29.4.2024 | Svátek má Robert


Diskuse k článku

VELKÁ BRITÁNIE: Konzervativci v pasti

Bývalý britský premiér David Cameron, aniž to asi tušil, dostal svoji konzervativní stranu do slepé uličky, odkud není východu. Když spouštěl referendum o vystoupení Británie z EU, nedomyslel, jaké všechny varianty mohou nastat a co všechno tím odstartoval.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R. Tichý 19.1.2019 23:24

Treba predani Severniho Irska do protektoratu Brusel?

V. Braun 18.1.2019 23:53

No ještě je tady jedna možnost

Tak ještě je tady možnost, že se ti poslanci, kteří nechtějí Brexist bez dohody, a těch je když se sečtou jak konzervativci tak labouristi většina, přece jen umoudří, přestanou hlasovat podle stranických linií a dle svého přesvědčení schválí současný plán, možná s nějakými malými změnami.

I. Štípek 18.1.2019 23:52

Re: Wishful thinking, pane Perlíne,

Když to řeknu zkrátka, bude to nepřesné a neúplné. Takže jen předpokládám, že jste hodně dobře informovaný a hodně jste přemýšlel a taky máte hodně zkušeností; a došel jste prostě k jinému závěru než já. Já si opravdu myslím, že rozdělení UK hrozí a není to příliš komická představa.

V. Braun 18.1.2019 23:45

Re: Wishful thinking, pane Perlíne,

Pane Ráži, vysvětlete mi prosím jak Toryové "skousli" plán vlastní vlády na vustoupení z EU a jak se ta konzistence pak projevila v jejich hlasování ři schvalování toho plánu.

L. Šarina 18.1.2019 19:51

Re: Nikoliv!

Ještě že jsme Češi co ??

Š. Hašek 18.1.2019 19:20

Re: Nikoliv!

Ale já Vám nikterak nebráním, abyste dělal Britům poradce. Kalousek Vám bude dělat poradce.

Nezabýval jsem se jejich problémem, tedy - že tam mají sekače hlav. A malinko je nebudou zajímat protestantské chrámy Páně. To přijde na pořad dne zítra.

Stačilo napsat, že jste tělem i duší lid štrasbrusele a jen byste to malinko načančalpromazal, aby ten skřípot nebylo tolik slyšet. Pochopil bych to, jsem různí.

Popřemýšlel jsem a ...... zkráceno.

V. Patkoš 18.1.2019 18:59

Re: Voliči volili pohádkový Brexit, politici řeší reálný Brexit!

Tak ještě že vy jste se vší slávou vylezl ze své jeskyně a seslal nám pár svých perel moudrosti.

V. Patkoš 18.1.2019 18:56

Re: Wishful thinking, pane Perlíne,

Tak tomu se říká přání otcem myšlenky. Čím přesně jste vydedukoval, že Toryové udělají cokoliv aby se nedostal Corbyn k moci? Protože zatím dělají vše pro to, aby se k moci opravdu dostal. A je docela komické blouznit o EU, která chce rozbít a ovládnout Británii (jak sakra?) a obviňovat při tom někoho z blekotání.

V. Patkoš 18.1.2019 18:53

Re: Nikoliv!

Jistě, celé EU padne, když Británistán vystoupí. Britové se zítra dohodnou? No panejo, tak ještě že to víte! Takže oni nás jen celou dobu do poslední chvíle napínali, protože zítra už se konečně dohodnou! Ta vaše slavná konstituční monarchie ani sama neví co chce a jelikož jí bude s největší pravděpodobností brzy šéfovat regulérní komunista, tak jen ať klidně odejde.

Mimochodem - jistě, že si poradí i bez Berlína. Ale jestli si myslíte, že je to (s tím množstvím obchodu do EU) nebude dost bolet, tak jste mimo. Možná by prospělo méně zkracovat a víc přemýšlet.

J. Ráž 18.1.2019 18:04

Re: Obutá neobutá

Zejména s poslední větou souhlasím. Obdivuji Mayovou jak i v době, kdy se jí houpe půda pod nohama, neochvějně dodržuje demokratické principy. Na rozdíl od zejména Merkelové, která klidně "ohne" spolkovou ústavu, když jde o její zájmy. Tajtrdlíka Macrona nemá cenu zmiňovat. Je jako plastelina.

Š. Hašek 18.1.2019 18:00

Re: Nikoliv!

Stran tohoto souhlas.

ODS čeká ještě hodně. Vnitrostranických diskusí. Krom jiného.

J. Ráž 18.1.2019 17:58

Re: Wishful thinking, pane Perlíne,

Britští Cons. jsou na rozdíl od vedení ODS političtí pragmatici. Dovedou vyhodnotit, co je pro ně lepší a i když se mezi sebou pohádají, tak když jde o zásadní věc, dovedou jednak konzistentně.

Raději něco se zapřením "zkousnou", ale Corbyna k vládě nepustí, jako u nás pustil Fiala k vládě socany a komunisty.

J. Ráž 18.1.2019 17:50

Re: Nikoliv!

Ten pán je z ODS a ta je směrem k EU názorově stejně rozpolcena, jako jsou britští Cons. směrem k Brexitu.

Ohromně se bavím, když porovnávám projevy předsedy Fialy směrem k EU, s projevy na stejné téma europoslance stejné strany Zahradila. Pikantní se to stává čím dál víc, čím blíže jsou eurovolby.

Š. Hašek 18.1.2019 16:53

Re: Vidím to jinak

Souhlas.

Š. Hašek 18.1.2019 16:52

Nikoliv!

štrasbrusel je v pasti. Britové se zítra dohodnou. Vy si fakt myslíte, že ta konstituční monarchie čeká, jak se Jourová vyspinká? Ty ostrovy si poradí i bez Berlína. Vyzkoušeno.

Nejste Vy z nějaké tzv. proevropské strany? Jste. Pište prosím příště místo Evropa slovo štrasbrusel. Je to přesnější.

Zkráceno.

P. Grigar 18.1.2019 16:41

Re: Autor se asi zblaznil

.. s tím souhlasím, ale odloupnutí kolonií považuji i v dnešní situaci za emotivnější, z pohledu britského Tommyho.

M. Prokop 18.1.2019 16:08

Re: Nové volby

Proč? Protože se vám cesta k brexitu nelíbí?

M. Prokop 18.1.2019 16:08

Re: Autor se asi zblaznil

Odlouply by se i za Churchilla. Tehdy byl takový trend, i USA mu fandily. Ale za Churchilla by se nedoprasila ekonomika znárodňováním.

M. Prokop 18.1.2019 16:06

Re: Voliči volili pohádkový Brexit, politici řeší reálný Brexit!

Nejdřív byla námořní převaha, teprve potom Impérium. Zase v to máte hockey. A ta převaha vznikla převážně zásluhou pořádku ve financích (na rozdíl od jiných států) a kontroly krále Parlamentem. Z toho se pak, už v době Impéria, vyvinula i ekonomická převaha.

M. Prokop 18.1.2019 16:02

Re: Britové sní, jenomže

Britové to, na rozdíl od Frantíků, vědí.

P. Grigar 18.1.2019 15:25

Re: Autor se asi zblaznil

.. nabízí se historická paralela: Churchill - Attlee - Churchill. Snad si Britové vzpomenou, kdy se z Britského impéria odlouply Barma, Srí Lanka, Indie, Jordánsko, Pakistán, Palestina.

P. Grigar 18.1.2019 15:17

Re: A kdyby ty volby vyhráli labouristi

.. zběsilá reakce prounijních médií na kontinentu dle mého povede k jedinému. Britové se opět narovnají v zádech, přijmou na nějaký čas krev, dřinu slzy a pot, k tomu dva palce vody ve vaně a přes Kanál poletí vzkaz.. polibte si!

J. Lepka 18.1.2019 14:14

Anebo stačí Terezce ještě chvíli lavírovat

a mezitím se EU bude sesype jak domek z karet. Ve Francii o vře, v Německu taky, automobilky konečně pochopily, že blbci produkující exhalační normy ničemu nerozumí, energiewende se nedaří a Nord Stream 2 bude možná taky plácnutí do vody. Teď jen kdo vydrží déle.

I. Štípek 18.1.2019 13:31

Re: Wishful thinking, pane Perlíne,

No, ano, ale vítězství Corbyna by Bruseli tak jako tak uvolnilo ruce ke zničení UK.

D. Polanský 18.1.2019 12:44

Britové sní, jenomže

doby veliké koloniální slávy jsou pryč. Od Mayové chtějí nesplnitelné.

P. Zinga 18.1.2019 12:33

Re: Wishful thinking, pane Perlíne,

Corbynovi se Brusel taky nelíbí, považuje ho (po právu) za lokaje nadnárodních firem a think-tanků.

P. Zinga 18.1.2019 12:31

Re: Voliči volili pohádkový Brexit, politici řeší reálný Brexit!

Pivodo, povídejte nám něco o pohádkových představách britských voličů...

Ho*no víte,pouze papouškujete bruselské propagandistické žvásty.

I. Štípek 18.1.2019 12:20

Re:

Naprostý souhlas.

I. Štípek 18.1.2019 12:17

Wishful thinking, pane Perlíne,

na vašem uvažování je vidět, jak se ODS proměnila v poraženecké bláto pod vedením blekoty Fialy a stala se nevolitelnou. Ve skutečnosti Toryové udělají cokoli, aby se k moci nedostal rudozelený anarchomarxista Corbyn a přizpůsobí tomu taktiku obecnou, dlouhodobou i každodenní. Poddat se levičáckým lunatikům z Bruselu, jejichž cílem je rozbít a ovládnout Británii, nepřichází v úvahu. Je jedno, jak moc se mezi sebou budou hádat, Toryové neprodají Británii nebezpečí, proti kterému je i třeba taková Labour z 80.-90.let docela milým kámošem od piva v pubu.

F. Kusák 18.1.2019 11:32

Re: Voliči volili pohádkový Brexit, politici řeší reálný Brexit!

Tak to jste napsal moc pěkně pane Pivodo, sdílím Vaš názor. Jen bych dodal, že na demokracii je krásné právě to, že se nechová racionálně, to dokáží jen diktátoři. Jsem přesvědčen, že postupně se věci vyřeší a stabilizují.