17.5.2024 | Svátek má Aneta


Diskuse k článku

USA: Je Jacob Blake typický Afroameričan?

Když dáte do Google heslo „Jacob Blake“, vypadnou hlavně příspěvky televizní stanice CNN; z nich se dozvíme, že 29letý černoch z městečka Kenosha v americkém státě Wisconsin byl střelen v neděli 23. srpna do zad policií.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Makovec 31.8.2020 12:00

V Americe jsem byl mnohokrát a policie mne i na dálnici a ve městě několikrát zastavila ...bylo vidět, že mají své zkušenosti a jsou opatrní ... měl jsem ruce jak na volantu tak i na kapotě a vždy jsem naprosto přesně poslechl její pokyny a nikdy se mi nestalo. Někdy se mi policista dokonce i omluvil. Policie je jako stroj a pokud k němu máte respet a víte jak se v jeho přítomnosti máte chovat je velká šance , že se vám nic nestane. To že se pár lidí nechá od policie zastřelit, protože ji vůbec nerespektují a ostatní je za to oslavují je čistě ideologická záležitost .

V. Pavelka 31.8.2020 11:55

Takový Lukeš ,přiletí do ČR z USA a vozí si sebou názornou pomůcku Panenku Trampa propíchanou jehlami ,až bude opět v ČT nenechte si ujít tohoto demokrata v botičkách neobolševismu.[>-]

Ś. Svobodová 31.8.2020 11:47

Kdybych byla policistou, v podobném případě bych jednala stejně a hajzla rozstřílela na kuličky. Proto bych se nikdy policistou nestala. Asi se jím neměl stát ani ten polda. Tím chci říct, že ho sice naprosto chápu, ale 7 kulí jako v Sarajevu?

V. Pavelka 31.8.2020 11:47

Myslím že to celkem jasně ukazuje , co jsou dnes demokraté zač . Když se podíváte do vedení, co za lidi se tam vyskytuje , přijde mi jako kdyby chlapy v nejlepších letech vyhnali někam na Aljašku, !8-o

V. Petr 31.8.2020 11:33

Rád bych připomněl, že i u nás se před lety stalo, že řidič zastřelil dva policisty při běžné dopravní kontrole. Byl to ovšem naprosto vyjímečný případ.

Naproti tomu americký policista musí s něčím podobným počítat...

P. Zima 31.8.2020 11:10

"... Moc mě ...", pardon :-/

P. Zima 31.8.2020 11:07

Pane Šejno, pan Loula píše že ty policajty odsoudili nějací diskutující, nikoliv soud, tak já tam žádnou lež nevidím.

Moc mně to tehdy celé nezajímalo, ale na pamatuji si do teď na mnoho odsuzujících reakce stylu A.C.A.B (https://cs.wikipedia.org/wiki/A.C.A.B.)

V. Petr 31.8.2020 11:02

Jenže já si pamatuji na tu kampaň v našem tisku, a bylo to podobné, jako při smrti Floyda, JENŽE nikdo nedemonstroval!

Nevím jak je to s jiným případem 17 kluka, který bez vědomí svého otce sebral jeho auto a otec následně nahlásil auto jako kradené. Pak syn jezdil po dálnici nepovolenou rychlostí a policie dálnici uzavřela. Načež se dotyčný pokusil objet zátaras odstavným pruhem a v plné rychlosti to napálil do tam stojícího auta. Protože se zabil, noviny spustily zuřivou kampaň proti policii, prý ho měli nechat jezdit a nic se nestalo...

M. Koutný 31.8.2020 10:54

Bohužel. nejvíc to odskáčou sami černoši, v jejichž čtvrtích zmizí i ta minimální ochrana před brutální vládou gangů.

P. Janoušek 31.8.2020 10:53

Tak.

M. Koutný 31.8.2020 10:52

V Americe nemůže policajt tušit, zda řidič nemá v palubní přihráce bezzákluzový kanon. U nás mu hrozí v 99,99% případů nanejvýš vynadání do pohlavních orgánů.

Navíc, alespoň co vím, jsou v Americe případy svévolné policejní buzerace vzácnou výjimkou, policie má ve zvyku zasahovat, když se opravdu něco děje. Naši mamlasové se pojímají na řidičích, co na přehledném úseku překročili rychlost o 10km v hodině, ale když jde do tuhého, zalezou jak sysli do nor.

R. Langer 31.8.2020 10:47

Hm, a té vaší reakci já zase říkám blbost. :-P

M. Šejna 31.8.2020 10:36

Přesně tak.

A zkusí česká policie předvést na české dálnici českému řidiči Vámi zmíněný "americký tanec", kdyby ten řidič nedal ruce na volant. To byste koukal, jak ti, co tu obhajují americké policisty, by najednou řvali cosi o českém policejním fašistickém státu.

Jiný kraj, jiný mrav. ;-)

M. Valenta 31.8.2020 10:34

Nesoudnost se říká tomu jak jste zareagoval.

M. Šejna 31.8.2020 10:31

Celý ten současný problém americké policie odráží problém celé americké společnosti. Vypadá to, že v USA je úplně normální řešit vypjaté situace střelbou.

Pokud takto postupuje americká společnost, postupuje tak i americká policie.

V tomto kontextu je potřeba vnímat tento případ. V USA je uvedený postup policie díky atmosfeře všeobecného nebezpečí normální. V Česku by policista za střelbu na podezřelého vyfasoval pořádný flastr natvrdo.

Jiný kraj, jiný mrav.

M. Šejna 31.8.2020 10:23

Až Vás během jízdy zastaví v USA policejní auto, dejte ruce na volant a nedělejte žádné rychlé pohyby. Nezkoušejte s nimi "demokraticky" diskutovat, jak s českými policisty.

Mohlo by se Vám stát, že ačkoli se považujete za představitele "demokratického pravicového bílého nadčlověka" ustřelí Vám ten americký policista palici, jakmile uděláte nějaký rychlejší pohyb rukou. A možná ten policista bude černej jak bota.

R. Langer 31.8.2020 10:19

Jo, nebo počkat, až by napřed střelil vás. Potom už by byl k zákroku dobrý důvod... ;-D

M. Šejna 31.8.2020 10:18

Ti policajti byli osvobozeni, takže tady nelžete v přímém přenosu. Byli sice souzeni, ale soud je osvobodil.

Navíc ti policajti na motocyklistu nestříleli. Zabránili mu pokračovat v nebezpečné jízdě.

Ten motorkář dokonce u soudu přiznal, že kdyby jel předepsanou rychlostí a čuměl dopředu a nikoli za sebe, tak by do policejního auta nenaboural.

V. Braun 31.8.2020 10:11

No podíval jsem se do poskytnutého odkazu o výroku čeného expolicisty "a říká, že není zabit nikdo, kdo nebrání při zatýkání policii v práci" a kupodivu zrovna tenhle výrok tam není. Jsou tam zmíněny jeho kriminální záznamy, ale například k tomu vyhrožování v baru je tam uvedeno, že to není ověřeno a není známý výsledek, tady zda byl Blake odsouzen. Atd, nesrovnalostí s textem článku je tedy více než dost.

M. Valenta 31.8.2020 9:33

Důvod ke střelbě? Maximálně tak jednu do zadku a ne 7 do zad!

P. Lenc 31.8.2020 9:16

Ano, viz můj příspěvek výš.;-O

P. Lenc 31.8.2020 9:15

Fašizující ultralevičácká bílá lůza za pomoci "demokratické"strany a beztrestné "utlačované" černé minority dláždí americe cestu do pekla.A toto se díky evropským neomarxistům a připo...ným politikům zdárně přelévá do Evropy.A mnoho nejen našich dětí tomu tleská...;-O

V. Loula 31.8.2020 9:13

Připomíná mi to případ starý přes rok, který se udál u nás v Praze. Motocyklista, asi 25 let, měl odebraný řidičák a měl vydaný pětinásobný zákaz řízení za opakovanou jízdu pod vlivem alkoholu, drog, nedodržování pravidel (po Praze jezdil až 150 km v hodině, jezdil na červenou, předjížděl zprava zleva jak jej napadlo, jezdil v protisměru atd atd). Prostě známá firma pro některé policajty. A ti policajti jej zase jednou přistihli, jak nasedá na motorku a jede. Pokusili se jej zastavit, on ujel, tak jej stíhali, povolali další hlídky na pomoc, on nezastavil, naopak zase jel 150 km v hodině, na červenou, přes chodník atd, až mu v jednom tunelu přehradili cestu autem, on do toho auta naboural a těžce se zranil. A zajímavá byla reakce řadu diskutujících k této kauze: Odsoudili ty policajty, že ohrozili jeho život (to, že on ohrožoval životy ostatních, o tom ani slovo), měli jej prý nechat jet, a když věděli, o koho jde,tak si pro něj večer měli dojít domů. Prostě ten pirát motorkář byl najednou za svatýho a za mučedníka, a ti policajti byli za vyvrhele.

M. Krátký 31.8.2020 9:03

naprostý souhlas - zkuste si v USA při policejní kontrole na dálnici nedat ruce na palubní desku a uvidíte ten tanec - !!!!!!

R. Meišner 31.8.2020 9:03

ano svět se naprosto zbláznil---celý se točí kolem jednoho xindla...a to tak dlouho, dokud jej nevystřídá další z té sběře. ---zásoba je zdá se nevyčerpatelná.

J. Kocián 31.8.2020 8:36

Každý normální jedinec, který ono video shlédl, uzná, že policie jednala naprosto správně. A že nějaký černý šmejd neuposlechne pokyny, je jeho věc. A navíc, policajti věděli, s kým mají tu čest. A s těmi afroameričany už také jděte do háje. Říká se tam také euroameričan nebo asioameričan? Jsou to zkrátka černoši, tak jako jsou to u nás cikáni.

T. Hraj 31.8.2020 7:25

Defundace policie se elit dotkne nejméně. Zaplatí si snadno soukromé security agentury, které už dnes hlídají celé rezidenční čtvrti. Tihle lidé nikdy nepociťují následky svých politik.

V. Církva 31.8.2020 6:25

Nezapomňme, že policie velmi pravděpodobně věděla za kým jedou. Předpokládám, že tyto informace při výjezdu mají už kvůli vlastní opatrnosti. Zákrok si najdu, ale přítelkyně jednala oprávněně a policie se taky nemůže nechat pozabíjet.

Škoda že se nepovedl ten tasser. Myslím že je to skvělá věc. Přiznejme si, že někteří zatýkaní jsou jen horké hlavy a nelze všechny pozabíjet, ale policie se bránit musí. Co se týká zveřejnění jmen policistů doporučil bych odborům stávku policistů takovou, že by na měsíc nebránili politiky a právníky. Hned by se to vyřešilo. Co se týká definancování policie. Tam kde se o tom jedná bych okamžitě přestal politiky chránit taky. Vůbec by si tyto fylozofické nesmysly měli odnést nejdřív jejich autoři. Ti pak co ještě k tomu bojují proti nošení zbraní bych odzbrojil.

A mimochodem o tom jak jsou rasistická černošská hnutí naprosto mimo potvrzuje dnes častá konverze černochů ke koránu. Chápu, že jsou nějak naštvaní na bílou křesťanskou civilizaci kvůli otroctví, jenže nejkrutější při chytání otroků byli Muslimové (někde mají otroctví dodnes) a černoši jiných kmenů. Chápal bych konverzi k Budhismu, ale...

J. Soch 31.8.2020 6:01

Souhlas ja ho videl taky a jsem pro, ze policie jednala naprosto opravnene R^

R. Lávička 31.8.2020 5:50

Viděl jsem celé video na fejsu policie jednala naprosto oprávněně.