24.10.2020 | Svátek má Nina


Diskuse k článku

BTW: Zpovědnice

„Víte, mladá pani, my bychom dnes měli výročí svatby. Třináctýho jsme se brali, ale nevadilo to, opravdu ne... a František mi pořád chybí. Tak aspoň si to kafíčko tady dám, kam já bych už chodila...“

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Sedláková 10.9.2014 7:51

Vlídný přístup se vyplatí.

Tam kde si připadám jako host a ne jako obtížný hmyz, tam se ráda vracím.

Ale platí to i naopak. Umím v restauraci pochválit jídlo, v kavárně kávu. Usmát se a poděkovat nikoho nic nestojí a potěší to obě strany.

Míša z Plzně

H. Williamson 9.9.2014 21:09

Pfijemny verejny prostor

Kazdy se obcas stavime na kafe, treba cestou nekam zabit zbyvajici cas a ani o tom moc nepremyslime. Ta pani, o ktere Dede mluvi, si to musela planovat jako oslavu, urcite se na to tesila a pripravovala. A je krasne, ze tam nesedela se svymi vzpominkami sama, ale mohla se podelit.

Taky jsem obcas delala verejnou vrbu - kdyz jsem pracovala v Michiganu jako barmanka. No, obcas to nebyl samy usmev a velke pratelske ucho; obcas nekdo otravoval. Celkem uspesne jsem se naucila dotycneho presvedcit, at odprejskne ted hned vcil. No, a kdyz to neslo,tak jsme meli zamestnance ponekud vetsiho vzrustu nez ja. ...

P. Pů 9.9.2014 21:43

Re: Pfijemny verejny prostor

Jak se americky řekne "teď hned včíl" ? :o)

A. Lex 9.9.2014 19:53

Dostala jsem se

pořádně na net až nyní. Opět hektický den.

Mám takovou zpovědnici. Mou kadeřnici. Když mi bylo kdysi moc ouvej, po dlouhých zdravotních patáliích a bylo to na mne i vidět. Dala mi "hlavu" do pořádku tak (a to nejenom vlasy), že mi vrátila vlastně i sebedůvěru.

Je to opravdu dar, když v řemeslné profesi lidé dokáží i naslouchat druhým ... a nezbláznit se z toho!

M. Crossette 9.9.2014 19:24

zde ma Jihu

je přátelská schopnost komunikace se zákazníky snad přímo jedním s předpokladů při žádosti o práci. Člověk si tu musí zvyknout na to, že obsluha je někdy jak ve zpomaleném filmu. Prodavačka u kasy, servírka u stolu či bankovní úřednice jsou vždy ochotné se zastavit a se zákazníkem prohodit vice než pár vlídných slov. Někdy to chce fakt trpělivost, když stojíte v dlouhé frontě a u kasy se mladá pracovnice mile vybavuje se starší paní, která tou konverzací přímo ožívá. Ale NIKDO si nedovolí jí to vyčíst a trpělivě čeká - i když zmrzlina zatím taje v nákupním košíku:)). Prostě to patří ke zdejší "Southern Hospitality" i když samozřejmě nevrlé vyjímky existují - ale jsou to opravdu vyjímky. Naštěstí je tenhle lidský přístup nakažliví. Manžel občas ve frontě skřípe zuby, je podstatně méně trpělivý, ale neměnil by. A já už jsem mockrát psala, že zdejší přátelští lidé jsou prostě moje krevní skupina.

Z. Yga 9.9.2014 14:19

OTéčko

Téměř máme za sebou první třetinu září a pokud si chcete připomenout, jak to vypadalo před měsícem, tak prosím

http://yga.rajce.net/2014_Zacatek_srpna

P. Pů 9.9.2014 16:10

Re: OTéčko

Já bych potřeboval připomenout jak to vypadalo před hodinou, protože jsem něco někam položil a nevím kam... :o(

M. Crossette 9.9.2014 19:25

Re: OTéčko

YGO máš zase za 1* !!!

H. Williamson 9.9.2014 23:29

Re: OTéčko

Ygo, tentokrat moje nejoblibenejsi jsou vodni fotky.

Z. Jenny 9.9.2014 12:20

Kavárny

i jiné nálevny čehokoliv, mají mít svého ducha a promlouvat a naslouchat je velmi dobré a povznášející. Které jiné prostředí by nám přineslo všechny ty pábitele.

P. Pů 9.9.2014 16:11

Re: Kavárny

Táboráky. :o)

Z. Yga 9.9.2014 10:46

Milý článek

Už v literatuře se zdůrazňuje, že dobrého barmana nedělá jen pohotovost a um při namíchání požadovaného nápoje, ale i trpělivost a vhodné slovo ve vhodný okamžik zákazníkovi podané (hmmm - to mám myslím z Chandlera - chich).

Akorát se přiznám, že u kadeřnice toto nemám ráda - za každou cenu vést řeči o počasí a dovolené. Ale dobrá chlupodravka pozná, která "klientka" si chce poklábosit a která radši relaxuje potichu - dá se říct, že výše tringeltu se u mne neodvíjí ani tak od kvality střihu, jako spíš od toho, jak která kadeřnice umí hezky mlčet (:o))).

Z. Jenny 9.9.2014 12:17

Re: Milý článek

Milá Ygo, přesně. Mám ráda hezké mlčení a moje chlupodravkyně taky.

T. Zana 9.9.2014 12:59

Re: Milý článek

Chodím k stejné kadeřnici už dobře patnáct let. Hlavně proto, že u ní nemám ten zoufalý pocit, že je třeba o něčem vesele švitořit.

T. Zana 9.9.2014 9:31

Příjemný laskavý přístup k lidem

je úžasný dar, který někteří mají (a jiní ne). Je fajn, když lidé, kteří tohle umí, pracují na místech, kde se to využije.

Nedostatek možností komunikovat má různé podoby. Kdysi jsem chodila na francouzskou konverzaci. Vedla ji rodilá mluvčí, která uměla asi tak deset slov česky, starší dáma, velmi společenská a hovorná. Žila tu už nějaký čas a zjevně strádala nedostatkem možností mluvit.

Takže hodiny vypadaly tak, že přišla a spustila, na konci přestala mluvit a rozloučila se. V té době jsem opravdu slušně rozuměla hovorové francouzštině (a to málo, co jsem byla schopná říct sama, jsem zapomněla).

Z. Matylda 9.9.2014 9:11

Mám ráda místa,

kde si se mnou v případě zájmu popovídají, prohodí pár slov. Být pouze zákazník je často nuda. Do kavárny nechodím pro půlku chleba a pět rohlíků při průletu městem z práce, ale relaxovat.

A podobnou zpovědnicí bývám pro lidi při hodinách angličtiny i já. Někdy na nich vidím ten přetlak starostí, tak je nechám chvilku vypovídat se z problémů a obloukem se splavně vrátíme k předpřítomnému času :)

P. Pů 9.9.2014 12:30

Re: Mám ráda místa,

" Do kavárny nechodím pro půlku chleba a pět rohlíků"

Stejně tak do pekárny nechodíš na turka. :o))))

Z. Matylda 9.9.2014 12:53

Re: Mám ráda místa,

Přesně- pekárnou probíhám, v kavárně si posedím a třeba i poklábosím, i když ne u turka- toho já nerada. já radši latté :)))

P. Pů 9.9.2014 16:09

Re: Mám ráda místa,

To já taky, ale i když bych do této kavárny rád zašel, obecně kavárnám nedůvěřuju protože já když chci kafe (kapucínka nejradši, nebo rozpustné s mlíkem), tak ho potřebuju půl litru. A v kavárnách toto servírují do náprstku za který pak chtějí 50 korun (nadsazuji, já vím, ale ne moc).

Z. Lapil 9.9.2014 18:19

Re: Mám ráda místa,

Právě na probíhání pekárnami a podobně pozor, tam přesně může dělat člověk, co "toho" začíná mít právě dost, a kde naopak zákazník může prohozením milého slova učinit víc dobrého, než by jeden věřil. Pro mě je dost obtížné konverzovat s cizími lidmi, ale rád šokuju autobusáky poděkováním za příjemné svezení, třeba.

Z. Vave 9.9.2014 22:00

Re: Mám ráda místa,

:o) Taky to dělám, Lapile. když už teda jedu autobusem MHD.

H. Williamson 9.9.2014 21:20

Re: Mám ráda místa,

Vis Matyldo, mne sveho casu prislo, ze clovek se radeji podeli o jiste veci v cizi reci- asi proto, ze to neni tak "osobni".

P. Pů 9.9.2014 8:11

...

To je moc fajn kavárna, tam bych šel. Dneska se nejrůznější pisálci předhání v tom co kde popsat negativního a na co kde naplivat...moc díky za tenhle pozitivní příspěvek. Taky nabíjí.

Z. Xerxová 9.9.2014 6:55

hezký den

hezké úterý všem Zvířetníkům a zvířátkům :o) těm, co dneska něco slaví, přeji vše nej nej. A těm, co potřebují pofoukat bolístka na těle či na duši, držím palečky, ať je brzy líp.

Nejen servírky, ale i kadeřnice, zdravotní sestřičky, prodavačky v malých obchodech... ti všichni jsou zpovědníky jiných. Koneckonců i třeba Karolína by mohla vyprávět...

Z. Jenny 9.9.2014 12:22

Re: hezký den

Jj, Karolínka by nám mohla písnout nějaké ty zážitky, musí to být někdy pěkný adrenalin ale i obava atd.