7.5.2024 | Svátek má Stanislav


Diskuse k článku

VENEZUELA: Bolívarovská republika...

Jižní Amerika je dodnes poměrně nestabilní a nebezpečný (sub)kontinent. Asi každý si při těchto slovech vybaví vleklé potíže ve Venezuele, kde „panuje“ dvojvládí. Kde vzniklo „dvojprezidentství“, za nímž vidíme vykukovat ostrý mocenský konflikt mezi, řekněme, starými a nastupujícími velmocemi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
K. Janyška 8.2.2019 9:59

Re: Tam vládne v myslích lidí

Ano, tedy málo civilizovaní. Rudočerní patří do jednoho zločineckého pytle. Drží nad vodou i socialistickou zločineckou nadnárodní EU.. Dzp.

J. Richter 8.2.2019 9:56

Re:

jasně, Amíci Venezuelany vyhladověli. Pompeo rozhazoval mandelinku a Gates nechtěl orat. K tomu všemu Trump nenadojil víc než půl galonu mléka denně a starej Bush prodával burgry zásadně jen turistům. A tak nám Venezuelci začali umírat hlady.

Je děs, co všechno má právo volit.

P. Pavel 8.2.2019 9:54

Re: To je zase srágora.

Z toho, že ses ani nepokusil vyvrátit to co jsem výše uvedl (což jsou jasná a snadno ověřitelná fakta) vyplývá, že ten tvůj blábol je určitým druhem sebekritiky. To, že jsi v diskuzích nebyl sto vyplodit nic než prázdné, blbé a propagandistické floskule je dávno známo. Ovšem není mi jasné, proč ses se svou méněcenností co se týče věcné diskuze rozhodl vyrovnat pod mým komentářem.

J. Richter 8.2.2019 9:53

Re: Venezuela

Normálně s tebou souhlasím.

J. Richter 8.2.2019 9:52

Re: To je zase srágora.

jsi velmi, opravdu velmi hloupý Zingo.

M. Krčmář 8.2.2019 9:42

A pravda se válí v blátě na ulici, všichni po ní šlapou,tu zleva,tu zprava. Ovšem nelze si nevšimnout arogance blba Madura,jenž zablokoval kamiony s potravinami a léky,i když ho na druhou stranu chápu, nejdříve nás Amíci vyhladověli,a teď by nám chtěli pomáhat,jak Navahum.

J. Fridrich 8.2.2019 9:34

Re: Chavez nebyl komunista,

Nacionalisté znárodňují - pardon, kradou majetek a dělají z bohatých zemí chudé země, kde není co jíst a chybí základní lékařská péče ? Lidé umírají bez dialýzy a z devíti operačních sálů v jedné z hlavních nemocnic v Ceracasu fungují dva..

P. Zinga 8.2.2019 9:32

Re: Tam vládne v myslích lidí

Janyško,v definici o demokracii se o civilizaci či IQ nemluví.

J. Sova 8.2.2019 9:29

Re: Tam vládne v myslích lidí

Katolíků 71 %, protestantů 17 %, bez vyznání 8 %.

https://cs.wikipedia.org/wiki/Venezuela

P. Zinga 8.2.2019 9:29

Re: Souhlasím s níže podaným vysvětlením.

A ty seš šourek vola, rychlíku.

P. Zinga 8.2.2019 9:28

Chavez nebyl komunista,

byl nacionalistou. V Jižní Americe je kapitalismus jako v Evropě, státy jsou bohaté, tak proč je tam tolik extrémně chudých lidí?

Tento rozpor, jehož příčinou je latinsko-americký historický oligarchismus, se pokoušel Chavez zmírnit. Kdo ví, jak by to dopadlo, kdyby dostal více času.

Ani Aliende nebyl komunistou: nesměli jsme jeho zavraždění moc "oplakávat", protože "nebyl komunistou".

Na Latinskou Ameriku nelze koukat naším prizmatem.

Si myslím, že by si to měli Venezuelané vyříkat sami.

O. Tůma 8.2.2019 9:26

Re: To je zase srágora.

Tak doložte kde sídlí "spolek BRICS", kdo je jeho předsedou či tajemníkem, na jakých mezinárodních smlouvách či úmluvých stojí a kdy byly ratifikovány.

V opačném případě nemáte nic jiného, než "prázdné, blbé, propagandistické floskule".

K. Janyška 8.2.2019 9:24

Tam vládne v myslích lidí

socialismus. Jsou málo civilizovaní... Dzp.

P. Zinga 8.2.2019 9:19

Re: To je zase srágora.

Toto je srágořina, gen. Pavle. Nic, než prázdné , blbé, propagandistické floskule.

R. Langer 8.2.2019 9:14

Re: Venezuela

Myslím, že Američani žádnou Venezuelskou ropu nepotřebují.

P. Černoch 8.2.2019 8:01

Re:

To je důvod proč díky socialistům a podobným bolševikům pořádně nefunguje ani EU.

Z. Rychlý 8.2.2019 7:14

Souhlasím s níže podaným vysvětlením.

Že autor je vemeno.

R. Tichý 8.2.2019 7:10

Autore. Vsude, kde se pokusili o socialismus skoncili ve svrabu. Socialiste a podobni bolsevici jsou pakaz a svou existenci maji zalozenou na kradezich.

R. Langer 8.2.2019 5:48

Myslím pane autore,

že si pletete pojmy s dojmy. Však ono se ukáže, jak to kdo s tou Venezuelou myslí.

P. Dvořák 8.2.2019 3:37

Že by se vojska zavádějící demokracii přesunula

z Afghánistánu do Venezuely?

P. Černoch 8.2.2019 0:39

Venezuela

Celý ten chaos, který spustili USA prosazením lžiprezidenta Guiadoa,by se nekonal,pokud by neměla Venezuela druhé největší zásoby ropy na světě.Získáním Venezuelské znárodněné ropy by USA mohli ovládat cenu ropy a lépe zvládat svůj megaobří dluh.Ty řeči o hladomoru,nedemokracii a pod. jsou jen omáčka okolo.Kdyby neměla Venezuela obří zásoby ropy ani pes by po ní neštěkl.

P. Pavel 8.2.2019 0:28

To je zase srágora.

Chávezula byl možná autoritativní ale určitě ne schopný. Všehoschopný možná - podporovat teroristickou organizaci FARC a dopouštět se tak nepřátelství vůči KOlumbii mu problém nečinilo. Byl to chvázula, který začal znárodňovat (rozuměj krást) majetek zahraničních společností podnikajících ve Venezuele a rozhazovat veřejné finance jako smyslů zbavený (mimo jiné na rusácké zbraně, které Venezuele byly k ničemu a na dotování dalšího zkrachovalého komunistického státu v latinské Americe), čímž zahájil totální rozklad venezuelské ekonomiky, kterou můžeme pozorovat dnes. Naprostý diletant maduro jen dokončil to co chávezula začal dávno před madurem.

Dále tvrdit, že BRICS je nějaké "protizápadní společenství" může jen naprosté vemeno. BRICS hlavně není žádné společenství. Ty státy nemají mnoho společného a určitě žádnou "protizápadnost". Zkratku BRICS vymyslel jeden novinář a spolek z toho následně vytvořili diletanti autorova typu.

K. Pavlik 8.2.2019 0:10

Cesky pohled

Autor se na to kouka z Ceska a vse vi o Latinske Americe.

Ja mam o teto casti sveta jeden zasadni problem: Proc se Kuba drzi komousu kdyz by dnes mohla prejit na kapitalizmus uplne bez problemu (za zurive podpory USA)? Mozna odpoved na tuto otazku skryva odpoved na to co se skutecne deje ve Venezuela.

Jen tak mimochodem tluchubove vedeni kanadsky predsedou vlady tam asi (dle meho nazoru) nepomohou. Kanada se praskla pres kapsu a na pomoc dava asi dolar a pul na kanadskeho obyvatele. To je momochodem min nez my jsme za meho mladi platili uplne dobrovolne (toto je sarkazmus) na Vietnam.

Toz tak.