4.5.2024 | Svátek má Květoslav


Diskuse k článku

UKRAJINA: Hodně zvláštní válka

Ruskem sponzorované aktivity separatistických band na jihovýchodě Ukrajiny (naposledy ostřelování Mariupolu) přirovnal list Ukrainska pravda k metodám mafiánů, kteří přikládají k tělu vydírané oběti rozžhavenou žehličku. Je to trefný příměr, neboť Rusko Vladimira Putina zjevně nyní neplánuje převzít odtrženecká území v Doněcké a Luhanské oblasti pod svou kontrolu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
B. Hamáček 28.1.2015 21:56

JÁ BYCH

Já bych všem podporovatelům Ruska a Putina doporučil nejméně roční ozdravný pobyt ve jejich říši snů , jako naprosto obyčejný člověk s jeho prostředky. Pak teprve by mohli hovořit.

M. Salkovsky 28.1.2015 20:48

Kde

ale autor prisiel na to, ze nenazrana velkorisa by sa chcela zastavit na nejakych hraniciach, kym niekde mimo zije co len jediny rusky hovoriaci prostriedok ich expanzie a vytesovania sa domacich hajzlov?

P. Gabriel st. 28.1.2015 19:24

Kecáte bludy, pane Mášo!

Jejich tolik, že je zbytečné vše podrobně komentovat a vyvracet. Za všechny jenom ten nejkřiklavější. "... ale činy se k tomuto cíli nepřiblížili ani o píď" Vy máte možná krátkou paměť nebo jinou poruchu vnímání, ale je neoddiskutovatelné, že jeden z prvních kroků, který nově zvolení prezident, vláda a parlament byl zákon vyhlašující amnestii pro povstalce a možnost ustavit rozsáhlou autonomii povstaleckých území. Na pokyn z Kremlu se tomu povstalci poněkud křečovitě vysmáli. Od té doby nabídek na jednání bylo X! Vždy odmítnuty. On se důvod, když celá akce je vojenskopolitickou destabilizační intrikou Ruska, které nevím proč dospělo k tužně obnovit postupně vlivové území někdejšího SSSR, VS a RVHP ( dnes vám Rusové vmetou bez obalu do tváře, že jste zrádce, který vstoupil do EU a NATO a že až příjde čas, tak si to s vámi vyřídí) vždy najde, nebo vyrobí (rozstřelený trolejbus, dělostřelba do Mariupolu, útok motostřelecké jednotky RA na nezkušenou obranu kolem Mariupolu...). Kdyby Rusové dovolili, aby se Kyjev dohodnul s Doněckem, tak by to byla faktická prohra Ruska a to Putin, pokud ho k tomu západ tvrdě nedonutí, nedovolí! Když píšete takové slohovky, jak jste předvedl, tak se pochlubte, jak a z čeho čerpáte své znalosti o situaci, kdy jste byl naposled v Rusku a na Ukrajině... Abychom viděli, z kterého prstu to sajete!

I. Tellner 28.1.2015 20:14

Re: Kecáte bludy, pane Mášo!

..amnestie pro všechny, kromě těch, "co se dopustili trestných řinů proti státu" cha cha cha.

..rozsáhlou autonomii ... ha ha ha.

V. Čermák 28.1.2015 17:30

Úsměvný článek.

Kdyby Putin Novorusko chtěl, to by bylo řevu. Když je nechce, to je řevu. No a perla nakonec. Když je teda nechce, tak mu je vnuťme, naschvál, ať se zalkne! Hm, zajímavý pokus....

Ś. Svobodová 28.1.2015 16:03

Tato válka mi nepřipadá zvláštní.

Donbaská uhelná pánev na území Doněcké a Luhanské oblasti. Její celková rozloha činí 60 tisíc čtverečních kilometrů a její uhelné zásoby jsou oceněny na 109 miliard tun. Ropa a přírodní plyn jsou soustředěny do oblasti Dněprovsko-Donecké z 80%.

Zvláštní by bylo, kdyby Ukrajina nechala tyto zdroje separatistům, resp. Rusku.

J. Schwarz 28.1.2015 12:47

Vzdát se Donbasu

a Luhanska a na druhé straně udržet pobřežní část pro Ukrajinu - to bych taky viděl jako ideální řešení.

O. Horák 28.1.2015 11:47

Sama Ukrajina má hrůzu z vracení území

Protože právě Ukrajina je tou zemí, která profituje ze Sovětského "holení" zemí po 2. světové válce.

Kusem Ukrajiny je kus Československa, Polska a podobně. Čili měla to být už dávno Ukrajina, kdo dovolí federativní uspořádání. Třeba Jugoslávii hrdinně "osvobodilo" a poté rozdalo NATO, tak proč už tehdy NATO nenařídilo i Ukrajině federaci.

Problém, který se týká i nás je to, že se Ukrajinou zalkne EU a zatíží ji to více jak druhé Řecko jen proto, abychom ukojili touhu USA šířit lásku a mír ruku v roce s rozšířením trhů a zbudováním pár nových základen.

A. Reček 28.1.2015 12:34

Re: Sama Ukrajina má hrůzu z vracení území

Máte dost věcí popletených. Stačí se podívat do pouhých školních učebnic dějepisu našich či polských a zjistí se řada zajímavých věcí včetně toho, že ČSR nikdy neměla kus Ukrajiny. Podkarpatská Rus nikdy nespadala k dávné Kijevské Rusi. Do činění tam měli více Poláci a Maďaři. Při připomínce Jugoslávie zásadně odpůrci NATO mlčí zarytě o tom, že vojenské střety začali dělat Miloševičovi soudruzi. Nejprve se Slovinci a pak hlavně s Chorváty a Bosňáky. A v tu dobu už provokovali Albánce v Kosovu. Proč mlčíte o Makedoncích? Proč i Černá hora se odtrhla od Bělehradu? Za vším stojí USA? Vzpomínejte objektivně.

M. Prokop 28.1.2015 13:51

Re: Sama Ukrajina má hrůzu z vracení území

Jugoška se rozpadla vlastní silou a Srbové se pustili postupně skoro do všech ostatních.

NATO jim tuto místní kratochvíli jen trochu přiškrtilo.

M. Salkovsky 28.1.2015 20:49

Re: Sama Ukrajina má hrůzu z vracení území

Dalsi byvaly aj buduci sluzobnicek a kolaborant. Odplutie

P. Vaňura 28.1.2015 21:41

Zatím nejsou finanční požadavky čtyřicetimilonové Ukrajiny

ani desetinou toho, co se nacpalo do jedenáctimilionového Řecka!

J. Urban 28.1.2015 9:50

V zásadě možno souhlasit s tím, že by

Kyjev měl projevit méně "vlasteneckých" emocí a víc uvažovat racionálně (zde si ovšem autor příspěvku sám protiřečí, když tvrdí, že Kyjev nic nedělá pro integritu země - dělá toho totiž bohužel až příliš) - tedy že by separatistické oblasti legitimně nechal odtrhnout a osamostatnit. Jsou to ale možná hraběcí rady: nechá-li jim Doněck a Luhansk, z Ruska podporované hordy budou vzápětí požadovat další území (Mariupol první v pořadí) - dokud nedojdou do Kyjeva či až do Užhorodu.

V. Kain 28.1.2015 10:56

Re: V zásadě možno souhlasit s tím, že by

Finanční pomoc kterou Ukrajina dostává jde na vyloženě na válečné účely.Bez této pomoci by je velmi rychle přešla chuť válčit.Oligarchové by tu válečnou prasárnu ze svého nefinancovali.Lidé by se měli vzchopit a říci těm válečníkům Porošenkovi s Jaceňukem ať si jdou válčit sami a nebo ještě lepší by bylo, aby byli tito lháři nakopáni do řiti.

M. Prokop 28.1.2015 13:54

Re: V zásadě možno souhlasit s tím, že by

Jo a připravit tébich na uvítání Putina.

Když oni si někteří ten hladomor pod velením Rusů pamatují.

V. Kobetič 28.1.2015 16:42

Re: V zásadě možno souhlasit s tím, že by

Pane Prokope, těmi Rusi asi míníte jistě Gruzínce Stalina J.V. - anebo ne :-)? Je lepší být i v ironii přesnější...

M. Salkovsky 28.1.2015 20:51

Re: V zásadě možno souhlasit s tím, že by

Ak by sa ta spinava svorka priblizila k Morave, vdaka podobnym hov'nam ako ty by uz bolo Cesko slubene...

M. Prokop 28.1.2015 13:53

Re: V zásadě možno souhlasit s tím, že by

Asi tak.

Rozpad země - proč ne. Ohryzávání Ruskem by ale nemělo konce. Ukrajina Rusům chybí do obnovovaného impéria.

P. Lenc 28.1.2015 8:42

Je přece jasné,

že dnes již jde Putinovi o hospodářské zhroucení Ukrajiny.Tato vleklá válka je samozřejmně pro Ukrajinu zničující, takřka odzbrojená Ukrajinská armáda bez masivní dodávky moderních zbraní nemá šanci a postupně vykrvácí.To Putin dobře ví.

K. Frauknecht 28.1.2015 10:09

Re: Naprostý souhlas.

Jen by bylo dobré si vzpomenout, že "válku" vyhlásil Kyjev "teroristům". Zde, na rozdíl od Krymu, má Rus "čisté ruce". To, že jsou obě strany "podporovány", je jasné. Tady nemá čisté pazoury nikdo!

Znova dokola opakuji tu zrůdnost, že zájmy elit (především ekonomické, pod nátěrem demokracie, svobody nebo hájení ruských obyvatel!) odskáčí v UA obyčejní lidé na všech stranách (ti na východě nejvíc!).

M. Prokop 28.1.2015 13:55

Re: Naprostý souhlas.

Je to obráceně.

Ne Kyjev "teroristům", ale teroristé (jistě bez návodu a pomoci Putina :-P ) Kyjevu.

K. Frauknecht 28.1.2015 14:21

Re: Ale no tak.

"Teď když tvá ztracená vláda věcí tvých zpět se k tobě navrátí...."

Teda sorry, ale to fakt nepovažuju za vyhlášení války:-)).

Jinak je jasné, že Rusko chce "federalizaci" UA ve stávající podobě (bez dalších územních nároků). Jen tak bude mít možnost ovlivňovat obyvatele UA a bránit rozšíření základen NATO. Což je, alespoň si to myslím, hlavní ruskou prioritou.

J. Mrázek 28.1.2015 7:32

Proč by Putin chtěl ten zdevastovaný východ?

Uhlí je pomalu vytěžené, oligarchové tamní ekonomiku zdevastovali, byl by sebevrah každý, kdo by TOHLE chtěl. A dělat z obránců svých měst "náckovské bandy" a viníky konfliktu, to dokáží jen lidé ducha mdlého...

J. Schwarz 28.1.2015 12:53

Re: Proč by Putin chtěl ten zdevastovaný východ?

No, on si je Putin bude muset vzít, když se na ně Ukrajinci vykašlou. A to by šlo snadno - nechat je se "osamostatnit" a vytvořit si "Novorusko" i se srpem a kladivem ve znaku. Kdo jiný jim asi bude  pomáhat než Rusko? Na "bratry" se nebude moct vykašlat, když je nahnal do vzpoury proti vlastní zemi.

M. Prokop 28.1.2015 13:57

Re: Proč by Putin chtěl ten zdevastovaný východ?

Nechce, chce jen bordel na Ukrajině, která se mu nepodvolila.

Máte pravdu, nejsou to "náckovské" bandy, jsou to bolševické bandy.

I. Tellner 28.1.2015 17:24

Re: Proč by Putin chtěl ten zdevastovaný východ?

..ta nesnesitelná lehkost těch slovíček.. náck... bolš...   -)

J. Václavíková 28.1.2015 22:14

Re: Proč by Putin chtěl ten zdevastovaný východ?

Máte pravdu, někdo upřednostňuje 3,14če.

B. Hamáček 28.1.2015 7:32

Ať je

Ať je současná situace jakákoliv NESMÍME ZAPOMÍNAT , kdo tuto situaci zavinil , a kdo ji mohutně přiživuje. Jednoznačně RUSKO se svou imperialistickou rozpínavostí. Autor článku poukázal na možný současný průběh událostí , to ano , ale článek se mi jeví , jako rafinovaný pokus odlákat pozornost od základní příčiny současného konfliktu . Nebo dokonce velmi nenápadná příprava půdy pro ruského agresora u nás a povzbuzení všech jeho podporovatelů.

J. Kalina 28.1.2015 8:43

vzpíchnu pár detailů

- když se v r 1992 rozpadal SSSR (dle vás Rusko), bylo méně objetí než když se nyní rozpadá Ukrajina. Všichni se báli co bude s A-raketami atd. a hle, vše se celkem kultivovaně vyřešilo- připomenul bych, že po celou tuto dobu se na Ukrajině neválčilo a žádní BOJUJÍCÍ separatisté nebyli. Boje na východě Ukrajiny měly zhruba tuto genezi: když podruhé západ Ukrajiny Majdanem pošlapal volební výsledky a preference poloviny obyvatel země, tak tam, kdy bylo více Rusů pohromadě si řekli, že takováto demokracie je na prd. S Krymem to šlo rychle a když v dalších oblastech na východě řekli, ať se jim tam do toho z Kyjeva nese..u, tak se tam objevila Ukrajinská armáda a začala střílet. Nyní jsou všichni v hajzlu, pozice se radikalizují a bude to takový bolák na desítky let. Kdybychom se zeptali lidí na území Podkarpatské Rusi (kdysi v ČSR, dříve v R-U), zda by se nechtěli odtrhnout od Ukrajiny, divil by jste se. A mimochodem Finsko dodnes není členem NATO, za to jsou v něm dokonce státy bývalého SSSR (Estonsko, Lotyšsko, Litva) o nás nemluvě. Ne že bych to třeba Rusům nepřál, ale dělat ze sebe blba, který si nepamatuje co se stalo před 20ti lety a co kdo komu sliboval nemíním. Taktéž nazývat události, které vedly k výměně vládnoucích garnitur je prasárna i když s tím třeba souhlasíme. Přiznejme si prostě, že jsme také pěkné svině a když se nám to hodí tak dodržujeme demokratické postupy a když ne, tak se na ně vybodnem. nemusíme chodit až na Ukrajinu, vždyť vidíme i u nás z hrátek kolem Zemana, že platí: Jsem bezvýhradně pro demokratické volby pokud dopadnou podle mého přání.

A. Novák 28.1.2015 8:56

Re: vypíchnu pár detailů

zřejmě jste chtěl vypíchnout, že bylo méně obětí. Nebo tenkrát Rusko někdo objížděl?