líto,měla ji mít moje maminka na vodítku- to víme všeci.

Hela S. 12.5.2006 10:45

Re: Re: Re: Hvězda Novy - kavkazák

Taky s Markem souhlasím.

Hela S. 12.5.2006 10:44

Re: Re: Hvězda Novy - kavkazák

To je velice pravděpodobné, ale nemění to nic na tom, že majitelé neměli psa dobře zabezpečeného. Těžko lze dětem zakázat, aby jezdili kolem plotu sem a tam.

Já osobně vidím chybu v tom, že majitelé prostě podcenili schopnosti a sílu psa, kterého si pořídili. Plot měl být vyšší, nebo pes neměl být volně puštěný na zahradě sám.

Pokud bych vzala jako provokaci to, že někdo jezdí nebo chodí kolem plotu, tak soustavně provokuji sousedovic fenu NO, se kterou jsem si už jednou "povídala" z oka do oka, když si šla "hrát" s mými psy a včera si to s ní vyříkávala moje mamka. Budou na houby omluvy majitele, až tam místo nás půjde malá sousedka s jorkšírem a ovčanda si půjde zase "hrát". Zatím není agresivní, je to taky puberťačka, psy akorát valchuje, moji ruku si podržela - nekousla, jenom lehce stiskla. Zatím ....

Vave 12.5.2006 10:30

Re: Hvězda Novy - kavkazák

Taky se mi zdálo podle mně známého popisu události, že chlapeček provokativně jezdil za plotem na svém kole sem a tem a přiváděl tím hlídače zahrady k zoufalství.

Lída Š. 12.5.2006 10:23

Re: Re: Re: Hvězda Novy - kavkazák

Marek má pravdu.

D. R. 12.5.2006 10:13

Re: Re: Hvězda Novy - kavkazák

Marek se kvůli tomu psovi zapojil do nějaké internetové diskuze a napsal tam něco ve smyslu, že kdyby to pes jako kavkazák myslel opravdu vážně, tak to dítě zaručeně nepřežilo. Že to nejspíš bylo jinak. A dostal co proto!

Hela S. 12.5.2006 10:03

Re: Hvězda Novy - kavkazák

No jo, štěník (spíš puberťák :-)), tak to vysvětluje mnohé. Držíme tlapky, ať najde prima páníčky. Tam kde je by stejně nemohl zůstat kvůli okolí.

Hela S. 12.5.2006 9:57

Re: Re: mohu potvrdite

;-D;-D;-DÚtočný pes. Umlátí Vás ocasem a ublemcá jazykem ;-D;-D;-D

Hela S. 12.5.2006 9:56

Re: Re: Re: Pozor pes - a PANIKA, což zaujme i pokojového mazlíka!

Pájo, to chcete říct, že jste stála a koukala, jak Yorča mydlí jiného psa??? 8-o

Lenka 12.5.2006 9:55

Re: mohu potvrdite

:-)))))) jo, tak takhle podáno mám doma zabijáka....ale jednou zabiju já jeho :-)

Katka 12.5.2006 9:53

Re: mohu potvrdite

No nahodou ani bulici nie su uplne nevinni. Nedaleko nas byva jeden velmi nebezpecny. Je to riadny kus chlapa a ja neviem, z coho maju bulici "urobeny" chvost, ale po minulorocnych skusenostiach viem, ze  cez leto (v krataskoch) si musim dat pozor, aby sa ku mne neprimaznal tak, ze sa otoci zadkom. Pretoze ten bulickovsky chvost je akuratne tak spravne hruby, silny a takmer bez srsti, ze "klobasy" na nohach som nosila dobre dva tyzdne...  ;-D

Lenka 12.5.2006 9:53

Znám..

nemá sice bulteriéra, ale dobrmana...to samý v bledě modrým...skoro už se bojím odpovídat na otázku "a co ty to máš vlastně za psa ?" poslední reakce na odpověd byla "a to se ho nebojíš".......hrozný.....a to ještě až se tady ukáže Kačer...ta se určitě taky připojí k tématu.

Lída Š. 12.5.2006 9:30

Hvězda Novy - kavkazák

je 15 měsíční štěně a panička pro něj hledá nový domov....

Lída Š. 12.5.2006 9:28

Re: Média

Souhl.  Ještě jeden pohled - na uvázaném, okošíkovaném psu si takový ňuňánek moc hezky brousí sebevědomí k velkému pobavení páníků8-o

Pája 12.5.2006 9:28

Re: Re: Pozor pes - a PANIKA, což zaujme i pokojového mazlíka!

Pokračování - a tak začal kolem něho kolovat a to já jsem se už zvedala ze židle, páč jsem tušila, že bude zle a už jsem řvala na kamárádčiného přítele, který stál u psů, aby mezi ně NESAHAL,ale neposlech a místo,aby vzal Yorču, která se pustila do Fida, tak sahal na Fida a schytal to od Yorinky on, naštěstí už měla nejlepší rvací časy za sebou, blbě viděla, odnesl to jen škrábnutím. Ale kdyby mě poslechl a počkal na mě, nic by se mu nestalo. Ach jo, ti chlapy;-)

A Yorinka měla svůj balonek, ale jen chvilku, páč jsem ho odnesla,aby se siutace neopakovala.

Semtam jsem Yorču neuhlídala a vlítla mi na psa, a i když jsem věděla,že mě nadevše miluje a nikdy by mi neublížila , do rvačky jsem ruce nikdy nedávala.

Jana 12.5.2006 9:18

Ještě dodatek

A jediný, s kým by se možná pustil do křížku (v minulosti se to několikrát stalo, ale poslušností a také věkem kdy už není tak hr se to dořešilo) je zhruba stejěn velký a silný konkurent. A ani tehdy netrhá a nekouše, jen vrčí a chňape. Jednou jsem je musela oddělovat s kamarádčiným retrívrem, prostě si nepadli do noty, ani jedna jsme neměli sebemenší zranění a to jsme mezi nimi měly ruce.

Jana 12.5.2006 9:14

Pokračování

Přítel ma labradora, je dominantní ale má poslušnost, tzn. když venku spatříme psa (zejména možného konkurenta velikostí a sílou) tak má okamžitě přivoolání a k noze nebo na vodítko. Malé psy vůbece neřeší, jsou to pro něj pidlata, všímá si jich jedině když letí k mým pejskům které si on jako šéf psí smečky samozřejmě hlídá. Tehdy bedlivě sleduje co se děje. Ale máme špatné zkušenosti s některými malými hajzlíky, kteří buď zkouší na ty moje (ale to já ubráním nebo zavolám na přítele ať pustí Alfa - který už se patřičně vzteká a logick y chce zasáhnout - a to si majitelé obvykle rozmyslí). Jednou jsme to museli udělat - střední a velmi vzteklý pes mi pořád pronásledoval a napadal mého malého psa a nešlo ho chytit a majitel agresora nic neřešil - jenže víme že Alf si ho akorát dostane pod sebe a pořádně vrčí, ani nekouše ani netrhá a rozhodně psa nezalehne. Pak jen stačilo chytit Alfa za obojek a pes zdrhnul. Má poučení pro příště a jeho majitel také. Alfa několikrát napadali takoví ti malí vzteklouni, jejich majitelé se tvářili jako by to bylo normální. tak jsme mu několikrát jen trochu prodloužili vodítko aby se po nich mohl ohnat a byl klid. Už byl několikrát kousnut zezadu do nohy takovým smradem. Já má  malé psy a nikdy bych jin nedovolila napadat či jen provokovat jakéhokoliv psa. Jedině ke hře, a to ještě sleduji jak se na to tváří druhý pes.

Jana 12.5.2006 9:14

Média

skutečně nikdy neřeší a viník je automaticky znám. jako tehdy v Brně, kdy žena na inlajnech byla kousnuta pitbulem. Od kynoložky, chovatelky a rozhodčí vím, že ona do toho psa zezadu najela (dost velkou rychlostí) a takovou situaci každý pes bere jako napadení. Je už potom na jeho fyzičnu i psychičnu, jak se k tomu postaví. Důležitou roli podle mne hrálo i to, že byl na vodítku, věděl tedy, že nemůže utéci. Jen se bránil. Co se týče toho kavkazana tak si říkám že kdoví co mu ten hošík přes plot dělal, protože jen tak byl po něm nevletěl. A vím, jak přes plot lidé a hlavně děti dokážou zkazit i ty nejsuper psy. Nebo tím, že po uvázaném psu třeba u obchodu něco hážou. Přiznám se, že nemám ty nervy nechat psy někde bez dozoru - jednak jsou malí a neubránli by se, druhak nikdy nevím, který pitomec by jim něco udělal. Bulíky vzhledově neřeším, pro mě nejsou ani krásní ani oškliví. Znám jich málo ale ti co znám jsou vůči lidem v pohodě, jeden co je u nás ve vedlejším domě je agresivní na psy, asi to nepodchytili v začátku nebo je příliš dominantí, nutno dodat, že majitel ho tedy nepouští z vodítka a psům se vyhýbá, tudíž jeho chování je zodpovědné a odpovídající situaci. Znám psy, kteří když jdu sama tak se můžou uvítat a když jdu se svými pejsky tak se míjíme obloukem, protože jsou prostě nesnášenliví (tedy ti druzí, ne moji). Může mi jich být líto že se nikdy neproběhnou, nebo alespoň málo často, ale nemohou přece ohrožovat okolí.

Pája 12.5.2006 9:11

Re: Pozor pes - a PANIKA, což zaujme i pokojového mazlíka!

Tak tak, mě se například stalo toto: jdi si tak po naší vísce , oba psi puštění na volno, u jednoho domku byli lidi i s malým děckem,já jsem prozíravě volala na Frogiho, tehdy mu bylo asi 8 měsíců, ale lidi ho zaujalli a zůstal stát, paní se na mě rozeřvala, že si ho mám chytit,že je tu dítě, tak já huba nevymáchaná jsem se jí zeptala: a co myslítě,že mu udělá? Sežere? A zavolala jsem ho k sobě, paní se na mě rozřvala  a tak jsem jí ještě připomněla,že si opravdu netykáme.

Další příhoda, s Yorinkou: jak jsem psala i v portétu o tom zářezu na obojku, prostě mojí mamince na chodbě v paneláku vletěla na pudlici, jenomže s pudlicí nidko na veterinu nešel, prý ji nemohli dostat z pod postele, a šli  až jim začala upadat do bezvědomí, jemonže to bylo pozdě, pes umřel na otravu krve a zánět podbřišnice, sice zůsobené naší Yorinkou,ale kdyby s ní šli na veterinu hned, mohla naši Yorču provokovat vesele dál. Nicméně pak na mě jednou ječela jedna baba, že si mám tu bestii držet,že už tady roztrhala psů!!!! A když už jsem byla odstěhovaná i s Yorčou a šli jsme k našim na oběd, tak tata baba stála na schodech a řvala na mě,že mě může dát k soudu, vůbec jsme nechápali o co jde, byli jsem min rok pryč a tak jí manžel řekl, ať je ráda, že Yorča netrhá staré a blbé baby;-P

A ještě jedna historka o tom,že opravdu není radno sahat mezi rvoucí se psy a že je někdy vhodné ty ženské i poslechnout: loni v létě jsem pozvala pár kamarádů na táborák, takže bylo nás asi 8 lidí + 3 jejich psi + Yorča s Frogim, zábava se rozvíjela, masičko se grilovalo, hafani byli v pohodě do chvíle než Fido - kamárdčin špringl, našel na zahradě balonek, to se ovšem Yorince vůbec nelíbilo , která zastávala názor jako správná fenka a teriérka k tomu,že vše na světě je její, tak šla miléfmu Fidovo balonek sebrat, jemu se to všem nelíbilo a tak jí ho odevzdat nehodlal

Vakandi 12.5.2006 8:49

Re: Pěkný psík

Nemohu než s tebou souhlasit ;-)

Helenko, velké díky za fotky.:-) Jen si teď nemohu upamatovat, kam jsem dala ty poznámky :-( Musím si koupit alespoň 1kg ginko biloby (nebo jak se to píše) :-P

Hela S. 12.5.2006 8:40

Pěkný psík

pěkné povídání. :-) Mě osobně se bulíci moc nelíbí, ten klabonos není zrovna můj "šálek čaje". Ale sto lidí, sto názorů na vzhled. V každém případě, setkala jsem se s nimi několikrát (jako cizí kolemjdoucí) a nikdy jsem nebyla přítomna nějakému konfliktu. Opravdu nekoušou do noh kolemjdoucím jen tak, pro zábavu :-)

Ale dovolím si trošku nesouhlasit s větou, že "...míchat se mezi dva zuřící psy je více než odvážné." Není to více než odvážné. Je to sice odvážné, ale je to nezbytně nutné a měli by to dělat vždy oba majitelé a pokud možno dříve, než psi začnou skutečně zuřit. Ano, je zde riziko pokousání, ale pokud nechci, aby si to můj pes vyříkával na potkání s každým psem, který se mu trošku nelíbí, nemám moc na výběr. Pokud mám pohodového psa, nemohu ho nechat v domění, že se musí bránit sám a co nejdřív. Pokud je můj pes agresor, musí dostat po čenichu dřív, než si začne vyskakovat.

Martinka 12.5.2006 8:39

Souhlas!!!!!

Souhlasím se všemi co jste tu napsali. Vystihli jste to skvěle. Jen chci dodat, že bojoví jsou proto, že se děsně BOJÍ např. deštníku, pytle od granulí atd...;-)

Mám dva a ještě nikoho nesežrali...zatím. Ale ta dominance a agresivita, ve větším množství než malém, ke psům je fakt. U nás se to projevilo jen u psa:-/, fena je v pohodě.:-) Ale jinak to jsou pusinky každého umazlí k smrti:-D

YGA 12.5.2006 8:38

Bulteriéři

se v naši končinách momentálně nevyskytují - takže nemohu se vyjadřovat k jejich povaze. Ale pitbulů znám z okolí dost a převážná většina jsou moc hodní a vychovaní. Hlavně nemohu zapomenout na Emičku z Karlova, kam jezdíme na hory lýžat. Tak milou, hodnou a rozesmátou pejsinu jsem dlouho neviděla - kdyby se majitel nedíval a my neměli takou psí žárlivku, hned bychom ji sbalili a tradá domů.

zana 12.5.2006 8:33

řekla bych,

že pokud kdy jsem měla problém, tak s malými "nunánky", kteří jsou tak malí a roztomilí .... že se je majitel nikdy neoběžoval vychovávat.

Fallowa 12.5.2006 8:28

Re: Petro,

tu reportáž o kavkazském pasteveckém psovi ,který kousnul 5letého kluka jedoucího na kole jsem viděla - ukázali krásného kavkazáčka smutně hledícího přes mříže kotce a vzápětí dotazovanou paní(asi ze sousedství),která prohlásila,že nechápe lidi,kteří chovají takové,, velké,ošklivé psy´´8-o!Máte pravdu,TV nikdy neukáže,co incidentu předcházelo a jestli pes nebyl vyprovokován.Při shlédnutí této reportáže jsem si vzpomněla na smečku kavkazáčků z DráčkovaV a konstatovala jsem,že zase přibylo jedno krásné psí plemeno,kterému TV pořídila špatnou pověst:-(.

Ela 12.5.2006 8:27

Re: mohu potvrdit

No samozřejmě - skoro všichni psi jsou zabijáci - minimálně jednou denně se o ně zabijete. Kvůli našim dvěma kouskům si teď chladím kotník v kýblu se studenou vodou ...v práci ... to je zase keců ...

Zdena 12.5.2006 8:04

Pozor pes - a PANIKA, což zaujme i pokojového mazlíka!

Souhlas s článkem. VĚTŠINA lidí si psy, považované tradičně za bojová plemena, vycvičí k poslušnosti. A OBVYKLE to jsou mazlíci (mohu potvrdit) a nemají vůbec v úmyslu na potkání někoho zakousnout. Pokud někdo vyvolá paniku a ječí při jejich spatření, psy to logicky zaujme, protože jsou zvědaví, proč se řve a co se děje.

Tak jsem zažila, že před naší pobíhající slečnou Bony (necelé dva roky, český strakatý - tedy naprosto neagresivní) vypukla panika na louce, kde šli prarodiče s vnoučky.  Lidé začali na 80 metrů volat  "Pozor, PES!! ChyŤte si ho!! Venoušku pocem, pozor pes!! HOnem! Notak chyťte si toho psa!!" To samozřejmě naší slečnu zaujalo a šla se na to podívat zblízka, cože se tam tak zajímavého děje a proč je tam takový povyk. Děti se rozvřískaly, babička taky a já se urychleně ubírala jiným směrem a pískala na psa, abych čubiznu  přilákala. Ona vůbec nechápala, proč se tam tak vyvádí a přiběhla za mnou, zklamaná, že jsem jí odlákala z nějaké pouti, která tam určitě někde musela být, když tam ti lidičkové tak povykovali...

Vave 12.5.2006 7:54

K bulíčkům jsem si cestu hledala déle,

protože přece jen mají hlavu jinou než pes obvykle malovaný v knížkách pro děti a tudíž na mnoho lidí v počátcích jako pes nepůsobí.

Ale teď se mi bulíčci moc líbí, ta jejich pevnost a rovné nožky, paličatost i tanečky ve vzduchu. :-) A zdá se, že nejsem sama, protože u nás na sídliště je v vidění čím dál víc bulíčku.

Vakandi 12.5.2006 7:30

Bulíčci,

jsou úžasní mazlíci a lenoši ;-) s láskou vzpomínam na Gladys, fenku mého ex přítele. Byla bílá a děsně líná. Když se na procházce nechtělo jít dál, tak sebou prostě plácla a George musel nést v náruči. Ale když si tak rozmazlil ....... ;-);-D

Petr Vileta, balík z Plzně :-) 12.5.2006 2:51

mohu potvrdite

ze pitbul (opravdu pitbul) je pes - zabijak. Nesl jsem k zakaznikovi opraveny pocitac. Ve dverich me "proverila" fenka pitbula. Proverka dopadla dobre, byla i podrbana za usima a tak jsem vzal pocitac do naruci a zacal stoupat po schodech. A malem jsem se o pitbulku zabil, protoze stejne jako jini psi, se dokazala postavit napric do cesty presne v miste, kam jsme pres pocitac nevidel.;-D