1.6.2024 | Svátek má Laura


Diskuse k článku

ČLOVĚČINY: Umění diskutovat

Pravidelně se tenhle námět vrací. Jako vzpomínky na první lásku, nebo na maminčino pofoukání odřených kolen.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
MaRi 18.7.2007 12:31

Re: Re: Téma- pejsek

 jestli to nebude tím ;-( "MŮJ" :-/    Přece to MOJE je absolutně nejlepší.  Achjo :-(

tosca 18.7.2007 12:26

Re: Téma- pejsek

Témata týkající se konkrétních plemen obvykle přeskakuji úplně a to na všech diskuzních serverech. Většinou se to totiž zvrhne v osočování chovatelů, klubů, rozhodčích ... zkrátka všech, co mají s daným plemenem co do činění. Kloudného se tam člověk nedozví skoro nic (jako třeba zajímavosti ze života s daným plemenem), zato nenávist a závist z nich teče proudem.

Faktem je, že zrovna na mujpes probíhají diskuse nejhrubšího zrna. :-/

terra2 18.7.2007 12:24

Re: Re: tolerance

A kdyby se kolemjdoucí občas i zastavil, zjistil by, že se tu diskutovala i velice vážná témata - pocit domova (nemáte někdo zprávy o Velké kočce?), vnímání krásy, právní otázky, smrt blízkých ( a je jedno zda lidí nebo zvířat), že tu byly vysloveny různé názory, občas i dost vyhraněné, ale: nikdy vulgární, zesměšňující, a priori zacílené na osobu diskutujícího (a že styl "to je syn toho odsouzenýho lupiče, to bude taky pěknej prevít" je jinde spíš standard než výjimka...). MaRi má pravdu, kolemjdoucí - není to tu vždycky jen o pejscích a kočičkách, a i kdyby bylo, jak chcete změřit, zda je to "nezajímavé a nekonfliktní" téma? Jak říkají na východ od nás: Kamu kak....

abyt 18.7.2007 12:11

Re: Ještě než se pustím do diskuse:

Ano, možná že tyto "diskuse" odbourávají agresivitu, ale většinou působí spíš dávivě.

MaRi 18.7.2007 12:01

Re: tolerance

vážený kolemjdoucí, čtu diskusi na Zvířetníku i jinde už dost dlouho, abych si mohla dovolit poznámku. Narozdíl od diskusí na jiných místech jsem se tady nesetkala s ÚMYSLNOU snahou kohokoliv napadnout či urazit nebo zesměšnit. Ano, může se stát a určitě se stává, že pro někoho je obtížné přijmout názory toho druhého, ba dokonce se ho určité názory či postoje mohou dotknout. I mně se to několikrát stalo a musela jsem hodně přemýšlet nad názory svými i těch druhých. Problém je, že v písemném projevu je jen obtížné vysvětlit si rozdílné postoje.

Bláža 18.7.2007 12:00

Téma- pejsek

8-oTakhle valím oči vždy, když si přečtu diskusi na mujpes, téma čínský chocholatý pes! (A mnohé jiné) Neuvěřitelná snůška nenávisti, pomluv a nepřejícnosti. Na tématu skutečně nezáleží.

tosca 18.7.2007 11:52

Re: Re: tolerance

Ale chtějí diskutovat a slyšet názory jiných a ohodnocení toho svého ... jak kdy, často nechtějí ...

On má kolemjdoucí v mnohém pravdu. Nesouhlasím s ním pouze v tom, že pohoda diskuze závisí na tématu. Nezávisí. Chodím převážně jen na "pejsky" a sem tam na "kočičky", ale o pohodě se na většině diskuzí dá mluvit jen vyjímečně. Závisí i na tom, co člověk vnímá pod pojmem pohoda.  I ostřejší výměna názorů může být pohoda a může to být velmi osvěžující. Takže nejvíc asi závisí na tom, do čeho se člověk nechá zatáhnout. :-)

Jinak "umění diskutovat" ... upřímně, na Zvířetníku se diskutuje minimálně. Na Zvířetníku se spíš nezávazně klábosí.

Jakub S. 18.7.2007 11:36

Re: Re: Zní to, jako byste měl pravdu

Ale ne, není to recese - jako brňák snad vím, co to je. Nicméně to není ani vědecký traktát stylu analýza - syntéza - závěr. How elementary, my dear Teddybear: je to prostě esejíček, fejetonek, sloupek... prostě něco ze sloupkového ambitu, jak kdysi tatínek Tomáše Halíka nazval výbor z těchto věcí karla Čapka. Da i vsjó.

Jakub S. 18.7.2007 11:31

Re: tolerance

Ale ne. Netvrdím, že lidé, k nimž jsem měl tu čest se připojit, umějí diskutovat. Ale chtějí diskutovat a slyšet názory jiných a ohodnocení toho svého a utěšení z toho či onoho bolu a radost nad tím či oním (asi anakolut, nevadí, jedu dál). Nejsou zakomplexovaní - tedy každý nějak jsme a ti, co si myslí že nejsou, jsou nebezpeční a/nebo hloupí, ale ne nad únosnou míru, a hlavně všichni tady máme (holky, můžu si už dovolit první osobu?) zpětnou vazbu. Sám jsem se tady či v NP dvakrát na někoho obořil (ovšem ne vulgárně!) a pak jsem to vyrovnal tím, že tuším dvakrát se mi podařilo přispět asertivně k smírčímu vyřešení narazivších na sebe názorů. A byl jsem za to oceněn. Na to si dovolím být pyšný! A ad Pejsek a kočička: pozor - relevance tématu je vrcholně subjektivní. Pro někoho je top topic (hergot- dobrý, že?!) pták, třešně či růže, resp. slon x osel atd., pro někoho, je-li ten druhý (po mém) věřící či neznaboh, pro jiné a v určitou dobu pro každého momentální osud jeho dítěte, je-li zrovna na nějaké hraně, a pro jiné jejich pejska/kočičky. - No satis,  zatím. Agere debet...

Jakub S. 18.7.2007 11:18

Ještě než se pustím do diskuse:

Zcela jednoznačně a vážně a určitě je to tak. Ventilů je zapotřebí ve světě kde stvůry mamutí se šklebí. Na to téma už sou psychologické rozbory. Ale ten výsek (nemyšleno řeznicky) respondentů neí tak úzký a důvodů, proč tak činí, je vícero. Asi dole posléze zjistím, že už se po někom opakuju. Nevr majnd, jak říkáme my Španělé.

Teď mě napadlo: pro mě, bez rozmýšlení, asi dosavadní vrhchol nechutnosti bylo, dyž odešla úžasná trojjedině dokonalá a zasloužilá paní dr. Moserová a dole se hned objevilo: - hekla prdla nevstala. - Bylo neprozřetelné lidi s touto kloakovou úrovní učit číst a psát.

kolemjdouci 18.7.2007 11:14

tolerance

Jak muzete kritizovat a psat  o "umeni diskutovat", kdyz si povidate o pejskovi a kocicce?Zkuste zavest politicke tema nebo predhodit nejaky palcivy spolecensky problem. A mate po pohode. Vzdyt jste tu vypudili jen  kvuli modre kytce dva diskutery.

Bláža 18.7.2007 10:51

Re: Re: Umění diskutovat...

Máš pravdu!!R^;-D

terra2 18.7.2007 10:46

Milý pane Kadlusi,

nemyslím, že číst Vaši úvahu je nebezpečné - je totiž rozumná. Mám jen malý dodatek: úroveň "psích" diskusí časem rapidně klesla tak, že jsme z nich jako "klan" úplně utekli (já dřív, přestalo mě bavit to věčné posílání mé maličkosti k plotně nebo do kurníku:-)- to v lepším případě). Pomíjím různé druhy frustrovaných jedinců, kteří si tam opravdu chodí dehonestací spoludiskutujících zvedat sebevědomí. Jak tu byla pravila tosca, nemusím to číst. Zvláštní jev jsou ale sem tam se vyskytující "ďáblovi advokáti", záměrně pleskající a hájící očividné nesmysly. Baví se tím, kolik lidí se jim podaří vytočit k nepříčetnosti, no, proč ne. Ne každý tuhle lest ale prohlédne a pak zbytečně vzplane spravedlivým hněvem - třeba proto, že sám o věci něco ví. Přijde mi to dost unfair, možná víc než otevřená vulgárnost. Osobně ale taky mám ráda výrok: Nesouhlasím s tím, co říkáte, ale do posledního dechu budu hájit vaše právo to říkat... Jen někdy cítím kdesi v zátylku takové divné mrazení: právo říkat, nebo právo ukřičet? Právo na názor nebo na urážku ve jménu toho názoru? Právo být slyšen, nebo právo řvát bez ohledu na to, kdo a proč poslouchá?  Ale to nejsou asi otázky pro diskusi na netu - a stejně si na ně člověk nakonec musí najít odpověď sám. Takže - díky za zajímavou úvahu, a mějte se pěkně, teple, slunečně:-)

alimo 18.7.2007 10:29

Re: Re: Umění diskutovat...

:-) ale jo, rozumím ti...ale i to je kus kumštu...VVR^

Medvídek 18.7.2007 10:23

Re: Kadlusi

Velmi dobře se pamatuju na tvou "diskusi" s jednou paní, kterou jsi přezdívala "Propánbutánová" a smíchy jsem metal kozelce, ale vnitřně mně i mrazilo protože mi došlo že ty jsi v hádce příšerný nepřítel. ;-D;-D

tosca 18.7.2007 9:54

Re: Umění diskutovat...

tady opravdu jde o diskusi ... ne vždy, občas jde o to nediskutovat :-)

tosca 18.7.2007 9:49

Re: Re: Tak

Ale jo, ať se klidně na netu ventilují, mně to nevadí, monitor to unese a rozmlátí si maximálně svoji klávesnici. Já bych jen takový projev nenazývala uměním diskutovat :-)

alimo 18.7.2007 9:40

Umění diskutovat...

Soudě podle zběžného náhledu do různých diskusí (na delší setrvání  nemám obvykle žaludek:-)), je umění diskutovat asi nějaké velmi vzácné koření :-). To, co se leckde odehrává, nemá s diskusí společného nic. Vždyť v diskusi mám mít možnost vyjádřit svůj názor a případně věcně a pokud možno se znalostí věci polemizovat s autorem nebo s ostatními diskutujícími. Řadě "diskutujících" nejde o vlastní názor, ale o znemožnění autora- případě ostatní v diskusi -a to všemi prostředky vč. vulgarit ( to zejména, když jaksi nejsou jiné argumenty) a hlavně - za každou cenu a vždycky tam zamíchat politickou příslušnost nebo nepříslušnost - jak se kdy hodí.

Dost dobře nechápu, co koho pudí vyjadřovat se k věci, které nerozumí a ještě se při tom pasovat na ředitele zeměkoule:-D. To se to schovává za nickem...Nevím, ale nemyslím si, že by tito "diskutéři" byli v reálu milí, vstřícní a pohodoví lidé....nebo že by se jimi po "vybouření" na netu stali...asi tam bude dost patologického (jak už zmínila RpuťV)

Proto na mne působil kdysi Zvířetník jak zjeveníVV, tady opravdu jde o diskusi a Zvířetníci umí....R^VV

PetraK 18.7.2007 9:35

Re: Re: Zajímavé -

Rputi - můžeš mi sem hodit odkaz? Ať jsem v obraze kompletně? Vím, že na NP cosi proběhlo, ale fakt jsem to nestihla. Dík.

PetraK 18.7.2007 9:34

Re: Tak

Tosco - to jo, to máš pravdu, že nadávání a spol. nemají v diskuzi co dělat,ale  kdyby se tihle magoři nevyhulákali na netu, tak budou dělat binčus v reálu. Tož i v tomhle má Kadlus pravdu. Radši ať řvou písemně a pak dají lidstvu pokoj. Nikdy mě nenapadlo na to koukat takhle, ale asi to je takhle fakt lepší. Což? Je to fakt zajímavý pohled na věc.

Rpuť 18.7.2007 9:32

Re: Spojené nádoby

Pane Růžičko, oni jsou jisté okamžiky, kdy i slušňákovi dojde trpělivost. To takhle jednou jeden jistej věděl  o nějakých konkrétních problémech, které měl náš společný známý a veřejně to tam ventiloval za účelem dehonestace - tož jsem se mocně dožrala a za rámeček si to nedal. Chvíli strašně vřískal, ale kupodivu si už nikdy nic podobného nedovolil....;-P

PetraK 18.7.2007 9:31

Kadlusi

musí Ti dát člověk za pravdu. Já mám naštěstí to štěstí, že nemám moc čas na víc než Zvířetníkové čtení, takže se k těmhle "taky" diskuzím vyhnu. Nicméně, když ještě ten čas byl, tak jsem se čas od času taky někde pěkně rozčílila. Ale kouknu-li na to z Tebou zmiňovaného úhlu, tak nemůžu napsat nic jiného, než, že máš úplnou pravdu. Když to člověk vezme takhle, tak už se příště možná ani nerozčílí.

Lucka V. 18.7.2007 8:57

Re: Re: Zajímavé -

A zrovna ten poslední článek té nejmenované zvířetnice byl móóóc poučný - nejen obsahem, ale i poznatkem, že kdo se chce opravdu něco dozvědět, dokáže se k informacím dostatR^. To ty méně schopné musí opravdu vytočit a musí si někde ulevit.;-P Lépe v diskusi, než aby autorce hrozilo fyzické napadení.

tosca 18.7.2007 8:53

Tak

a já budu s autorem souhlasit. Aspoň částečně. :-) Každý nechť si na netu najde to své

 místečko, kde se cítí dobře, kde mu pobyt pomáhá. Pokud se někdo potřebuje hádat a dodávat si sebevědomí hudráním, ať si to užije, pokud mu to správce serveru toleruje :-) Jako má mobilní telefon tlačítko "vypnout" a tudíž mi nemusí zvonit, pokud na nikoho nemám náladu a nechci s ním mluvit, stejně tak má okno prohlížeče vpravo nahoře křížek, kterým ho mohu zavřít. Nemusím číst diskuzi (hádku), která mě zvedá ze židle, ze které mám pocit, který mije nepříjemný. Nikdo nemusí, pokud za ním nestojí někdo s pistolí u jeho hlavy a neříká mu - "čti, nebo je po Tobě" ;-) A pokud takovou dravou diskuzi čtu a případně se zapojím, asi to z nějakého důvodu potřebuji :-)

Kadlusi, nesouhlasím s jediným ... sprosté urážky, nadávky, shazování, "křičení" nemá, podle mě, s uměním diskutovat mnoho společného. Z celého popisu do umění diskutovat zapadá podle mě jen respekt vůči odlišným názorům a postojům. Vždyť umění diskutovat souvisí nejen s respektem k odlišnému názoru, ale s uměním aktivně naslouchat, hledat argumenty a předkládat je formou pochopitelnou pro druhou stranu. Křik a nadávky se začnou používat tam, kde dojdou argumenty. A to už není umění diskutovat :-)

LFSH 18.7.2007 8:44

Re: Hezká snaha najít něco pozitivního

Člověk v životě potřebuje občas "vrbu". Někteří takhle využívají diskuse. Jestli je to pozitivní nebo negativní těžko říct.

Pokud to vezmeme z hlediska, že vrána k vráně sedá (a autor ty diskuse nečte), tak se tam pohádají a navzájem urazí sprosťáci - tím si uleví (snad) a neurážejí slušné lidi kolem sebe. V tom případě by to mohlo být pozitivní.

Rpuť 18.7.2007 8:44

Re: Zajímavé -

Naopak - míra bezmocné prskavosti je přímo uměrná kvalitě. Kdybych to zvorala, tak by mě s přehledem setřeli. A u takhle výbušného tématu se celkem předpokládá, že se pár lidí dožere k nepříčetnosti;-P

Fallowa 18.7.2007 8:19

Zajímavé -

jestli stačí někomu vylít kýbl splašků přes klávesnici,aby nebyl agresivní,nevím.Lze se ovšem pohádat a při tom pobavit - na Zvířetníku se lidi umí i krásně hádat,např.WWW nebo Anežka Š.:-)!Což mi připomnělo,že se už dlouho neozvali.A oné nejmenované Zvířetnici,píšící články na NPR^,se obdivuju - většina komentářů pod jejím článkem by mi znechutila další psaní.

Medvídek 18.7.2007 8:12

Re: Spojené nádoby

;-D;-D No prima. "Kluci, přečetl jsem si diskusi pod úvodníkem, pojďte si někam zadrancovat."R^

Jiří Růžička 18.7.2007 8:05

Spojené nádoby

Dobrý den přeji, no ale co se potom děje s těmi(slušňáky), co si tyto příspěvky přečtou. Ti dostanou naopak kuráž, seberou se a jdou drancovat...R^

R.+P.