26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

USA: Připomeňme si Den nezávislosti

4. července 1776 byla v Pensylvánii přijata Deklarace nezávislosti, na jejímž základě vznikl suverénní americký národ se svým vlastním svobodným státem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R. Gramblička 16.7.2020 19:17

Valenta je známý pokrytec...

D. Bystriansky 16.7.2020 19:05

R^

D. Bystriansky 16.7.2020 19:04

Toho se Zechovský drží jako hwno paty a to od nepaměti.

J. Jurax 16.7.2020 17:56

No, víte, když ono jeho zdejší články nejspíš sleduje víc lidí než kolik by napadlo se zajímat o to, kdo jak v tom putovním cirkuse hlasuje.

Takže propagační účel články splňují.

J. Jurax 16.7.2020 17:42

Cituji přímo Vás: Základ je postupovat podle zákona a bez emocí. Poškodil jsi sochu? Budeš potrestán.....

J. Kanioková 16.7.2020 16:14

Souhlas

V. Novák 16.7.2020 15:36

Prostě z rozvinutých zemí byly USA poslední.

I zaostalé Rusko zrušilo nevolnictví (otrokářství neznalo nikdy) před USA.

Ale nelze vinit otrokářské Otce zakladatele z pokrytectví - ještě desítky let po TOM 4. červenci jen nemnoho Američanů bylo ochotno připustit, že černoši (nebo indiáni) jsou potomky téhož Adama a téže Evy, jako bílí. Deklarace nezávislosti i s těmi deklarovanými právy se vztahovala pouze na "pravé lidi" - tedy bílé.

V. Novák 16.7.2020 15:30

Spávně!

Jsou různé sochy!!

Je třeba to vidět politicky!!!

A třídně!!!!

M. Valenta 16.7.2020 15:26

Zeman i Babiš se dehonestují sami, což by ještě šlo, ale vzhledem k svým funkcím bohužel i celou zem.

J. Sinnreich 16.7.2020 15:04

Zdechovsky pise "revolucni" prispevky do diskusi. Jak je patrno. kdyz se hlasuje tak jdou zasady stranou.

Š. Hašek 16.7.2020 14:43

I můj pohled na věc.

M. Valenta 16.7.2020 13:41

Koněva instalovali bolševičtí kolaboranti někdy v 80 tých letech. Asi ten rozdíl nerozpoznáte.

J. Jurax 16.7.2020 13:35

Ehm ... i když poškodí sochu otrokáře nebo jižanského generála? Že by se našel soudce natolik rasistický, že by si troufnul?

Nebo u nás sochu maršála Koněva ... nezaznamenal jsem, že by byl někdo odsouzen ... :-)

J. Nový 16.7.2020 12:54

Ovšem i vy máte jistě typy lidí, kteří jsou vám sympatičtější a jiné typy, které jsou vám na první pohled nesympatické. Jsem přesvědčen, že to tak máme všichni. Možná je v tom jakýsi přírodní základ - výběr vhodného partnera pro rozmnožování.

Tedy pokud nejde o nesympatie k člověku se stejným pohlavím a bavíme se o heterosexuálech ;-D

J. Nový 16.7.2020 12:51

To je rozdíl. Média mají na lidi mnohem větší vliv, než jeden prezident. Mají až nezdravý vliv. Média ztratila svůj původní účel, což byly jen a pouze informace. nyní se snaží manipulovat čtenáři a diváky a překládat jim svoje představy o "pravdě" a o tom, co je "správné". To považuji za velice nebezpečnou přeměnu a vidím v tom obdobu Rudého práva.

Když čtu články převzaté z NYT tak si připadám jako za bolševika.

J. Nový 16.7.2020 12:48

Olej do ohně přilévají jednoznačně média, v čele s The New York Times.

Jak tam vypadá "svoboda slova" se dečtote třeba zde:

https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/new-york-times-bari-weissova.A200715_201004_zahranicni_rik

J. Nový 16.7.2020 12:45

Copak nás, postkomunistické země, bolševik poučil. Ale ty země, které ho nezažily neumí číst mezi řádky, věří neomarxismu jako nějaké spáse. Horší je, že i u nás je pár jeho příznivců, kteří jsou mohutně podporovány médii, bohužel včetně těch veřejnoprávních. :-/

J. Nový 16.7.2020 12:42

"A následně se Amerika propracovala na základě takto definovaných práv i ke zrušení otroctví, zatímco mnohde jinde ve světě bylo otroctví a rasová nerovnost dále uplatňována.Mnohde možná, ale leckde už ne. V těchto zemích bylo otroctví zrušeno v následujícím roce:

Švédsko: 1335 (ale až roku 1847 v kolonii Svatý Bartoloměj)

Portugalsko: 1761

Anglie a Wales: 1772 jako důsledek Somersettova případu

Skotsko: 1776 jako důsledek Wedderburneského případu

Haiti: 1791, na základě povstání asi půl miliónu otroků

Francie (poprvé): 1794–1802, týkalo se všech kolonií

Argentina: 1813; VelkáKolumbie (Ekvádor, Kolumbie, Panama, Venezuela): 1821, na základě postupného plánu osvobození (Kolumbie v r. 1852, Venezuela v r. 1854); Chile: 1823; Mexiko: 1829

Britské impérium: 1833, týkalo se všech kolonií (s účinností od 1. srpna 1834; ve Východní Indii od 1. srpna 1838). Mauricius: 1. února 1835, pod britskou nadvládou. Tento den je státním svátkem. Dánsko: 1848, týkalo se všech kolonií; Francie (podruhé): 1848, týkalo se všech kolonií; Peru: 1851; Nizozemí: 1863, týkalo se všech kolonií

Spojené státy americké: 1865, po občanské válce (v některých státech již před rokem 1865)

I. Polák 16.7.2020 12:35

Oni nechtějí vládnout, oni rabují to, co vytvořili opovržení hodní běloši. Bylo zajímavé sledovat Oprah v komentáři k Beatles. Černoši jsou totiž rasisti na druhou.

I. Polák 16.7.2020 11:59

Tak ani Vondra a Zahradil nemají jasno? Vreconiová je no name, alespoň pro mne.

I. Polák 16.7.2020 11:56

Jo, jo, byli tací, co se domnívali, že i výstřel z Aurory tak nějak vyšumí. A nazývat výzvy k zachování zdravého rozumu přiléváním do ohně, to snad může jen momentálně opožděný...

M. Valenta 16.7.2020 11:16

Vadí, ale oni nejsou prezidenty a to je rozdíl.

V. Chrastina 16.7.2020 11:10

U nás jsou podobnými "demokraty" dehonestováni prezident Zeman a premiér Babiš a není jim to nic platné. Pevně doufám, že dehonestace Donalda Trumpa americkými "demokraty" se také mine účinkem. Držím jemu a tím nám všem na světě palceV

R. Gramblička 16.7.2020 10:57

Tak jste si zas kopnul do Trumpa, no. Co všichni ti demokratičtí potentáti, celebrity, žurnalisté atd...? Na každý Trumpův galon benzínu přilejí oni z druhé strany celou cisternu. To vám nevadí?

O. Zuckerová 16.7.2020 10:49

Pane Pávku, myslím, že to nemá co dělat s rasismem. Někdo je prostě vybaven štítivostí k určitým vzhledovým odlišnostem. Mému kolegovi se dělalo špatně, když jednal s potící se zrzavou osobou s vodnatýma očima. Osobu tedy přehodili ke mně, protože je mi jedno, jak kdo vypadá, jen když nerabuje obchody, nezapaluje cizí auta a nevraždí jen tak pro srandu.

R. Tesařík 16.7.2020 10:43

Jo on to dělá současný prezident... že vás huba nebolí.

P. Lenc 16.7.2020 9:18

Útok ultralevice v USA podporovaný kdysi Demokratickou stranou je útokem celosvětovým.Jejich internacionála, internet, toto fašistické svinstvo šíří po celém světě.A přiblblí politici a novináři, kteří jim tleskají si vůbec neuvědomují, že v případě že toto svinstvo zvítězí budou první na řadě, tak jako to dělali bolševici a nacisté.Dějiny se údajně neopakují, možná ne, ale lidská blbost je stále stejná.To co se děje v EP se začíná rovnat r.1933 v Německu, nebo u nás v r.1948.Jsme opravdu tak nepoučitelní?

M. Valenta 16.7.2020 9:11

Před rokem jsme byli na Den nezávislosti v Malibu na pláži. Až na pár ohňostrojů byl celkem klid a já jsem pevně přesvědčen, že ten i nesmysl s BLM časem vyšumí, neboť ani černá populace v tom není zdaleka jednotná. Pochopitelně to nechce přilévat olej do ohně, což současný prezident bohužel dělá. Základ je postupovat podle zákona a bez emocí. Poškodil jsi sochu? Budeš potrestán.....,

F. De Winter 16.7.2020 8:45

Evropský parlament zaujal stanovisko k protestům v USA podporující hnutí Black Lives Matter.

Pro přijetí usnesení a tím i proti našim zájmům hlasovala většina i českých europoslanců.

Je mezi nimi Michaela Šojdrová (KDU-ČSL), Tomáš Zdechovský (KU-ČSL), Evžen Tošenovský (ODS), Jiří Pospíšil (TOP 09), Mikuláš Peksa (Piráti), Stanislav Polčák (STAN), Radka Maxová (ANO), Dita Charanzová (ANO), Martina Dlabajová (ANO), Luděk Niedermayer (TOP 09). Markéta Gregorová (Piráti), Ondřej Kovařík (ANO), Kateřina Konečná (KSČM), Marcel Kolaja (Piráti), Martin Hlaváček (ANO) a Ondřej Knotek (Piráti). :-P

Proti usnesení hlasovali europoslanci SPD Ivan David a Hynek Blaško. R^

Jan Zahradil, Alexandr Vondra a Veronika Vrecionová z ODS se zdrželi hlasování. ?

M. Krátký 16.7.2020 8:42

rád připojuji svůj souhlas - R^R^R^