6.5.2024 | Svátek má Radoslav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Tonda 14.1.2007 9:00

5% obyvatelstva Země

a dokážou sežrat čtvrtinu energetických zdrojů lidstva. Jestli by se tady někdo měl uskrovnit, tak jsou to především obyvatelé USA.

Rys 12.1.2007 19:08

TOHLE JE TYPICKY "PROLHANY PES"

OKDUD MATE TUHLE ZPRAVU ZE SVETA ?

Svět novou americkou strategii pro Irák vítá, státy své mise ale neposílí

Rys 12.1.2007 19:01

Posledni z potizi rustu : Vzpoura Republikanu

Chuck Hagel, the Republican senator from Nebraska, has ambitions to move into the White House. And since the race for electoral victory in 2008 has already begun, Mr. Hagel has no more time for losers -- even if one of those losers happens to be George W. Bush, his own president.

That became brutally clear on Thursday in the Senate Foreign Affairs Committee, which invited Secretary of State Condoleeza Rice to explain President Bush's newest approach to Iraq.

Hagel scathingly described the strategy outlined by Bush in his address to the nation, televised on Wednesday, as "the most dangerous foreign policy blunder in this country since Vietnam, if it's carried out." Poor Rice sat wordlessly across from him, her face frozen in a trenchant and grim expression. Scornful applause filled the room -- an unheard of reaction in itself.

Chuck Hagel, republikansky senator z Nebrasky ma ambice na Bily dum. A od te doby co zavod o vitezstvi ve volbach 2008 zacal nechce se Hagel nechat zdrzovat porazenci - i kdyz jeden z nich je George W. Bush, jeho vlastni president.

To bylo brutalne zjevne ve ctvrtek v senatnim vyboru pro zahranicni zalezitosti ktery pozval ministryni Condoleezu Rice aby vysvetlila nejnovejsi plan k Iraku. Hagel ostre popsal strategii nactrtnutou Bushem v jeho proslovu v narodu ktery byl vysilan v televisi ve stredu jako "nejnebezpecnejsi politickou chybu zeme od Vietnamu pokud bude provedena". Uboha Rice sedela mlcky proti nemu, jeji oblicej ztuhly v ostrem a pochmurnem vyrazu. Potlesk plny opovrzeni naplnil mistnost -- coz byla neslychana reakce.    

Joska 11.1.2007 23:36

Článek chápu jako výzvu

k přehodnocení imigrační politiky u nás, možná to tak míněno nebylo, ale k zamyšlení to je. Osobně bych si přál, aby na še imigrační politika byla co nejtvrdší, aby se pokud možno co nejvíce přitvrdilo vůči asiatům a islamistům. Budoucí kolonizace Evropy těmito etniky je nasnadě, tak alespoň trochu to oddálit. Tyto agresivní kultury- v obchodě(asiati) a víře (islamisti) tady nermají co dělat...

pavel 12.1.2007 7:51

Re: Článek chápu jako výzvu

To je sice hezké, ale jak přinutíte původní populaci, aby se rozmnožovala ? Jestliže počet Čechů klesá, je jasné, že je tady nahradí emigrace. A s tím neuděláte absolutně nic. Konečně člověk jako člověk.

Joska 12.1.2007 8:44

Re: Re: Článek chápu jako výzvu

Kdesi v bývalé sovětské republice řešili důchodovou reformu... Vyřešili to nakonec  úplně jednoduše - zrušili důchody. Rodiče ať jsou živeni svými dětmi! Dobrý, ne?

doktor 11.1.2007 12:51

Pane Ulči,

Samuel Huntington má v knížce Who Are We? (česky Kam kráčíš, Ameriko) na hispánce zcela odlišný názor: považuje je za trvale zaostávající, druhořadé, nepoučitelné, a na rozdíl od Američanů asijského původu nevzdělatelné. Bojí se jich víc, než islamistů. Zajímalo by mne, jak je to doopravdy (i Huntington je jen občas účelově přehánějící novinář). Také by mne zajímalo, jak vycházíte s rodinou své manželky, mimo jiné, jak jste vyřešili symbiosu české, americké a čínské kultury, včetně písma a literatury?

Shob 11.1.2007 13:33

Re: Pane Ulči,

Ulc rika presne to same. Jen clovek musi umet cist trochu mezi radky. Ve skutecnosti v zapadni Evrope nebo USA by byl ten clanek oznacen za rasisticky. Ale to uz je na jinou diskusi.

Jan Daniel 11.1.2007 14:51

Re: Pane Ulči,

Nepozorně čtete. Ulč přímo srovnával hispánce s afroameričany a nikoliv asijci  a pozitivně vyšli z tohoto srovnání.

takydoktor 11.1.2007 22:55

Re: Pane Ulči,

Vetsinu sveho zivota ziji v anglicky mluvicim prostredi a tak "who are we?" pro mne cesky znamena "kdo jsme?". I kdyby se jednalo o preklad nazvu knihy pro "neamericany", vetsi smysl by snad davalo neco jako "kdo jsme, (my) Americane?".

Proc se Huntington (alespon nyni) boji vice hispancu nez islamistu je snad proto, ze tech prvych je (zatim) v USA vice nez tech druhych.

doktor 12.1.2007 11:16

Re: Re: Pane Ulči,

Původní název knížky (Simon and Schuster New York 2004) je Who Are We? - The Challenges to America´s National Identity. Kam kráčíš, Ameriko? je název českého překladu knížky, vydaného v 2005 u nás. Stojí za přečtení.

Saša 11.1.2007 11:25

Španělština je perspektivnější než angličtina.

Zanedlouho se budou k Latinské Americe počítat i USA. Zejména po vlně uprchlíků, která nutně přijde, když se tak mnohé země Latinské Ameriky dávají cestou socialismu.

honzak 11.1.2007 11:33

Re: Španělština je perspektivnější než angličtina.

doplnil bych "radostnou" protože k socialismu jiná nevede....

Tana Zajicova 11.1.2007 15:39

Saso

Emigrace z latinske Ameriky Staty neohrozuje kulturne tak, jako Evropu ohrozuje emigrace s islamskych zemi. Muslimove zaplni evropske sekularni vakuum islamem a vysoka muslimska porodnost zajisti diktat islamu v evropske politice, v nekolika blizkych dekadach. Emigranti s jizni Ameriky jsou krestane(katolici a protestanti) a tudiz jejich asimilace do americke kultury je vicemene hladka. Nebezpeci lezi v 'liberation theology' , ktera roubuje krestanstvi na socialismus. S tim se bude muset americky katolicismus utkat a americti katolicti biskupove je sdruzeni mekysu(az na vyjimky). Protestanti, kteri jsou  prudce pro-kapitalisticti, pak budou nutne uspesnejsi.

Dalsi problem asimilace je americke skolstvi. V prvni polovine 20 stoleti americke skolstvi  ucilo nutnost prijeti americke kultury jako myslenky a tradice. Dnes je americke skolstvi v drapech multikulturalismu. Spolecna americka kultura je tedy denne podryvana statni vyukou establismentu, ktery ne nahodou stoji na levo. Dochazi ke stejne schizofrenii jako za komunismu, kdy rodice musi (pokud o to stoji) ucit historii doma nanovo.

Z latinske Ameriky a jejiho socialismu, ale hrozi Americe, stejne jako Evrope (v principu) stejna vec. Marxismus a Islam ma spolecny jeden zakladni motiv: Obe nabozenstvi (i.e sekularni marxismus a islam) bojuji proti vire a tradicim, ve kterych lezi jejich koreny. Jejich eventualni sjednoceni neni zdaleka nemozne.

os 11.1.2007 17:30

Re: Saso

....k poslednimu odstavci lze dodat, nacismus a islam, tyto dve ideologie maji historii cile spoluprace, ale to jsme trochu odbocili od puvodniho nametu.....

naziran 11.1.2007 19:08

Re: Re: Saso

So intense was the Shah's identification with the Third Reich that in 1935 he renamed his ancient country Iran, which in Persian means 'Land of the Aryans' and refers to the Proto-Indo-European lineage that Nazi racial theorists and Persian ethnologists cherished n;3]. Although the land has been known as Iran to the native people themselves for many centuries, Westerners came to know the nation as Persia through Ancient Greek accounts.

The idea for the name change was suggested by Iran's ambassador to Germany, who came under the influence of Hitler's trusted banker Hjalmar Schacht (Edwin Black, Banking on Baghdad).

In 1941, the Allies forced Reza Shah to abdicate the throne to his son, Mohammad Reza Pahlavi. His pro-Nazi followers in the Iranian government such as Fazlollah Zahedi and Mohammad Hosein Airom shared similar fates.

11.1.2007 20:21

Táně

máte správný postřeh. Evropští komunisté a anarchisté nezřídka přestupují na islám. Otázka je proč. Mám za to, že jim umožňuje pokračování boje proti společnosti, potažmu proti rodičovskému establihsmentu.

bp 11.1.2007 9:05

Patrick Buchanan: Smrt Západu

Tuto knihu vřele doporučuji všem k přečtení.

Bobesh 11.1.2007 8:32

Kdyz jsme u te politicke korektnosti

Co si pan Ulz mysli o trestnim postihovani popirani holokaustu? Neni to prilis politicky korektni, liberalni, bolsevicke?

kopretina 11.1.2007 18:29

Re: Kdyz jsme u te politicke korektnosti

Dle mého názoru by nemělo být trestné popírat holocaust (ačkoliv to považuji za odporné, nízké a hnusné), protože zde je efekt "zakázaného ovoce". Zlo je nutné přemáhat dobrem, tzn. proti popíračům bojovat pravdou, to znamená výchovou. Třeba malé nácky vzít na výlet do Osvětimi či pustit lidem Schindlerův seznam, nalézt živé svědky, kteří přežili šoa ,kteří by šli líčit své zážitky do školy...

Bobesh 11.1.2007 22:30

Re: Re: Kdyz jsme u te politicke korektnosti

Kopretino, presto, ze si to nekteri mysli, tak my si casto v nazorech neodporujeme. Se vsim co jsi napsala souhlasim. Jeste bych dodal, ze je treba dovolit svobodnou diskuzi o dogmatech holokaustu. Bez ni to bude porad "zakazane ovoce".

kopretina 11.1.2007 23:19

Re: Re: Re: Kdyz jsme u te politicke korektnosti

Ano. To je pravda. Vždyť přece Deborah Liebstadtová (omlouvám se, jestli se mýlím v pravopise jejího jména) byla proti Irwingovu usvědčení, nicméně ho před britským soudem tak znemožnila, že si to chlapec za klobouk nedal.Soud ho označil za lháře, rasistu, antisemitu a podvodníka. Což je daleko cennější ,než ho zavírat. I když já samozřejmě Irwingem pohrdám.

Bobesh 11.1.2007 23:46

Re: Re: Re: Re: Kdyz jsme u te politicke korektnosti

Irvinga jsem cetl, nebyl mi pod pohruzkou vezneni zatim odepren, prectu si i Lipstadt. Doufam, ze ani za ni me nezavrou. Cetla si Irvinga a Lipstadt?

kopretina 12.1.2007 12:54

Re: Re: Re: Re: Re: Kdyz jsme u te politicke korektnosti

Libstadt ani Irwinga jsem nečetla. Jen jsem o tom četla v novinách. O Libstatdt jsem četla recenzi její knihy.

Bobesh 12.1.2007 21:36

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kdyz jsme u te politicke korektnosti

Kopretino Libstadt se pise Lipstadt a Irwing Irving. Tak si Irvinga nejdriv precti, nez ti bude odporny. On totiz v tech knihach zadny holokaust nepopira, i kdyz podle ruznych indicii je to bezpochyby rasista. Ale on skutecne patri mezi nejvetsi kapacity na 2. sv. v. a jeho knihy nejsou zadna neonacisicka propaganda, nybrz revizionisticka literatura. Proc to trestat zalarem?

kopretina 13.1.2007 12:08

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kdyz jsme u te politicke korektnosti

Píši, že jsem proti jeho uvěznění. Protože zlo se má přemáhat pravdou a dobrem, nikoliv paragrafy a žalářem.

Vodník 12.1.2007 22:59

Re: "Liebstadtová...byla proti Irwingovu usvědčení..."

Zřejmě jste chtěla napsat obžalování a odsouzení... Ano, to je pravda, proto jsem si její knihu koupil. Jsem už za polovinou. Zatím se soustředila na odhalování zcela evidentních rasistů a Hitlerových fanoušků a odhalila několik nejprofláklejších "popíračských" manipulací. Sama ale není čistá: jednak nazývá tyto revisionisty pertinentně "popírači", ačkoli, jak napsal Bobesh, mnozí z nich holokaust naprosto nepopírají a druhak tvrdí, že jejich názor není žádný názor, ale lež, se kterou se nesmí diskutovat, aby se jí nedodalo zdání pravdy, tj. upírá jim právo k diskusi, přičemž si ovšem sama osobuje právo s nimi argumentovat. Sama se přitom dopouští některých hříchů, které vyčítá svým protivníkům. Je to tedy kniha v řadě ohledů cenná, ale nikoli všeřešící likvidace revisionistických názorů a - bohužel - místy vůči nim nepoctivá.

kopretina 13.1.2007 12:06

Re: Re: "Liebstadtová...byla proti Irwingovu uvěznění."

Ano. Proti odsouzení do vězení jsem myslela.

Charlie 11.1.2007 8:18

Moudří předkové

Americká civilizace je výtvor Evropanů, tak proč si ji ničit – takové bylo všeobecné mínění oněch dní. Totéž platí o Evropě.

Jura Jurax 11.1.2007 8:26

Re: Moudří předkové

Ovšem v Evropě ještě myšlenku, že evropská civilizace je výtvorem Evropanů a že tudíž je nemoudré ji ničit, dosud čertvíproč nepřijali za svou. A moslemíni se množí a čekají. Jak se řekně moslemínsky Es kommt der Tag? Nebo čínsky?