1.6.2024 | Svátek má Laura


Diskuse k článku

USA: Fenomén Trump (... a já)

Úvodem: ze zkušenosti jsou mi k smíchu všechny ty průzkumy veřejného mínění, považuji je nejen za nepřesné, ale i za ohlupování těch, kteří ve svých rozhodnutích nemají jasno a potřebují poradit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
K. Janyška 19.11.2016 9:51

Uvidíme teprve, zda fenoménem bude a jak to bude vypadat.

Zatím nic moc... Dzp.

K. Vyšata 19.11.2016 10:20

Re: Uvidíme teprve, zda fenoménem bude a jak to bude vypadat.

Pravda, nezačíná Nobelovkou za mír jako Obama, který dostal ocenění za následné roky plánovaného vraždění po celém světě. Ano, zatím nic moc, oběti které přibývají každý den má zatím na krku ten nositel míru. Ale naděje, že Tramp nebude šířit smrt žije. Uvidíme.....

P. Vaňura 19.11.2016 16:44

Pokud jde o Nobelovu cenu míru, opravdu lituji, že

ji nezískal na ni nominovaný Adolf Hitler. Tak by ostudně skončila už před 80 lety...

Arafat, kterému ji dali se od Hitlera lišil jen tím, že neměl takovou moc a prostředky.

D. Polanský 19.11.2016 8:49

Škoda přeškoda, že jste tak

moudrý nebyl před volbou. To byste bodoval, takhle se jenom vezete.

S. Rehulka 19.11.2016 8:41

Srdečně zdravím.....

.....pane Cícho a děkuji za Váš článek, odpovídající mému názoru ! Jsem předem připravený na námitky a komentáře dalších čtenářů - co Vy emigranti o tom víte, co se cpete na český internet ?

Proč ? Protože i když už jsem od časů sovětské okupace mé (i Vaší) staré země Australan, cítím, že volby v Americe přispějí k bezpečnosti celého Svobodného Světa !

J. Honců 19.11.2016 6:20

Skvěle napsané

Díky za článek. A také díky za skvělou češtinu.

P. Lenc 19.11.2016 9:43

Re: Skvěle napsané

Dovolím se připojit.Dík!

J. Kovaříček 19.11.2016 3:36

Je to jak to je

Není snad tak důležité, že vyhrál Trump, velmi důležité však je, že nevyhrála Hillary. Kdyby ovšem vyhrál Sanders, mohly být Spojene státy na cestě k socialismu. Nevím ovšem jaký vzor měl soudruh Sanders na mysli. Severní Korea? Zimbabwe? Kuba? Kambodža? Burma? Atd. Jaký to pestrý výběr socialismů! Nechápu jak je možné, že tací idioti mohou ještě existovat v záři reflektorů. Trump je postava poněkud podivná, otevřeně však pojmenoval mnoho problémů současného západního světa, a v tom si zaslouží pochvalu. Avšak řešení není na dosah.

Z té předvolební kampaně odnesl jsem si jedno velké poučení. Laskat dámy v rozkroku je možné, pokud ovšem jest člověk velmi, ale opravdu velmi bohatý nebo superhvězda. To vše projde, pokud ale toho člověka nenapadne kandidovat na posici ameerického presidenta. To však není múj případ. Bohužel nebo naštěstí? Když ale muž dosáhne nájemnictví v Bílem domě, tak si může dovolit mnohé, i s doutníky. To bude můj případ. Do politiky ale vstoupím až v devadesáti. To budu ještě blbější než jsem dnes, takže moje šance v politice budou nedozírné.

Přeji vám hezký den a nezapomínejme, že jsme Češí (aj i Češky), takže my nikdy dobrou náladu neztrácíme. Salve a Nazdar!

J. Kyselková 19.11.2016 16:43

Re: Je to jak to je

Vážený pane Kovaříčku. Zaujalo mě, že se chystáte vstoupit do politiky až v devadesáti. Moje představivost má jisté mantinely. Jsem z toho poněkud rozpačitá. I když vím, že moudré stáří zaslouží úctu, obávám se - s mírnou radou - jednohlasné vítězství bych raději nečekala, nechte si rezervu. (Možná Vás potěší nějaká kočička).

D. Nowodny 19.11.2016 2:42

Oprava

......Mein Kampf

E. Erat 19.11.2016 12:53

Re: Oprava

A co ten Guebles ?? Ten je vosk ?? Příznačné pro dnešní dobu. I pologramotní lidé mouhou šířit svá " moudra ".

D. Nowodny 20.11.2016 23:44

Re: Oprava

Tak jo..... Goebbels ! At mne nezaluje !

F. Žůrek 19.11.2016 2:40

Tak nějak tomu je

Díky za text.

D. Nowodny 19.11.2016 2:38

V Evropě

svého času měli člověka s knírem, ted maji v US člověka s patkou. Trump sice nenapsal Mien Kumpf, ale určitě si jej přečetl a poučil se jak manipulovat masy ! Amerického Gueblse nebude problém najít !

J. Brunner 19.11.2016 3:26

Re: V Evropě

Naučte se psát jména.

L. Hrncir 19.11.2016 4:58

Re: V Evropě

naprosty souhlas!

L. Hrncir 19.11.2016 4:59

Re: V Evropě

ted jsem se do toho zamotal....naprosty souhlas s tim co napsal pan Nowodny!!!

J. Babička 19.11.2016 5:03

Re: V Evropě

Všiml jsem si,že tito soudruti straší vždy Hitlerem a nikdy Stalinem, nebo Leninem.

J. Honců 19.11.2016 6:22

Re: V Evropě

Vy si z nás děláte srandu, že? :-)

J. Babička 19.11.2016 6:36

Re: V Evropě

Ne, jen mě udivuje, že někdo kdo uteče před komunismem, jak předpokládám, fandí levici.

K. Křivan 19.11.2016 7:55

Re: člověka s knírem

No, Sttalin měl opravdu pořádný knír ! Kam se naněj Adolf hrabe ! Nejen co se kníru týče, na Stalina nemá.

K. Křivan 19.11.2016 7:58

Re: Jestli hledáte nového Goebbelse,

podívejte se na Heiko Maase, německého socana a ministra vnitra. Jako by Goebbelsovi z oka vypadl. Hlavně myšlením.

S. Kalužík 19.11.2016 11:58

Re: V Evropě

Ovšem jiní měli svého člověka s placatou čepicí a bradkou, pak s charakteristickým knírkrm, později s huńatým obočím, to jsou tedy argumenty hodné velikána!

P. Vaňura 20.11.2016 11:33

Hitlerovy názory na propagandu nejsou nijak originální

a on sám za svůj vzor výslovně považuje britského ministerského předsedu z WW1 Lloyda-George. Recept je takovýto, je třeba aby propaganda nějakým způsobem vycházela ze skutečnosti, nebyla na první pohled lživá. Na tento základ se pak dá navěsit skoro jakákoliv manipulace, to již není podstatné.

Např. pokus o bolševický převrat v Bavorsku podporovala řada Židů, takže Hitler mohl klidně tvrdit, že se jednalo o ryze židovskou akci a byl schopen dodat dokonce konkrétní jména. A znělo to věrohodně.

Myslím že Goebbelsovo "stokrát opakovaná lež se stává pravdou" platí až poté, co je ustanoven totalitní stát, který má monopol na media.

T. Pansky 19.11.2016 2:00

Zdravim sousedy v Kanade !!!

Hezky napsany clanek. Tech Republikanskych kandidatu bylo na zacatku celkem 18, ale ja jsem presvedcen, ze nekolik z nich to nemyslelo vazne, chteli se pouze vystavit oku verejnosti a pozdeji ti rychle odstoupivsi dostali sladke pozice nekde jinde. Nicmene, Tramp je absolutni fenomen, ktery tyto volby zapise do historie USA velkymi pismeny. Republikani v soucasnosti drzi pozici prezidenta i vetsiny obou komor parlamentu. K tomu je nutne si uvedomit, ze nastavajici prezident bude jmenovat nekolik soudcu ustavniho soudu. Toto je velmi dulezite. To dava nadeji na udrzeni USA na principech, na kterych byly zalozeny. top0625top@live.com

L. Hrncir 19.11.2016 2:19

Tramp?

hmmm TRAMP, že by Freudian slip ?? .... ale ano, Trump will tramp on any liberal and humanitarian idea he cannot possibly understand, which in his case, means just about everything. Málem jsem se ale počůral nad poslední větou. To dává naději na udrženi USA na principech, na kterých byly založeny. Pane Pansky, prosim, přečtěte si něco o těch principech a zakládajících otcích Americké unie, "the men of reason".

T. Pansky 19.11.2016 2:56

Re: Tramp?

Priteli, rozesmal jste me. Priznavam se, ze po celodeni praci si pri vecernim sednuti k pocitaci a prepinani mezi anglictinou a cestinou se vloudi chyba. Slibuji, budu si davat pozor....lol... Ale pomozte mi s tim, v cem jsem udelal chybu, kde se mylim, jak mi navrhujete v posledni vete. Dekuji za odpoved.

L. Hrncir 19.11.2016 4:57

Re: Tramp?

Zdravím pane Pansky, jsem rád, že jsem Vás rozesmál a doufám že neurazil. Já osobně mám s tím přepínáním dost problémy, nikdo kolem česky nemluví a když mám přepnout, tak se to někdy nepodaří .... Ale k té poslední větě... Já žiji už dlouho v Kanadě, jestli se nemýlím Vy ve státech. Ale nějak se stalo, že většina mých dobrých přátel jsou Ameřičani a to kovaní demokraté. A kdysi dávno po pár hanebně prohraných politických diskuzích, jsem se dokopal k tomu, abych si přečetl pár knih o zakládajících otcích unie a principech, na kterých byly USA založeny atd. Jedním je např. princip že: All political power emanates from the people. Už to asi dávno není pravda, elity si osvojily právo rozhodovat. Navíc teď je to rozhodování omezeno pouze na elity republikánů. Sám jste se zmínil o nominaci do Supreme court. Ten byl doposud jakousi garancí svobody a demokracie. Až Trump dosadí dva nové soudce svého ražení, bude tomu konec. Zde je asi největší prohra liberalnich hnuti. zdravím

J. Honců 19.11.2016 6:28

Re: Tramp?

Vážený pane, dovoluji si upozornit, že právo dosadit soudce vyplývá ze zvolení lidem USA do funkce presidenta. Čili co vykoná president, můžeme brát jako vůli lidu USA. To je demokracie.

J. Babička 19.11.2016 6:34

Re: Tramp?

Kandidát podléhí schválení kongresu, ne ?