6.5.2024 | Svátek má Radoslav


Diskuse k článku

VELKÁ BRITÁNIE: Zkoušení brexitových vod

V britské Konzervativní straně mají zajímavý mechanismus, kterému se říká Výbor 1922, i když vlastně vznikl až v roce 1923. Schází se každou středu v pět odpoledne, asi k čaji. (Ach, ta britská kontinuita, my jsme od té doby měli několik různých ústavních uspořádání. Žít na ostrově má někdy své výhody.)

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
A. Alda 17.12.2018 11:26

Problém severního Irska se prostě musí vyřešit

mimo EU. Je to ryze anglicko-irský, germánsko-keltský problém.

Buď tam vznikne pevná hranice typu limes či pevné hráze socialismu a míru, nebo bude severní cíp Irska předán iskému státu a Britové a pobritštění Irové vystěhováni/odsunuti dle receptu dr. Beneše.

Náboženství s tím nemá nic společného. To bylo jen zneužito.

J. Schwarz 17.12.2018 11:56

Re: Problém severního Irska se prostě musí vyřešit

A co takhle možnost, že Británie na pronikání a podporu teroristů IRA ze strany Irské republiky zareaguje stejně jako vláda USA na 11 září? Dá Irské republice ultimátum aby s teroristy a jejich podporovateli "zatočila" a pokud tak promptně neučiní tak celé Irsko vojensky obsadí...

A. Alda 17.12.2018 12:11

Ty byste udělal Vy,

nebo třeba i já.

V Británii ale nikdo takový není, kdo by toho byl schopen. Jsou zcela zničeni kombinací idiotské EUideologie a důsledky svého kolonalismu, za který se stydí.

Tato varianta prostě nenastane - alespoň dokud nebude Británie zcela ovládnuta musulmany.

Z. Lapil 17.12.2018 14:46

Re: Ty byste udělal Vy,

Poslyšte, teď jste možná o něco zakopl:

Opravdový boj mezi muslimy a křesťany začne v severním Irsku*/, protože tam ještě žijí křesťané schopní jít pro víru do zbraně.

*/ Malé s-everní záměrně, protože myslím sever Irského ostrova, nikoliv Severní Irsko.

Š. Hašek 17.12.2018 15:21

Re: Ty byste udělal Vy,

Velice trefná poznámka!

Obecně vezmou do rukou vidle "sedláci s naší vírou", než "kanceláře s vírou v nic/konto v brusele". A bude platit pro celý prostor štrasbrusele, nejen GB.

Z. Lapil 17.12.2018 15:35

Re: Ty byste udělal Vy,

V našich krajích spíš čekám, že důvodem k vidlování (jako šavlování) bude nevyplácení slíbených sociálních dávek a viníkem bude nejbližší pošťák nebo tak někdo.

Š. Hašek 17.12.2018 17:24

Re: Ty byste udělal Vy,

To nevylučuji. Oba okruhy problémů mají společného jmenovatele.

M. Prokop 17.12.2018 15:20

Re: Problém severního Irska se prostě musí vyřešit

Náboženství je běžná součást politiky. Jako takové je využíváno i zneužíváno.

M. Mikulec 17.12.2018 16:10

Re: Problém severního Irska se prostě musí vyřešit

Jestli bude opět narušena křehká rovnováha smlouvy "Black Friday treaty", vystrčí IRA zase růžky. To se stane.

M. Mikulec 17.12.2018 16:12

Re: Problém severního Irska se prostě musí vyřešit

Správně Good Friday, to jsme jen v soukromí hloupě vtipkovali. :-)

K. Janyška 17.12.2018 9:20

Dobrý to bude.

A teď my a ostatní... Dzp.

V. Braun 17.12.2018 6:28

Cameron a jednání s EU

Na rozdíl od autora článku se nedomnívám, že EU nevyšlo Cameronovi vstříc. Když odhlédnu od podivného Cameronova "jednání s EU" kdy o tom doma pořád mluvil a s EU žádná jednání nezahajoval, tak mu EU za pár měsíců odsouhlasila docela dost. Zejména měla mít dle dohody s EU Británie možnost omezit sociální dávky přistěhovalcům z EU pokud přistěhovalectví přesahovalo únosnou mez. Je s podivem, že to pak v kampani nedokázal vůbec využít a přistěhovalectví z EU se stalo jednám z hlavních argumentů brexitářů.

Ještě poznámka ke zmínce o tom, že EU není schopna reforem. Nějak mi chybí konkrétní návrh takových reforem, kromě návrhů typu "zůstaňmě jen u volného pohybu zboží a peněz a všechno ostatní zrušme". Stejně to bylo i s Cameronem, nějak si nepamatuji na žádný jeho konkrétní návrh reforem, soustředil se vždy jen na vyjednání výhod pro Británii.

M. Těhanová 17.12.2018 7:11

Re: Cameron a jednání s EU

Máte podivné uvažování, když souhlasíte s nátlakem a vydíráním. A ze strany EU se o nic jiného nejedná. Vy opravdu nevnímáte, jaké nesmysly poslední léta vedení EU produkuje, jak nepřipouští jiné názory a odmítá se zabývat věcmi, které skutečně lidi trápí.

Rozhodně nejsem proti EU, ale to neznamená, že si neuvědomuji, že je něco moc špatně. Ale to vám, ve svatém zápalu asi nedochází.

J. Fridrich 17.12.2018 7:16

Re: Cameron a jednání s EU

EU-EHS a v prvopočátku Unie uhlí a železa byla založena " Otci zakladateli " po II. světové válce s jasným a správným cílem - bezpečnost v Evropě bez válek a svobodný obchod se svobodným pohybem obyvatel - a do takové unie Británie v 70tých létech vstupovala.. To, co z EU dělají její vůdci v posledních cca 10 létech je cesta k rozvratu a zkáze. Například odsuzování Polska a Mad'arska za jejich svobodné odmítavé postoje k okupaci nepřátelskými a nelegálními imigranty je zcela NEPŘÍPUSTNÉ. " Europarlament schválil řízení proti Maďarsku, pošlapává prý hodnoty EU " - je to přesně NAOPAK. Evropu vede ke zkáze a rozvratu nynější vedení EU v Bruselu, Juncker s Merkel a Macronem..

M. Těhanová 17.12.2018 7:52

Re: Cameron a jednání s EU

No vidíte, v tomhle s vámi naprosto souhlasím.

V. Braun 17.12.2018 8:41

Re: Cameron a jednání s EU

Můžete prosím z mého příspěvku citovat pasáž, ze které usuzujete, že "souhlasím s nátlakem a vydíráním"? Děkuji.

M. Těhanová 17.12.2018 9:32

Re: Cameron a jednání s EU

Pokud se zaměřujete jen na citace, je to zlé a je to jen slovíčkaření. Ono to z vašeho příspěvku jaksi vyplývá. Vy to opravdu nevidíte?

V. Novák 17.12.2018 9:41

Re: Cameron a jednání s EU

Na to, co "jaksi vyplývá", jsem poněkud alergický - ono totiž obvykle "jaksi vyplývá" přesně to, co si vyplývající myslí,že ten lump na druhé straně chtěl řáct, ale neřekl, protože je rafinovaný. Kdysi se takovým "jaxivyplýváním" vyznačoval jistý novinář Leschtina.

Můžete být méně enigmatická a trochu konkrétnější?

Děkuji i já.

V. Braun 17.12.2018 12:55

Re: Cameron a jednání s EU

Zdá se, že se něčeho konkrétního od paní Těhanové asi nedočkáme.

R. Hanuš 17.12.2018 13:48

Re: Cameron a jednání s EU

Nějak si vyjasněte význam slov. Británie o ničem jednat nemusí. Prostě vystoupí, tak jak to deklarovali příznivci Brexitu před referendem, a naváže s EU úplně stejné vztahy, jaké s ní mají všichni ostatní.

To že Britové, z ničeho nic, chtějí jakési nadstandardní vztahy, je jejich pomatené rozhodnutí.

Takže jak může EU vydírat někoho, kdo dle platných pravidel může z EU vystoupit a EU s tím nemůže vůbec nic dělat?

Š. Hašek 17.12.2018 15:30

Re: Cameron a jednání s EU

Asi tak.

Je to zas mlžení gaunerů bruselských. Obchodní vztahy se nepřeruší, obchodníci žijí z kšeftu. Účty platí jinak než Telička. Tedy jak který. Kšeft je kšeft. A dementi se budou divit, že najednou zas šedá ekonomika, bez účtenek, z kamionu do kamionu! Jo, obchod a požadavky obou stran, to jsou silnější motivace než nějaké strašení ouředníčka Kalouska!

Nějak si nepamatuji, že by mi otec vyprávěl, že v časech daleko před bruselí byly prázdné regály ..... myslím tedy čas obchodu a cel a dohod mezi válkami ...... jo, za Hitlera, Gottwalda, za války, to bylo jiné kafe! Ona snad je válka?

V. Braun 17.12.2018 22:05

Re: Cameron a jednání s EU

Nevím jak jste z toho vydedukoval, že je to "mlžení gaunerů bruselských", když je to Británie, která che nadstandardní vztahy. Vystoupit bex dohodu jí nic nebrání, snad jen zdravý rozum.

P. Götze 17.12.2018 7:24

Re: Cameron a jednání s EU

Ale vzdyt o vyhody principielne jde. Dam vam kacirskou otazku. myslite si, ze pokud by nemecko melo pocet obyvatel na urovni ceska, ze by kdy souhlasilo s lisabonem a vetsinovym hlasovanim? nesouhlasilo, nikdy. Myslite si, ze kdyby ECB byla spise v rukou recka ci Italie a nikoliv nemecka, ze by kdy pristoupilo na Euro? Taktez si myslim, ze nikdy. To same Francie. Jinak receno, snad si nemyslite, ze decision makeri v EU by byli prodnesni EU, kdyby v pozici decision makeru nebyli. A o to tady jde. pak muzete resit Britanii.

V. Braun 17.12.2018 8:45

Re: Cameron a jednání s EU

Komentoval jsem Cameronův rozpor mezi slovy a činy. Těžko můžu za reformu vydávat změny, které vyhovují jen jedné členské zemi. A pokud jde o dohodu více stran tak každý někdy musí udělat ústupky, velké i malé státy. Pokud by platila vaše premisa nedohodlo by se nikdy nic.

M. Krčmář 17.12.2018 10:21

A možná líp.

R. Tichý 17.12.2018 9:13

Proc nepovazujete navrat ke korenum za reformu? Jestlize je konstrukce spatna, je nutno ji rozebrat daleko za zjevnou hranici chyby. Nektere konstrukce dokonce opravit nema smysl, je lepsi je zbourat a postavit znovu.

EU zatim vyznava tezi o kybliku pod prosakujici strechu a drolici zaklady opravuje pozlacenim.

Z. Lapil 17.12.2018 14:39

Re:

Tak jsem si představil těch monitorovacích výborů a rozhodovacích předpisů o tom, kdy je kyblík natolik plný, že je třeba ho vylít. Vsadím se, že nakonec by zavřeli nějakého chudáka meteorologa, který se včas nezeptal seismologů, kdy bude nejbližší zemětřesení.

Zasmál jsem se, ale že by mě to nějak rozveselilo...

M. Krčmář 17.12.2018 10:23

Čisté EHT a jinak nic, protože to ostatní stojí dost za hovno.

J. Schwarz 17.12.2018 11:58

Re: Cameron a jednání s EU

Proč si myslíte, že návrh vrátit se před Maasricht není návrhem reformy?

V. Braun 17.12.2018 13:00

Re: Cameron a jednání s EU

Hlavně proto, že se dost podstatně změnily podmínky, zejména počet členů EU. Maastricht a Lisabon nespadly z nebe ale řešily konkrétní problémy. Nšjak se mi nezdá, že zrušení nedokonalého řešení znamená vyřešení problému.