29.4.2024 | Svátek má Robert


Diskuse k článku

UKRAJINA: Západ se musí chovat chytřeji

Politická atmosféra je u nás z mnoha důvodů značně zjitřená. Emoce dominují nad racionálním přístupem k věci a důsledkem jsou z demokratického hlediska nepřiměřené reakce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Václavíková 15.12.2014 13:15

Re: Pane doktore,

Pod to se taky podepíšu.

S. Rehulka 15.12.2014 13:05

Re: Pane doktore,

Paní, či slečno Petrová, Vaše zhodnocení situace je zatím nejlepší, které jsem četl, děkuji Vám !

O. Istvanfy 15.12.2014 13:03

Re: Pane doktore,

http://freeglobe.parlamentnilisty.cz/ShowArticleMobile.aspx?id=1714

P. Götze 15.12.2014 12:55

RE

Rekl bych, ze do rozhodnuti Ukrajiny, zda bude partnerem Ruska ci Zapadu, netlaci Ukrajinu zapad ale predevsim Rusko samo. To je prece naprosto evidentni. S Ruskem na vecne casy a nikdy jinak, to je oc tu bezi. O tom Rus nehodla vest vubec zadnou diskusi a ani ji vpodstate pripustit ani na samotne Ukrajine. Pocitat s Ruskem jako partnerem je krasna vec, bohuzel cira teorie a idealismus. A jak vsichni vime, na idealisticke smery nemecko a jejich politika doplatila uz nekolikrat.

J. Šimek 15.12.2014 12:54

Re: Pane doktore,

A jak se nazývá ten stát americké unie, který anektovala USA v Jugoslávii?

O. Istvanfy 15.12.2014 12:41

Re: Pane doktore,

OSN a NATO svoju nestrannosť jasne ukázali v bývalej Juhoslávii. Rusi sa na Kryme chovali presne tak ako USA v Kosove.

D. Polanský 15.12.2014 12:09

Rusko se bude muset zcivilizovat,

Ukrajina pochopit, že nemůže být klínem, pomocí něhož Západ se pokusí dostat Rusko na kolena. EU zase nedělat žádné výjimky a horempádem se řídit heslem: čím více států v EU, tím lépe. No a když někdo v článku napíše, že Západ udělal chyby, tak uvedu jaké. To stejné platí o chybách ruských či ukrajinských. Jinak mám obavy, že debata zůstane na úrovni ideologických výkřiků.

J. Šimek 15.12.2014 11:27

Re: To je hezké, co autor navrhuje, ale

Pořád se ale může Rusko a Ukrajina vzájemně potřebovat bez toho, že zároveň bude Ukrajina pro Rusko nárazníkovým pásmem a sférou vlivu.

V. Venc 15.12.2014 11:07

Re: To je hezké, co autor navrhuje, ale

Ad Novák 15.12.2014 9:34

Dobrý komentář, souhlas!

Ti, kteří to vidí jinak, jsou oslepeni svoji pravdou. Např. Petrová "Rusko Ukrajinu potřebuje, potřebuje na surovinu bohatý Donbas....", zcela zřetelně Petrové nedochází, že obráceně je to právě Ukrajina, která ještě více potřebuje to Rusko atd, atd..

S tím se ale nedá nic dělat, osvěta zde nepomůže, umřou věrní svým pravdám, jako my.

J. Šimek 15.12.2014 10:48

Re: To je hezké, co autor navrhuje, ale

Nějak Vám vypadla z hodnocení ta drobná ingerence Ruska. Vojenská anexe Krymu.

V. Petrová 15.12.2014 10:40

Pane doktore,

není na ČR, aby řešila spor mezi Ukrajinou a Ruskem. Je však na ČR, aby trvala na mezinárodních  smlouvách, v tomto případě na smlouvě z roku 1994, v níž se Ukrajina vzdala atomových zbraní a USA, Anglie a Rusko jí zaručily nedotknutelnost hranic. Jestliže se snad nekteří občané Ukrajiny vzbouřili proti svému vedení a postavili se proti němu dokonce vojensky, pak mělo Rusko honem, honem odsunout svá vojska od hranic s Ukrajinou a požádat  mezinárodní komisi OSN o dozor nad tím, že Rusko se opravdu, ale opravdu do záležitostí Ukrajiny neplete. Místo toho obsadilo Krym ( dokonce vyznamenalo ruské vojáky, kteří na Krymu za Rusko bojovali ) a dodává na východní Ukrajinu nejen vojáky, ale i zbraně. Žvanění o svobodných volbách v Luhansku a Doněcku přece sám nevěříte. Ruskou anexi jsme zažili dvakrát. Jednou pod rouškou osvobození ( a sami jsme tomu až do února 1948 věřili ) a pak v roce 1968. Tak nám nenamlouvejte nesmysly. Rusko Ukrajinu potřebuje , potřebuje na surovinu bohatý Donbas, průmyslový Luhansk a ukrajinskou černozem. A pilné ruce Ukrajinců. A my jsme ti poslední, kteří by měli Ukrajině radit k finlandizaci. Ale jsme první, kteří jí mají pomoci proti agresorovi.  Nepatříte, pane doktore, k ruské páté koloně, která je u nás neobyčejně rozšířená ?

P. Vaňura 15.12.2014 9:59

Pane autore dosaďte namísto Ukrajiny Československo, namísto

r. 2014 rok 1938, na namísto Putina Hitlera a přečtěte si to po sobě ještě jednou. 

Zejména Britové slyšeli i na takové Hitlerovy "argumenty," že "v Praze byla založena nejstarší NĚMECKÁ univerzita."

Jinak "Řiše se nemůže vzdát kontroly českého prostoru a jeho obyvatelstva." (c) K. H. Frank, 1940.

EU může Rusku nabídnout nějaké separátní obchodní dohody, aby se necítilo ekonomicky poškozeno přidružením Ukrajiny k EU.

Jakmile začne nějaký stát MOCENSKY prosazovat své "zájmové sféry" koleduje si o to, aby si nakonec někdo jiný začlenil do své zájmové sféry jeho. Mocenské prosazování "zájmových sfér" je samo o sobě konfrontační a nakonec je to i otázka JEŠITNOSTI!

J. Urban 15.12.2014 9:40

Mnichovanství soudruha Jičínského, víc

se k tomu snad nedá dodat.

V. Novák 15.12.2014 9:34

To je hezké, co autor navrhuje, ale

1) přišlo to nejméně s ročním zpožděním a

2) autor počítá s existencí jednotné Ukrajiny - což je fikce.

Ukrajina je stalinský slepenec oblastí s různou historií, náboženstvím, jazykem a smýšlením. Jihovýchodní Ukrajina, bývalá UkrSSR (první neefemerní ukrajinský stát v historii) přirozeně tíhne k Rusku, severozápad (Galičina, Banderovščyna) k Evropě - ovšem s nezanedbatelnými pretenzemi k Polsku. Neexistuje něco jako "přání Ukrajinců".

Jeětě před rokem se problem snad dal řešit federalizací, ještě v březnu až dubnu 2014 "separatisté" nepožadovali separaci, jen vice pravomocí pro oblasti - tedy federalizaci. Tuto možnost ovšem majdanská tehdy ještě junta odmítla tím nehorším možným způsobem - zahájením války proti vlastnímu obyvatelstvu.

Takže dnes je nejlepším řešením rozdělení Ukrajiny - ovšem protože to je nejlepší řešení, nebude přijato a USA a EU se budou tvářit, že se pokoušejí držet při životě nespojitelné. Jako v Bosně...

A. Sekanina 15.12.2014 9:19

To Rusko se vydalo na cestu konfrontace

se Západem, ne naopak! Třikrát fuj zrádnému komunistickému zmetkovi Jičínskému!

P. Kmoníček 15.12.2014 9:11

Ježíšmarjá,

zase ještě Jičínský!

S. Ševeček 15.12.2014 9:08

To jim určitě nakukal

Klauz.

P. Lenc 15.12.2014 9:02

Re: Vážení, pojďme se domluvit, a na výplody tohoto starého

Máte pravdu.

K. Janyška 15.12.2014 8:58

Ukrajina téměř neexistuje. Nevím, koho máte na mysli,

když o ní mluvíte.... Dzp.

J. Šimek 15.12.2014 8:38

Aha, takže nepřítelem v ČR jsou pravicová média.

Nedrží hubu a krok se Zemanem, a jak známe z pisatelovi bolševické historie - kdo nejde s námi, jde proti nám a s takovejma, soudruzi dokázali pořádně zatočit.

Finladnizace je prý blbý termín, ale významově správný a Ukrajina pro Rusko není běžný soused - čili vojenské nárazníkové pásmo a pásmo ruského vlivu a Urajina do toho nemá co kecat. Pakt Ribbentrop-Molotov, to je přece osvědčená metoda a soudruh Jičínský vyzývá k jejímu novému využití i dnes. Hráči Západu jiní, Putin místo Stalina, ale princip tentýž.

Žádný demokrat soudruh Jičínský ani Zeman nejsou, platí o nich to samé, jako o bývalých černoších.

V. P 15.12.2014 8:05

Někteří osmašedesátníci dodnes nepochopili

Jestliže bylo společně dohodnuto, jak postupovat proti ruské agresi na Ukrajině, a pak proti tomu náš prezident otevřeně vystupuje, tak to samozřejmě JE oslabování jednotného postupu EU a NATO, nahrávání putinovskému Rusku, a tím pádem zrazování národních zájmů ČR.

R. Houška 15.12.2014 7:36

Vážení, pojďme se domluvit, a na výplody tohoto starého

komunisty a ruského agenta nereagujme. Možná ho to pak přestane bavit, a konečně začne krmit ptáčky a přestane otravovat společenské ovzduší.

P. Krešňák 15.12.2014 7:30

Zase jsem se nechal nachytat.....

.... a přečet Váš článek, i když jsem si řekl, že Vaše články pro udržení své duševní rovnováhy číst nebudu. Tak vězte pane Jičínský, jediný kdo je tady agresorem a viníkem celého problému je Rusko a jeho vedení. Všechny ty keci o tom co západ udělal nebo neudělal a jak Rusku uškodil a jak se na Rusko chystá jsou naprosté hovadiny. Takže opět naprostý nesouhlas s Vašimi východisky a pohledy na věc Ukrajiny. O soudruhu prezidentovi se nemá cenu bavit. kašpárek zůstane kašpárkem i kdyby si místo rolniček nasadil beranici. Krešňák