8.5.2024 | Den vítězství


Diskuse k článku

KOČKY: I zvěrolékaři dokážou divy

Poněkud ve stínu humánní medicíny a jejích nepopiratelných úspěchů je veterinární chirurgie. Nedávno jsme si prožili s naším jediným kocourem tento příběh.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Zdena b.p. 3.2.2010 10:50

Re: OT - Vojtíšek

Taky na něj myslím. A stránky s informací jsem našla. S ohledem na množství lidí,kteří na Vojtíška myslí, je to skvělý nápad. Díky. <3

terra 3.2.2010 10:50

Re: OT - zasadrovany Chet

Tak ať se Chetovy vazy a šlachy brzo a hlavně úplně uzdraví - s pochroumaným palcem se mizerně hraje na kytaru (no, objektivně vzato vlastně na cokoliv s výjimkou bicích, a to si u tympánů ještě nejsem tak jistý). Držíme palečky a zdravíme za velkou louži.

Matylda 3.2.2010 10:42

Re: Veterináři

Já jsem takhle vyslýchala obzvlášť před kastrací, i když jsem měla dost nastudováno z netu. Fakt je, že trpělivě zodpověděl všechno, protože mu asi došlo, že nechceme riskovat a rozhodovat se bez informací. Taky Borůvici provedl důkladné předoperační vyšetření, prý to dělají vždy u plemen s predispozici k něčemu nedobrému (mají napsáno v čekárně), ale v skrytu duše jsem měla pocit, že mimo jiné proto, aby měl jistotu před touhle ženskou, co pořád zvažuje rizika...

terra 3.2.2010 10:33

Re: OT - Vojtíšek

No skvěle, mladý muži! Palečky přidržíme, ať už je jen líp!

terra 3.2.2010 10:24

Re: Veterináři

Matyldo, to znám... já jsem takhle udusil chudinku paní drvet, když mi kdysi umřel půlroční chovný kocourek (černý-kouřový- perský, jak jinak) na akutní hemolytickou anemii. Původ choroby neznámý, průběh střemhlavý - od prvních příznaků po konstatování, že už nic nenaděláme uběhlo celých 48 hodin. Tím začal a zároveň skončil můj pokus o chov peršanek. Nějak jsem tenkrát nemohl pochopit, co se stalo, proč se stalo a jestli se s tím fakt nedalo něco... vysvětlovala, popisovala, biochoemické markery na mě vytáhla, no, pochopil jsem, že nedalo. To byla první a poslední kočenka, kterou jsem obrečel...

Bubu 3.2.2010 10:21

Re: OT - zasadrovany Chet

Chudák Chet. Fouky fouky (chichichi, to musel být pohled). Navíc problém byl určitě v žebříku. Tvorové Chetovy tělesné konstituce by se neměli vyskytovat tak vysoko nad zemí. O tom něco vím. Můj nejdražší žebříky velmi nerad a do výšek odjakživa posílal mě. A teď už na to má Juniora. Takže Můj nejdražší na žebříku - prý taky nechci, aby kráva lítala.  ;-)

Matylda 3.2.2010 10:18

Re: OT - zasadrovany Chet

To tefd není! je to většinou nebohý chlapeček, o kterého je třeba pečovat a nedej bože, aby to ta ženská flákala! Rekonvalescence vyžaduje trvalý přísun kvalitních živin (dle volby chorého) jinak je plakáno nad lednicí, že tam nic není :-)))

YGA 3.2.2010 10:16

Re: OT - Vojtíšek

Bedo - to je dobrá zpráva! Doufám, že se Vojtík co nejdřív zbaví infuzí a pak to už pujde - třebas pomalu, ale pujde - však to klučina všecko dožene! Devátá hodina stále patří Vojtíškovi.

Li 3.2.2010 10:14

Re: hezký den

Jo. A jsou taky závady, kde se vlastně neví:-( Třeba takové přetrhané vazy. Ono to chodí v liniích, po určitých psech. Ale také jsou to úrazy. Nikdo neví, jestli v tom nehraje roli dědičnost. Ono to asi bude tak, že někdy jo a někdy ne. Já se psům, krycím psům, z těchto linií obloukem vyhýbám, i když jde např. o skvělého, krásného jedince, který má kyčle negativní, a ťuky ťuk v mém odchovu se toto nikdy neobjevilo. Ani úrazem...

Matylda 3.2.2010 10:14

Re: OT - Vojtíšek

Držím palečky Vojtíškovi i Jirkovi od Li .-) srdíčko buch buch.

Bubu 3.2.2010 10:11

Re: OT. štěňata

My víme, že děláte, co můžete, ale jsme děsně zvědaví..... A když jsou navíc načuření, tak musí být k zulíbání.

Bubu 3.2.2010 10:06

Re: položím patnáct doplňujících otázek

Taky máme kočičího veta. On je takový ten klasický venkovský veterinář, dopoledne krávy a odpoledne mazlíčci od psů, koček, křečků, myší až po kanárky a želvy. Jenže on miluje kočky. A rozumí jim a umí to s nimi. I naše načuřená aristokratka sice bručí a hučí jako piliňáky, ale drží jak hlúpý dveře. Je schopen a ochoten se přerazit a rozkouskovat, aby pomohl. Pošle ke specialistovi, když na něco nestačí. Nečiní mu potíže vysvětlovat a odpovídat. Ale tvrdí, že není naším cílem, udržovat při životě za každou cenu, ale prodloužit a zlepšit aktivní život zvířete. A má pravdu.

Je legrační ho pozorovat, jak se mnohdy snaží být korektní a profesionální a přitom má chuť dotyčného majitele poslat ..... Jak vytahoval klíště nevychovanému kokrovi a jemně a zdvořile naznačil majitelům, že si toho spratka mají umravnit, jsem tu už psala. Mně zase dlouze vysvětloval, že tu bradavičku, co má Bára na rameni, vyrejpávat nebude (kontroluje ji, nezvětšuje se, nepřekáží, nebolí a musel by Báru uspat, což se bojí), místo aby mě s takovou prkotinou rovnou poslal do háje. Prostě jsme rádi, že ho máme a jeho přístup vítáme.

A kocourkovi proužkovanému přejeme dlouhý a skvělý život.

EvaŽ 3.2.2010 10:06

Re: OT. štěňata

Nestřílejte na pianistu, dělá co může. Máme dost jinách problémů a fotit nestíháme tak, aby to za něco stálo a ještě to dát na web. Určitě nejpozději o víkendu dodáme fotky. Ale oni se zase tak moc nezměnili, jen vyrostli. Očka jsou tak na 1-2 mm, takže žádné vykulené štěňátko. Ty zábavné změny ještě přijdou. Zatím 4 mají pod kilo a zbytek už přes kilo. Zatím ještě jsou jen na mateřském mléku, Ája se rozežrala. Ginny si troufne štěňata opatrně očichat, brzy bude pucovat ty, na které dosáhne.

Jakub S. 3.2.2010 9:55

Re: položím patnáct doplňujících otázek

Ona  t u š í , že má tři kočičky. Žárlím na tu schopnost vystižení skutečnosti.

Li 3.2.2010 9:54

Re: Hezké

Ano. Co se týče obvoďáka, plný souhlas. Nevidím důvod proč si návštěvu a léčbu nezaplatit. Nakonec pejskaři jsou na to naučení:-) Ve veterinární ordinaci se platilo vždycky. Nemožnost zavolat si doktora domů - výjimkou je snad infarkt či úraz - mě pěkně štve. Štrachat se někam na pohotovost ve 40stupňové horečce je opravdu lahůdka:-((((( Konkrétně u mě je to, když použiju MHD o dvou přestupech!!!!:-(((( Bus, tramvaj, bus. V nemocnici je to ale o možnosti  šrajtofle...

Jakub S. 3.2.2010 9:51

Re: Hezké

Ach jo.. to jsem měl co číst. Jasně, je to tak. Pro nás sovy je buzení před šestou nestvůrné a  z d r a v í  š k o d l i v é , to prostě vím.

Li 3.2.2010 9:43

Re: OT - zasadrovany Chet

Hani, posílám srdíčka a palečky!!!!

tosca 3.2.2010 9:40

Re: položím patnáct doplňujících otázek

Náš veterinář je taky kočičí. Ale raději má trošku větší kočky - rysy, tygry, lvy ... :-P

Ale se psy to taky umí moc dobře :-)

Li 3.2.2010 9:37

Re: OT. štěňata

:-))) Já bysem je taky chtěla vidět pusinky malinký:-)))

tosca 3.2.2010 9:37

Re: OT - Vojtíšek

Díky za aspoň trošku pozitivní zprávy a DRŽÍME VŠE CO MÁME !!!

tosca 3.2.2010 9:36

Hezké

Hezký článek o hezkém kocourkovi :)

Já mám s lidskými doktory jiný problém, než je 30 Kč. Ráda bych si péči zaplatila, ale ono to většinou nejde. Osobně bych byla raději, kdybych si platila péči u lékaře stejně jako u veterináře, a samozřejmě dostala péči odpovídající kvality. Kdybych si mohla praktického lékaře zavolat domů (nebo se aspoň objednat na pevnou hodinu). Kdybych si při pobytu v nemocnici mohla VŽDY zaplatit nadstandart - nejen, pokud je ten jediný nadstandartní pokoj volný, kdybych si mohla zaplatit kvalitní jídlo, obsahující spoustu čerstvého ovoce a zeleniny - a nemusela jíst nemocniční blafy, kdybych si mohla zaplatit, že mě lékař přijde prohlédnout, až se ráno probudím, a ne, že mi v 6 ráno sestra rozsvítí v pokoji s výkřikem - teploměry, pak nakluše uklízečka, pak přijde sestra pro teploměry, pak přijde vizita (v porodnnici dvě), pak donesou snídani, kterou když do 20 minut nesníte, jste do oběda hlady... Aspoň ta možnost, kdyby byla... a pokud možno všude, ne ve dvou (nevím kolik jich je, nepočítala jsem to) zařízeních v republice.

Když to srovnám s možnostmi u veterináře ... mnohdy bych byla raději pes - aspoň v naši rodině :)

Li 3.2.2010 9:33

Re: OT - Vojtíšek

Palce držíme s Jirkou oba!!!! Všechny co máme!!!!!

Beda 3.2.2010 9:23

Re: OT - zasadrovany Chet

Hani, taky držím Chetovi palečky a hláška "pleje len" mě rovněýž odbourala :-))))))

a jen sio ještě dovolím "připodotknout", že ta forma možná není k zahození - jen mu musíš ten palec obracet vždy tím sporávným (a žádoucím - ostatně, co je "správné", že?) směrem :-DDDDDDD

Dede 3.2.2010 9:21

Re: OT - Vojtíšek

Bedulko, nezapomínám! Ono to rychle nepůjde, ale roční dítě může strašně moc dohnat a rozcvičit... a nechybí ve škole! :))) Držím pořád všem potřebným, Vojtíškovi a Jirkovi v první řadě (srdíček hromada!) Nezapomenu na Cheta, dobře vím, jak ty mrchy vazy a šlachy umějí trápit, brrr.

Jakub S. 3.2.2010 9:19

Re: OT. štěňata

No ale to je  d o k o n a l ý  komentář. Do kamene tesat. Tak se doufám snažíte, abyste jim to první koukání učinili trochu pěkným?

Beda 3.2.2010 9:16

Re: OT. štěňata

jo, zano, dozvíš se to (bože, to tvé "lenora zvítězila" mě rozesmálo :-DDDDDDDDDD)

ale já to ciiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii VIDĚT!!!!!!!!!

mishi 3.2.2010 9:15

Díky

za krásný článek! Veterináři teď dokážou zázraky a nejvíc zajímavý na tom je, že to dělají hlavně pro nás, ne pro ty marody, se kterýma tam přijdem. Já byla taky schopná projezdit půlku republiky a vyzkoušet šest různých odborníků, abych zjistila, co mu je. A on by zvládl žít i bez toho, protože stejně ví kulový. Ale zaplaťbůh za ně!!!

Zas na druhou stranu není veterinář jako veterinář. Porazilo mi auto psa, kterýho jsem měla půjčenýho na hlídání a na jedný veterině mu ještě přitížili, na druhý řekli, že to už nespravěj a že ho máme utratit a třetí dal psa do kupy tak, že dneska už o žádný nehodě neví a běhá jako by se nic nestalo...

Jakub S. 3.2.2010 9:15

Re: OT - zasadrovany Chet

No hani... už byste s těla roztopášnostma mohli přestat. Nevíte roupama co by, aby vás pámbů nepotrestal! Happy days are here again... no, třeba se vrátí aji honey moon - ?! Takový bezmocný chlap, to je pro správnou robu radost... ne?

Beda 3.2.2010 9:14

Re: ty dnešní možnosti

no jo vlastně - ono to zrovna u dnešního tématu ani není tak docela off topic :-)))

opravdu děkuju všem, jste úžasní - např. týno, úplně mi to vehnalo szly do očí, že i "poloviček" ;-) připomínal svíčičku :-))

Beda 3.2.2010 9:11

Re: položím patnáct doplňujících otázek

Matyldo, a jsi schopná se ptát "zfleku", nebo si píšeš doma tahák?

já totiž mám (teda navíc ke své demenci - dík za včerejší postřehy) nějaký blok nebo co, že u doktora se mi zatmí před očima a vše, na co jsem se chtěla zeptat, zapomenu, což zjistím, až když vylezu z ordinace :-((((( ...i chodím většinou s tahákem (ne, většinou ho doma nezapomenu)

je ovšem pravda, že veterináře máme tak skvělého, že se mnou o všem diskutuje a vysvětluje, že při tomto rozhiovoru se zhusta naopak otázky ještě samy vybavují, či vyvstávají - aby byly odborně i srozumitelně (dokonce vlídně) vysvětleny

přesto jsem ráda, že jsme zatím kromě kastrace a pravidelného očkování potřebovali lékařskou pomoc jen asi dvakrát, a to šlo vždy v podstatě o banalitu

P.S. jo a navíc má ještě ke zvířatům úžasný přístup, což ony samozřejmě vycítí.... a sám má doma tuším tři kočičky (a na těch "našich" útulkových jako veterinář prakticky vyrostl po svém nástupu do praxe) - což z něj děla jednoho z menšiny těch, kdož jsou TAKÉ "kočičí" (tím nechci říct nic proti nikomu, ale velká většina je spíše "psích", to je prostě realita)