13.5.2024 | Svátek má Servác


Diskuse k článku

PSI: Dáreček Ricky

Každé dítě a snad i každý dospělák zná povídání pana Čapka o štěněti jménem Dášeňka. Vyprávění o psích kusech malého štěněte vykouzlí úsměv na každé tváři.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Li 14.3.2007 13:37

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Petro

Xerxová a víš jakou má Darlenka kliku že zůstala doma? Nevyrostla jí P1 a já jí můžu vrátit akorát sama sobě 8-o ;-D;-D;-D;-D:-P

Jindra 14.3.2007 13:35

Re: Re: Re: Tak takhle přesně začínají psí osudy :-(

NE, to teda NECHÁPU! !!!!:-( Měla babče koupit plyšovýho psa-kokra-udělal by jí tu samou službu jako  fenka, do který cpou prášky, aby nezlobila. Já už mám doma třetího kokra,jsou to velmi živý pejskové, ale je to i o důslednosti a taky o lásce.To mě zas někdo vytočil;-O;-O;-O

Li 14.3.2007 13:23

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Petro

Vidíš, už mi to ani nepíše :-/

Xerxová 14.3.2007 13:23

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Petro

Li, tvoji štěníci mají štěstí, že se uměli narodit. Xerda měl také ve smlouvě, že se má možnost vrátit domů, do České. Srandovní jsou chovatelé, kteří ti klidně garantují při porodeji štěníka chovnost. Fakt jsme viděla inzerát s poznámkou - chovnost jedince zaručena!!!

Jinak představa, že teď vrátím Betu - má přece křivý femur, vlnky v srsti na zádech.... na šampionát to tedy nevypadá.... jak pak takovým broučkům musí být....

Slintá mi tu do klávesnice a vrtí celým pozadím. Asi si to vrácení ještě rozmyslím :o)

Li 14.3.2007 13:17

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Petro

O tom mi defče něco povídej :-/ V těchto případech bych si potřebovala zobnout diazemu sama ;-€

Li 14.3.2007 13:15

Re: Re: Re: Tak takhle přesně začínají psí osudy :-(

V útulku ;-€;-€Rv 

Xerxová 14.3.2007 13:14

Re: Re: Re: Tak takhle přesně začínají psí osudy :-(

Diazepan se dává i pejskům, kteří mají mít klidový režim a nechtějí to akceptovat.... Vím to proto, že tím vyhrožovali Betce, když bude stále lítat a řádit a skákat na té křivící se noze, pokud by se stále horšila.... Naštěstí je to krajní případ a tak daleko jsme nedošli....

Jinak pochopitelně u toho kokra je to kravina děsná ... jen to píšu proto, že to asi někdy využití ve veterině má.... (Už mám někdy pocit, že jsem půl doktora, přistihla jsem se, že zírám všem psům po nohách...a hodnotím chůzi....blbnu...)

PetraK 14.3.2007 13:14

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Petro

jo, je to vždycky o lidech. Nezodpovědných na jedné i druhé straně. Tohle téma mě vždycky dostane a vždycky se spolehlivě rozčílím. :-/

PetraK 14.3.2007 13:00

Re: Re: Tak takhle přesně začínají psí osudy :-(

Li - nestřílela bys z kanónu? Napsala jsem té paní - není to žádný náctiletý nezkušenec - napsala jsem jí, ať tomu psovi sežene nový, pořádný domov, je za ní zodpovědná, když ji takhle nesmyslně tý babi pořídila. ten pes potřebuje pohyb, výcvik, zábavu. Je to lovecký pes,mladý, plný energie. Sakra Jenže to prý nejde, babi by to nepřežila. Takže  se bude vesele cpát diazepan do psa. CHÁPETE TO NĚKDO!!!!!! Hergot, jakej já mám vztek!!!! Jak ten pes asi skončí?

Maggie 14.3.2007 13:00

chudák :(

Psíku nešťastný, držíme ti palce s celou naší teriéří smečkou, ať najdeš hodné pánečky! A protože jsme od Kladna, tak ti můžu slíbit, že se za tbou přijdu podívat a aspoň něco na zub ti přinesu.

Li 14.3.2007 12:56

Re: Tak takhle přesně začínají psí osudy :-(

Ich auch ;-O

Li 14.3.2007 12:53

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Petro

Ano, naprostý souhlas;-) Budoucím majitelům říkám, a na tom si stojím, že každičké štěně je sázkou do loterie. Já jako chovatel jsem určitým vybraným spojením udělala vše proto, aby budoucí miminka byla co nejkrásnější,  nejlepší. Ale nejsem Bůh, abych toto zaručila. Co já vím kam si mrška genitická šmátne?  Může chybět zub, varlátko a nebo vylítnout těžká DKK...No jo, je to těžký téma a není to o pejscích, ale o lidech.....

PetraK 14.3.2007 12:40

Tak takhle přesně začínají psí osudy :-(

Dobrý den,babička má kokra-fenku-1,5letou a stala se dominantní, vrčí na ně,někdy po nich i chnapne..byli u veta, je zdravá.Uznávám,že pesa nené vůbec socializovaný, nemá základní výcvik,neposlouchá..dělá si co chce..Vet jim doporučil dávat Diazepam Vůbec se mi to nelíbí,ale babička říká,že je po něm klidnější.Vím že jeto lidský lék a dává se opravdu na zklidnění..tak se jen ptám..nemůže to fence ublíži,když ho bude brát delší dobu??

Já vím-měla by s ní babička cvičit a táák..jenže do nich hučte..je to vlastně tchýně...bejvalá..

Já sama mám dobrmana-opravdu dobráka,takže jaksi nedokážu poradit.Děkuji všem za radu ohledně Diazepamu.

Děkuji za reakce, pokusímse to babičce vystvětlit..no ale víte jak to chodí..bejvalá tchýně...já bych ráda s fenkou zašla na cvičák nebo táák,ale bohužel nemám čas, mám dvě zaměstnání a veškerý volný čas trávím s dobroušem a oba je vzít nemůžu, už ho 2x bezdůvodně kousla a ten můj blbánek se nechal a byl naprosto v klidu...Jo a já jsem jí toho kokra pořídila, ona ji zemřela fenečka kokra a moc se babička trápila,tak jsem ji k 70narozkám pořídila štěnátko.Jsem kráva.Dneska bych se za to nakopala.

Okopírováno z jedné diskuze :-( Vraždila bych.

PetraK 14.3.2007 12:38

Re: Re: Re: Re: Re: Petro

Joo,Li já vím, že máš pravdu - jak s tím zodpovědným prodejem štěňat, tak s tím, že je dobře, že ho vrátili. Jen jsem tím chtěla říct to, že i tak se to nedá vždy stopro uhlídat a najdou se lidi do kterých by člověk určité věci neřekl. Nicméně už u chovatele začíná to, zda bude mít štěně šťastný život. To bez debaty. A ti dva co to štěně vrátili? No já vím, je to dobře, že ho vrátili. Jen pro mě nepochopitelný. Tohle už je ten další krok - jsem zodpovědný za to zvíře, pro které se rozhodnu. A pokud nejsem schopen ustát to, že to zvíře má nějakou vadu, tak co udělám když ten další pes zase nebude podle mých představ? Ne jednou jsem se rozhodl a tak mám určitou zodpovědnost.  Je ovšem bez debaty že tomu cvrčkovi je mnohem lépe, když u nich není, protože to jsou dle mého náhledu idioti.

Li 14.3.2007 12:30

Re: Re: Re: Re: Petro

Ale Petro, to je v pořádku. Tedy souhlasím s Tebou, že si neumím sama za sebe představit štěndo vrátit, ale na druhou stranu je SUPER, že ho vrátili chovatelce a nikde ho neuvázali u stromy, nevykopli z auta na silnici atd. :-/ V rámci jejich vnímání se zachovali zodpovědně. Dobře vím, že se sebelepší "lustratér" se může seknout. Vždyť mě se to samozřejmě taky stalo, jenže když jsem zjistila, že to s Artuunkou je všelijaké a divoké a že jsem byla de facka obelhaná, pak jsem neváhala ani minutu a štěndo těm lidem odebrala  a penízky jim do haléře vrátila!!A Artuunce jsem našla skvělého páníčka nového. mám přehled o všech svých odchovancích, včetně těch nejstarších;-) 

PetraK 14.3.2007 12:14

Re: Re: Re: Petro

Jasně Li, že tady je taky začátek. Ale i přes všechny snahy to někdy nedokáže chovatel prolustrovat pořádně (teď nedávno zrovna, naštěstí měl příběh dobrý konec, panička si myslela, že ti konkrétní lidi byli z těch všech, kteří si její štěňátka brali ti úplně nejlepší. A nebyli. Štěně vrátili - chtěli perfektního psa a tenhle měl vadu - neohrožující na životě, ale vadu měl. Pro mě nepochopitelná věc, když už budu jednou štěně mít, tak ho přece nemůžu dát pryč??? Je to můj parťák, kámoš.  I když chovatelka nabízela slevu atd, ne oni chtějí dokonalého psa. Jaksi jim uniklo, že to je živá věc. Naštěstí se pro pejska našli noví a lepší páníčci.

Li 14.3.2007 11:27

Re: Re: Petro

Tak :-/ Já ale ze svého úhlu pohledu kladu největší vinu lidem, kteří vlastní fenku která má štěňátka a ta štěnda rozdávají - prodávájí, aniž by kupce na cokoliv upozornili, zeptali se ho proč chce pejska, jestli si je vědom toho a toho !! Já vím, každý soudí podle sebe a já sama jsem mnoha  zájemcům o štěndo kavkazana prostě vymluvila. Ale to není jenom o kavkazanech. Ať už bych měla jakkékoliv plemeno, tak "lustrace" budoucích páníčků mi přijde jako nezbytná. Pokud to zájemcům vadí, tak ať jdou....Potíž je v tom, že nabídka převyšuje poptávku a tak majitelé fen  štěňata rozdávají, aby se jich proboha zbavili ;-€ Jako by byl problém 2x ročně fenku při hárání uhlídat !! Jak jako že to nejde? Když se chce, pak to jde.....

PetraK 14.3.2007 10:49

Re: Re: Petro

Ygo - tak tohle je přesně ono. Fredíka je mi strašně moc líto. Zavřít takový ranec energie doma a ven ho brát jen na vodítku, už tohle by mělo být braný jako týrání. Pak by si to možná každý rozmyslel. Nestačí dát psovi jen pelíšek, žrádlo, vodu a pohlazení. Stejně důležitý je PÁNÍČKŮV ČAS. I podle toho musejí lidé svý pesany vybírat. Kolik času můžu pesanovi dát a počítat i s tím, že když se mi změní podmínky, budu se muset přizpůsobit i tomu, že mám to chlupatý stvoření.

YGA 14.3.2007 10:33

Re: Petro

Přesně tak, napsala jsi mi to zcela ze srdce. Nepochopím, proč si lidi, kteří nemají čas, schopnosti a vlastně ani ten správný vztah, pořizují teriéry - ty psí tělíčka nabitá nevyprchající energií. Mladí sousedi si taky pořídili foxteriéra - moc hezkého pejska - a ejhle, naráz zjišťují, že vlastně jsou stále v práci, psík se doma nudí a tudíž jím domácnost ničí. Pán už teď lituje, že ho mají. (A paní, jak to děláte, že vám ta vaše neuteče? My pustit Fredíka z vodítka, tak je vtahu.) Nechápu, co si představovali - že bude jak vycpaný?!

PetraK 14.3.2007 9:47

Re: Čtu! Ještě teďka! Hrůza, pane Jůza.

Jakube viď? Taky nemůžu rozdejchat, jak nesmyslně si lidi psy pořizujou!!!! V práci se mi podařil husarský kousek - rozmluvila jsem pořízení psa - pražského krysaříka- jedné kolegyni u nás, která v něm viděla jen právě to malé roztomilé ťuťuňuňu. Ovšem když jsem jí začala malovat, jak takové začátky se štěnětem vypadají (loužičky, bobky, nutnost spousty času, abych prcka všechno co chci naučila - venčení, aby doma zůstaval sám v pohodě, že musí počítat jednak s tím, že si musí vzít na začátek dovolenou, že zpočátku bude pesan i něco doma ničit - zuby roustou!, než se naučí, že se to nesmí, že s ním bude muset chodit ven, protože dcérenky to za chvilku omrzí..........atd atd), když jsem skončila- měla oči jako Hurvínek a říkal, že to teda toho psa radši nechce! takový práce s tím! Tu ránu jste loni v listopadu museli slyšet po celý republice a možná ještě dál. Byl to totiž balvan, co mi spadnul ze srdce. A to se ještě nezmiňuji o její vznětlivé povaze, takže si dovedu představit, že by ten mrňous za chvíli lítal vzduchem.

A taky se mi moc líbí, jak Petra vždycky sepíše ten malý-velký psí osud.R^

Jindra 14.3.2007 9:41

Re: Rickýsku

cítím to stejně, jsem taky naměkko,když čtu tyhle smutný příběhy;-(;-(;-(

PetraK 14.3.2007 9:38

Petro

píšete vždycky tak krásně a podaří se Vám vždycky do povídání vložit podstatu toho psího problému, který vyplývá z toho, že si lidé pořizují pesany bez rozmyslu a bez toho aby věděli do čeho jdou, že doufám, že to pomůže nejen pejskům u Vás, ale i dalším, protože se třebas lidé, kteří pesana plánují poučí. 

Když jsem článek začala číst, tak jsem přehlédla, kdo je autorem. Jak jsem totiž zamilovaná do všech lovečáků, tak vždycky honem zjišťuju, jestli  se pesan dostal do těch správných rukou a nečeká ho nepěkný osud. Říkala jsem si, no pane jo! Jagouš! Oříšek nad oříšky, jestlipak s tím páníčci počítají. A fofrem začala číst. A hned jsem zjistila, že páníčci s tím teda kdysi vůbec nepočítali. Ach jo. Na auto musíte mít řidičák, na zbraň zbrojní průkaz, ale na výchovu a starání se o děti a zvířata, kteří na lidskou bezohlednost doplácejí nejvíc nemusí být nic a tak si je může pořídit i zmetek. Já vím, že to nejde korigovat a u těch dětí vůbec ne, ale hrozně moc mě to štve.

Moc držím palce, ať se žádný z pejsků u Vás moc dlouho neohřeje a maže rychle do světa ke svým novým a pořádným páníčkům.R^

Beda 14.3.2007 9:25

Rickýsku

tys to neměl vůbec jerdnoduchý - vždy mě zabolí srdce nad takovými osudyRv;-( ... ale držím ti palce, abys našel toho správného člověka pro sebe, který ti bude rozumět a bude tě mít rád a bude jen tvůj:-)R^!VVVVVV

Allk 14.3.2007 9:23

Re: pseudo líska ke zvířatům

Sazmořejmě láska ne líska

Allk 14.3.2007 9:22

pseudo líska ke zvířatům

Vidím to tak, že páníček si nechal postavit domek a přestěhoval se do něj z paneláku a stále žije, jako by bydlel v paneláku. Neví o takovém životě nic a neumí se chovat ani k lidem ani ke zvířatům. Nechtěla bych ho za souseda. Určitě si taky rovnal trávník do vodováhy jako jeden od nás a potom nechtěl aby mu po něm běhal pes - mohl by mu ho rozdupat. Jo takový mrtvý trávník to je dřina. A je mí ještě líto Jolanky - výchova typu pořídím vše o co si děcko řekne není výchovou.

Ricky přeji ti nohého a hodněého páníčka, který tě nechá běhat po zahradě celý den, který se s tebou pomazlí, když přijde domů z práce a také tě nučí co potřebuješ znát. Sama si tě vzít nemůžu - to víš máme na zaradě tři psiny.

KláraS 14.3.2007 8:55

...

hodně štěstí Ricky, ať na nového a opravdového pánečka dlouho nečekáš VVVV

alimo 14.3.2007 8:15

Přeju hodně štěsí

abys brzo našel toho  nejlepšího páníčka, protože si ho zasloužíš...každý pejsek si ho zasloužíVV.A jen - jako vždy - lituju, že opravdu nemůžu mít všechny pejsky, kteří potřebují páníčky....

Vave 14.3.2007 7:51

Držím Rickimu palce,

aby brzo našel nového pána nebo paničku, který/á bude vědět, co je to psí kamarád a bude si toho vážit. R^

A jak už jsem tu jednou psala, na Bouchalku jděte, tam dávají prima pejsky, vzkazuje vám to i Anka. :-)VVVVVV

Li 14.3.2007 7:38

Jen tu bublám vzteky

a držím palce, abys našel prímového páníčka R^R^R^VVVVVV

Jaga 14.3.2007 7:21

...

Smutný je, že ten pejsek bude pravděpodobně ze začátku utíkat i novým pánům, než pochopí, že už nemusí, že mu dají dostatek pohybu a volnosti, tak doufám, že to nevzdají, není to sranda vybudovat znova důvěru v lidi, když hafíkovi někdo takhle ublížil :-/;-(

ale ono to snad dobře dopadně, držím palceR^VV