2.5.2024 | Svátek má Zikmund


Diskuse k článku

USA: První povolební dojmy

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
dutch 10.11.2006 17:05

Nechápu

proč zde tak jucháte Juchelko? To se přece neodehrál žádný převrat, jen proběhly svobodné demokratické volby. Za dva roky může být vše naopak. Proč dnes slavíte s demokraty? Vy přece nenávidíte USA a priori. Jste pouze škodolibý jak radiovku vyhazující podomek ze staromáku v únoru 48.   

Alex Juchelka 10.11.2006 17:09

Re: Nechápu

Kdo tvrdí, že proběhl převrat a kdo tvrdí, že za dva roky to nemůže být jinak??? Já nejuchám s Demokraty, ale proti Republikánům, a to je sakra takový rozdíl, že byste to snad mohl pochopit i vy... Navíc, se mnou juchají milióny mých, USA a priori nenávidějících, spoluobčanů. Děkujeme Bushi! ;-D;-D;-D

dutch 10.11.2006 17:27

Re: Re: Nechápu

Podívejte,mě je srdečně jedno kdo u vás vládne. Mne zajímá kontinuita mez.politiky USA. Jelikož jsou USA jedinou supervelmocí a to po všech stránkách,mohou eventuálně ovlivnit chod dějin a ten může ovlivnit můj život. Zatím tuto činnost hodnotím at  po praktické či principielní stránce kladně. Mne zajímá praxe,nikoli tlučhubovské teorie pochybného původu. No,snad tolik lidí z gruntu nenávidějící svou zemi,do které nota bene přišli dobrovolně asi až tak nebude.    

Alex Juchelka 10.11.2006 17:45

Re: Re: Re: Nechápu

"...Mne zajímá praxe,nikoli tlučhubovské teorie pochybného původu..."

No a v praxi Republikáni prohráli, neboť neokonské tlučhubovské lži, teorie a diletantské pokusy o jejich uplatnění se ukázaly být zcela pomýlené. Já mám USA rád a proto z odstranění Republikánů z Kongresu musím mít radost. To vy očividně nemůžete pochopit, vy jste pořád v zajetí "kdo není s námi..." a podobných bolševických bludů a nebo jste prostě další typický čecháček, který bude vždy očekávat, že za něj všechno vyřeší někdo jiný...

Rozdíl mezi mnou a vámi je právě v tom, že vám JE srdečně jedno, kdo u nás vládne. Mi to jedno není a navíc nějaké vaše, cizí zájmy jsou na mém seznamu na jednom z posledních míst... Já vás v té madrase úplně vidím... :-)

Sowfiw 10.11.2006 17:41

Re: Nechápu

Dutchi, nediv se, ze chcrchelka jucha, sest let trpel pod republikany a vrestel tu jak vzteklej pavian, tak mu doprej trochu radosti, vrestet vsak bude porad. O tom zadna., ale to je mozna dano tim prachem z toho kamenolomu u nehoz bydli.Navic pochop, ze ted s americkymi socialisty prichazi vetsi podpory pro nemakacenky a lemply vseho druhu, tak proc by nejuchali, my jim na to z nasich dani "radi" prispejeme.

Alex Juchelka 10.11.2006 17:50

Re: Re: Nechápu

"...to je mozna dano tim prachem z toho kamenolomu u nehoz bydli..."

Nejhorší to je během odstřelů. Minulé úterý se to nedalo vydržet... ;-D;-D;-D

dutch 10.11.2006 18:49

Re: Re: Nechápu

Ten nic Juchelka má v mozku evidentně přeBushováno. Tedy ne člověk,ale Bush je mírou všech věcí. To není přece normální. To je patologická posedlost. Až bude nový prezident zhroutí se mu kus života. Nemohli by zvolit jeho bráchu?

Alex Juchelka 10.11.2006 18:59

Re: Re: Re: Nechápu

Opět se mýlíte. Nejvíc těch, kdo si, ještě před volbami, mysleli, že je zde přebushováno, byli právě republikánští kandidáti do Kongresu... A ani to jim nepomohlo. Já si naopak myslím, že nebýt Bushe, vyhrávalo by se Demokratům o hodně hůře. :-)

Napište nám raději něco o muslimské hrozbě v Holandsku, nebo kde žijete, ať vím, jak mám v příštích volbách volit. O zdejší situaci očividně víte naprosté h*vno a nemáte dostatek filipa abyste shut up... :-/

v jednom 10.11.2006 16:09

Juchelko

mas pravdu - prd se stane! Demosi to v Iraku zamotaji vic nez reposi.

Uz mas letenku na Kubu? Nebo do Venezuely ... ale tam radsi ne, Chavez dostava do rypaku ;-D;-D

Alex Juchelka 10.11.2006 16:22

Re: Juchelko

Dovolím si vás opravit - je maximálně naivní se domnívat, že za Irák bude nést zodpovědnost kdykoliv kdokoliv jiný, než Bush, jeho vláda a Republikánský Kongres. Do konce historie...

Vy to opravdu nevidíte? Proboha, přestaňte už prohrávat a vzmužte se! ;-D;-D;-D

Tana Zajicova 10.11.2006 16:04

Implikace americkych voleb

V době, kdy sílila kritika i z jeho republikánské strany, si nemohl dovolit žádné zásadní kroky, teď když nemá v Kongresu většinu, si bude moci paradoxně dovolit mnohem víc.

Ale to je prece kolosalni nesmysl a predstavuje naprostou neznalost americkeho politickeho systemu. Jak uz nekdo podotknul president Bush je efektivne od voleb 'lame duck'. Ja se do toho jeste musim podivat, nicmene jestlize Stevens rezignuje pristi rok z hlavniho soudu, Bush ma stale nadeji nominovat rozumneho soudce, pres demokratickou legislativni vetsinu a prostor ho prosadit.

Demokrate velice chytre postavili v mnoha distriktech kandidaty stredu a tak ziskali 'neregistrovanou' politickou masu. Kde museli, tak se posunuli do prava a kde nemuseli, nadale podkurovali extremni levici. Je zcela zasadni vedet,  ze valka v Iraku neni pro americkou levici valkou proti terorismu, nybrz vnitrni 'kulturni' valkou proti americke pravici. Tento fakt je jednoduse identifikovatelny pro porozovatele z venku(z Cech) tim, ze nepritelem americkych levicovych elit nikdy nebyl terorismus, nybrz predstavitel americke pravice, Bush(jejich slovy: terorista, Hitler, hlupak, dementni kovboj etc.).

Jestli se nekdo naivne domniva, ze demokrate nezacnou stahovat penize z rozpoctu na valku v Iraku, tak je blazen. Demokrate musi 'vyplatit' extremni levici a a odcerpane penize 'nalejt' do socialnich programu (welfare, inner city etc). Omyl volicu, kteri dali hlasy demokratickym kandidatum stredu, je v tom, ze ani jeden z nich nebude mit legislativni moc. Moc zustava v rukou levicovych extremistu jako Kennedy, Kerry, Pelosi, Rangel. Na druhe strane to muze procistit demokraty dlouhodobe.

Tana Zajicova 10.11.2006 16:05

Implikace americkych voleb

Republikani v Americe pod zabehlou prezdivkou 'Stupid Party', se prestali od demokratu se zabehlou prezdivkou 'Evil Party' lisit. Jejich fiskalni disciplina a podpora omezeneho governmentu, se za jejich vlady vyparila. Korupce v jejich radach se nelisila od korupce demokraticke strany. 'Evil Party', jejiz politika a udrzeni vlastni zakladny se toci okolo potratu v zemi, kde 90% lidi proti potratu stoji, vyvazila politika republikanu k legalizaci muceni. Cimz se kvalitativne demokratum krok za krokem priblizuji.

Zeme jako takova, ale nadale stoji na pravo, na coz ukazuji konzervativni iniciativy, ktere ve sve vetsine prosly ( proti homosexualnimu manzelstvi napr. ve vsech statech, kde byla iniciativa postavena, mimo Arizony).

Demokrate, kteri jeste stale ziji pred rokem 2001, ted musi vytvorit americkou zahranicni politiku (nejen o ni kecat). Jak je o demokratech historicky zname 'they will owerplay their hand'. Situace se velice rychle vykristalizuje a podle toho budou vypadat nasledujici volebni terminy. Tohle vykristalizovani bude vsak stat lidske zivoty a to je ta tragedie.

Alex Juchelka 10.11.2006 16:19

Re: Implikace americkych voleb

Dvě věci.

1. Gingrichova revoluce, kterou jste tak vehemntně podporovala, s konečnou platností skončila. Na trhu myšlenek Republikánští kupčíci prohráli... Chvála Bohu!

2. Mýlíte se - ti, kdo jsou proti válce v Iráku nejsou pouze proti Bushovi, i když v úterních volbách drtivě prohráli právě Bushovi Republikáni. V systému dvou hlavních stran vypadá každé vítězství černobílé... Exituje ale spousta konservativců a jiných ne-levičáků, kteří postupně, tak jak se situace vyvíjela, ztratili o Demokratech a jejich přístupu k válce v Iráku své iluse již dávno. Status quo s totální Republikánskou kontrolou vlády ale prostě již udržovat nešlo a jedinou opravdovou (zvolitelnou) alternativou ve volbách byli Demokraté. Nic víc, nic míň. Republikáni jsou dnes výrazem lenosti, kriminálního myšlení a big government. Odepsaná strana.

Jo a ještě - Kongres není zodpovědný za tvorbu zahraniční politiky. Za tu je zodpovědná Condi Rice. Teď, když jí Bush odstranil Rumsfelda z cesty, může její talent jistě zazářit v plné síle! Nemohu se dočkat... ;-)

Alex Juchelka 10.11.2006 16:24

Re: Re: Implikace americkych voleb

...Existuje... :-)

Alex Juchelka 10.11.2006 16:45

Re: Re: Implikace americkych voleb

A do třetice - nové lidské životy zmařeny být musí Táňo, jinak by ti, co zemřeli při Bushových experimentech v Iráku, padli zbytečně. Pochopte to. Musíte vládnout s takovou stranou, jakou máte, ne s takovou, jakou byste chtěla (abych parafrázoval výrok jednoho z nejlepších vojevůdců z počátku 21. století). Jak byste situaci v Iráku řešila vy?

Josef Kraus 10.11.2006 15:14

Po přečtení komentářů

chtěl bych autorovi poděkovat za článek, jehož informační hodnota mi připadá podstatně vyšší než vše, co jsem zatím zachytil z českých medií.

Alex Juchelka 10.11.2006 15:20

Re: Po přečtení komentářů

To vás tedy upřímně lituji. Ulč je obratná, ale čirá propaganda. Skoro bych řekl, že stojí zato naučit se (třeba i na stará kolena) anglicky... :-/

Hoobert 10.11.2006 15:27

Re: Re: Po přečtení komentářů

Ta propaganda moc obratna neni, zabira mozna tak na nevidoma stenata tady co neumi zadnou cizi rec a povazuji Ulze za symbol emigrace. Me vsak vadi jak takove hloupe brepty zaprasi skutecny konzervatismus a skutecnou pravici. Tihle neokonsti diletanti zabili skutecny konzervatismus na celou jednu generaci tak jak to udelal LBJ s liberalismem.

Alex Juchelka 10.11.2006 15:40

Re: Re: Re: Po přečtení komentářů

Já doufám, že ne, ale souhlasím, že to nebude snadné - v systému dvou hlavních stran se na nějaké nuance nehledí... :-(

aswler 10.11.2006 16:28

Cernoch a beloch

cernoch ten se dostal do senatu, cernoch onen nebyl zvolen - me teda rasa tech politiku vubec nezajima. Kdyz jsem si precet clanek, tak jsem si myslel, ze ctu nejaky narodni odpor nebo neco pro rasisty.

Alex Juchelka 10.11.2006 16:37

Re: Cernoch a beloch

Já si myslím, že Ulč rasista není. Nikdy kupř. nekritizoval uprděné, krkající Číňany, kteří smrdí česnekem a myslí si, že jim patří svět, a to má myslím Číňanku za manželku... :-/

Bruno 10.11.2006 13:50

Všem demokratickým nadšencům,

kdy pochopíte, že se vůbec nic nezmění, vojáci z Iráku nemůžou odejít, to by se rovnalo americké prohře a tu nikdo nedopustí, peníze jim zatrhnout taky nemůžou, protože, kdo by se díval na to, jak vojáci trpí a umírají a to všechno ještě zadarmo. Vítězové voleb teď musí prokázat kromě neproduktivní kritiky i nějakou činnost, návrhy, jak se vypořádat s terorismem, jak uchránit své občany. Bush má naopak úplně volné ruce, zvolen už být nemůže a pokud této situace využije, demokraté se budou za dva roky divit. V době, kdy sílila kritika i z jeho republikánské strany, si nemohl dovolit žádné zásadní kroky, teď když nemá v Kongresu většinu, si bude moci paradoxně dovolit mnohem víc.

Je roztomilé, jak tady někteří nazývají útok na cizí zemi a zákeřnou vraždu několika tisíc nevinných lidí "demolicí " dvou budov

xtl 10.11.2006 14:14

Re: Všem demokratickým nadšencům,

Citujte prosím přesně a nepřekrucujte slova diskutujících. V textu bylo uvedeno: "...za demolicí dvou budov v New Yorku v teroristickém útoku dvěma unesenými letadly..." V tomto případě, jak je všeobecně známo, Vám zřejmě méně, skutečně došlo k demolici obou budov, v jejichž troskách zahynulo téměř 3000 lidí, tedy stejně, kolik zahyne měsíčně v důsledku americké agrese v Iráku.

Bruno 10.11.2006 14:33

Re: Re: Všem demokratickým nadšencům,

Demolice=bourání. Primárním cílem teroristických útoků nebylo jistě zbourání těchto budov, to mohli zajistit pomocí demoličních čet bez jakýchkoli obětí. Primárním cílem bylo zavraždit co nejvíce lidí a přitom pokořit lidské úsilí, jehož symbolem tyto budovy byly.

V důsledku americké agrese nehyne v Iráku nikdo, všichni hynou v důsledku nesnášenlivosti místních skupin a neschopnosti se podílet na něčem pozitivním.

xtl 10.11.2006 15:49

Re: Re: Re: Všem demokratickým nadšencům,

Jestliže se podíváte do slovníku, uvidíte, že demolition=bourání, asanace, ničení. Slovo demolition (demolice) je také vojenského významu, neznamená jen mírumilovné rozbourání neopravitelné budovy, užívá se ve vojenském významu ve spojeních například demolition attacks, demolition battery, demolition target, deferred demolition, atomic demolition munition atd. Samozřejmě, že primárním cílem diskutované demolice byl teror, proto jsem zdůraznil, že šlo o "teroristický útok dvěma unesenými letadly", jasně a zřetelně jsem mluvil o činu, jehož primárním cílem bylo vyvolat strach zničením amerického symbolu (nejvyšších budov USA)spolu se značnými oběťmi na životech, stačí si pozorněji přečíst dříve napsaný text. S podobným úmyslem postupovala americká armáda, když svrhla atomové bomby na Hirošimu a Nagasaki.

K dalšímu nedorozumění u Vás došlo, protože nechápete rozdíl mezi důsledkem a příčinou. Skutečně v důsledku americké agrese došlo k podstatnému rozšíření teroristických aktivit v Iráku, kdyby totiž Američané do Iráku nepřišli, pak by bezpochyby násilím neumíralo tolik lidí jako dnes. Avšak konkrétní příčinou tohoto násilí je to, že nepřátelství místních skupin držené na uzdě bývalým režimem (tím jej nechci nijak vychvalovat!) přerostlo v ozbrojené násilí, které můžeme nazývat regulární občanskou válkou. Rovnováha sil zde vytvářená po staletí byla americkou činností narušena. Lze jen doufat, že ze současného chaosu nakonec vyvstane lepší kvalita, totiž skutečně demokratický režim, v němž budou mít všichni lidé stejná práva. Určitě to však nebude dříve, dokud na celém Blízkém východě nedojde k napravení křivd v důsledku sionistické politiky Státu Izrael.

ps 10.11.2006 19:56

Re: Re: Re: Re: Všem demokratickým nadšencům,

KOnkrétní příčinou násilí v Iráku je nepřátelství místních skupin ale s úspěchem se dá pochybovat o tom,  že toto nepřátelství režim Saddáma Husajna držel na uzdě. Právě naopak, režim svým terorem  vůči kurdům a šíitům a protěžováním sunitů nepřátelství vyvolával a podporoval.

Rovnováha sil se v Iráku nevytvářela staletí ale pouze několik desetiletí tedy od té doby co se Saddám dostal k moci, a ta spočívala v tom, že sunité vládli a všichni ostatní byli v (Y) a jakmile by režim padl tak by padla i rovnováha sil, se všemi důsledky, tzn. občanská válka bez přítomnosti stabilizujících sil. To by znamenalo krvavou  řež, mnohem horší než to co vidíme dnes.

A ještě poznámka na konec. Americké ozbrojené síly svrhly atomové bomby jistě s úmyslem vyvolat strach, který měl ukončit válku započnutou japonci. Na rozdíl od snah arabských teroristů, jejichž cílem je pouze a jen  šířit ten strach mezi nevinnými lidmi.

Alex Juchelka 10.11.2006 14:22

Re: Všem demokratickým nadšencům,

Ano, to je jedna z možností - rozhodně ale vámi popisované scenário není jedinou alternativou demokratické strategie. Demokrati nejsou tak hloupí, já bych začal s vyšetřováním Bushova kabinetu - to je práce na víc, než na dva roky.

BTW, samotnou kritiku naší okupace Iráku nelze klasifikovat jako neproduktivní - žádná dobrá řešení tamější situace neexistují a i kdyby existovala, nelze je aplikovat, dokud v Bílém domě sedí diletant Bush. Ne snad proto, že je to Republikán, ale proto, že je to naprosto neschopný hlupák, který dává přednost agresivní ideologii před zdravým rozumem...

Sitauce v Iráku navíc zůstane navždy 'nevyřešena', odkud nedojde k opravdovému potrestání kriminálníků, kteří ji mají na svědomí. To Demokratům zřejmě rovněž nedochází a tak se obávám, že se Bushovy a republikánské chyby budou opakovat... Uvidíme příští rok. :-)

---

Mezitím, slyšel jsem, že z amerických přístavů bude po Novém Roce vyplouvat pár menších tankerů s republikánskými emigranty, cíl Severní Korea. Pokud chcete, pane Pašku, mám někde rozvrh a ceník, ale nepřekvapilo by mě, kdyby vítězný americký lid takovému patriotovi jako jste vy cestu s radostí zaplatil ze svého! ;-)

Bruno 10.11.2006 14:40

Re: Re: Všem demokratickým nadšencům,

To není scenário, ale skutečnost. Ať se klidně do vyšetřování pustí, jestli nejsou tak blbí, tak pochopí, že jim to v této době k ničemu nebude. Oni teď musí přinést řešení, když doteď byli tak chytří a věděli, jak na to. Voliči to jistě očekávají.

Alex Juchelka 10.11.2006 15:01

Re: Re: Re: Všem demokratickým nadšencům,

Ale nemusí přinést žádné řešení - tím je pověřena komise v níž zasedá Jim Baker. Stačí když budou na toho rozmazleného spratka, Bushe mladšího, dohlížet, což je jedna z hlavních rolí Kongresu anyway... Pochybuji, že mezi Demokraty je někdo dnes tak hloupý, aby navrhl řešení, jehož provedení by nechal na stejných odbornících, kteří situaci již od počátku zpackali. Voliči očekávají odchod z Iráku (což se nestane) a potrestání viníků (rovněž pochybuji). To by bylo nejrychlejší, důsledné řešení. Demokrati vyčkají, co navrhne výše zmíněná komise a pak se s Bushem domluví, aniž by na sebe vzali iniciativu...

Podle toho ale, jak černobíle celou situaci vidíte "doteď byli tak chytří a věděli, jak na to", bych řekl, že patříte k těm, kteří byli již od počátku hloupí a nevěděli jak na to (což se projevilo minule úterý). Kde v sobě berete tu drzost? No nic... ;-D

Bruno 10.11.2006 15:22

Re: Re: Re: Re: Všem demokratickým nadšencům,

No já k nikomu nepatřím, ale celý svůj život uznávám lidi, kteří se o něco snaží a ne ty, kteří všechno boří a sami se o nic nepokusí. Nevím, jakou drzost v sobě beru, situaci nevidím černobíle, naopak tak  ji v posledních dnech vidí demokrati opilí vítězstvím

Závěr vašeho prvního odstavce vypovídá vše o vašem myšlení, někdo za nás udělá to,k čemu ho donutíme, ale my neponeseme odpovědnost. To je vaše vidění světa, ze kterého je mi dost blbě.