Diskuse
USA: Problematicky "kladná, souhlasná" Affirmative Action
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Doplním pro Čechy možná překvapivé informace
Ulč: "...mnohé jsem se dozvěděl:Že Kalifornie svým hospodářským výkonem je mohutnější než celé Mexiko. Že v Kalifornii žijí lidé s jinou mentalitou. ... "
A nejproduktivnějším regionem na světě vůbec je tzv. Křemíkové údolí, které se nachází v Kalifornii (blízko San Francisco). As of 2013, the region employed about a quarter of a million information technology workers.
A v Křemíkovém údolí žije nejvíce osob se syndromem autismu (Asperger syndrom).
Hlavní problém Affirmative Action is IMHO
v tom, že pomoc poskytuje na základě špatného kriteria. Což počátkem 60. let nebylo poznat.
Pomoci dítěti z méně inspirativního prostředí, tedy zejména z chudé a nevzdělané rodiny nemusí být špatný nápad. Špatný nápad je poskytovat takovou pomoc dítěti na základě jeho rasy nebo "rasy" jako u našich Cikánů. Proč by měl být zvýhodňován potomek středostavovských černochů proti dítěti nějakého rednecka nebo dělníka od pásu?
Nevidím důvod.
Níže zmíněný "dělnický původ" (zavedený mimochodem mnohem dříve, než na začátku normalizace) byl mnohem méně hloupým kritériem než rasa. A nevšiml jsem si, že by takový výběr vedl ke zvýšenému "odpadu" ze středních škol (na vysokou jsem šel přece jen až o pár let později, trakže nemlžu posuzovat). Ani u maturity nebyl takový počet propadlíků jako v současnosti - tak 0-2 z ročníku čítajícího 4 třídy po více než 30 studentech.
Hlavní problém Affirmative Action
je paušalizace akcí z toho vznikajících.
A. Alda
Počátkem normalisace
bylo u nás zavedeno bodobé hodnocení při příjímání na střední školy, v němž byli zvýhodněny děti z dělnických rodin proti dětem z rodin vzdělaných rodičů. Tak například má šance dostat se na střední školu byla při prospěchu 1,0 stejná jako šance dítěte dělníka a dělinice při prospěchu 2,3. Výsledkem bylo: a) velký odpad studentstva v prvním ročníku středních škol
b) trochu zvýšené studijní úsílí zbylých studentů
c) extrémní růst korupce ve školství
d) velký rozvoj studia při zaměstnání (večerní i dálkové).
Komunisti to pak "vyřešili" zavedením maturit na učňácích.
Kdyby se osamostatnila
Kalifornie, zbyteku USA by to jen prospělo. Bez ohledu na současný Kalifornský "ekonomický výkon".
Re: Jak
A jak vy můžete "vydržet" číst články, které vás v podstatě urážejí?Přejděte na Britské Listy, tam najdete "pokrokové velikány" dle vašeho gusta.
Vyhledávání
TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA
Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.
ondrejneff@gmail.comRubriku Zvířetník vede Lika.
zviretnik.lika@gmail.comHYENA
Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.
https://www.hyena.cz