23.6.2024 | Svátek má Zdeňka


Diskuse k článku

USA: United Socialist States of America?

Bylo to v roce 1961, tehdejší prezident Antonín Novotný, sebestředný vládce všemocné strany, prohlásil národu v slavnostním projevu, že žijí v socialistické republice - ČSSR. Předcházela tomu likvidace malých soukromníků, kteří byli integrováni v tzv. komunálních podnicích.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
L. Masar 29.1.2021 7:59

Teda sila, pane Obereignere. No ale vyckejme casu, socani nastupuji. Vitezny listopad se jim tedy povedl - za potlesku Americanu pijici "kool-aid" socialismu jako vy ...

Tot reakce na vas desivy prispevek od "deplorable chump" z Jihu.

R. Gramblička 29.1.2021 7:57

Docela by mně zajímalo, proč je zdravotnictví v USA tak předražené a díky tomu i zdravotní pojištění. Velká část lékařů a nemocnic jsou sice v soukromých rukou, ale přesto je zdravotnictví jako celek do značné míry státem regulované. Nemá někdo k dispozici fundovanou analýzu?

J. Babička 29.1.2021 8:50

Nezapomente ta závratné sumy vyplácené právníkům Lékaři a nemocnice radeji zaplatí než aby se soudili i když mají pravdu. Podesetileti tahnoucí spor je by stál více i kdyya vyhráli.. Tam je nutno začít reformovat

P. Krešňák 29.1.2021 7:40

Vážený pane Obereignere, nevadí mně že jste volil Bidena a jistě bych Vás nijak neškatulkoval. Ale velmi se mýlíte, pokud je něco povinného tak to není pojištění ale daň. A Váš pohled na pojištění je tedy velmi socialistisky zkreslen. Dále Vám musím připomenout, že se celé volební období DT socialistická (demokratická) zvěř chovala daleko hůře (rabování, protesty, svržení prezidenta...) než ti, co vtrhli do Kapitolu. Na to jste asi "omylem" zapomněl. Je mně vlastně jedno koho jste volil, ale z Vašeho vyjádření jste skutečný socialismus nepoznal (asi jste brzo odešl z ČSSR). Věřte, že demokraté již nejsou demokraté ale komunistická strana se vším všudy. Krešňák

J. Pavelka 29.1.2021 8:24

Problém je, že teoretizovat můžem...Ale v praxi je to pak něco jiného...Švagr jednoho kolegy je aeričan, republikán a volič Trumpa...A když si hledal nové zaměstnání, základním požadavkem bylo, aby podnik nabízel úplné zdravotní pojištění....Ono se teoretizuje, ale když má pak člověk "vysolit" půl milionu...Kromě toho se běžné komerční zdravotní pojišťovny chovají jako všechny pojišťovny a snaží se se "vykroutit" z placení ....

M. Sedláček 29.1.2021 11:51

Je docela rozdíl, když si jako zaměstnance dáváte požadavky do smlouvy než aby vám stát nutil něco, co nechcete a ještě jste to musel platit nějaké lůze.

J. Nový 29.1.2021 7:38

Jen si ten socialismus v USA neuvědomujete nebo ho nechcete vidět.

Např. dnešní článek, že Greenová podala návrh na impeachment vůči Bidenovi. To jistě může a není to proti ústavě ani zákonům USA. A ejhle, Twitter ji na nějakou dobu zablokoval účet. No co to je? Odtud hrozí nebezpečí. Nelze nechat takovou moc majitelům sítí, aby si blokovali koho chtěli. Nebo si umíte představit, že majitelé vlaků vás vyhodí z přepravy jen proto, že se jim nelíbí vaše názory? 8-o

R. Tichý 29.1.2021 7:18

Jste v USA dlouho, takze jen strucne.

Ano, Evropa je prolezla socialismem odshora dolu. Ve vychodni Evrope jsme se ho pokusili opustit, v zapadni Evrope ho s pisni na rtech a ohnem v srdci buduji.

J. Nevrkla 29.1.2021 7:15

Nebojte se, Biden nebude znarodnovat, nebude budovat ten náš socialismus. Bude budovat korporatni socialismus, z historie známý pod názvem fašismus.

A jak jste přišel na to, že Trumpovi příznivci jsou nacisté, fasiste, rasiste a antisemite, mi zůstává záhadou. Žijete sice v Americe, ale v dokonalé bublině a sledujete pouze propagandu korporatnich médií, zdá se. Jako ten americký profesor sociologie, který v životě nemluvil s voličem Trumpa. Toho Trumpa, který jako první americký prezident od padesátých let nezačal žádnou válku, tím se od nacistů hodně lišil, který získal rekordní počty černých voličů a rekordne snížil jejich nezaměstnanost, který byl největším přítelem Izraele, přesunul ambasádu do Jeruzaléma a významně pomohl při navázání diplomatických styků Izraele s arabskými zeměmi. A jestli hledáte fasisty, tak se podívejte na podporovatele Bidena.

V. Šťastný 29.1.2021 7:25

R^

J. Nový 29.1.2021 7:40

Přesně tak. Pán se nechal sežvejkat manipulativními The New York Times a podobnými "Rudými právy".

P. Moravčík 29.1.2021 11:41

R^R^R^!

K. Salajka 29.1.2021 6:49

Proto, že Vám vyléčili dceru a proto, že Vám Trump dluží 11 000 dolarů, necháte vyhazovat z práce a univerzit lidi, když se přiznají, že ho volili. Zdravotní reformu, kterou prosadil Obama, nejde ufinancovat. Hlavně nechápu, proč si pojištění platíte, když teď každý je pojištěný "zdarma" -. Váš popis toho, co se stalo 6.ledna 2021 nasvědčuje, že jste sice udělal odborné zkoušky, ale zatím jste nezvládl angličtinu, nebo jste něco na záběrech z demonstrace přehlédl. Policisté zastřelení bez výstřelu to je fake pro labužníky !

J. Nový 29.1.2021 7:42

Názorovým odpůrcům sice nadává do nácků a fašistů, ale sám má totalitní myšlení, jak vyšité. To je poznávací znamení dnešních neomarxistů :-/

J. Pavelka 29.1.2021 8:32

To by chtělo doložit výpočtem, že ji nelze ufinancovat...V Kanadě to dokáží, proč ne v USA?

R. Langer 29.1.2021 10:58

Jo, ten Aspirin v Kanadě dostanete... ;-D

V. Církva 29.1.2021 6:48

Pane Obereigner, dnes konečně rozumnější článek. Kdo se trochu o USA zajímá ví, že zdravotní pojištění a předražené zdravotnictví je tam skutečným problémem. Tentokrát jste konečně popsal realitu v USA a omezil lži z amerického tisku.

Skutečně jsou tam lidé bez pojištění, se všemi hrůzami rizik, které mohou nastat. Státní základní zdravotnictví je pak mizerné. Kamarádka co tam rodila si připadala jak někde v rozvojové africké zemi. Nemocniční péče neuvěřitelně předražená. Přitom kvalita snad jen v skutečně luxusních nemocnicích překoná třeba Německo.

Nakonec USA jsou pro nižší třídu skutečně dost tvrdá země a je pochopitelné, že to lidé chtějí změnit. Je jasné i to, že USA nemůže v tomto zůstat jako před 50 lety.

Jenže, na co se zatím soustředil Biden? Na rovnost ve sportu pro transexuály, povolení vstupu z pochybných islámských zemí, legalizaci pobytu cizinců, pařížská dohoda, která bude znamenat další body pro Čínu a chudnutí nižších tříd v USA. No snad tam bude i návrat k Obama care. To zatím bylo dost nešťastné (někdo toho zneužívá a spoléhá na Obama care). Isnspirovat by se mohli u nás, ale přesto, že něco zkouší je asi správné.

Dalším problémem Západu a pomalu i USA jsou předražené nemovistosti. Ty dle odborníků zdá se Bidenova finanční politika taky zdraží (uvidíme v tomto se mohu mýlit, ale levičákům nevěřím).

K. Salajka 29.1.2021 7:04

Prvním krokem k rozumné zdravotní péči, by bylo omezit výdaje zdravotních pojišťoven na vlastní provoz a omezit jejich podnikání a další způsoby "zhodnocování " prostředků, vybraných od pojištěnců. Je pikantní jestliže pojišťovny jsou ztrátové a musí být dotované a zároveň "investují". Aktuálně je to vidět na investicích do vývoje vakcíny. Firma neprodává vakcíny přednostně levně tomu, kdo dotoval jejich vývoj, ale tomu kdo dá víc. !!!

Trend neomezeného odškodňování k nám úspěšně dorazil z USA. Kdo se nenarodil do rodiny lékaře, může uspět jen jako vojenský lékař. Jinak by při první odškodňovací žalobě zkrachoval.

P. Lenc 29.1.2021 6:46

"Oni" vám nadávají do komunistů?No pokud nejste, tak jste pořádnej blb.

P. Turek 29.1.2021 6:22

Deportujme ho do Kanady, tady nám jenom dělá ostudu.

Kanadská socialistická lékařská péče od roku 1973 spočívá v tom: "Vemte si dva aspiríny a ať nám váš pohřební ústav zavolá, až vás budeme moct vyřadit z kartotéky."

"The Barbarian Invasions", film z devadesátých let, známý v lékařských kruzích.

Howgh.

P. Turek 29.1.2021 6:05

A že jsme tě k nám do USA vůbec pustili? To ses teda při pohovorech musel hodně zapřít! Are you or have you ever been member of an organization aiming to overthrow the government of the United States of America?

P. Moravčík 29.1.2021 11:52

Neskoré následky pobytu v ČSSR, zvané Štokholmský syndróm. Inak si to neviem vysvetliť.

P. Turek 29.1.2021 5:57

Milý lidový demokrate: než políbíš botu bílému hochu z dobrého humanitního oboru vyhlášené univerzity v černé mikině s kapucí a nápisem "Black Lives Matter", tak tu botu napřed otři. A hlavně nezapomeň si přitom kleknout a pak se omluvit za svou vinu coby rasově daný otrokář.

R. Langer 29.1.2021 5:45

Ano, byl jste nazván levičájem a komunistou, a to zcela správně. Že tato označení považujete za nadávky je ovšem už jenom váš problém, protože tak si takoví lidé říkají normálně sami... ;-)

J. Babička 29.1.2021 2:45

„No,“ zaošíval se pan Heinemann, přemáhaje úzkost. „Logika by v tom byla. Jenže ne naše, prosím, když si jen tak povídáme. My stavíme pořadí hodnot jinak. Vy muslimové říkáte křesťané, když o nás mluvíte. Ale to je jen půl skutečnosti. Druhou polovinou stojí naše civilizace na antice. Na řecké filosofii a římském právu. Na evropské renezanci a reformaci. Na osvícenství a na ideálech francouzské revoluce. Byl to vývoj dvou tisíciletí a vyústil v jiné hodnoty. Můžeme mluvit o tom či onom, ale nejvýš nám stojí svoboda.“

Učený šajch se krátce zasmál. „Ale nestojí, pane. To je, když dovolíte, na vás křesťanech zarážející, že si... nechci říct lžete. Ale že si něco namlouváte, čemu sami nevěříte. Měl jsem dost příležitosti pozorovat vaše politiky, dokud... Když chtěli získat na svou stranu voliče, neslibovali jim svobodu, ale jistoty. Řád, v němž je o každého postaráno, aby se v případě nějaké nehody neoctl až na dně bídy; aby se vždy mohl spolehnout na státní instituce, které mu poskytnou určité minimum prostředků k životu. Jiným slovem otroctví. A vaši lidé je rádi přijímali, kdo nabízel poddanství v zajištěnosti, vyhrával volby. Je to přirozené, zbytečně se hrozíte toho slova. Otrok je ten, o koho je postaráno, a on za to uznává pánovu autoritu.

úryvek z knihy , Frýbort

J. Nový 29.1.2021 8:05

Šejkovi uniklo, že u nás už ty svobody máme, takže je slibovat by bylo jako nošení dřeva do lesa. Dnes vám prodejci aut nebudou slibovat, že jejich auto dobře startuje i v zimě (jako to slibovali ještě před pár desítkami let). To už se bere jako samozřejmost a je zbytečné o tom mluvit.

Přirovnávat otroctví k pánově autoritě je nesmysl. Politiky si vybíráme svobodnými volbami a můžeme dát demonstracemi, ústně i písemně najevo, že jsme s nimi nespokojeni. Ale uznávám, že se to prudce horší v dříve demokratických USA a mám obavy z dalšího vývoje (ne)svobody projevu, názorů a slova.

Ale to už je jiná věc.

J. Babička 29.1.2021 8:20

Možná že by stálo za to so přečíst tu kniku Pod vládou půlměsíce L Frýbort.

J. Pavelka 29.1.2021 8:28

kromě toho je to právě islám, kdo nabízí sociální zabezpečení všemprostřednictvím zakátu a starosti muslimské obce o potřebné.. ......Možná proto ve svobodných volbách v islámských zemí vítězí fundamentalité

J. Babička 29.1.2021 1:47

Trumpovými rasisty, neonacisty, fašisty, antisemity

Já patřím mezi tu holotu a podlidi co volili Trumpa. Jenom nevím zda jsem nacista, rasista nebo antisenita? Ten pán musí doufat, že Biden zruší velvyslsnectví v Jerusalemu kam ho přesunul antisemita Trump, zpět a obnoví pladby palestincům. A to usmíření mezi Izraelem a arabskými státy USA budou nabourávat.

V USA jsem již přes 50 let, značnou část té doby jsem pracoval jako nástrojař. Tedy elita mezi dělníky. Domnívám se že ten pán musel pracovat pro čecha, v nějaké malé dílničce, nebo pracovat sám, když neměl pojištění. Já na takovou dílnu, kde bych neměl nemocenské pojištění nenarazil. Některí velká fabriky platili odmenu, když jim někdo sežene nástrojaře. Dokonce jednou Northop, dovážel nástrojaře z Anglie. Takže sem si kdykoliv mohl vybrat podnik z dobrým pojištěním.. To je jen moje zkušenost, nedá se zobecnit stejně jako zkušenost toho pána,. Jenže takoví češi, kteří byli v USA neůspěšní a neviní sebe, ale systém a proto se dali doleva k demokratům znám a myslím že patří mezi ně.

J. Babička 29.1.2021 1:56

USA dává na zdravotnictví skoro 18 procent Hrubého národního důchodu, tedy 2x tolik než vyspělé Evropské státy. Tajźe by zavedením takovího pojištění jako je třeba ve Francii, Anlii, vemi ušetřila. Problém je že američané vidí jak funguje socialistická forma pojištění v sousední Kanadě a něco takového by nechtěli. Obamacare, tomu nerozuměl ani sám Obama, ale byl to malér. A tak je nutno pžijít z něčím novým a originálním. A to se obávám Bidenova administrativa nedokáže