26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

VÁLKA: Porušování protiruských sankcí poškozuje celou EU!

Prakticky celá Evropa se nyní předhání v podpoře Ukrajiny a odsouzení agrese Ruska. Dosavadní sankce uvalené evropskými zeměmi na Rusko měly nepochybně tvrdý dopad na rubl. Dala se proto samozřejmě očekávat odvetná opatření ze strany Kremlu, což se také stalo. Co vzbudilo opravdové zklamání, byla reakce některých členských zemí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Církva 16.5.2022 7:07

Ano pane Zdechovský, Rusku projde všechno protože za posledních 20 neudělala EU nic proti diversifikaci v zásobení ruským plynem. A v posledních 10 letech a to i po obsazení Krymu v Německu třeba předělali elektrárny z uhlí a jádra na plyn

Na změnu je třeba asi 10 let (i když politici tvrdí opak). Takže ruský plyn a ropu bych nesankcionoval. Ropu proto, že si ji stejně koupí jiní!

V. Novak 16.5.2022 9:56

Mohl byste, prosím, přeformulovat nebo aspoň vysvětlit první větu? Mně nějak nedává smysl - ale třeba je porucha na straně přijímače...

J. Jurax 16.5.2022 13:27

Ehm ... pro diverzifikaci ... :-)

V. Novak 16.5.2022 13:59

Furt mi to hapruje. Dobrá - "pro diverzifikaci", ale co je s tím zásobením ruským plynem? To jako jsou různé ruské plyny, kterými se hodláme zásobit a budeme diverzifikovat tu ruský plyn 1, tu ruský plyn 12?

Kdyby šlo o diverzifikaci cest - tak o tu se stará samo Rusko (i proti USAEU sankcím).

J. Kalina 16.5.2022 7:00

Já myslím, že Rusko (Gazprom a jiné firmy) se starají o to, aby když něco někam dodají (prodají), tak aby ty peníze reálně v rozumné době také dostaly. To je vše. Myslím, že je Rusům celkem skoro jedno, zda se jim zaplatí přímo v rublech nebo dolarech či Eurech, hlavně aby to dostala ruská banka. Samozřejmě, že poptávka po rublech ve světě, aby bylo na zaplacení, zvýší kurs rublu. Tedy za méně rublů koupíte od Ruska více plynu a Rusko zase koupí za ruble více zboží ve světě. Český penzista může akorát tak čumět a doufat, že se potentáti konečně vzpamatují, ale nedoufám neb jsou v kolotoči vzájemně se podporující propagandy a to na obou stranách. V lidské podobě bych to formuloval takto: blbci v Rusku (i jinde) se musí vymýt hlava pomocí státní propagandy, český (ale i z EU) intelektuál si ji vymyje zcela sám a ještě si lebedí jak je chytrý. Už jenom čekám na slova tak častá z roku 1968, kdy komunističtí protagonisté Pražského jara hlásali o únoru 1948: myšlenka to byla dobrá, ale znehodnotili ji chyby a omyly představitelů. Jen maličkost: správa ŠNP nahnala do mokřadů Šumavy lidi s krumpáči, aby v bezzásahové politice udělali zásah, aby tam zůstalo více vody. A opět to je dobře a hodno obdivu a propagandy České televize.

M. Džmuráň 16.5.2022 6:56

Především je evidentní, že sankce poškozují hlavně EU a zcela se míjí účinkem.

J. Nevrkla 16.5.2022 6:53

Američani už zamrazili či ukradli Rusku dolarová aktiva přesahující 300 miliard, někteří v EU už požadují, aby tyto peníze byly poslány Ukrajině. Ruský krok byl nezbytný, přece nebudou posílat plyn a my peníze za něj přeposílat Ukrajině. Tah to byl dobrý, rubl je nejsilnější za poslední dva roky, role petrodolaru, na kterém stojí Amerika, zřejmě bude upadat. Evropa bude upadat také, pan Zdechovsky by zřejmě chtěl, aby tu nastala ekonomická katastrofa. Je to člověk žijící v naprostém luxusu z našich daní a zcela odtržený od našich životů. To musí skončit!

P. Čech 16.5.2022 7:07

To může skončit, pane Nevrklo jen jedním ze dvou způsobů. Tím prvním je nová revoluce a nastolení skutečné zastupitelské demokracie namísto současného reálného socialismu, opepřeného notně prvky anarchie a nebo, což je žádoucnější, volbou občanských hnutí (zejména SPD). Naprostým odklonem lidí od vlády a moci politických stran. Je totiž s podivem, jak je vůbec možné po více než 100 letech nefunkčnosti vlády a moci politických stran, že tyto ještě vůbec někdo volí. Je naprosto nutné dostát ústavě a vypracovat a schválit kvalitní zákon o obecném referendu a to po vzoru švýcarského všeobčanského hlasování. Referendu nikým a ničím neomezovanému, jehož výsledky musí být obecně závazné. Jiné cesty totiž ke kvalitnímu a funkčnímu politickému a společenskému systému není.

J. Nevrkla 16.5.2022 7:24

Že to skončí nějakou revoluční změnou, to už si taky začínám myslet. Nebude se to týkat jenom nás, ale většiny západu. Jak to dopadne, to si netroufam odhadovat.

P. Čech 16.5.2022 7:44

Kvalitní příklad stále existuje. Jen se jej chopit a následovat jej. Je jím příklad švýcarské zastupitelské demokracie. Systému, který tam efektivně funguje již více než 200 let. Tak dlouho, jak ještě žádný jiný systém v novodobých dějinách nefungoval. Proč funguje ke spokojenosti jeho občanů? Protože tamní občané mají konečné slovo ve všech otázkách, jaké si přejí.Hlavně absolutní moc jako u nás tam nemají politické strany.

V. Kučer 16.5.2022 8:34

O jakousi revoluci se pokusil Milion Chvilek ale lid se nepřidal.

B. Hančl 16.5.2022 9:03

Zaplať Pán Bůh, to by byl ještě větší průser.

P. Čech 16.5.2022 11:20

Lidé se nepřidali z jednoduchého prostého důvodu. Oni totiž ti nedostudovaní faráři nebyli schopni nabídnout nic lepšího než zde v současnosti máme. Spíše horšího. Prostě jen vybrakovali svůj "transparentní účet" a sebrali peníze od hlupáků, kteří jim je posílali. Svým způsobem geniální způsob, jak přijít k penězům bez práce.Kde jsou dnes Mikuláš Minář či Benjamín Roll? Za vodou!

P. Aron 16.5.2022 9:07

Jenže tomu se politici brání seč mohou a lidé stále volí ty samé strany. Je to smutné.

P. Čech 16.5.2022 11:22

A tak nezbývá než říkat : "Každému, co jeho jest". Každému jen to, co si zaslouží. Zdá se, že my, Češi a Moravané, si nic lepšího nezasloužíme.

M. Horák 16.5.2022 8:42

Jestli je někdo odtržený od reálného života, tak jste to vy! Z vašich příspěvků je vidět, že kopete za rusko bez ohledu na to jak se chová. A nepodsouvejte autorovi něco, co nenapsal a co si jen fabulujete ve své hlavě.

J. Sedlář 16.5.2022 8:51

Autor je ŠojdrBratr mimoň z EUroparlamentu. Z jeho platu se to poučuje a utahuje opasek.

"Kopat za Rusko" špatnééé. "Kopat za USA" dobrééé.

Napadlo Vás někdy nedejBrusel kopat za sebe?

J. Nevrkla 16.5.2022 9:03

Nekopu za Rusko, kopu na rozdíl od Zdechovskeho za svou zemi. Jsme k Rusku evidentně nepřátelská země, takže Rusko logicky chce platbu v rublech, dolary mu jinak mohou být kdykoliv ukradeny. Nevyhovet ruskému požadavku znamená nemít jejich plyn. To Zdechovsky chce? Uvědomuje si vůbec, že to pro naši zemi znamená ekonomickou katastrofu? Jemu je jedno, že tu pak bude spousta lidí bez možnosti obživy? Zatímco on má svůj luxusní nezdaněný příjem zajištěn. Doufám, že nejen on, ale že celý bruslařský aparát brzy skončí. Velká většina jeho kolegů tam přemýšlí jako on a do katastrofy nás vedou.

V. Novak 16.5.2022 9:07

Horák, marně hledám ve vašich příspěvcích nějaký argument. Mohl byste - pokud se vám dle vašeho mínění nějaký povede - ho zřetelně označit? Třeba !na začátku a !!na konci?

P. Čech 16.5.2022 11:35

U něj na žádný argument nikde nenarazíte. Jde o to, že podobní lidé "diskutují" nikoliv pomocí předkládání argumentů, ale zařazováním jinak smýšlejících do ideologických škatulek. Tady jejich názory končí, pokud jim nějaká politická strana neřekne, co si mají myslet a co mají říkat.

P. Čech 16.5.2022 11:31

Je vidět jasně, že vůbec netušíte o co jde. Nekopu za Rusko, ale ani za USA, EU či kohokoliv jiného. Kopu jen za sebe. Naprosto odmítám být zařazován do nějaké politické škatulky. To Vy však nikdy nepochopíte, protože bez oficiálních politických ideologií politických stran jste zcela bezradný. Pokud se Vám mé názory zdají mylné, na to máte výsostné právo. Zařazovat mne však do nějaké škatulky a tvrdit že za někoho kopu už tak dobré není.

F. De Winter 16.5.2022 6:46

Jo, jo, soudruhu Zdechovský. Když chce někdo machrovat, musí na to mít.

Přátelé, přiznejte se, kdo z vás volil partu těchto směšných šašků?

P. Čech 16.5.2022 6:57

Jsou to stále ti stejní lidé. Ovčané politických stran. Lidé neschopní vlastního náoru na věci obecné, lidé, kteří politické ideologie vydávají za svůj názor. V našem případě příznivci a ovčané Lidovců. Ti nejenže volili tu "partu směšných šašků", ti volili i pana Zdechovkého přímo do EP.

M. Boháček 16.5.2022 6:45

Zdechovský píše úplné sprostosti. Rubeľ rastie a posiľňuje. Jediní, koho postihujú protiruské sankcie, sú obyvatelia EU.

A kto podporuje zločinný kyjevský režim, ktorý preukázateľne strieľa raketami do vlastných ľudí, je zločinec.

VIDEO: Ďalšie fakty k vražde civilistov v Kramatorsku, na ktorých zaútočil ukronacistický režim v Kyjeve balistickými raketami Točka-U

https://www.infovojna.bz/article/video-dalsie-fakty-k-vrazde-civilistov-v-kramatorsku-na-ktorych-zautocil-ukronacisticky-rezim-v-kyjeve-balistickymi-raketami-tocka-u

R. Valkovič 16.5.2022 7:41

A proto Rusko vyhrožuje komu může, aby sankce zrušily. Nechte si ty žvásty proruský trolle. Rusko je odporný agresor a banda vrahů.

M. Boháček 16.5.2022 7:54

Argument nula, iba osobný útok na osobu názorového oponenta. Typické pre fanatikov s vymytými mozgami.

To, že je v článku a vo videu (natočené Ukrajincom) podrobne rozobrané a dokázané, že Ukrajinci úmyslene zabíjajú vlastných občanov, fanatikom s krvavými očami, typu Valkovič, zjavne nevadí.

M. Horák 16.5.2022 8:47

Boháček! Definici vymytého mozku naplňujete vy i s těmi vašimi vymyšlenými argumenty. Hlavně, že si dokážete zdůvodnit a ve své hlavě obhájit agresora.

M. Boháček 16.5.2022 9:07

Horák! Keď vyvrátite, alebo aspoň seriózne spochybníte, Ukrajincovu argumentáciu vo videu, ktorou dokazuje, že Ukrajinci úmyslene útočia na vlastné obyvateľstvo, tak vás začnem brať vážne. Zatiaľ ste iba fanatik s osobnými výpadmi, bez argumentov. Presne ako Valkovič.

J. Sedlář 16.5.2022 8:58

Ano, ano. Třeba tady (https://www.novinky.cz/valka-na-ukrajine/clanek/vysinuti-rusti-vojaci-zastrelili-bezbranne-civilisty-do-zad-ukazuje-video-40396784) ti odporní vrahouni 16.3.2022 spáchají to zvěrstvo tak fikaně, až je na záběrech 19.3.2022. O tom, kam zmizel smart se radši bavit nebudeme.

V. Novak 16.5.2022 9:04

Rusko vyhrožuje? Komupak? jakpak?