3.5.2024 | Svátek má Alexej


Diskuse k článku

UKRAJINA: Když úder, tak humanitárně

Na křížení ulic Plzeňská a Kartouzská v Praze 5 visí plakát s textem: „Mír Gaze - bez armád států.“ Působí anarchisticky, ale vyjadřuje dosti sdílený postoj. Je tu snad někdo, kdo by nebyl pro mír?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
K. Vyšata 15.8.2014 22:06

Re: Uniká ti zásadní fakt

Co to má společného s rozporným názorem Petráčka na vnímání dvou diametrálně rozdílných výrazů? Nechcete vyjmenovat tisíce zločinů v minulosti na obranu schizofrenie autora článku?

Žádný zločin neomlouvá zvrácený názor, že humanitární bombardování se dá srovnávat s humanitární pomocí. Takové názory svědčí o těžké nemoci.

D. Šimáček 14.8.2014 23:57

tak nějak jsem si nevšiml

že by ukrajinští proruští separatisté napadli kyjev a východ ukrajiny, tak je nesrovnávejte s hammasem, seperatisté vedou obrannou válku stejně jak Izrael!

B. Hamáček 14.8.2014 22:49

Re: Rozdíl mezi Gazou a Donbasem

Nováku, vy jste asi nikdy nic nečetl z historie bojů v tichomoří. Kdy byli Spojenci nuceni ustupovat byla zhruba 1. polovina roku 1942 ,zásadní obrat nastal v bitvě o Midway ,kde Japonci nedosáhli strategického záměru a bitva o Guadelcanal , kde již definitivně ztratili strategickou iniciativu .Pak už to s nimi šlo z kopce .No nebylo to tak přímočaře jednoduché , ale už jenom ustupovali ,tolik historická fakta. Já vím na VUMLu jste to neměli . Tak si prosím doplňte vzdělání , na internetu je to zdarma.

J. Václavíková 14.8.2014 21:21

Re: Rozdíl mezi Gazou a Donbasem

Občané legální cestou, nikoliv zelení mužici zbraněmi.

J. Václavíková 14.8.2014 21:17

Re: proč pan Petráček lže?

Jo, RIA Novosti, to je nesmírně důvěryhodný zdroj :-))))))

J. Václavíková 14.8.2014 21:15

Re: Uniká ti zásadní fakt

A co teprve humanitární bombardování Grozného :-)

J. Krásenský 14.8.2014 20:51

Re: Ano,

Souhlasím s Vámi.

J. Krásenský 14.8.2014 20:49

Doložte svá tvrzení hodnověrnými údaji.

Prosím.

L. Křivan 14.8.2014 18:39

Re: Rozdíl mezi Gazou a Donbasem

"...Spojenci potřebovali druhou frontu v Tichomoří, kde dostávali docela slušně "na zadek"...." 

Co je tohle za pitomost ?

P. Mach 14.8.2014 17:58

Uniká ti zásadní fakt

Rusácká humanitární pomoc na východní Ukrajině stála už víc životů než humanitární bombardování Srbska vraždícího kosovské albánce.

J. Vyhnalík 14.8.2014 17:54

Re: Rozdíl mezi Gazou a Donbasem

Timothy Snyder uvádí, tuším, 3,3 milionu obětí. Setkal jsem se odhady od 2 do 7 milionů. Stalin mohl, jako diktátor rozhodovat o osudech národů tahem tužky na mapě. V demokracii by o osudech zemí a národů měli rozhodovat občané, nesouhlasíte?

J. Klepal 14.8.2014 16:58

Re: proč pan Petráček lže?

A kam asi tak prchají, když ne do Evropy? Snad do Afriky, Ameriky, Asie, Austrálie, Oceánie, Antarkidy?

K. Vyšata 14.8.2014 15:35

Zbyňku Petráčku,

rozdíl mezi humanitárním bombardováním a humanitární pomocí je dost podstatný, bombardování zabíjí, pomoc pomáhá. Pochopíte to, "novináři"?

V. Čermák 14.8.2014 14:38

Re: Mezi zločinem a pochopením.

No úplně přesně ne, dvakrát nevztoupíš do stejné řeky.

B. Hamal 14.8.2014 13:42

O Humanitárním bombardování Iráku

píše americký žurnalista a ústavní právník Glenn Greenwald, mj.:

Utrpení v Iráku je skutečné, tak jako brutalita ISIS, a touha situaci řešit je srozumitelná. Jenže životní podmínky, např. v Libyi, byly zcela ignorovány největšími advokáty intervence, jakmile Clintonová s řehotem pronesla: Přišli jsme, spatřili jsme, a bylo po něm. Je těžko věřit, že cíl rozmístění US jednotek je humanitarismus. US vláda neoponuje tyranii a násilnému útlaku na Středním východě. Naopak, US politikou je podmanění si obyvatelstva regionu brutální silou. Jak lze věřit, že vládě, jejímž cílem je "kontinuita režimu" v Saudské Arábii, a poskytuje veškerou podporu vojenské diktatuře v Egyptě, jde o humanitární misi v regionu. Humanitarismus je jen úhledný obal všech válek, dokonce i těch bezostyšně agresivních.

Několik výroků US diskutujících k tomuto textu:

Musíme se postavit proti této hrozné vládě dřív než zbytek světa půjde po nás. Myslím, že už je pozdě, jsme nejnenáviděnější zemí kromě Izraele, a my samozřejmě jsme Izrael. / Díky bohu za Glenna Greenwalda a Edwarda Snowdena. / Šampionem zla je dnes Putin. Dokonce i kdyby Saddam nebyl uspán navěky, s Putinem by ten titul prohrál. / Můj bože, násilí kam se podíváš. A my dáváme víc zbraní Kyjevu, aby mohl bombardovat své vlastní lidi? / Samozřejmě, IMF, Světová banka jsou v Kijevu a chrání Bidenova syna jako prezidenta plynárenské společnosti a Cheneyho přítelkyně, blonďatá Julie, je z vězení venku a může krást o něco víc, chce nukleárně bombardovat Rusy. / Ve světě se nachází mor, zvaný Amerika! Musí být zastaven než získá kontrolu nad světem. Díky nebesům za Rusko a Čínu. / Ty války proti Afghánistánu, Libyi, Sýrii a Iráku se jeví jako neideologické. Všechny tyto země odmítjí socialismus a komunismus; tak proč s těmito zeměmi válčíme?

Více viz: U.S. “Humanitarian” Bombing of Iraq: A Redundant Presidential Ritual - Glenn Greenwald -  http://www.informationclearinghouse.info/article39371.htm

J. Kanioková 14.8.2014 13:35

Ano..

.

J. Kanioková 14.8.2014 13:30

Ano,

historie ukrajinského území ve dvacátém století je tak neskutečně složitá, tolik křivd a nenávisti tam pořád někde v základech doutná...

Právě proto nikdy nepochopím, že Západ tak hloupě začal s lákáním Ukrajiny do EU, když musel dobře vědět, že Ukrajina NENÍ mentálně jeden národ, že CELÁ Ukrajina to chtít nebude, že to může být rozbuškou ke starým vášním a že to neskončí dobře ! Tak citlivá oblast, a takový amatérismus Západu..

Jen geopolitické a ekonomické zájmy, ne ohled na tamní VŠECHNY lidi - CO ONI CHTĚJÍ, jaké mají preference !

Kyjev, podporován Západem, uměl nabízet východu jen kapitulaci.. Ne jednání, snahu o dohodu.. ale silové jednání, krev !

Rozeštvi a panuj !

J. Kyselková 14.8.2014 13:09

Re: Rozdíl mezi Gazou a Donbasem

Skvělé, pane Vyhnalíku, díky. Jasná analogie s jazykovým zákonem. Chybí mi jen náznak prognózy - co bude dál ? Bohužel,  křišťálové koule nemáme, možná - bohudík.

J. Kanioková 14.8.2014 12:50

Naprostý souhlas,

s komentáři p. Vyhnalíka mohou nesouhlasit jedině fanatici černobílého vidění.

J. Kanioková 14.8.2014 12:46

Re: proč pan Petráček lže?

RIA Novosti. Úřad Vysokého komisaře OSN pro uprchlíky (UNHCR), řekl úterý agentuře Reuters, že od začátku roku uteklo do Ruska z Ukrajiny kvůli konfliktu na východě země 730 tisíc lidí.

http://news.mail.ru/politics/19102096/

Ś. Svobodová 14.8.2014 12:29

Zlatá slova paní Merkel!

Teď už jen, aby jste si spolu s EU je zapamatovala. Žádné Bezpečnostní podpůrné mise, Bezletové zóny, Vojenské humanitární mise. Vždycky invaze.

M. Baloun 14.8.2014 12:24

Re: Mezi zločinem a pochopením.

neopakuje

P. Lenc 14.8.2014 11:38

Re: Rozdíl mezi Gazou a Donbasem

Jen tak mimochodem, Stalin byl gruzínec a Hitler Rakušan, pane Novaku.

J. Jukl 14.8.2014 11:29

Jednoduchá odpověď

Protože zatímco Kosovo je historickou součástí a centrem Srbska, kde vždy žili Srbové a mají k zemi úzký vztah )stejně jako Češi k "Sudetám").

Východní Ukrajina a Krym součástí Ukrajiny nikdy nebyly a jsou tam jen díky tomu, že komunisti namalovali jednou v Moskvě na papír hranice jak se jim zamanulo, bez ohledu na obyvatele. A ti teď chtějí pryč.

J. Schwarz 14.8.2014 11:02

Re: proč pan Petráček lže?

Možná prchají, ale ne do Evropy! To z Kosova by pravděpodobně prchali do Evropy a ta by je ve svém pseudohumanismu mohla těžko odmítnout!

P. Švejnoch 14.8.2014 10:55

Re: nějak

Mně to nevysvětlujte - to panu Zemanovi to přijde zvláštní až nepochopitelné... :-)

V. Mlich 14.8.2014 10:38

Re: Rozdíl mezi Gazou a Donbasem

Zájem Putina o Ukrajinu nejlépe popisuje video: http://www.mojevideo.sk/video/2015c/co_sa_stane_ked_putin_posle_vojsko_na_ukrajinu.html

J. Novak 14.8.2014 10:27

Re: nějak

Jestli to nebude tím, že ta humanitární pomoc je směrována do těch "osvobozených" území v Luhanské oblasti, která jsou pod údajnou kontrolou armády Ukrajiny a kde ty "osvoboditele" nějak nevítají s otevřenou náručí, protože na místní obyvatele zvysoka s**ou a jejich hlavním zájmem je co kde ukrást a vyrabovat, kterou holku znásilnit a koho ještě popravit.

J. Novak 14.8.2014 10:22

Re: Rozdíl mezi Gazou a Donbasem

A jen tak mimochodem, v roce 1968 nechal ČSSR obsadit Ukrajinec L.I. Brežněv a jednotky Sovětské armády, které se na této akci podílely, byly z 50% ukrajinské.

J. Novak 14.8.2014 10:19

Re: Rozdíl mezi Gazou a Donbasem

Obsazení Kuril a Sachalinu SSSR bylo na základě Jaltské konference jako odměna za otevření východní fronty proti Japonsku, protože Spojenci potřebovali druhou frontu v Tichomoří, kde dostávali docela slušně "na zadek".