2.6.2024 | Svátek má Jarmil


Diskuse k článku

PSI: Jak roste doga Beta

Beta se narodila 8. 6. 2006. Dozí maminky mívají hodně štěňat, ale Beta si užívala luxusu téměř individuální péče. Narodil se totiž jeden harlekýnský (tedy bílý s černými skvrnami) klučík a jedna plášťová holčička.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Rákšasí 3.8.2006 14:01

Re: Re: Re: Klobouk dolů!!!

Ještě přednedávnem to šlo přes archlívek, ale teď už mi to nešlo. Tak nevím, jestli paní D. nebudeme posílat nové portréty.

julča 3.8.2006 13:57

Re: Re: Klobouk dolů!!!

Tosco, díky za tykání:-D Máme jedenáctiletou vořišku (co vořišku, skoro je to jezevčík - jeden chalpeček mi říkal: "jééé to je krásnej zevčík") Mikinu, fotky třeba pošlu a i historky přidám!!! Stihnu já dneska ten oběd?;-D 

Rákšasí 3.8.2006 13:57

Hlásím, že Tojefukovi dovča podle počasí nejspíš vychází

pod mrakem bez deště, něco psal o křovinořezu, takže při zkulturňování pozemku nepadne vedrem;-D.

Lída Š. 3.8.2006 13:11

Re: Re: A ještě jsem chtěla

Nám to šlape ještě líp;-P Jirka má Elišku a Darlenku a já Draka a Boominku;-)VV Různé střídačky na denním pořádku;-D

Xerxová 3.8.2006 13:09

Re: Re: Klobouk dolů!!!

Tosco, já se taky často ztrácím. Ještěže máme tvoje Hadopasy, tam se dá spousta pesanů a kočičáku identifikovat. Škoda, že se většina Zvířetníkových portrétů vytvořila ve starém Psu.

Dotaz na paní D. - nešly by staré portréty přetahat?

Hanča 3.8.2006 13:09

Re: Re: Psí dětství by mělo být takové, jaké by mu dopřála psí máma....

Páni, vážně je to všude stejný ? Alf taky nejmíň poslouchá nejstaršího pánečka. Kolikrát rostu, když slyším to přemlouvání, aby milostpán slezl z postele : "Alfe, dolů...tak pojď, Alfíčku..... Alfe, nezlob a pojď.......ty už mě vážně štveš....tak bude to ?" atd. atd. Pes přitom leží na posteli, poulí oči a sleze pravděpodobně v okamžiku, kdy už to jeho samotného přestává bavit - rychlostí šneka. A to byl přednosta při výchově vlastních dětí autorita.

Laďka 3.8.2006 13:02

Re: A ještě jsem chtěla

A, Pájo, z vlastního dlouholetého soužití potvrzujeme, že tři psi jsou ještě lepší než dva!

Laďka, Polly, Bona a Bojar

tosca 3.8.2006 12:51

Re: Psí dětství by mělo být takové, jaké by mu dopřála psí máma....

Rputi, SOUHLAS, SOUHLAS, SOUHLAS R^

Pája 3.8.2006 12:51

A ještě jsem chtěla

napsat, že je Betynka krásné mimiško a že já se na toho svého kerrouše těším. A všeci mi ho vymlouvají. Teda tety, maminka, že nám jeden pes stačí a že nás sežerou - obrazně, spíš finančně.A ta já odpovídám, vy tomu nerozumíte a kdybych na to neměla tak si dalšího psa nepořizuju atd.

Prostě dva jsou lepší než jeden, ne?;-D

tosca 3.8.2006 12:50

Re: Klobouk dolů!!!

Julčo, tak to jsi dobrá (mohu tykat? většina lidí si tady tyká, jenom u nově příchozích nemám jistotu, zda mohu). Mně se jména lidí a zvířat pletou čím dál víc. Jak lidé (a zvířata) přibývají, mám v tom čím dál větší zmatek ;-D

Lída Š. 3.8.2006 12:48

Re: Psí dětství by mělo být takové, jaké by mu dopřála psí máma....

;-D;-D;-D;-D;-D Jéjda:-D:-D:-D:-D:-D Jako u nás doma!!Jirka je na mazlení a rozmazlování, když vede draka na vodítku tak hrůzou rostu a povel "Ke mně!!" dávájí jemu pejsci nikoliv on jim;-) A pak jsem doma za tu zlou:-/

tosca 3.8.2006 12:46

Re: Dominantní panička ?

No, já nevím (poslední štěně jsme měli před 10-ti lety), ale rozumný chovatel dává štěňata od mámy až ve věku, kdy začínají poznávat okolní svět. I kdyby byla u mámy a užívala si dětství, nemohla by všechno. K čistotnosti je nutí i fena, sílu kousnutí korigují sourozenci (prý si štěně nejvíc uvědomí svoji sílu, když ho stejně intenzivně kousne sourozenec, pak mu dojde, že to bolí), zdaleka nesmí všechno. Vždyť toto je věk, kdy si štěně vštěpuje správné návyky pro budoucí život. Čím dřív pes v rodině dostane pevné mantinely, za které nesmí jít, tím šťastněji štěněcí věk prožívá. Má svoji jistotu, ví kam může zajít. Nebála bych se, že Xerxová Betu omezuje v rozletu, ale citlivá korekce chování je nutná.

A taky si myslím, že to Eva nemyslela nijak zle. :-)

Hanča 3.8.2006 12:38

Betka je roztomilá beruška

a má štěstí, že v nové rodině dostane nejen spoustu lásky, ale i správnou výchovu. Užijte si plnými doušky to krásné období proměny nezvedeného batolete v půvabnou mladou psí dámu a foťte, pište, dokumentujte !!!

tosca 3.8.2006 12:37

Re: Re: Re: Pitbul ?

Jo, to je pravda! To jsem opoměla ;-D

julča 3.8.2006 12:33

Klobouk dolů!!!

Už dva dny nedělám nic jinýho - probírám Zvířetník a celou bezva partu kolem něj, manžel se diví, oběd žádnej. Už se mi ty jména pletou jenom malinko:-D Už jsem i trochu pochopila, co je to záhadné slovo HADOPASI a koukla i tam:-DMoc se těším, že všechny páníčky i mimča a všechny chlupáče poznám blíž.  

Bláža 3.8.2006 12:30

Re: Dominantní panička ?

Když byl náš naháč štěně, měl tvrdou vojnu. No, dělám si legraci, ale poslouchat musel už odmala, byť je to malé plemeno. Ono i to malé psisko může klidně přerůst pánům přes hlavu a stalo se mi, že jsem viděla čínského naháče, který by sežral každého, kdo se jen trochu přiblížil a to skutečně nebyl můj sen. Říká se: "Jaký pán, takový pes" a je na tom hodně pravdy. Jak krásně spokojený může být pán, který se může na svého psa spolehnout za různých okolností!!! Jsem pro výchovu a respekt pána už od mala, nesouhlasím s tvrzením, že šťěně má mít tzv. šťastné dětství, což spočívá v tom, že může všechno. V dospělosti se pak nedá ovládnout!

Pája 3.8.2006 12:20

Re: Dominantní panička ?

Naprosto souhlasím - velký pes musí vychovaný ne jenom velký, každný pes. My teda na cvičák chodíme,páč nás to baví.Ale ukázněnou chůzi u nohy, sednutí před přejitím cesty, počkání až zamknu, prostě takové normální věci vyžaduji taky, bohužel je vyžadaji já, Bohoušek už míň. S chůzí na vodítku jsme měli veliký problém, dnes se Frogi semtam zapomene,ale jinak je slušně chodící pejsek a poslušný.:-) A snažím se,aby můj pes nikoho neobtěžoval ani neomezoval.!!

Co mám Frogiho, 52kg, tak mám pocit,že vychovanost a poslušnost se vyžaduje jen od velkých psů. Semtam venku potkáme paní s jorkšírem nebo něčímtakovým, pes běží k nám, štěká, já tedy připomenu Frogimu,že jdeme K NOZE!! a pokračujem dál, a paní volá pocem pocem, a na nás o je hrozný, vůbec neposlouchá - asi ten její pes.

Co by říkala,kdyby se na ní se štěkotem řítil náš Frogi?? Nemyslitelné - pro mě

Jaká dominatní panička?? Pouze zodpovědná. I když taky si myslím, že to Eva tak nemyslela

Rpuť 3.8.2006 12:02

Psí dětství by mělo být takové, jaké by mu dopřála psí máma....

a ta mu nějaké výstřelky taky nebude tolerovat - prostě proto, že je to záležitost přežití. A je to nutné těm puclíků nacpat do kebulky. Blesan chodil co malé štěně do půl roku na vodítku vzorně. Pak si můj manžel, ze kterého nikdy "psář" nebude, vzal 14 dní dovolené a začal s ním chodit na procházku. Až pozdě jsem zjistila, že netrvá na chození u nohy - a jsou s tím problémy dodnes. Takže, ohýbaj ma mamko....

jenny 3.8.2006 11:48

Re: Na dobrou a ještě lepší náladu

Příběh , který se stal : Starý vdovec Jemelík odjel na 3 týdny do lázní a o zvířectvo se měl starat syn, známý to truňku sobě nálevník. Chudáci králíci byli o suchu a bez žrádla, někteří to vydrželi, někteří ne. Bohužel na onen svět se odebrala i krásná chiovná samice, ramlice. Celá dědina očekávala příjezd starého Jemelíka. Nastal den "D", . Starý s pantokem v ruce honil mladýho po dvoře a mladfý řval : Tato , tato !, nebi mně, jim bylo po tobě tak smutno, že  steskem chcípli.

Heduš 3.8.2006 11:43

Re: Re: Dominantní panička ?

Eva ne Ela, přece :-/

Heduš 3.8.2006 11:43

Re: Dominantní panička ?

připadlo mi, že to Ela myslela v legraci :-)

Bettynka je opravdu krásnej pupík, ségruše má těď štěníka králováka Toníka a ten je v necelých pěti měsících velkej skoro jak stůl ;-D skoro by se neřeklo, že to je štěňátko, ona ta velikost děsně mate:-)posledně mi v záchvatu vzájemné lásky málem užužlal ucho, a udělal mi francouzáka8-o 

Beňa 3.8.2006 11:38

Mimísek

Jejda to je krásná psí holčička a milé vyprávění. Při čtení jsem si také úplně připomněla štěňátkové časy našich pesánků a hned bych si  Betu s chutí pomuchlala, i když by asi z toho muchlání byly šrámy, ale to k tomu věku patří;-) Betynko, jsem ráda, že se na Zvířetníku budeme potkávatV

jenny 3.8.2006 11:36

Re: Re: Re: Pitbul ?

Nó teda, teď jsem odpadla :-D:-D:-D.

jenny 3.8.2006 11:32

Re: Re: Re: OT Blesan - čokl vyčůranej! :))))

:-D:-DR^, ti to na nás umí sehrát,hotový Národní.

Xerxová 3.8.2006 11:31

Dominantní panička ?

Už dlouho přemýšlím nad Eviným přáním, aby Betka měla méně dominantní paničku. Já si totiž opravdu myslím, že štěněti učením čistoty dětství nevezmu. A přestože s Betou ty její bojové hry často hrajeme, nezakazujeme jí je, není možné přecházet silná kousnutí. Za pár dní bude mít o hodně kil navíc a není možné, aby se věšela na každou sukni, která kolem ní zavlaje. Pánové by možná měli radost, ale dámy vysvlečené na veřejnosti ze sukní asi ne.

Prostě co lze tolerovat malému plemeni (a ani tam si nemyslím, že je to správné), nelze u obludky, která bude mít za rok a něco kolem 70-ti kilo. Žádný náš pes neprošel cvičákem, ale mohl s námi jít kamkoliv a nikdy jsme neměli vážnější problémy. Prostě nejen kousáním bačkor se poznává svět - jsou i drny, větve, hračky....

Ale ten velký svět se dá poznávat jen s rozumně vychovaným tvorem. Pak se s ním dá jít téměř všude. A nikdy jsem neměla pocit, že je vedle nás ušlápnutý podřízenec. Ale ve smečce lidí a zvířat prostě musí být jasně definovaná pravidla.

Evo, vůbec toto mé vyjádření neber osobně, to mě jen napadlo, když jsem tvůj komentář četla. A zajímalo by mě, jaká "dětství" měla štěňata ostatních diskutujících.

teta 3.8.2006 11:26

Re: To je nádherné stvoření -

jo tohle znám, naše Alinka se takhle presovala v noci pod moji válendu. Když pak nemohla ven, nadzvedávala dcera válendu i se mnou, protože mě by nevzbudilo asi ani zemětřesení.

Lída Š. 3.8.2006 11:12

Re: Re: Krásné miminko,

Sím? Mokrý pes přece voní:-D:-D:-D

Zdena 3.8.2006 11:07

Re: Krásné miminko,

JO!

 To máte pravdu - na to jsem při vzpomínání na štěňátkovství naši Bony zapomněla! Krásně voněla! A teď jí, protože se strašně ráda koupe a plave si, vyčítáme, že smrdí jak starej pes...

dalmatin 3.8.2006 10:48

Krásné miminko,

úplně cítím tu štěněcí vůni. Ať z ní máte stejnou radost jako z Xerdy. Připojuji se k čekatelům na další zprávy.

MaRi 3.8.2006 10:48

Jak jsem se vždycky dog bála,

(inu, film Pes baskerwillský shlédnutý díky tatínkovi v sedmi letech zanechal následky :-D),  Betka je tak hezká, že bázeň odchází. V Čáslavi vídám jednu bílou dogu s černými znaky (harlekýn??), to je tak impozantní zjev, že mám chuť ji pozdravit ;-), jak je důstojná.

Moc se mi líbil popis cesty domů bez nářku a první zážitky v novém domově. Je skvělá, že v necelých dvou měsících umí přijít na zavolání. I já se těším na nové příběhy. Přeji hodně radosti.

Autorka mi zmínkou o socializaci pejskové nahrála k otázce na zkušené chovatele. V jakém věku je vhodné seznamovat štěňata s lidmi mimo domácnost a s dalšími zvířaty?  Poprvé v životě mám totiž příležitost sledovat, jak taková štěňátka rostou - zatím žijí svůj sedmnáctý den, někdy ještě zapomenou otevřít obě očička, o chození se také nedá mluvit... ale snaží se! Děkuji za každou radu.