20.5.2024 | Svátek má Zbyšek


Diskuse k článku

USA: Jih proti Severu

„Po rasistické demonstraci v Charlottesvillu jsme obdrželi velké množství komentářů od našich diváků k promítání filmu ‚Gone with the Wind“ [česky ‚Jih proti Severu‘]. Jako organizace, jejímž posláním má být bavit, vzdělávat a přinášet lidem, kterým sloužíme, poučení, nemůžeme nadále promítat tento film, který je tak necitlivý k velkému segmentu naší místní populace,“ prohlásil Brett Batterson, zástupce biografu The Orpheum v Memphisu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
L. Severa 1.9.2017 13:54

Pro pobavení.

Za Protektorátu jsme se ve škole dověděli, že slovo "vůdce" patří jen A.H. Musí být nahrazeno výrazem vedoucí, tedy i např. strojvedoucí.

A. Alda 1.9.2017 13:59

Ano, tak to bylo.

A Skauti na to nepřistoupili a nezavedli termín vedoucí, ale dál lpěli na termínu vůdce družiny a vůdce oddílu, a tak bylo skautské hnutí zakázáno.

M. Prokop 1.9.2017 15:13

Re: Ano, tak to bylo.

Několikrát.

I. Novák 1.9.2017 11:34

To všechno nemá vysvětlení.

Lidi prostě z nějakého neznámého důvodu zblbli.

H. Lukešová 1.9.2017 13:34

Re: To všechno nemá vysvětlení.

Zblbli? Ano, drilem neomarxistické (nacibolševické) propagandy, na školách, úřadech, sdělovacích prostředcích, všude, kam člověk dohlédne, všude čpí neomarxismus...

D. Novak 1.9.2017 14:02

Re: To všechno nemá vysvětlení.

A kdo byl ten Marx? :-)

J. Jurax 1.9.2017 14:18

Re: To všechno nemá vysvětlení.

To nemusíte vědět.

Hlavně musíte vyznávat ty jedině správné ideje nazývané zde neomarxistické a především nesmíte pochybovat.

D. Novak 1.9.2017 14:22

Re: To všechno nemá vysvětlení.

Vědět to můžeme, ale nesmíme to říkat.... . Jinak "holocaust, antisemitismus, islám... ".:-)

H. Lukešová 1.9.2017 14:37

Re: To všechno nemá vysvětlení.

Marx byl antisemitský Žid, původem, nenáviděl judaismus, psal o něm, že judaismus svou lichvou infikovalo křesťanství, takže házet Židům na hlavu Marxe je hloupost.

A takových antisemitských Židů je i v dnešní době více, takový Israel Shamitr, Gideon Levy, Richard Falk, Noam Chomsky, Amira Haas, Finkelstein...atd.atd. Jsou proti Izraeli a nenávidí většinu Židů, my jsme měli všeliké Moravce, Krychtálky, Lažnovské. Zrádci se najdou v každém národě.

S. Donát 1.9.2017 11:27

Svět se v řiť obrací,

když už se podobné svinstvo děje i v Americe.

A. Alda 1.9.2017 10:28

Církev má s obrazoboreckým hnutím velké zkušenosti.

Velké kulturní škody napáchali jak obrazoborci (8. a 9. století ve Východořímské říši) tak i Husité, Kalvinisti, Anglikáni v 16. století...

Ale v světské politice se to opakovně vyskytuje, jako u nás odstraňování soch a pomínků po roce 1918, po roce 1939, po roce 1945, po roce 1948, po roce 1960, v roce 1968, po roce 1969, po roce 1989... prostě furt dokola se pitomci snaží ničit sochy a obrazy.

Heinrich Heine, jeden z největších básníků německého jazyka, jehož knihy byly po roce 1933 v Německu veřejně páleny na hranicích, napsal v díle Německo: Zimní pohádka úžasný prorocký verš: "kde pálí knihy, tam pálí lidi nakonec".

S. Netzer 1.9.2017 10:51

Re: Církev má s obrazoboreckým hnutím velké zkušenosti.

V Německu směl vyjít po x letech zákazu Mein Kampf jen jako kritická edice, nacistické symboly jsou zakázány a zmizely, tak jako všechna zobrazení Adolfa Hitlera, z veřejného prostoru okamžitě s pádem Hitlerovy říše.

Je to dobré, nebo špatné?

Dá se téma zákazů zevšeobecňovat?

A. Alda 1.9.2017 11:59

není co víc dodat než

Kdo pálí knihy, pálí lidi nakonec.

S. Netzer 1.9.2017 12:03

Re: není co víc dodat než

Já se ale ptám, jestli se dá téma zákazů zevšeobecňovat.

Opakování Heinova citátu není odpověď.

A. Alda 1.9.2017 13:57

Heine měl prostě pravdu.

Kde chce zakazovat knihy, ten bude chtít dříve či později zakazovat i lidi, co smýšlejí jinak než on.

S. Netzer 1.9.2017 14:51

Re: Heine měl prostě pravdu.

Zakazovat knihy vede k "zakazování lidí", aha.

Nepatrný rozdíl je v tom, že nacisti pálili nejen knihy ale i ty, které povraždili, zatímco zákaz knih s obsahem neslučitelným se zákony nevede v právním státě k "zakazovńí lidí", ani k jejich fyzické likvidaci.

M. Prokop 1.9.2017 15:14

Re: Heine měl prostě pravdu.

V USA nezakazují a tak tam neměli Hitlera ani Stalina. :-P

J. Tichy 1.9.2017 15:36

Re: Heine měl prostě pravdu.

Ale kdepak ! V USA s jejich politickou korektnosti vyrazuji treba knihy Marka Twaina z knihoven, protoze se tam pise o cernochovi Jimovi jakozto o negrovi a navic tam funguje zly Indian !

M. Prokop 1.9.2017 16:58

Re: Heine měl prostě pravdu.

Jo, už začínají taky blbnout. Ale pořád ne tolik, jako v Evropě.

S. Netzer 1.9.2017 15:53

Re: Heine měl prostě pravdu.

Zajímavá logika.

Podle ní "měli" v Německu Hitlera v důsledku zákazu Mein Kampfu.

M. Prokop 1.9.2017 16:59

Re: Heine měl prostě pravdu.

Nejen Mein Kampfu. Celkové nesvobody.

J. Jurax 1.9.2017 14:45

Re: Církev má s obrazoboreckým hnutím velké zkušenosti.

No, Německo bylo tehdy vzhledem k hekatombám mrtvých, které mělo na svědomí skrze nacismus, a vzhledem k promořenosti nacistickou ideologií a vzhledem k válce a porážce Německa poněkud zvláštní případ; v moderních dějinách vlastně jediný. Komunismus, jenž zejména v sovětské variantě si v hovadnosti s nacismem nezadal, díky historickým peripetiím tak špatně bohužel nedopadl; u nás máme komunisty v parlamentu a v Německu nakonec taky, byť se přejmenovali (Linke tuším). A fašismus v soudobé Itálii nijak extra zatracován není.

Ono šíření idejí historicky ověřitelně a prokazatelně hovadných, na jejichž konto spadají desetimilióny obětí, se po jistou dobu blokovat má. Dokud nevyčpějí. Mimochodem, stejně se tak děje nedůsledně - přinejmenším u nacismu a u komunismu tuplem.

Ideje, jež takovou škodlivost neprokázaly, by se zakazovat neměly; ovšem jejich preventivní potlačování - diskuzí a nenásilně - je akceptovatelné. Naopak nesmí být ideje, které je zakázáno potlačovat.

Takže po mém soudu až na nečetné výjimky se téma zákazů kupodivu zevšeobecňovat dá. Ano, kdo pálí knihy, pálí lidi nakonec - pokud se mu to včas nezatrhne.

S. Netzer 1.9.2017 15:08

Re: Církev má s obrazoboreckým hnutím velké zkušenosti.

Heinrich Heine, který byl Žid, by byl bezpochyby nadšený, kdyby se narodil o sto let později, a kdyby se po pádu nacismu setkával na každém kroku se symboly nacistického režimu.

Zrovna tak si umím představit, jak se obětem bolševiků nebo jejich potomkům otvírá kudla v kapse, když vidí a slyší ty různé komunistické zrůdy a estébáky v českých médiích.

M. Prokop 1.9.2017 15:17

Re: Církev má s obrazoboreckým hnutím velké zkušenosti.

Pokud by symboly nacistického režimu byly skutečně "na každém kroku", byla by tedy pro ně většina Němců a proti tomu by nepomohla ani svěcená voda nebo EU, s většinou se zákazem hnout nedá.

Ergo kladívko, symboly nehrají tu zásadní roli.

J. Jurax 1.9.2017 15:39

Re: Církev má s obrazoboreckým hnutím velké zkušenosti.

Ehm - Vy se po pádu nacismu setkáváte na každém kroku se symboly nacistického režimu? Já si toho v Germánii fakt nevšiml - pravda, jen co turista, ale stejně ... kudyže to vedou Vaše kroky?

Druhý odstavec nekomentuji, zabředli bychom - jen bych připodotkl, že obecně jistě semtam v médiích lze vidět nějakou komunistickou zrůdu a estébáka - možná dokonce častěji než v Germánii byvšího člena Stasi a komunistu byvšího i současného stejně zrůdného, není-liž pravda?

J. Schwarz 1.9.2017 15:58

Re: Církev má s obrazoboreckým hnutím velké zkušenosti.

Špatné. V německu by měla být socha Hitlerova na každém náměstí.

V. Povolný 1.9.2017 10:24

Tak v Americe

už mají něco jako trezorový film? Bezvadné. Další budou zřejmě následovat. Neučili se oni náhodou od komunistů?

H. Lukešová 1.9.2017 11:10

Re: Tak v Americe

Já se ničemu nedivím, v arabských a muslimských státech jsou zakázány izraelské filmy či filmy, kde vystupují izraelští herci...

O. Zeman 1.9.2017 10:08

Oxymoron:

"Jako organizace, jejímž posláním má být bavit, vzdělávat (!) a přinášet lidem, kterým sloužíme (!!), poučení (!!!)... nebudeme promítat." Dokonalé.

A. Alda 1.9.2017 10:30

Nikoli oxymoron,

ale socialistická dialektika.

Taková odůvodnění znám ze svého dětství a mládí velice dobře.