20.5.2024 | Svátek má Zbyšek


Diskuse k článku

UKRAJINA: Putinova oslabovací válka

Uprostřed spekulací ohledně data a času možného začátku ruské invaze na Ukrajinu se zapomíná na jednu věc. Válka proti Ukrajině už dávno začala.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Kouk 23.2.2022 10:22

I když si myslím, že Rusko postupovalo neadvekatne, tak je jistě, že to zabránilo mnoha mrtvych

P. Diviš 23.2.2022 10:23

Špatně mluvnicky i obsahově.

M. Valenta 23.2.2022 10:19

Ukrajina nemůže za to, že její armáda je slabší než Ruská. A Putin, ten vyvádí, jak autor správně píše, že stav Ruska připomíná stav Ukrajiny. Osobně bych mezi sankce navrhl pro Rusy velmi bolestivou věc. Neprodloužit Rusům a jejich rozmazleným ratolestem (včetně Putinovy sestry) evropská a americká víza. Je jich tu statisíce.

P. Diviš 23.2.2022 10:23

Jsou jich tu statisíce a vy ani já nevíme, kolik z nich proputinovských a kolik protiputinovských.

Vaše řešení znamená udělat proputinovské ze všech. So geht das.

M. Valenta 23.2.2022 11:09

Stačilo by veřejně přístupné prohlášení žadatele o prodloužení víza. Schvaluji/neschvaluji anexi ukrajinských území.

R. Langer 23.2.2022 11:10

Aha, takže jako u nás v osmašedesátém? No bezva! ;-D

M. Valenta 23.2.2022 11:31

Kolaboranti byli v době válečné na vlastním území vždy nežádoucí.

J. Karza 23.2.2022 12:12

Zalistujte v číslech časopisu Der Sturmer z 30. let. Tam naleznete praktické rady, jak zjišťovat a napravovat ideopolitické prohřešky přímo v ulicích vašeho města. To se dá dohromady parta nositelů správných názorů a ti podle jmenných seznamů, nebo jen estetiky výkladních skříní, označují jednotlivce za russa či držitele rusského pasu a zajistí jeho převýchovu, případně jiné konečné řešení.

J. Karza 23.2.2022 11:13

Chlapci si představují svobodu myšlení a volnou politickou soutěž podobně, jako koncentrák. Vlastně nikdy takovou představu neopustili.

M. Sedláček 23.2.2022 13:29

Jste prostě totalitní hovado se zálibou v kádrování.Rv

K. Zelený 23.2.2022 11:17

Abych parafrázoval klasika: Každej Rus může za to, že je Rus. Jinak: Můžou si za to co si i za to co jim zvolili a silně pochybuji, že by to byla rána, která padne vedle, takže žádná škoda.

J. Jurax 23.2.2022 12:19

Jo, jenže jest patrno, že jste myšlenku klasika, jehož parafrázujete, nepochopil.

J. Karza 23.2.2022 11:09

Ukrajina může za to, že ji opouštějí její obyvatelé. Může pochopitelně i za výprodej arzenálu do zemí třetího světa.

J. Karza 23.2.2022 9:39

Zahraničně politické doktríny a reálná politika velmocí jsou vždy opožděny za reálnou politickou situací. Reflexe reality není okamžitá a okamžitou už vůbec není potřebná politická a institucionální reakce. Zahraniční politika a schopnost realizovat jeji cíle je také funkcí vnitropolitické kondice a stability.

To platí pro Rusko i USA, Čínu a ostatní.

Americká zahraniční politika stále ještě vychází z pocitu otevřeného globálního hřiště po konci studené války, na němž bylo možné dosahovat politických cílů na základě jednostranných rozhodnutí. Tomu odpovídají i vojenské kampaně, vedené USA a spojenci v různých částech světa. Tomu odpovídá i rozšiřování NATO a současné oslabování institucionálních a smluvních nástrojů kolektivního bezpečnosti, především smluv, omezujících zbrojení a rozmisťování určitých druhů vojenských prostředků.

Současná zahraniční politika Ruska vychází naopak z reflexe fatálního oslabení v 90. letech a obtížné rekonstrukce společnosti v první dekádě 21. století. Vychází také z reflexe reálné politiky protivníka a jeho politických a vojenských schopností. Středem pozornosti ruských stratégů bylo hledání prvků a předpokladů, zpochybňujících obraz unipolárního globálního hřiště. Nepochybně testovali dostatečnost těchto předpokladů a dostatečnost vlastních schopností narušit realizaci plánů USA. Například v Sýrii.

Proto je logické, že se nyní rozhodli řešit svou bezpečnostní situaci v podmínkách stále zvyšujícího se vakua v oblasti kolektivních bezpečnostních mechanismů prostřednictvím jednostranných kroků.

Myslím, že maji velkou šanci uspět a odvetný tlak ustát, protože jejich reflexe reality je méně opožděná ve srovnání s tou protivníkovou.

A. Ová 23.2.2022 10:07

R^

V. Novak 23.2.2022 9:38

Vyhlásil Biden embargo na dovoz ruské ropy a ropných výrobků, jejichž je Rusko druhým největším dodavatelem do USA?

Nějak mi připadá, že v tom není tak rozhodný jako u NS2...

I. Schlägel 23.2.2022 10:33

Udělat by to mohl, náhradních zdrojů je dost. Ovšem platí (byť často omezeně) že je košile bližší než kabát. Což v současnosti platí zejména pro Němce, kteří při aktuálním neschválení provozu Nord stream 2 jistě skřípají zuby.

P. Černý 23.2.2022 8:49

Ukrajina nepotřebuje nepřátele, když má takové přátele, jako je americký prezident, který ohlásil datum chystaného dvoudenního bombardování Ukrajiny a udělal tím několika větami z Ukrajiny v očích pojišťoven, bank a investorů válečnou zónu.

Nepotřebuje nepřátele ani proto, že má prezidenta, který přes hrozbu, že budou vzbouřenecké republiky na Donbase uznány Ruskem oficiálně opakovaně oznámil, že Ukrajina politickou část Minských dohod nikdy nesplní a že ji do toho Západ nemá nutit.

Ukrajina nepotřebuje konečně nepotřebuje komiky, když má prezidenta, který na bezpečnostní (sic) konferenci v Mnichově prohlásil, že Ukrajina bude usilovat o to, aby znovu získala status jaderné mocnosti.

P. Pepax 23.2.2022 8:44

Nevím co chtěl autor naznačit, Rusko má suroviny a armádu, tedy dva velmi důležité faktory, některé technologie mu zcela unikají, ale v některých patří ke špičce. Biden chce zakázat NS2, který mu nepatří, ale je velmi důležitý pro realizaci zeleného úletu v Německu a okolí, znamená to že se zelený úlet odloží a Německo rozjede odstavené jaderné elektrárny?

Š. Hašek 23.2.2022 8:49

Trefné poznámky!

A. Ová 23.2.2022 10:04

R^

J. Hrubý 23.2.2022 8:07

Zato mi exportujem jako diví, ale polotovary pro německé firmy ty ekonome. Rusko, to učíme díky sankcím vyrábět to co jsme jim mohli prodat

Š. Hašek 23.2.2022 8:10

Velice přesné!

P. Vychodil 23.2.2022 8:11

R^R^R^

V. Hošek 23.2.2022 8:35

80 % naší výroby jde na export. To, že v mnoha případech nejsme koncoví dodavatelé, to přičti na vrub Rusákům a jejich okupaci, ty ekonome.

R. Langer 23.2.2022 8:40

Jo, to řekni těm, co exportují na východ, ty ekonome. :-P

M. Kanda 23.2.2022 8:40

R^

J. Jurax 23.2.2022 12:24

Arciť okupaci, jež skončila před takměř 33 lety.

I. Schlägel 23.2.2022 8:40

Hm, nemáte moc přehled ohledně našeho vývozu. Jistě, vyvážíme i polotovary. Do Ruska ovšem vyvážíme stroje, zařízení, vyspělou techniku. A dovážíme od nich suroviny. Rusko je rozvojová země s atomovkama.

R. Langer 23.2.2022 8:48

A co asi tak pan Hrubý píše? 8-o