16.5.2024 | Svátek má Přemysl


Diskuse k článku

USA: Čas dluhů

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Jan Daniel 19.11.2008 17:52

Re: Klasická Fištejnovina, aneb

O tom jaký je Bush hňup se napsaly už stohy papíru. O zklamání z Obamy bude 98% pisálků psát až po tom, co opravdu nastane. Fištejn se vydělil z armády generálů po bitvě, kteří od sebe navzájem opisují hospodská moudra co bylo špatně a alespoň pokusil se o prognózu. Budiž mu to ke cti. Zvláště v době kdy dav hýká jak bude Obama cool...

Minutus 19.11.2008 19:10

Re: Klasická Fištejnovina, aneb

Tomu říkáte prognóza? Říct, že nemůže splnit úplně všechno? A který prezident měl takovou moc, že splnil veškeré předvolební sliby? Snad ne Bush? Ostatně lví podíl na Obamově vítězství má právě on.

Jarda 19.11.2008 13:36

Znalost bible.

V článku "USA: Čas dluhů" projevil novinář Fištejn zásadní neznalost bible konstatováním, že v biblické Káně galilejské Ježíš nakrmil pěti chleby davy lidí. Dle Janova evangelia totiž proměnil na svatbě vodu ve víno když došlo. Je třeba, vážený pane Fištejne, buď více studovat nebo méně mluvit a psát.

takychytrej 19.11.2008 16:19

Re: Znalost bible.

Ale Jardo! Jak muze pan Fistejn ocekavat, ze v ceskem doliku jsou jeste lide co ctou neco vice nez jen Blesk, natoz pak Evangelium. Doufam, ze alespon ve Starem zakonu se on ( s takovym prijmenim) vyzna trochu lepe. ;-)

Vodička-sapér 19.11.2008 20:19

Re: Znalost bible.

Neuvěřitelný "sek", v úvodu článku, Obama může zklamat, nic není vyloučeno,  Jefim Fištejn už klame,čipera, dnes "káže"Bibli ve své nové originální  verzi, jindy si zoufale plete  čísla které se týkají stavu světové  ekonomiky(Čína), když se nedávno rozepsal o novém americkém autu- hybridu, tak to byl hit do nějakých humoristických listů. Uvedl jsem jen drobné úlety pana Fištejna,  s takovými dobráky, kteří přejí Obamovi  vše "nejlepší", se ve světě nyni  roztrh pytel, tito novináři si vlastně přejí,v duchu doufají, v nezdar nové volby většiny americké společnosti, aniž by si ve své špatně skrývané nenávisti, uvědomili co by bylo dál, kdyby se jim tyto jejich ušlechtilé tužby splnily.  Samuelova kniha nám povídá, jak na Jefima přišla veliká bída....., jinak on je to ale skvělý novinář.

Octomil 19.11.2008 13:27

5000

v Káni galilejské Ježíš NE nasytil pěti chleby pět tisíc ... to udělal později a jinde

Chris Kelvin 19.11.2008 12:00

Poslední odstavec podtrhuji...

...a dodávám: nejen při parlamentních volbách :-)

realysta 19.11.2008 11:55

Omyly pana Fištejna

Neřekl bych na rozdíl od púna Fištejna - že Obama slíbil všechno všem. Tedy pokud si někdo tak naivně nevyložil slova Baracka Obami, že "přináší změnu". O tom, že nese změnu, hovořil ovšem i McCain. Ani jeden nepojmenoval příliš konkrétní kroky té změny. Ale jedno je jisté - Většina voličů v USA chtějí změnu Bushovy doktríny. A dokonce nejen lidé (voliči) v USA - Obama měl převahu sympatií v celém světě.

Spojené státy léta udržovaly svůj "zlatý sen" díky žití na dluh. Nacházely jen další a další finanční deriváty a produkty, které umožnovaly prodlužování života na dluh a současně dávaly další nástroje žití na dluh. Takže těmito kroky se pouze odkládala zákonitá periodická krize systému, ke které musí docházet.

Bush jr. navíc ve vizi odvrácení problémů zavlekl USA do válek v Afganistánu a Íráku, kdy na obou válčištích padlo zbytečně mnoho amerických mužů a synů a výsledkem jsou v obou případech rodící se vítězství těch - proti kterým šly USA bojovat, a průvodním znakem obou dobrodružství jsou těžké šrámy na obrazu USA jako demokratického státu - Šrámy, které způobilo mučení zajatců, napadení zemí bez vyhlášení války, zabíjení civilistů....

Není se čemu divit, že Američané nejsou smířeni s tou situací a tím obrazem, který roky Bushovy vlády stačily z USA udělat a chtějí změnu.

Obama je navíc symbol - symbol toho, že kdysi zavlečené či trpěné imigrační etnické minoriy přestávají být minoritami bez hlubších ambicí, bez významnějšího vlivu na zem, ve které až dosud pouze námezdně nekvalifikovně pracovaly.

Minutus 19.11.2008 17:33

Re: Omyly pana Fištejna

Fištejnova mentalita zamrzla na bojištích studené války.

hanibal 19.11.2008 20:03

Re: Omyly pana Fištejna

Bučí tu sami levičáci.

Apea 19.11.2008 11:30

Čas dluhů

Jaksi už v USA nastal. Pan Fištejn nás onehdá obdařil vysvětlením, jak jsou Státy v lepší ekonomické kondici než zbytek světa, ale ono to pro ty, co je vystěhovali kvůliva hypotékám asi nemá moc význam ( a on tem milion rodin je i na USA dost). Mimoto - opravdu by byl překotný útěk z Iráku, který mimochodem Obama nehlásá, horší maler než překotný vstup do Iráku na základě lživých informací, bez připravené strategie, bez ochoty zavést v zemi řád, třebas okupační? Tohle je dluh, který udělal Bush a nikoliv Obama.

Minutus 19.11.2008 17:35

Re: Čas dluhů

Je to tak. Je čas placení Bushových dluhů.

R.J. 19.11.2008 18:46

Re: Čas dluhů

Které to jsou? Jen tak mimochodem. Nepočítáte do toho doufám "balíčky" starého papíru, které si bankéři prodávali za peníze svých klientů kolem zeměkoule?

Minutus 19.11.2008 19:07

Re: Čas dluhů

Nezvýšil se náhodou dramaticky státní dluh USA? Války nic nestály? Co čínské dluhy? Řekl bych, že tohle je docela dost. Nehledě na to, že je nabourána důvěra v bankovní systém a Ameriku jako takovou i uvnitř USA. Ti co přišli jakýmkoli způsobem o peníze taky asi nebudou nadšeni. O mezinárodním kreditu USA ani nemluvě. To všechno jsou dluhy.

R.J. 19.11.2008 20:31

Re: Čas dluhů

Pravda Minutusi,ale ač jsou války drahá "sranda", rozhodně by to Ameriku " nepoložilo" , kolik je to ročně % z rozpočtu?Nic tak závratného. Pro ně.

Minutus 19.11.2008 22:22

Re: Čas dluhů

Nechce se mi to hledat na internetu, dá se. Válka prý stála bilión dolarů. Kolik je rozpočet? Do 15 biliónů? A dluh? přes deset biliónů? Víš, že za Clintona byl dluh splácen? Paradoxní, ne? Že by to Ameriku mělo položit, o tom jsem neuvažoval, to je přitažené za vlasy. Oslabit snad.

R.J. 19.11.2008 22:31

Re: Čas dluhů

Souhlas, ovšem teď možná se bude dluh splácet, nebude na jiné věci vně Ameriky, přeji jim to,pro mne udělali hodně. Jiní si budou muset "počkat" , jestli o to vůbec stojí, viz třeba Somálsko.Nebo bude muset nastoupit finančně a vojensky Evropa.Tady však vidím problém, asi si fakt někde "počkají".  

Saul 19.11.2008 10:00

Výborný článek ...

.. konečně jako už Vaše články bývají. Dík, pane Fištejne. R^

jo.noname 19.11.2008 8:43

nevzdělanost

Žid a použije odkaz na Nový zákon. Špatně, protože jej nezná, pouze někde něco slyšel  a popletl si to. Jefime, když chcete používat příklady z bible, tak si ji přečtěte. 

P.S. V Káni Galilejské proměnil Ježíš vodu ve víno

kpt 19.11.2008 10:21

polovzdělanci jsou horší

on zas ten Fištejn asi nebude až tak pravověrný žid, jak se zdá z toho, co mu uklouzlo, ani až tak vzdělanec, ale nejspíš jen za svá věřím kopající novinář..Že se tím uživí? Další zázrak.

Chris Kelvin 19.11.2008 15:12

Re: nevzdělanost

No.... kdybyste Vy použil odkaz na Korán (="nejnovější zákon"), asi byste se také seknul :-)

kpt 19.11.2008 18:37

Re: nevzdělanost

z Vaší úvahy vyplývá, že se Fištejn "seknul" a že, možná, by se seknul i jiný, kdyby chtěl užít něčeho, čemu nerozumí, rozumím Vám správně?

Peman 19.11.2008 8:31

Fan klub Obama by měl nejprve myslet.

Výborný článek.R^R^ Také myslím, že bude po světě plno zlamaných. Že budou zklamaní troubové v Evropě, kteří nechtějí ani bránit sami sebe, ani aby to dělal někdo za ně, je jasné. Jen mne trochu mate, že tu Obamománii "sežrali" mnozí i v Americe. Ti ať si zklamání pěkně vychutnají.

Jiřík 19.11.2008 12:48

Re: Fan klub Obama by měl nejprve myslet.

To máš tak Modrásku,po tak mizerném presidentovi jako je Bush,může přijít jen lepší.Je to přesně jako s Topolánkem a jeho klikou.Diví se tomu jen fanatici odmítající informace a realitu.

Peman 19.11.2008 16:02

Re: Fan klub Obama by měl nejprve myslet.

Ale Ruďásku (já se za modrou nestydím ani stydět nemusím, ty za rudé svinstvo bys určitě měl),

Bush netancoval, jak rudá pakáž by chtěla, je tedy ovšem mizerný prezident (i když z hlediska rudých je to vlastně výborné, né?). Že tomu přizvukují i tzv. "liberálové" (na liberály se ovšem pasovali oni sami, jinak je lze nazvat trouby) je jejich problém a ostuda. Obama tak tancovat taky nebude, buď klidný (i kdyby osobně chtěl), horší prezident ovšem být může. Jinak máš pravdu, rudí fanatici a idioti vidí realitu podle svých představ, to nám ukazovali čtyřicet let (jinde i déle) .....

R.J. 19.11.2008 18:53

Re: Fan klub Obama by měl nejprve myslet.

Dobře řečeno, souhlas.

.. 19.11.2008 8:13

Pane Fistejne,

kdyz jste se zivil preklady, bylo to lepsi. Kniha Pritel delfin byla moc pekna. Ale chtel bych Vas upozornit, ze Obama jeste nenastoupil do uradu. Zkuste chvili drzet usta, a pockat. A pamatujte, ze Obama nebyl zvolen Zidy k tomu, aby valcil s Iranem a budoval Velky Israel, ale byl zvolen americkym prezidentem americkymi obcany. Je v tom stale jeste rozdil. Pokud nejste spokojen, zautocte spolu s Israelem za vlastni penize (treba ty od zlodeje Baraka Alona) na Iran a nevolejte o pomoc.

MGM 19.11.2008 8:36

Re: Pane Fistejne,

"Obama jeste nenastoupil do uradu. Zkuste chvili drzet usta, a pockat"

Poslyšte, vy to máte promyšlené! Až příjde se svými komentáři "s křížkem po funuse", tak to bude zase generál po bitvě, co? ;-)

Mirek F. 19.11.2008 8:53

Re: Pane Fistejne,

Nikoliv, bude hodnotit na základě činů.

vlasta 19.11.2008 9:14

Re: Pane Fistejne,

Ostatní komentátoři mají počkat také, nebo se Vaše rada "držet ústa a počkat" týká výhradně Jefima Fištejna? Nějak se mi nezdá, že by Jefim Fištejn byl jediný. Nejspíš ale nepíše to, co byste si přál číst.