20.5.2024 | Svátek má Zbyšek


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Ivan 25.1.2007 23:26

Fantastické

Pozoruji, že Amíci mají kádrování na ještě vyšší úrovni než bolševik. To se konečně dalo čekat. Jeden za 18 a druhý za dvacet vez dvou.

Na adresu emigrantů. Vlast není něco, co se opouští a zrazuje při prvních potížích. Každý, zdůrazňuji každý, kdo emigroval, tím vypovědlě něco o slabosti svého charakteru. Proto si emigrantů nevážím a vážit nebudu. Je k smíchu, jak si někteří z nich na psu odreagovávají své ubrečené křivdy.

Lucifer 25.1.2007 23:34

Re: Fantastické

Opustíš-li mne, zahyneš.....tlustá mrtvola Viktora Dyka otáčející se v hrobě jako vrtule...a oni nejen že nezahynuli, ale si tu dovolují kádrovat na ještě vyšší úrovni než bolsevik ..;-D 

Zuzana W 25.1.2007 23:58

Re: Fantastické

Kdyby tohle byla pravda, tak by Češi pořád seděli v bažinách Ukrajiny.  

Jerry 26.1.2007 2:15

Re: Re: Fantastické

A nejen to, ale USA by se dnes asi nazyvaly Spojencti Indianskych Kmenu,  a nikdo by na ne nenadaval. ;-P

Reno 26.1.2007 0:04

Re: Fantastické

Ivan,idi damoj,u Nataši sexualnaja probliema.

Houba 26.1.2007 0:10

Re: Fantastické

No, jenomže oni ti emigranti, kdyby měli na výběr, tak by se v mnoha případech do vlasti zase vrátili. Jenže to jaksi nešlo. (Y)

Měli jsme kdysi debatu s kamarádem, který má velmi za zlé Matuškovi, že emigroval. Prý mu tady nic nescházelo a "zradil" lásku celého národa. Ale já s tím nesouhlasím. KAŽDÝ má právo rozhodnout se, kde chce žít, a já se nedivím těm, komu se nechtělo žít v komunistickém bordelu, i když se tu už nevěšelo. A co si koupíš za "lásku národa", toho jsme myslím byli všichni už častokrát svědky. Rv

Sarka 26.1.2007 17:16

Houbo, navic

oni by mnozi ti "emigranti" (brrr, jaky to ma v cestine osklivy, hanlivy pridech) daleko radeji vubec neemigrovali, kdyby meli pocit, ze maji na vybranou. On clovek, kteri vi, co dela, zridka kdy hodi za hlavu vse co ma a zna, vcetne svoji identity, a jde nekam do neznama, zacinat uplne znovu. Ja souhlasim se Zuzanou, ze ceska (stejne jako kterakoli jina) emigrace je prurezem vsech moznych charakteru a vsech moznych osudu a vsech moznych motivaci, ale pevne verim ze vetsina z nas by byla byvala DALEKo radeji zustala doma, kdyby mela pocit ze tam zustat mohou. Kazdy totiz i ten gulasovy komunismus prozival jinak, a rici ze nekdo "opustil svou vlast pri prvnich neprijemnostech" ci jak to ten diskuter formuloval je bud vrcholem nezodpovednosti, ci ignorance.

Houba 26.1.2007 22:49

Re: Houbo, navic

souhlas, není co dodat. R^

jenda 28.1.2007 11:19

Re: Re: Fantastické

Souhlasím  s tím, že každý má právo se rozhodnout, kde chce žít.  měl ho i Matuška.

Ale chápu i Tvého kamaráda. I já si pamatuji na to zklamání, když mnou uctívaný , dobře si žijící umělec najednou emigroval a začal trousit, jak se tu měl špatně. Taky jsem to bral jako určitou zradu, ne  režimu, ale   příznivců, ke kterým jsem taky patřil. Dnes, s odstupem času se na to dívám už s určitým nadhledem ale nějak jsem ho přestal mít rád.  

JAB 25.1.2007 21:44

tak i onak

Osobně jsem potíže neměl, postarali se o to komunisté, však když soudruh vyšetřoval major vavřík podotýkal, jaký to mám kádrový profil, vždy jsem mu odpovídal, že je výtěčný, ale do jiného státu. Nicméně podle slov XY , který debriefoval uprchlíky roku 1968 jich přes dva tisíce 2000 žádalo o asyl a immigraci do USA s odůvodněním, že zapálili ruský tank. V roce 1981 jsem už sám u debriefingu tlumočil a bavilo mne, když třeba primář nemocnice tvrdil, že nebyl ve straně. Ač jsem všechny upozorňoval, že to už nevadí, ale bude vadit, jestli lhou..

Cesilko 25.1.2007 18:00

Nerad se hadam s Vaclavem Havlem,

sestavil jsem, editoval a vydal o nem kdysi knizku.... Jeho narazku na "ceske Cechackovstvi" v souvislosti s zadosti o zruseni viz ale naprosto odmitam. Cesi, obcane CR, nejsou "Cechacci"... 'Cechacci" jsou ti, kdo rovna obcanska prava Cechu doma a v zahranici NERESPEKTUJI, kdo "udeluji " obcanstvi, ze kterymi se byvali uprchlici nebo novi emigranti do USA NARODILI! za jakesi "zasluhy o vystavbu post-komunismu" jen "nekomu" a "jinemu ne. TO JSOU, PANE PREZIDENTE, mali, ustraseni, krivi a nespravedlivi ! "CECHACCI."  Je mi lito, ze to musim konstatovat. Jste prave ve Washingtonu DC. Jste slavny, znamy, vlivny!! Cech! Prave Vy, pane prezidente Havle, byste pro nastoleni skutecne OBCANSKE rovnosti pro sve spoluCechy DOMA a v ZAHRANICI mohl hodne udelat...Proc? to neudelate???

68 25.1.2007 22:23

Re: Nerad se hadam s Vaclavem Havlem,

Tu knihu jste psala česky? One sranda.

Cesilko 25.1.2007 17:43

Kazdy ze zde diskutujicich ma kus pravdy....:-)Zakladni problem

bohuzel je v tom, ze, jak popisuje pani Leblova v rozhovoru s pani Strafeldovou na Radio.cz,bez ohledu na to kdo co kde prozil, zazil, prorpel, vytrpel, dosahl, vyhral......! existujim mezi RODILYMI CECHOSLOVAKY /CECHY  dve ruzne TRIDY/kasty, chcete-li.  Ti, kteri volne disponuji DVOJIM (CESKYM & JINYM) statnim OBCANSTVIM, a ti, kteri -bez ohledu na to, kde, jak zili, cestovali, trpeli, uspivali, dosahovali etc - jsou dodnes nekterymi doma nasilne KADROVANI, a na zaklade tohoto pokracujiciho KADROVANI (do dava temto nyni SVOBODNYM LIDEM pravo KADROVATT! sve rovnopravni spoluobcany????????????) a podle toho, zda si to ci ono "zaslouzi" nebo "nezaslouzi", je jim rodne ceske statni obcanstvi NASILIM ODPIRANO/ZADRZOVANO.  Konsekvetne jsou soucasne vylouceni s podileni se na zivote sve vlastni zeme.

Cesilko 25.1.2007 17:50

Re: Kazdy ze zde diskutujicich ma kus pravdy....:-)Zakladni problem

Pokud je CR demokraticka zeme, a statisice uprchliku hodne obetovalol, aby se tak v roce 1989 mohlo prihodit!, potom musi stejne jako Polaci, Madari, Estonci, Litevci, Lotysi, a dnes uz i Slovaci!  respektrovat nikoli hubou, ale PRAKTICKY!  stejnou rovnost k jedinemu nebo dvojimu statnimu OBCANSTVI. Anebo jsme jakysi Bananystan (jak se dnes nekde na netu nekdo vyslovil!:-)), a uznavame pravo na dvoji OBCANSTVI Pavkovi Kohoutovi, ktery "zije stridave ve Vidni a v Praze", ale nikoli uz uprchlikum nebo emigrantum (pani podnikatelka Leblova v San Diegu) jmenovite do USA. Potom, ovsem, jsme opravdu zeme tvarici se jako demokracie a DOMO Cesi zde prispivajici dnes opravdu mohou volne a svobodne cestovati na Kanary, do Phuketu i do USA, byt zatim dosud jen s vizem, ale v podstate jsme post-totalitou drzici kazdeho sveho obcana, at se nachazi doma nebo stridave v zahranici, pekne pod krkem, aby sice mohl dychat ale neprilis se cukat..... A potom se nijak nelisime od toho, co zde byvalo za Gottwaldu, Zapotockych, posleze Husaku..... :-)

Cesilko 25.1.2007 17:55

Re: Kazdy ze zde diskutujicich ma kus pravdy....:-)Zakladni problem

Zaverem: CR ma dnes cca 500.000 rodilych spoluobcanu, Cechu, vetsina z nich ma ceske statni obcanstvi! v zahranici, budto "stridave" jako Pavku Kohouta, nebo "trvale", nebo "docasne", nebo "obcanse"..... Neni nahodou, ze techto pul milionu ceskych volicu je dodnes nasilim drzeno na statisice mil od ceskych volebnich uren..... Korespondencni volba pro Cechy v zahranici, po ktere pres sto ceskoslovenskych/ceskych organizaci, spolku a pres tri tisice renomovanych jednotlivcu vola jiz od roku 1994...dodnes!!!  NEEXISTUJE!  Kdyby CR ctilo volebni prava VSECH, nejen

"nekterych", dovolji si tvrdit, ze zadny "pat" trvajici osm mesicu! by v Cesku po volbach v cervnu 2006 nikdy nenastal... ... ...:-)

Zuzana W 25.1.2007 13:47

Exil:

Čeští exulanti jsou průřezem české společnosti = lidé různí. O motivacích proč jeden nebo druhý utekl nemá cenu se vůbec bavit, to jste skočili panu profesorovi na špek. Většinou jsou to stejně pomluvy, znám tu řadu slušných exulantů, poctivých a decentních lidí. A když už někdo cítí potřebu zmiňovat se o motivacích těch druhých, měl by především začít u sebe. Už proto, aby se jeho ušlechtilé motivace odrazily od těch všech ostatních 'dobrodruhů'. ;-D

Důležitý je fakt, že ti (různí) lidi utekli, protože nemohli odejít. Že zadrátovaného koncentráku se neodchází, ale utíká. Což by mělo být podstatou diskuze kdykoliv se zde nahodí udička 'exil'.

Zuzana W 25.1.2007 14:16

Re: Ještě jednou, oprava ohákování:

Že zadrátovaného koncentráku se neodchází, ale utíká. Což by mělo být podstatou diskuze kdykoliv se zde nahodí udička 'exil'.

Zuzana W 25.1.2007 14:29

Re: Re: Ještě jednou, oprava ohákování:

To jsem to tedy 'opravila'..:-D:-D Do třetice:..Ze zadrátovaného koncentráku....

68 25.1.2007 22:25

Re: Re: Re: Ještě jednou, oprava ohákování:

To je v pořádku. Jde to číst i tak.

Zuzana W 25.1.2007 22:59

Re: Re: Re: Re: Ještě jednou, oprava ohákování:

Děkuji. Zdržíte-li se i nadále delších souvětí, nápodobně.

68 25.1.2007 23:19

Re: Re: Re: Re: Re: Ještě jednou, oprava ohákování:

Holé věty, to je můj koníček. Wendy, sí ja.

Mirek od lesa 25.1.2007 9:27

Motivy českých asylantů

jsou opravdu velmi různé. Jeden můj známý z Austrálie mi řekl, že nátlak dělala jeho žena, která si chtěla zajezdit na koni. Sice jim ta Greencard nevyšla, ale v Austrálii si zajezdila a po krátké době zase rozvedla. Můj známý si proto našel zase náhradnici v Čechách.

Jiný můj známý byl vedoucím jedné prodejny, když ho manželka opustila a začala dorážet StB, která ho chtěla naverbovat jako agenta, sebral se a přes Rakousko odešel do Kanady.

Značná část emigrantů je také židovského původu, vyhnal je antisemitismus KSČ maskovaný jako antisionismus.

Nezanedbatelná část emigrace ale odešla hlavně proto, že měli škraloupy, trestné činy, nezaplacené alimenty a pod.

Všechny házet do jednoho pytle je nesmysl.Hodně vzdělaných lidí také zjistilo, že ve stávajícím systému nemají šanci bez vstupu do strany, kterou nesnášeli. Pomohla jim také sovětská okupace. Mnozí se také v cizině uplatnili, angažovali a pomohli při obnově české samostatnosti a třeba škol nebo obcí. Málokomu se však za to dostalo vděku.

ted 25.1.2007 11:21

Re: Motivy českých asylantů

V r.1983jsem po půlročním vyřizování pasu, víza a všech komunistických hovadin vycestoval do Švýcarska za svou sestrou na návštěvu. Byla tam v emigraci. Po 14 dnech jsem se vrátil. Musel jsem. Měl jsem doma ženu a 2 děti. Představa, že za cenu mé svobody zaplatí oni a já že už je v životě neuvidím byla neúnosná. Tady jsme si užili všichni dobrovolní  či nedobrovolní vězni komunistické prasárny až nad hlavu. Ještě dnes je mi na blití, když slyším komunistu. Na druhou stranu musím konstatovat, že kromě těch, kteří si zachraňovali holý život útěkem za hranice, existuje obrovská skupina lidí, kteří bez ohledu na následky svých bližních emigrovali a to nejen z potřeby svobody. Nás, kteří jsme tu zůstali teď sem tam bere do úst někdo z "druhé strany", kritizuje naši povahu a náš bordel. Jistě, je to svobodný člověk, ale v naší pozici nezůstal a tak do důsledků ani netuší, co my tu máme za sebou a jak dalece víc si tu svobodu zasloužíme než on. Pro většinu z nás by měl být vstup do USA volný už jen za ty léta utrpení. My co jsme neemigrovali tenkrát, dnes už o emigraci usilovat nebudeme. USA se nás nemusí bát!

Zuzana W 25.1.2007 13:57

Re: Re: Motivy českých asylantů

r. 83? No to Vám tady antichartisti a antihavlovci vypráší kožich. ;-DTo přece - dle nich - už byla naprostá idyla, fešácké kriminály, nikomu nehrozilo žádné nebezpečí, natož pak aby hrozilo vaší pozůstalé rodině, chartisti stejně podepsali chartu jen proto, aby se mohli vystěhovat, jak tady často čtu, atd.. žádné pronásledování přece nikomu nehrozilo. Nebo jo? 8-o

Obraťte svůj hněv správným směrem, nikoliv proti obětem zadrátovaného koncentráku, ale proti tomu, kdo ten koncentrák založil a řídil.

Zuzana W 25.1.2007 14:43

Re: Re: Re: Motivy českých asylantů

Už jen co řeknou na to,  že vám v době hluboké normalizace vyřídili pas a všechny náležitosti k vycestování na západ...Pro mnoho lidí budete podezřelým, sestra, nesestra. Škvorecký tu  normalizační situaci ironicky nazval 'sofistikovanou formou' koncentračního tábora.

Někteří exulanti, asi včetně Škvoreckého, těžko chápali stížnosti domácích Čechů, kteří s platnými a vyřízenými doklady vyjížděli na západ za příbuznými nebo jen tak na výlet a stěžovali si tam na hrozné poměry v česku a po nakoupení džínsů pro sebe a celé příbuzenstvo se zase do té hrůzy vraceli zpět.

ted 26.1.2007 7:36

Re: Re: Re: Re: Motivy českých asylantů

Reaguji příliš pozdě, ale snad si to přečtete. Je mi smutno, když vidím neochotu vžít se  do situace těch, co se vrátili, protože z morálních důvodů museli. Je příznačná snaha emigrantů za svobodou glorifikovat své utrpení. To jsem měl hlavně na mysli. Dnes, kdy je po všem, oni emigranti podsouvají zbytku slušných leč neutečených čechů neschopnost osvobodit se od teroru. Málokterý v emigraci hnul byť jen prstem aby bojoval proti totalitě. Nevidí si na špičku nosu a chtějí kádrovat zbytek národa. Bylo těžké utýct. Ale bylo daleko těžší zůstat. Proto(i když vím, že je to nemožné) si myslím, že volný vstup do USA (a nestojím o něj) si zaslouží spíše ti, co museli zůstat za dráty. Přiblblé kecy o džínách může z huby vypustit jen husa!

Sarka 26.1.2007 17:30

Jenze, mily "ted-e", ted zase

pausalizujete Vy. Ono se totiz pausalizovat neda. Lide byli ( a jsou) ruzni, tady i tam, tehda i ted. Co se tyce te "dzinove" zkusenosti, kazdy z nas nejakou jeji obdobu ucinil. Ja se kuprikladu musela potykat s dotcenym pribuzenstvem ktere (nekecam, na mou dusi) pri navsteve ocekavalo, ze koupim jejich potomkovi pc, tehda jeste v uplnych zacatcich a neslychane drahy - v dobe kdy jsme tak-tak drzeli hlavy nad vodou a byli jsme nesmirne hrdi na to, ze jsme dali dohromadi dost penez na to, abychom mohli dotycnou pribuznou osobu pozvat a zaplatit letenky. Sami jsme kazdy dollar trikrat obratili nez jsme si kouili ten nejlevnejsi kus odevu ve vyprodeji. Presto se nam dostalo rozhorcenych odsudku ze jsme lakomi neb jsme male nadeji rodiny nekoupili vytouzeny computer. On jiste kazdy utrpel trpke zkusenosti - my tady a domaci tam, ale spis slo o lidske vlastnosti jednotlivcu nez o obecne vlastnosti tech "za draty"  z jedne ci duhe strany. A tak ono to pausalizovani strasne skodi, protoze dokud neuzname jeden druheho za plnohodnotne lidi s celou skalou charakteru a motivaci, a budeme se navzajem ostouzet tim ze "oni zradili" a "ti zas byli lini neco podniknout", pak uz nikdy nenalezneme spolecnou rec. A ja si myslim ze to je strasna skoda.

Jiri 25.1.2007 22:01

Re: Re: Motivy českých asylantů

Tak a opravdu vam nerozumim. Nerozumim tomu, proc si vy zaslouzite svobodu vic a jini mene. Jednim slovem nerozumim, proc si myslite, ze svoboda je neco co se dava "za zasluhy". Kdyz vynecham kriminalniky, tak snad na svobodu ma narok kazdy. A navic nerozumim tomu, ze USA ma POVINNOST umoznit komukoliv vstup za utrpeni v sve rodne zemi. Ze to USA delaji je pekne a chvalyhodne, ale udelat z toho povinnost????

Zuzana W 25.1.2007 22:55

Re: Re: Re: Motivy českých asylantů

U komoušů to sice nemohl mít až tak špatně, když mu v r.83 vyřídili všechny náležitosti k výletu na západ, nevypadá to na nějakou bolševickou pomstu na pozůstalých po sestře exulantce, ale sestra to asi u švýcarských kapitalistů měla lepší a to se neodpouští . ;-D 

Mirek od lesa 25.1.2007 15:48

Re: Motivy českých asylantů

Abych to ještě upřesnil: máme tendenci, buď všechny oslavovat, nebo všechny zatracovat. Totéž se stalo i s koncentráky, kdokoliv tam byl, je naším hrdinou, pokud už nežije. Ale i tam se sešli velmi různí lidé, vlastenci, třeba můj tatínek jako důstojník Čs. Armády byl krátce po okupaci v r. 1940 zatčen Gestapem a zemřel v r.1941, spolu s celou odbojovou skupinou Obrany Národa. Byli tam studenti, kteří protestovali proti zavření vysokých škol. Byli tam komunisté, kteří po r. 1941 přešli ze skupiny národně  socialistické okupaci nakloněné k nepříteli. Byli tam lidé, kteří se snažili narušit chod zbrojního průmyslu. Byli tam ale i šmelináři, defraudanti, drobní zlodějíčkové, lidé štítící se práce, zejména čeští Indoevropané, homosexuálové a jiné okrajové skupiny, nevyhovující oficiální politice. Národní socialisté pronásledovali ale i lidi zcela bezúhonné pouze pro jejich rasový původ.

Takže ne všichni byli opravdu členové českého odboje, dost by jich mělo problémy i bez Němců, jak je známo třeba z Letů. Po tolika letech se začíná vše rozplývat v legendách, dnes i bývalí pronásledovatelé přešli po dlouhé metamorfóze do tábora obětí, takže se ten rozdíl ztrácí.