1.5.2024 | Svátek práce


Diskuse k článku

USA: Aby bylo jasno

Kdosi na ČRo Plus dělal interview s paní Haškovou-Coolidge, velkou příznivkyní Donalda Trumpa. Otázky byly, co jiného se dalo očekávat, politicko korektní a paní Hašková-Coolidge zjevně za ta léta myslí v američtině, a tak její odpovědi v češtině nebyly tak pádné, jak by mohly být.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Šejna 13.12.2016 9:18

pane Nováku

mě tyhle mediální presstituce vůči Trumpovi "trhají žíly" asi tak stejně, jako místní útoky mediálních trollů na daňová kouzla Babiše. To jest, jsou mi ukradené.

R. Langer 13.12.2016 10:23

Re: pane Nováku

Je vám to tak ukradené, že jste se k tomu musel vyjádřit tříodstavcovým příspěvkem, ve kterém nám sdělujete, že jste se nic nedozvěděl. Tak to pak jo. To dává smysl. :-D

M. Šejna 13.12.2016 10:28

nechápající Langře

mě jsou ukradení presstituti se svými mediálními kampaněmi. Tady ale reaguji na pitomý článek místního autora.

Ale já chápu, že pro Váš, zástupce komunity "my ostatní", je to moc složité.

R. Langer 13.12.2016 14:25

Re: nechápající Langře

Ano, všechno je vám ukradené, jenom se k tomu musíte vyjádřit, vždyť říkám... :-D

J. Kulheim 13.12.2016 9:18

Normální je nelhat

Bilance státních rozpočtů ČR rok výsledek rozpočtu (v mld. Kč) růst HDP kdo byl premiérem

Václav Klaus (ODS) 1993 +1,1 miliard Kč; 1994 + 10,4;..1995 +7,2 , 1996 -1,6; 1997 - 15,7;... 1998 -29,3; Toš.+Zeman 1999 -29,6, Zeman- 2000 - 46; 2001-67,7; 2002 – 45,7; Špidla 2003 -109 Vladimír Špidla (ČSSD), Stanislav Gross (ČSSD) 2004 -93,7; Stanislav Gross (ČSSD), Jiří Paroubek (ČSSD -2005 -56,3 Jiří Paroubek (ČSSD), Mirek Topolánek (ODS) 2006 -97,6 ; Mirek Topolánek (ODS) 2007 -66,4; 2008 -19,4 ; Mirek Topolánek (ODS), Jan Fischer (nestr.) 2009 -192,4; -- ---- --2010 -156 ; Petr Nečas (ODS) 2011 -142,8; 2012 -101 ;

Vlády po vedením ČSSD dělaly strukturální dluhy SR v období prosperity celosvětové a naší ekonomiky. V období poklesu ekonomické výkonnosti vláda pod vedením ODS dělala dluhy cyklické. Navíc socialisté a komunisté v roce 2006 zvýšili mandatorní výdaje, které činily přes 82% příjmú SR.

V posledních 12 letech začaly mandatorní výdaje růst dvakrát rychleji než samotné výdaje státního rozpočtu.Prudký růst podílu mandatorních výdajů. 1995 činil jejich podíl na příjmech státního rozpočtu 44 %, 184,5 ,ůd.korun2003 počítal už se 62%. 422,5 mld ATD.

M. Šejna 13.12.2016 9:29

děkují, pane Kulheime

okouzlem nechtěného jste potvrdil to, co jsem napsal. Tedy to, že zadlužování začalouž v roce 1997.

:-D

A jen tak mimochodem se Vás chci zeptat, proč pravicové vlády a pravicový parlament od roku 2007 s těmi rostoucími mandatorními nic neudělaly?

M. Prokop 13.12.2016 10:03

Re: děkují, pane Kulheime - V roce 1997 .... :-P

https://www.vlada.cz/cz/clenove-vlady/historie-minulych-vlad/prehled-vlad-cr/1993-2007-cr/josef-tosovsky/prehled-ministru-24633/

https://www.vlada.cz/cz/clenove-vlady/historie-minulych-vlad/prehled-vlad-cr/1993-2007-cr/milos-zeman/prehled-ministru-24634/

https://www.vlada.cz/cz/clenove-vlady/historie-minulych-vlad/prehled-vlad-cr/1993-2007-cr/vladimir-spidla/prehled-ministru-24636/

https://www.vlada.cz/cz/clenove-vlady/historie-minulych-vlad/prehled-vlad-cr/1993-2007-cr/stanislav-gross/prehled-ministru-24637/

https://www.vlada.cz/cz/clenove-vlady/historie-minulych-vlad/prehled-vlad-cr/1993-2007-cr/jiri-paroubek/prehled-ministru-24635/

M. Prokop 13.12.2016 10:04

Re: děkují, pane Kulheime

Proč nic neudělaly?

Co chcete dělat ve vládě s lidovci, zelenými nebo VV?

J. Kulheim 13.12.2016 11:15

Re: děkují, pane Kulheime

Změnt mandatorní výdaje není možné tak rychle jak nadělat do gatí. Navíc je to z politického hledska dost nepopulární. Vlád byla velmi slabá, jejich koaliční partneri něco takového nemohli dovolit. KDÚ-ČSL se podíleli na jejich schválení.

M. Šejna 13.12.2016 12:09

opravdu, pane Kulheime?

a kolik let by potřebovala pravice na změnu mandatorních výdajů? Mandatorní výdaje jsou definovány zakonem.

Chcete snad tvrdit, že ve sněmovně měla za vlády ODS převahu levice? Nebo snad soudruzi z ODS a TOP09 měli sice plnou hubu šetření a rozpočtové zodpovědnosti, ale na mandatorní výdaje si sáhnout nedovolili kvůli svým voličům a radši zvedli daně a státní dluh?

M. Prokop 13.12.2016 17:10

Re: opravdu, pane Kulheime?

Žádná vláda ODS nikdy nebyla. Vždy byla koalice, jejíž některý člen, zhusta "kostelní socialisté", osekávání výdajů bránil.

J. Kanioková 13.12.2016 13:28

Re:

Karel Dyba: Navrhovali jsme změnu kurzového režimu - http://jdem.cz/wnzz2

Ivan Kočárník: Některé postřehy jednoho z obětních beránků měnové krize z roku 1997 - http://jdem.cz/wnz23

Václav Klaus: Tři roky po měnové krizi: rekapitulace událostí a jejich souvislostí, aby se na některé věci nezapomnělo - http://jdem.cz/wnz35

J. Farda 13.12.2016 9:54

Re: Normální je nelhat

Prvotřídní přehled. Prosím o doplnění, kdy a v jaké výši byl do státního rozpočtu zahrnut i do té doby samostatně evidovaný důchodový fond. Děkuji předem.

M. Šejna 13.12.2016 10:04

pane Fardo

já mám pocit, že důchodový účet byl součásti státního rozpočtu vždy.

J. Lepka 13.12.2016 11:38

Re: pane Fardo

A když se pravice snažila ho oddělit, co udělali socani ???

M. Šejna 13.12.2016 12:04

Lepko

důchodový účet chtěli oddělit socani, nikoli "pravice". ODS totiž maximálně vyhovovalo, že důchodvý účet je v přebytku a lze s ním záplatovat státní rozpočet. V době, kdy to socani chtěli udělat, začal se důchodový účet dostávat do deficitu, a socanům nezbylo nic jiného, než ho ponechat ve státním rozpočtu a dotovat ho z daní.

A. Hrbek 13.12.2016 11:45

Re: Normální je nelhat

Dvě maličkosti:

1. Od roku 1997 je jiná metodika státního rozpočtu

2. Do roku 1997 bylo možno započítávat do příjmu výnosy z privatizace. Když se odečtou, tak žádný kladný výsledek není.

3. Byl by to ekonomický zázrak, protože až do roku 2000 byla HDP v paritě kupní síly nižší, než v roce 1989

I. Schlägel 13.12.2016 9:30

Re: hodně pitomý článek

Už jste zaregistroval Sobotkovu snahu zvyšovat daně? Zdravím.

M. Šejna 13.12.2016 9:43

pane Schlägele, děkuji za upozornění

díky Vám jsem to zaregistroval. Sobotka chce zvýšit daně bohatým a chudým chce přidat úlevami na daních. Z toho plyne, že mě Sobotka nějaké peníze sebere a Vám pro změnu zas něco přidá. Z toho plyne i to, že já ČSSD tentokrát volit nebudu, ale zatím jsem nenašel partaj, kterou by volil v současnosti.

I. Schlägel 13.12.2016 9:47

Re: pane Schlägele, děkuji za upozornění

Jste si opravdu jist, že mi Sobotka přidá? :-)))

M. Šejna 13.12.2016 9:59

pane Schlägele

pokud očekáváte, že Váš příjem v příštích letech bude víc jak 2 miliony ročně, pak Vám Sobotka něco navíc na daních sebere. V opačné případě Vám přidá.

;-)

I. Schlägel 13.12.2016 10:12

Re: pane Schlägele

Už se těším. Pokud mi přidá, na druhé straně mi zase něco sebere. Tak už to u socialistů chodí.

M. Šejna 13.12.2016 10:17

pane Schlägele

a co Vám v posledních 3 letech vlády socanů+ANO bylo sebráno navíc oproti tomu, co Vám sebraly v letech 2007 až 2012 pravicvé vlády?

Já se příznám, že pamět nemám tak dobrou, takže občas zapomenu. Připomeňte mi tedy prosím, které daně a poplatky se od roku 2013 zvýšily.

R. Langer 13.12.2016 10:25

Re: pane Schlägele

Pravicové vlády mi nic nesebraly, zatím mi vždycky něco sebraly vlády levicové, protože jiné tady ani nikdy nebyly. Ale pro vás jsou některé asi levicové málo, že, pane Šejno. :-D

M. Šejna 13.12.2016 10:32

Langře

budete onanovat u každé mé diskuze s někým jiným?

Ale jinak jste dnes zaperlil sdělením, že ODS a TOP09 jsou pro vás levicové strany. Neodpověděl jste ale na mou otázku, když už se motáte do mé výměny názorů s panem Schlägelem, jaké daně se od roku 2013 zvýšily.

R. Langer 13.12.2016 14:26

Re: Langře

Ano, budu, máte z toho radost? :-D

R. Langer 13.12.2016 14:31

Re: Langře

Ano, budu, máte z toho radost?

A ano, ODS a TOP09 jsou pro mě odjakživa levicové strany levého středu (dnes už jenom levicové, daleko od středu), i když vám třeba mohou připadat jako pravicové, což mě u vás ovšem nijak nepřekvapuje. :-D

I. Schlägel 13.12.2016 14:01

Re: pane Schlägele

Socialismus není pouze o daních a poplatcích, pane Šejno. Za echt socialismu byly poplatky nízké, daně nevysoké, ceny lidové. Stejně to stálo za h o v n o. Nová verze socialismu nám postupně dodá to samé, zkraje v naředěné verzi. Stát mi to dnes a denně ukazuje svou racionalitou při utrácení mých peněz. Vznešeně se tomu říká "investice".

M. Prokop 13.12.2016 10:05

Re: pane Schlägele, děkuji za upozornění

Sebere, to snad.

Přidá jednou rukou před volbami, druhou rukou sebere nesmyslnými zákony.

M. Prokop 13.12.2016 9:59

Re: hodně pitomý článek

Za Dluhoslava začalo zadlužování v době růstu a ve velkém.

Zeman a jeho ministři byli drženi na uzdě (jakž takž) opoziční smlouvou.

Šejno, Šejno, kdo vám to zase nakecal blbosti? Nebo že by z vaší hlavinky?