11.5.2024 | Svátek má Svatava


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Historik 27.11.2007 15:35

Speciálně levíčácká media odrovnala Nixona a způsobila smrt 3 miliónů lidí v Indočíně

Clinton mohl být "odvetou" republikánů, z nichž alespoň někteří projevili tolik soudnosti a státotvornosi, že Clinton zůstak do konce svého funkčního období.

Takových "porušení zákona," jakého se měl dopustit Nixon, ba prohřešků ještě větších se dopouštěli i jiní presidenti včetně F. D. Roosevelta, miláčka levičáků.

Šnek 27.11.2007 15:33

Nechápu.

Že všichni, četně autora, neustále opakují pitomost o vyhraném boji proti Sadámovi a prohrané válce o mír. Že se mezi sebou řežou sunité, šíité a Kurdové je sice fakt, ale nic nemění na původním plánu. Ten hovořil jasně. Zlikvidovat režim Sadama Huseina. To ostatní je pro USA takový vedlejšák - vedlejší pracovní poměr, který si Bush a armáda nechali vnutit.

P.M. 27.11.2007 15:26

Re: ". . .je to zaměstnání s vyšší mírou rizika než slečna u přepážky na poště."

Jo, az bude muslim s kalasnikovem busit na vrata, zavolejte si na pomoc slecnu z posty.

richard 27.11.2007 15:24

Laskavé jméno

té soudružky kongresmanky, co se tehdy tak upřímně a krásně radovala  by bylo naopak velmi třeba zveřejnit, autore, lidé mají právo znát názory konkrétních politiků. I amerických. A  takoví  Jižní Vietnamci, v Saigonu  i v diaspoře,  by byli velice rádi, kdyby mimo Hanoi Jane poznali i jiné své americké podařené tehdejší "příznivce".;-D

Jinak  k té vietnamské válce:  Prosovětský syrský diktátor Assad tehdy osobně okomentoval Kissingerovi US reálpolitiku v jihovýchodní Asií následujícími slovy: Zradili jste Jižní Vietnam, jednou zradíte i Taiwan a my jen budeme čekat až vás unaví Israel. Krásné jsou na tom dvě věci: Jednak fakt, že žádná kultura si neváží zrádců, dokonce ani těch, kteří jí poslouží (prosovětský poskok měl theoreticky USA pochválit -tři demokratické země byly vydány táboru míru a socialismu, kamž ráčila i Sýrie náležeti) , tisícileté zkušenosti poučily lidstvo, že zrada je neskonale horší, než jakákoliv válka. Druhá věc je, že stát, který zradí své spojence, ztrácí nejcennější součást své zahraniční politiky - důvěru ve splnění svého závazku, v platnost daného slova, písemně uzavřených podepsaných smluv  (jsou i kultury, kde postačí i ústní slib!) , varovné pro všechny dnešní západní nové  "mírové" politiky i jejich pošahané voliče, kteří jim tak rádi kývají na slibovanou zradu iráckých spojenců, coby politický argument pro nejbližší volby. Svět nejsou jen levičácká média a bolševici, ale také i politici  a lid třetího světa, kteří situaci vnímají pravým jménem, tehdy zradu Západu zaplatil milióny mrtvých jen lid jihovýchodní Asie , tohle historické štěstí se Západu nemusí vůbec opakovat. A  zejména národ, který tak rád okázale lká nad Mnichovem, by měl závazek vůči iráckým a americkým spojencům brát velmi vážně, kdo zradí, může být sám záhy zrazen a s mnohem horšími následky, my v roce 1920 zradili spojenecké Polsko, v roce 1938 přišel Mnichov...

Konzerva 27.11.2007 15:13

Re: Re: Re: Re: WMD again

Já po USA žádnou ušlechtilost nechci. Jinými slovy jsem upozornil na to, co Vy. Totiž že USA dělají to, co považují pro sebe za výhodné v době, kdy se jim to jeví výhodné a že politika i těch nejdemokratičtějších států není vždycky čisťounce bílá jako padlý sníh, že každému státu jde o jeho prospěch.

Rád bych, aby to pochopili i místní zastánci radaru, kteří jeho umístění považují za milostivý akt velkého spojence. Přitom je to účelový krok USA (viz výše) a my bychom k tomu měli také tak přistoupit. Tak jako Poláci. Fajn, postavte si tu obranu, ale chceme záruky, zejména proti Rusku. Bohužel, převládá patolízalství a lokajství vůči Velkému dubisku, tentokrát za Velkou louží, které hrozí vyústit v podobné vystřízlivění jako v roce 1938:-(

Jura Jurax 27.11.2007 14:38

Re: "America is coming apart, decomposing, and...the likelihood of her survival as one nation...is improbable -- and impossible if America continues on her current course," declares Pat Buchanan. "For we are on a path to national suicide."

Hle, on tu někdo umí Ctrl+C a Ctrl+V ... inu, vzdělanec ... :-/

Jura Jurax 27.11.2007 14:36

Re: "...válka ve Vietnamu, Američany prohraná nikoliv na bojišti, ale na domácí půdě, zejména v mediích..."

Panenkomatijasvatokopeckádočehostodušudala - vyhrát se nedá, když svobodná média soustavně plivají na bojovníky, co za vlstní zemi nasazují krk, když celebrity otevřeně a beztrestně kolaborují s nepřítelem (Hanoi Jane Fonda třeba), když levicoví intelektuálové adorují nepřítele a zatracují vlastní zem a vlastní vojáky, když studenti protestují proti válce, v níž je vlastní země, a nechtějí za ni bojovat - za těchto podmínek by to pros*ali i Čingischán a Napoleon.

Ono když se má bojovat za vlastní zem a jde přitom o kejhák, je kdekdo pacifista až na půdu - ať bojuje někdo jiný, kdo chce, nebo ať se nebojuje ... zvlášť když válka je ještě daleko. To stýček Ho se naproti tomu s pacifisty nemazal - nebo snad někdo slyšel o protestech v Hanoji proti invazi severního Vietnamu do jižního? Aspoň malinká demonstračička za mír nebyla? Inu, nebyla - sebevraždu bylo lze jistě spáchat i méně okázale a bez nebezpečí pro široké příbuzenstvo.

Jura Jurax 27.11.2007 14:23

Re: Je potřeba se učit od Putina

Minimálně 50% našich občanů volí nebo fandí komančům u komančů nebo komančům u socek.

Je to tristní. Ale když ani v rozvinutém kapitalismu nelétají pečení holubi sami do huby, musí se tam dělat, protože bez práce nejsou koláče, a ještě tam šikovnější a pracovitější mohou mít víc než já a ještě se po mně chce, abych se o sebe staral sám a za svoje - pochopte, soudruzi, tak za tohle jsme nebojovali.

Kon 27.11.2007 14:23

Re: "...světová média tvoří de fakto novou levicovou internacionálu..."

Čunkiáda, na př.

Haui1 27.11.2007 14:21

Re: Re: "...válka ve Vietnamu, Američany prohraná nikoliv na bojišti, ale na domácí půdě, zejména v mediích..."

Souhlasím s vámi. A závidím takovým prosťáčkům jejich život. Všechno je jim jasné, nikde žádný problém.

Haui1 27.11.2007 14:19

Re: "America is coming apart, decomposing, and...the likelihood of her survival as one nation...is improbable -- and impossible if America continues on her current course," declares Pat Buchanan. "For we are on a path to national suicide."

Milý Jaroslave, než vás pošlu do prtele, postnu vám tady jednu větu ze záhlaví: Nepřijatelné jsou zejména urážky, vulgarismy, rasismus, neplacená reklama a texty cizojazyčné. Buďte tak laskav a buď nám to tu přeložte nebo si trhněte pahýlem. Až si budu chtít počíst v cizím jazyku, tak si zajdu na jiné stránky než na české. Nebo sám nevíte, co tady postujete?

Jura Jurax 27.11.2007 14:17

Re: Re: Re: WMD again

Proč - no protože byste Vy a Vám podobní ječeli ještě víc, že USA jsou světový četník a v zájmu svého kapitálu neváhají napadnout suverénní zemi a počínat si tam jako dobyvatelé.

USA dělají to, co považují pro sebe za výhodné v době, kdy se jim to jeví výhodné. Jako každý. Že přitom semtam pomůžou (Severní Korea, Afghánistán, bývalá Jugoslávie, Irák), byť možná z našeho pohledu nicnedělajících a nepomáhajících neobratně, je jejich problém. A jejich náklady. 

Proč chcete právě po USA téměř sebevražednou ušlechtilost a nevidíte, že politika i těch nejdemokratičtějších států není vždycky čisťounce bílá jako padlý sníh, že každému státu jde o jeho prospěch? Zbraně do Iráku u Iránu dodával kdekdo - od zemí tábora míru a socialismu přes Francii, Velkou Británii i USA ... ono je to mimo politických cílů taky kšeft a znamená to doma zaměstnanost ...

Proč v tom Dárfúru nezasáhne EU - má to blíž? Protože my raději kecáme a kritizujeme ... a protože máme jako EU houby armády schopné zásahu (pří vší úctě k bundeswehru, armádám francouzské, britské a snad ještě španělské a italské) a eupacifisté by ječeli a demonstrovalo by se ... a protože bez Američanů bychom se tam ani nedokázali přepravit a bez jejich navigačního systému bychom se tam ztratili ...

Jura Jurax 27.11.2007 14:01

Re: Re: Pane Ulč,

Mír se dá vyhrát, ale nesmí do toho kecat pacifisté ...

gogol 27.11.2007 13:35

Na tomto prispevku se mi predevsim libi citace oddelene od autorova nazoru - kdyby takto psali vsichni "pa-novinari"

Jinak k tematu. Pokud je mi znamo, nedky pred 2-3 mesici jelo nekolik demokraickych senatoru aby "na vlastni oci videli" a pak mohli propagandisticky vse vyuzit. Po navrata prekvapene konstatovali, ze veci se maji podstatne jinak nez informuji US media.

Robert 27.11.2007 13:21

Re: dík, pane profesore

Naprosto souhlasím, je opravdu štěstí že existuje internet a člověk není odkázaný na novináře, kteří nedokáží odlišit zprávu od svého komentáře a těmi svými myšlenkovými galimatyáši se nás snaží krmit.

A článek se mě moc líbí, díky za něj.

Konzerva 27.11.2007 13:13

Re: Re: WMD again

Že se USa tedy proti Saddámovi nepostavily v té době, když masakroval vlastní obyvatelstvo ZHN. Jestli to nebylo tím, že Saddám tehdy byl spojenec proti zlému Íránu. Jeho fotografie kdy si podává ruku s Donaldem Rumsfeldem je notoricky známa (bylo to právě v době masakrů :-)).

Když jsou USA tak citlivé na chování diktátorů, proč nezasáhnou v Dárfúru, kde umírají tisíce lidí v sektářském násilí? Proč nesvrhnou komunistický režim v Severní Koreji, který  je nejen demokratický, ale zároveň jaderný a ohrožuje demokratický svět?

kdokoli 27.11.2007 12:43

Re: Pane Ulč,

Mír se nedá "vyhrát", mír se musí vždycky vyjednat ...

Tonevadí 27.11.2007 11:58

"...světová média tvoří de fakto novou levicovou internacionálu..."

Co je to za blábol? Kdyby tomu tak bylo, tak bys denně čet o těch sviňárnách, co se dějí v převážně pravičáckých vládách, hlavně v té nejpravicovější.  Tak tomu bylo v nedávné minulosti, kdy se denně četlo o jakýchkoliv prkotinách Nixonových, Johnsonových, ještě Clintonových. 

Můžeš udat nějaký srovnatelný investigativní výstřelek z dnešních medií?

ergo 27.11.2007 11:27

Re: Re: Re: WMD again

Že Saddám masakruje vlastní obyvatelstvo se vědělo už v 80. letech. Nic se nedělo. - jen se pořád taktně zamlčuje, že obětí masakru byli komunističtí separatisté, v Turecku jim dodnes říkají PKK.

Beldor 27.11.2007 11:19

Re: "...válka ve Vietnamu, Američany prohraná nikoliv na bojišti, ale na domácí půdě, zejména v mediích..."

Dement jako vy to musi mit jednoduche..zakladni neznalost dejepisu.A veci ktere jste v dejepisu slysel,ale nehodi se vam do kramu ,tem neverite. Prej USA vs pulka vietnamu,no vy mate fakt v hlave nablito:-PRv

petr v. 27.11.2007 10:58

Re: Re: Vy blbe!!! - no, ne snad tak silně, ale ..

Jistěže má otce, matku, manželku, děti ...  Ale stále platí, že válka je jeho job. Chodí do práce a učí se jak střílet na druhé tak aby je zabil ( a počítá s tím, že oni na něj taky střílejí a snaží se ho zabít) - prostě to tak je a k jeho práci to patří. Holt je to zaměstnání s vyšší mírou rizika než slečna u přepážky na poště. Ale to vědí už v momentě, kdy nastupujou.

Kon 27.11.2007 10:43

A proč by se radovala?

Proč by se média radovala nad jakýmkoliv americkým úspěchem? Vždyť světová média tvoří de fakto novou levicovou internacionálu, které se jakýkoliv americký úspěch absolutně nehodí.

Karel 27.11.2007 10:41

Re: Vy blbe!!!

A profesionální voják nemá rodiče a matku???:-) Jste směšný... V jiném, Vámi patrně opěvovaném státě, by voják neměl být vůbec, ne?? Nebo by armáda byla tvořena hrstkou nadšenců běhajícíh s klacky po lese a dělající pif - paf?:-)

darny 27.11.2007 10:24

Vy blbe!!!

Pokud je mi známo, tak US army je profesionální armáda, tak si nechte kecy o tom, že by mohly americké matky protestovat, že jejich synové jsou povoláváni, aby tahali kaštany tam, kde by měly zasáhnout demokratické země společně. Ti vámi jmenovaní jsou profesionálové a jsou za to PLACENI !!! Je jejich problém, že si vybrali tak blbé povolání.

chetgar 27.11.2007 10:17

Re: Re: WMD again

vy máte nějaký důkaz o tom, že se něco převezlo do Sýrie, nebo jen vedete nepodložené kecy? Pokud máte, CIA to bude určitě zajímat, protože tahle miliardy dolarů každoročně utrácející instituce nic takového nemá k dispozici. Třeba si vyděláte...

Bohužel ani vaše kecy nezmění fakt, že Bushova klika prezentovala nepravdivé informace (normálně bez newspeaku se říká, že lhala...).

Že Saddám masakruje vlastní obyvatelstvo se vědělo už v 80. letech. Nic se nedělo. Pak to po první válce v Zálivu zopakoval na šiítech za přihlížení spojeneckých vojska a - opět se nic nedělo. Po dvanácti letech se najednou to, co nikomu původně nevadilo použije... Nepřijde vám to divné?

M. Zima 27.11.2007 10:11

Pane Ulč,

Vámi popsaný návrat ke kmenovému uspořádání lze těžko považovat za jádro "případného úspěchu". Zatím není známo ani snížení přísunu do nemocnice Landstuhl, naopak, reportáž o ní byla otřesná. Skutečností je, že jsou obě války prohrané, že Amis vyjednávají s kde kým, aby se z toho dostali. V Iraku i s Bath, v Afganistanu se pokouší vrchní velení jednat s "realistickým Talibanem" a v Pakistanu stojí připravena speciální jednotka unést 48 atomových hlavic, kdyby se to tam také obrátilo., jak vidno, tak se problémy pro všechny zúčastněné posunuly.

Ostatně i ta vietnamská válka nebyla prohrána, ale skončila "čestným a férovým mírem" v Paříži (myslím, že se tomu říkalo "leopardí kůže"). Jenomže na ten se komunisté vykašlali, potom, co Kissingerovi nebyly povoleny 4 miliadry USD, které slíbil na výstavbu Vietnamu. (Zaplatili to také američtí zajatci, které sami Amis definitivně odepsali).

čtenář 27.11.2007 10:04

Re: WMD again

To věčné omílání těch nenalezených zbraní hromadného ničení, které lze jednodušše naložit na náklaďák a odvézt do Syrie, byl jen politický klacek na Bushe. Hromadné hroby obyvatelstva masakrovaného Saddamem ve velkém, včetně plynových útoků zřejmě našim humanistům nestačily jako argument k tomu, že masového vraha na místě vysokého politika je prostě třeba svrhnout, i když to něco stojí. Konečně se přední světová demokracie rozhoupala k akci, což se jinak demokraciím většinou nedaří, viz Mnichov, a místo toho, aby to světová veřejnost uvítala, je masírována protiamerickými výlevy. Jediný, kdo by měl právo na protest, jsou americké matky, jejichž synové jsou povoláváni, aby tahali horké kaštany z ohně tam, kde by měly včas zasáhnout všechny demokratické země společně. To se ovšem neděje, protože kecat je mnohem snadnější.

chetgar 27.11.2007 9:46

WMD again

Ano, Saddám měl zbraně hromadného ničení, jenže důkazy jejich existence máme z 80. let, kdy jimi masakroval Kurdy, které měl za spojence Íránu. S Íránem tou dobou válčil a spoustě zemí, včetně USA to náramně vyhovovalo. Proto USA ani nikdo jiný neudělal nic proti režimu, který chemické zbraně použil na vlastní populaci - dokud bil ajatolláhy, byl užitečný.

Potíž Bushovy argumentace je v tom, že válku v roce 2003 podložil fakty pouze z roku 1988, tedy 15 let starými, zatímco všechny ostatní argumenty (mobilní laboratoře, snahy o nákup uranu, schopnost nasadit WMD v Evropě do 45 minut atd.) byly vylhané, prefabrikáty vlastních tajných služeb.

jinak ona provincie nejprve problematické, nyní ukázková není Anwar (to bylo jméno egyptského prezidenta Sadata), ale Anbár (plurál od slova "sýpka").

lucina 27.11.2007 9:39

dík, pane profesore

Kdo je odkázán pouze na náš český tisk, se dozví kulový, protože naši žurnalisté jsou příliš zaměstnáni Paroubkem, Čunkem, milionářem a Barbarou, Novými vyvolenými (to vše jedním dechem) a jinými efemérami.

kdokoli 27.11.2007 9:28

Re: Je potřeba se učit od Putina

To by musel být stejný tyran, jako Saddám. Irák v podstatě NENÍ stát, je to množina kmenových společenství, ohraničená rovnými čarami na mapě. Pokus aplikovat tam "demokracii" musel být nutně neúspěšný. Ostatně ani u nás se moc nevede :-/.